D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Ahoj. Prosím o nažhavení věšteckých koulí. D5 120kw 2004 E3. Po startu studeného motoru auto nereaguje na plynový pedál po dobu 2-3min, než se motor ohřeje. Je nemožné během téhle doby vyjet z podzemní garáže, někdy i odjet z místa. Auto vůbec nereaguje na plynový pedál - tzn. pedál na zemi ale otáčky stále volnoběžné. Start je bezproblémový, tam auto nezaváhá. (Nové žhaviče, nová baterie). Volnoběh také drží v pořádku. Pokud už se rozjede, nastane něco, čemu bych u benzínu řekl misfire. Z pod kapoty se ozve velmi silný rachtavý zvuk (2-3 něco silně zarachtá), z vejfuku vylítne opravdu velký oblak bílého kouře a pak už auto chytne. Tento misfire jde vyvolat i na teplém motoru, pokud je podtočený a dá se plný plyn. Typicky čtvrtý rychlostní stupeň, velice pomalá rychlost a sešlápnutí plynu. Opět nastává "misfire" a oblak kouře. Vůz vlastním posledních 120tis km, začalo to dělat v poslední době (cca 10tis km). Auto má bufík, tedy ohřev probíhá vcelku rychle. V podzemních garážích kde je nad 5°C je to ale problém. Mimo zmíněné problémy auto jede bez problémů.
Napadají mě vstřiky/regulace turba/podtlaková pumpa.
Co bylo kontrolováno:
Přepadový test na vstřikách: Pátý vstřikovač vrací 2x tolik paliva jak zbytek. Cca 20ml za minutu oproti 10 ml u zbylých vstřikovačů. Stále je to polovina limitní hodnoty, ale je to ukazatel, že jeden vstřik je hodnotama mimo ostatní.
Vida: není logována žádná chyba. Hodnoty ECM jednotky v normě, žádné čidlo nevypadá, že by ukazovalo zvláštní hodnoty. Toto mě překvapuje, protože chyba je tam evidentní, ale nic se neloguje. Čekal bych, že pokud po požadovaném % akceleračního pedálu nepřijde odezva, pak se nějaká chyba uloží. Bohužel v případě misfire je to tak krátký děj, že to na online datech senzorů nejsem schopnej zachytit. V případě nereakce na plyn nevím, na co se koukat- vidím odezvu pedálu ale zbytek hodnot zůstává.
Podtlaky a podtlakový aktuátor: Aktuátor se hýbe v celém rozsahu min/max poloha bez nějakého zadrhávání. Podtlak drží pěkně. To samé kompletní cesta podtlakových hadic, vše drží podtlak. Jediné co je podezřelé, tak regulační ventil turba Pierburg- někdo se v něm kdysi hrabal. Já pouze vyčistil sítko, což zlepšilo chování turba.
Vysokotlaké cesty a mezichladič- zkontrolovány netěsnosti - tlak drží.
Palivový filtr - měněn v průběhu výskytu chyby již 2x - bez výsledku.
Váha vzduchu- byly ujeté hodnoty teploty nasávaného vzduchu o cca 7°C. Váha vyčištěna, hodnoty vykazuje nyní lepší. Bez vlivu na chování na auto.
Co je tedy podezřelé:
Vstřiky? Je pravda, že auto začíná dost smrdět a vstřiky by bylo vhodné udělat i tak, ale nechce se mi dělat "zbytečně".
Podtlaková pumpa. Je slyšet ačkoliv podtlakové cesty jsou těsné. Slyšet však byla už před výskytem problémun a vlastně po celou dobu vlastnění auta.
EGR. Nejspíše sw vypnutí, avšak chybí záslepka v sací cestě. Hodnoty v průběhu zahřívání motoru stále 1% avšak reaguje na požadavek otevření. Nevím, jak zjistit, zda je sw vypnutý.
Občas, velice málo se stane to, že typicky po příjezdu na červený semafor a stání na brzdě poklesnou volnoběžné otáčky až na 500 rpm.
Prosím o nějaké nápady, jakou cestou teď jít. Nerad bych začal měnit díl po dílu, aniž bych předem zjistil, v čem je problém. Díky za jakékoliv nápady!
Napadají mě vstřiky/regulace turba/podtlaková pumpa.
