D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jawoš
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S60

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Jawoš »

Ahoj. Prosím o nažhavení věšteckých koulí. D5 120kw 2004 E3. Po startu studeného motoru auto nereaguje na plynový pedál po dobu 2-3min, než se motor ohřeje. Je nemožné během téhle doby vyjet z podzemní garáže, někdy i odjet z místa. Auto vůbec nereaguje na plynový pedál - tzn. pedál na zemi ale otáčky stále volnoběžné. Start je bezproblémový, tam auto nezaváhá. (Nové žhaviče, nová baterie). Volnoběh také drží v pořádku. Pokud už se rozjede, nastane něco, čemu bych u benzínu řekl misfire. Z pod kapoty se ozve velmi silný rachtavý zvuk (2-3 něco silně zarachtá), z vejfuku vylítne opravdu velký oblak bílého kouře a pak už auto chytne. Tento misfire jde vyvolat i na teplém motoru, pokud je podtočený a dá se plný plyn. Typicky čtvrtý rychlostní stupeň, velice pomalá rychlost a sešlápnutí plynu. Opět nastává "misfire" a oblak kouře. Vůz vlastním posledních 120tis km, začalo to dělat v poslední době (cca 10tis km). Auto má bufík, tedy ohřev probíhá vcelku rychle. V podzemních garážích kde je nad 5°C je to ale problém. Mimo zmíněné problémy auto jede bez problémů.

Napadají mě vstřiky/regulace turba/podtlaková pumpa.

Co bylo kontrolováno:
Přepadový test na vstřikách: Pátý vstřikovač vrací 2x tolik paliva jak zbytek. Cca 20ml za minutu oproti 10 ml u zbylých vstřikovačů. Stále je to polovina limitní hodnoty, ale je to ukazatel, že jeden vstřik je hodnotama mimo ostatní.
Vida: není logována žádná chyba. Hodnoty ECM jednotky v normě, žádné čidlo nevypadá, že by ukazovalo zvláštní hodnoty. Toto mě překvapuje, protože chyba je tam evidentní, ale nic se neloguje. Čekal bych, že pokud po požadovaném % akceleračního pedálu nepřijde odezva, pak se nějaká chyba uloží. Bohužel v případě misfire je to tak krátký děj, že to na online datech senzorů nejsem schopnej zachytit. V případě nereakce na plyn nevím, na co se koukat- vidím odezvu pedálu ale zbytek hodnot zůstává.
Podtlaky a podtlakový aktuátor: Aktuátor se hýbe v celém rozsahu min/max poloha bez nějakého zadrhávání. Podtlak drží pěkně. To samé kompletní cesta podtlakových hadic, vše drží podtlak. Jediné co je podezřelé, tak regulační ventil turba Pierburg- někdo se v něm kdysi hrabal. Já pouze vyčistil sítko, což zlepšilo chování turba.
Vysokotlaké cesty a mezichladič- zkontrolovány netěsnosti - tlak drží.
Palivový filtr - měněn v průběhu výskytu chyby již 2x - bez výsledku.
Váha vzduchu- byly ujeté hodnoty teploty nasávaného vzduchu o cca 7°C. Váha vyčištěna, hodnoty vykazuje nyní lepší. Bez vlivu na chování na auto.

Co je tedy podezřelé:
Vstřiky? Je pravda, že auto začíná dost smrdět a vstřiky by bylo vhodné udělat i tak, ale nechce se mi dělat "zbytečně".
Podtlaková pumpa. Je slyšet ačkoliv podtlakové cesty jsou těsné. Slyšet však byla už před výskytem problémun a vlastně po celou dobu vlastnění auta.
EGR. Nejspíše sw vypnutí, avšak chybí záslepka v sací cestě. Hodnoty v průběhu zahřívání motoru stále 1% avšak reaguje na požadavek otevření. Nevím, jak zjistit, zda je sw vypnutý.
Občas, velice málo se stane to, že typicky po příjezdu na červený semafor a stání na brzdě poklesnou volnoběžné otáčky až na 500 rpm.

Prosím o nějaké nápady, jakou cestou teď jít. Nerad bych začal měnit díl po dílu, aniž bych předem zjistil, v čem je problém. Díky za jakékoliv nápady!