Co bylo kontrolováno:
Přepadový test na vstřikách: Pátý vstřikovač vrací 2x tolik paliva jak zbytek. Cca 20ml za minutu oproti 10 ml u zbylých vstřikovačů. Stále je to polovina limitní hodnoty, ale je to ukazatel, že jeden vstřik je hodnotama mimo ostatní.
Vida: není logována žádná chyba. Hodnoty ECM jednotky v normě, žádné čidlo nevypadá, že by ukazovalo zvláštní hodnoty. Toto mě překvapuje, protože chyba je tam evidentní, ale nic se neloguje. Čekal bych, že pokud po požadovaném % akceleračního pedálu nepřijde odezva, pak se nějaká chyba uloží. Bohužel v případě misfire je to tak krátký děj, že to na online datech senzorů nejsem schopnej zachytit. V případě nereakce na plyn nevím, na co se koukat- vidím odezvu pedálu ale zbytek hodnot zůstává.
Podtlaky a podtlakový aktuátor: Aktuátor se hýbe v celém rozsahu min/max poloha bez nějakého zadrhávání. Podtlak drží pěkně. To samé kompletní cesta podtlakových hadic, vše drží podtlak. Jediné co je podezřelé, tak regulační ventil turba Pierburg- někdo se v něm kdysi hrabal. Já pouze vyčistil sítko, což zlepšilo chování turba.
Vysokotlaké cesty a mezichladič- zkontrolovány netěsnosti - tlak drží.
Palivový filtr - měněn v průběhu výskytu chyby již 2x - bez výsledku.
Váha vzduchu- byly ujeté hodnoty teploty nasávaného vzduchu o cca 7°C. Váha vyčištěna, hodnoty vykazuje nyní lepší. Bez vlivu na chování na auto.
Co je tedy podezřelé:
Vstřiky? Je pravda, že auto začíná dost smrdět a vstřiky by bylo vhodné udělat i tak, ale nechce se mi dělat "zbytečně".
Podtlaková pumpa. Je slyšet ačkoliv podtlakové cesty jsou těsné. Slyšet však byla už před výskytem problémun a vlastně po celou dobu vlastnění auta.
EGR. Nejspíše sw vypnutí, avšak chybí záslepka v sací cestě. Hodnoty v průběhu zahřívání motoru stále 1% avšak reaguje na požadavek otevření. Nevím, jak zjistit, zda je sw vypnutý.
Občas, velice málo se stane to, že typicky po příjezdu na červený semafor a stání na brzdě poklesnou volnoběžné otáčky až na 500 rpm.
Prosím o nějaké nápady, jakou cestou teď jít. Nerad bych začal měnit díl po dílu, aniž bych předem zjistil, v čem je problém. Díky za jakékoliv nápady!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14486
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Zkus udělat pokus: Když nastartuješ, tak rychle vypnout a zapnout klíček, aby motor nechcípl, jestli pak začne motor reagovat na pedál.
Hodnoty sešlápnutí pedálu se na diagnostice mění?
Hodnoty sešlápnutí pedálu se na diagnostice mění?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5948
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Sice u P3, ale kdysi mi taky přestal reagovat plynový pedál a auto nejelo.
Chyby nic. Nakonec byly stržené převody v EGRu.
Chyby nic. Nakonec byly stržené převody v EGRu.
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Raolsa: Zkusím pokus a dám vědět. Ano, Vida ukazuje hodnoty pedálu v pořádku, navíc je to čidlo dublovaný a obě hodnoty jsou OK.
Jakub: Do EGRu přidám záslepku, ať vyloučím tuto možnost. Myslím, že je vypnutý v jednotce (ale to jen hádám). Nevím, zda poloha ve Vidě ukazuje požadavek, nebo zpětnou vazbu. Celou dobu ohřívání motoru má 1%, avšak po aktivaci vyskočí na 100% a po tu krátkou dobu je znát zřetelně ztížený chod motoru. Každopádně po celou dobu vlastnění auta tak cesta od EGRu je téměř bez sazí, i to by mi podporuje tu myšlenku, že je vyplý. Jen mi tam chybí ta záslepka... Kdyby někdo věděl, jak zjistit SW vypnutí EGRu, budu rád. VDASH v historii k tomu autu nic neukazuje.
Jakub: Do EGRu přidám záslepku, ať vyloučím tuto možnost. Myslím, že je vypnutý v jednotce (ale to jen hádám). Nevím, zda poloha ve Vidě ukazuje požadavek, nebo zpětnou vazbu. Celou dobu ohřívání motoru má 1%, avšak po aktivaci vyskočí na 100% a po tu krátkou dobu je znát zřetelně ztížený chod motoru. Každopádně po celou dobu vlastnění auta tak cesta od EGRu je téměř bez sazí, i to by mi podporuje tu myšlenku, že je vyplý. Jen mi tam chybí ta záslepka... Kdyby někdo věděl, jak zjistit SW vypnutí EGRu, budu rád. VDASH v historii k tomu autu nic neukazuje.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14486
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
U E3 by SW vyplý EGR bez záslepky vyhazoval chybu. Zrovna tak jako kdyby jsi dal jenom záslepku bez SW vypnutí.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 938
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Měl jsem podobný problém, nedělalo to za studena, ale po tom, co se motor ohřál na cca 70-80°C. Pak na plně ohřátým zase OK.
Diagnostika čistá, vyřešil jsem to právě EGR off + záslepkou, pak už to nedělalo.
Diagnostika čistá, vyřešil jsem to právě EGR off + záslepkou, pak už to nedělalo.
-
Offline
- Příspěvky: 3544
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
no, jak už jsem psal někde ve vlákně o egru, jezdil jsem asi měsíc s vypnutým egrem bez záslepky bez chybyraolsa píše: 09 úno 2025 21:42 U E3 by SW vyplý EGR bez záslepky vyhazoval chybu. Zrovna tak jako kdyby jsi dal jenom záslepku bez SW vypnutí.
ale třeba za to může můj facelift
ale prostě bych to ucpal, však to je to nejmenší ne?
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Díky všem za odpovědi. Ano, ucpávku na EGR tam určitě dám. Jenom jsem se chtěl zorientovat, jak poznat, zda to je vyplé nebo ne abych neobjednal u D5T5 záslepku a pak ještě soft
. Je mi divná hodnota 1%EGR. Kdo má odpojený EGR, máte tam 0% ne?
JirkaTDI: Jak se ti to chovalo? Misfire během zátěže nebo nereagovalo na plyn během rozjezdu?
Raolsa: Zkusil jsem chcípnout a hned nastartovat. Neudělám to tak rychle, že by se motor mezi tím nezastavil, každopádně po novém startu jde auto za plynem bez chyby, po pár sekundách se však problém zase vrátí a trvá než se auto zahřeje. Je pravda, že mám občasnou chybu čidla polohy brzdového pedálu, mrknu na jeho signál, zda tam neskáčou podivné hodnoty během startu a tím to odpojuje plyn - jak jsem četl v jiném tvém vlákně.

JirkaTDI: Jak se ti to chovalo? Misfire během zátěže nebo nereagovalo na plyn během rozjezdu?
Raolsa: Zkusil jsem chcípnout a hned nastartovat. Neudělám to tak rychle, že by se motor mezi tím nezastavil, každopádně po novém startu jde auto za plynem bez chyby, po pár sekundách se však problém zase vrátí a trvá než se auto zahřeje. Je pravda, že mám občasnou chybu čidla polohy brzdového pedálu, mrknu na jeho signál, zda tam neskáčou podivné hodnoty během startu a tím to odpojuje plyn - jak jsem četl v jiném tvém vlákně.
-
Offline
- Příspěvky: 3544
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Myslím, že u euro3 je egr pouze zavřeno nebo otevřeno, nic mezi tím.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Čidla jsou dvě. Jedno na brzdové světla a to bys viděl, že svítí kdy nemají. To čidlo je jen on/off.Jawoš píše: 13 úno 2025 21:26 Je pravda, že mám občasnou chybu čidla polohy brzdového pedálu, mrknu na jeho signál, zda tam neskáčou podivné hodnoty během startu a tím to odpojuje plyn - jak jsem četl v jiném tvém vlákně.
Čidlo sešlápnutí je na posilovači, nahoře vlevo, asi 6 cm vystouplý válec, pro test by jej mohlo stačit odpojit. Ale pokud se nemýlím, tak vozy bez DSTC to čidlo nemají, tak bych se docela divil, kdyby to bylo nějak propojené.
-
Offline
- Příspěvky: 938
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Přestalo to reagovat na plyn, nebo to reagovalo letargicky s velkým zpožděním a bylo zcela bez výkonu. Vypnout/zapnout klíček a zase to chvíli jelo a pak opět dokola. Takhle třeba 5x, než se motor zcela neohřál.Jawoš píše: 13 úno 2025 21:26 JirkaTDI: Jak se ti to chovalo? Misfire během zátěže nebo nereagovalo na plyn během rozjezdu?