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od raolsa »

Zkus udělat pokus: Když nastartuješ, tak rychle vypnout a zapnout klíček, aby motor nechcípl, jestli pak začne motor reagovat na pedál.
Hodnoty sešlápnutí pedálu se na diagnostice mění?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5892
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Sice u P3, ale kdysi mi taky přestal reagovat plynový pedál a auto nejelo.
Chyby nic. Nakonec byly stržené převody v EGRu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jawoš
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S60

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Jawoš »

Raolsa: Zkusím pokus a dám vědět. Ano, Vida ukazuje hodnoty pedálu v pořádku, navíc je to čidlo dublovaný a obě hodnoty jsou OK.

Jakub: Do EGRu přidám záslepku, ať vyloučím tuto možnost. Myslím, že je vypnutý v jednotce (ale to jen hádám). Nevím, zda poloha ve Vidě ukazuje požadavek, nebo zpětnou vazbu. Celou dobu ohřívání motoru má 1%, avšak po aktivaci vyskočí na 100% a po tu krátkou dobu je znát zřetelně ztížený chod motoru. Každopádně po celou dobu vlastnění auta tak cesta od EGRu je téměř bez sazí, i to by mi podporuje tu myšlenku, že je vyplý. Jen mi tam chybí ta záslepka... Kdyby někdo věděl, jak zjistit SW vypnutí EGRu, budu rád. VDASH v historii k tomu autu nic neukazuje.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od raolsa »

U E3 by SW vyplý EGR bez záslepky vyhazoval chybu. Zrovna tak jako kdyby jsi dal jenom záslepku bez SW vypnutí.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od jirkaTDI »

Měl jsem podobný problém, nedělalo to za studena, ale po tom, co se motor ohřál na cca 70-80°C. Pak na plně ohřátým zase OK.
Diagnostika čistá, vyřešil jsem to právě EGR off + záslepkou, pak už to nedělalo.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Tod2 »

raolsa píše: 09 úno 2025 21:42 U E3 by SW vyplý EGR bez záslepky vyhazoval chybu. Zrovna tak jako kdyby jsi dal jenom záslepku bez SW vypnutí.
no, jak už jsem psal někde ve vlákně o egru, jezdil jsem asi měsíc s vypnutým egrem bez záslepky bez chyby
ale třeba za to může můj facelift
ale prostě bych to ucpal, však to je to nejmenší ne?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jawoš
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S60

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Jawoš »

Díky všem za odpovědi. Ano, ucpávku na EGR tam určitě dám. Jenom jsem se chtěl zorientovat, jak poznat, zda to je vyplé nebo ne abych neobjednal u D5T5 záslepku a pak ještě soft :D. Je mi divná hodnota 1%EGR. Kdo má odpojený EGR, máte tam 0% ne?
JirkaTDI: Jak se ti to chovalo? Misfire během zátěže nebo nereagovalo na plyn během rozjezdu?
Raolsa: Zkusil jsem chcípnout a hned nastartovat. Neudělám to tak rychle, že by se motor mezi tím nezastavil, každopádně po novém startu jde auto za plynem bez chyby, po pár sekundách se však problém zase vrátí a trvá než se auto zahřeje. Je pravda, že mám občasnou chybu čidla polohy brzdového pedálu, mrknu na jeho signál, zda tam neskáčou podivné hodnoty během startu a tím to odpojuje plyn - jak jsem četl v jiném tvém vlákně.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od Tod2 »

Myslím, že u euro3 je egr pouze zavřeno nebo otevřeno, nic mezi tím.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od videoice »

Jawoš píše: 13 úno 2025 21:26 Je pravda, že mám občasnou chybu čidla polohy brzdového pedálu, mrknu na jeho signál, zda tam neskáčou podivné hodnoty během startu a tím to odpojuje plyn - jak jsem četl v jiném tvém vlákně.
Čidla jsou dvě. Jedno na brzdové světla a to bys viděl, že svítí kdy nemají. To čidlo je jen on/off.

Čidlo sešlápnutí je na posilovači, nahoře vlevo, asi 6 cm vystouplý válec, pro test by jej mohlo stačit odpojit. Ale pokud se nemýlím, tak vozy bez DSTC to čidlo nemají, tak bych se docela divil, kdyby to bylo nějak propojené.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

D5 120kw 2004 za studena nereaguje na plyn + misfire v zátěži

Příspěvek od jirkaTDI »

Jawoš píše: 13 úno 2025 21:26 JirkaTDI: Jak se ti to chovalo? Misfire během zátěže nebo nereagovalo na plyn během rozjezdu?
Přestalo to reagovat na plyn, nebo to reagovalo letargicky s velkým zpožděním a bylo zcela bez výkonu. Vypnout/zapnout klíček a zase to chvíli jelo a pak opět dokola. Takhle třeba 5x, než se motor zcela neohřál.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]