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Ahoj všem, tak problém stále přetrvává. Od té doby se situace zhoršuje. EGR jsem jako příčinu vyloučil, ačkoliv byl řádně zanesený. Nyní již má správnou odezvu. Má někdo zkušenosti, že by to dělaly opravdu ty vstřikovače? Případně po čem dál jít?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14486
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Vadné vstřiky neudělají, že auto nereaguje na plyn. Může se stát, že jde špatně nastartovat -> start trvá hrozně dlouho, ale ne že by nereragovalo na plyn.
Možná vadná kabeláž, ECM?
Možná vadná kabeláž, ECM?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Kabeláž ke vstřikům jsem prošel, konektory prostříkané kontaktolem. Nevěřím, že by kabeláž měla na svědomí pravidelný problém při studeném startu/ při zahřátém motoru během zátěže. Asi bych byl schopen to i vyvolat zahýbáním kabelu... A věřím, že chyba ECM by byla to samé+ by to snad zapsalo i více chyb. Neprojevuje se to tak, jak kdybych najednou odpojil vstřik. Spíše tak, že vstřik dá mnohem větší množství. Zarachotí to (2-3 silné kovové zvuky), vylítne oblak černobílýho kouře z vejfuku a pak už reaguje normálně. Nejsem nikde na youtube schopnej najít podobnej projev na naftovém motoru.
-
Offline
- Příspěvky: 5948
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Mě u XC70 P3 neragovani na plyn udělala škrtící klapka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14486
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Njn, ale tady žádná není.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 181
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
A ten EGR jsi mechanicky zaslepil? Ono to sice bude hlásit chybu ale pojede normálně.
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Egr jsem mechanicky zaslepil. Prvně jsem si myslel, že se problém vyřešil. 4 studené starty to jelo bez problému, vždy jsem měřil s Vidou nějaké hodnoty. Po páté jsem Vidu nebral a auto znovu nereagovalo na plyn, tentokrát opět, jak když tam plynový pedál není a nepohlo se to z volnoběžných otáček. Vždy to trvá minutu až dvě. Už začínám bejt zoufalej, tím že to dělá za studeného motoru, tak se to velice špatně opakuje. Ještě jsem kompletně znovu proměřil podtlakovou cestu od uložení motoru, přes vakuovou pumpu až po aktuátor, který se plynule hýbe a reaguje na podtlak. Otevřel jsem boost solenoid, tentokrát kompletně. Nejeví žádné zásadní poškození, přidření, korozi. Vše pěkně čisté. Ačkoliv na to nafta netrpí tolik jako benzín, vyčistil jsem PCV ventil. Nyní opět nový palivový filtr, ten je měněn ob jednu výměnu oleje. Auto je čerstvě po STK a na emisích nebyly žádné problémy. Pokud by byly vstřikovače špatné, věřím, že by se to na emisích projevilo. Prošel jsem kontakty váhy vzduchu, tlaku, váhu vyčistil, tlakové čidlo také. Nikde na žádných z kontaktů není ani známky koroze... Přidřené VNT bych viděl na aktuátoru, hřídelka turba nemá vůli. Vysokotlaká cesta zkontrolovaná, věřím, že netěsnost by se projevovala pořád. Pořád věřím tomu, že je chyba na straně regulace turba/dávky, ale doháje z hodnot ve Vidě nemůžu nic vyčíst. Přikládám graf okamžiku, kdy to škublo na druhý rychlostní stupeň (červená čára). V tomto okamžiku docházelo k plynulé zvyšování rychlosti. Zhruba v 80% rampy plynového pedálu to zarachotilo, otáčky stále narůstaly, pak jsem plyn ubral. Jediné, co tam je podezřelé je vcelku rychlá reakce VNT. Snad se mi povede ještě zachytit i stav studeného motoru, kdy reakce na plyn je opravdu nulová.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 938
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Až se to stane příště, zkus odpojit váhu vzduchu. Pokud to začne reagovat, máš vítěze.
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S60
D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži
Zkusím. Zatím jenom vím, že po odpojení váhy vzduchu to jde hned do nouze a je omezený výkon, takže nejsem schopný tak moc zvýšit otáčky, aby se to projevilo při rozjezdu. Na ten neutrál a přidání plynu by to ale reagovat mohlo.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé