Nevím si rady s XC70 D5 2006, píše chybu:
CEM-1F00 ECM, Software Faulty signal
Software v ECM jsem přehrál, beze změny. Nemá výkon, chová se jako v nouzáku. Motor žádné chyby nehlásí - ECM zelená. Hodnoty regulace turba a ostatních snímačů jsou v normě. Mám podezření na vadnou jednotku motoru, setkal se s tím někdo? Případně neměl by někdo jednotku na půjčení na zkoušku? Pokud by mu samozřejmě nevadilo, že bych na ní provedl klonování.
Chybný software ECM
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Chybný software ECM
Myslím, že tuhle chybu to píše, když je tam nahraný nějaký čip.
Jednotku na vyzkoušení tady mám.
Jednotku na vyzkoušení tady mám.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 292
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';
Chybný software ECM
Jo jo, tuhle chybu hlásí čiplý auto. Žádnou neplechu to nedělá. Na stránkách d5t5 to mají i někde napsaný.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Jasně, mně by ta chyba nevadila, ale proč to jde teda v nouzáku?
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Nová zjištění: Jednotka je zakletá. Přišel jsem na to, že můžu odpojit klapku, egr, snímače tlaku a teploty, váhu, snímač na railu a ventil na čerpadle a pořád to běží stejně a nehlásí žádnou chybu. Z jednotky nejde vyčíst sw na klonování, ani nejde nijak přepsat, zřejmě je tam nějaká ochrana. Hned na začátku jsem tam nahrál optimalizaci od D5T5, zdálo se, že to proběhlo úspěšně, ale žádná změna nenastala. Několik zkušených specialistů už si na tom vylámalo zuby, ale aspoň to dotáhli do stádia, kdy to tak nějak jede. Avšak stále po odpojení čehokoli nehlásí nic.
Hlavní problém je teď v tom, že po studeném startu chvíli kolísají otáčky, motor jde hodně nepravidelně a dokonce někdy jako by po přidání chvilku zůstával viset plyn.
Můj záměr byl vyměnit jednotku za nějakou se sériovým sw, aby se vyloučila chyba v ní. Navíc čipař, který se mi ji pokoušel přepsat, tvrdí, že ten sw v ní je hodně divoký.
Případně pokud s něčím podobným má někdo zkušenost, uvítám rady. Já jsem se zatím s ničím takovým nesetkal, chiptuningem jsem se nikdy nezabýval a kolegy v okolí už jsem s tím tak nějak vyčerpal.
Samozřejmě je to i otázka investic, už teď to stálo dost, dalo by se pokračovat výměnou jednotky v autorizáku, ale auto má najeto půl milionu a motor bere olej, včera jsem ještě koukal na korekce vstřikovačů a je tam docela dost, od -1,9 po +1, ale to podle mě nevysvětluje tu reakci na přidání plynu.
Hlavní problém je teď v tom, že po studeném startu chvíli kolísají otáčky, motor jde hodně nepravidelně a dokonce někdy jako by po přidání chvilku zůstával viset plyn.
Můj záměr byl vyměnit jednotku za nějakou se sériovým sw, aby se vyloučila chyba v ní. Navíc čipař, který se mi ji pokoušel přepsat, tvrdí, že ten sw v ní je hodně divoký.
Případně pokud s něčím podobným má někdo zkušenost, uvítám rady. Já jsem se zatím s ničím takovým nesetkal, chiptuningem jsem se nikdy nezabýval a kolegy v okolí už jsem s tím tak nějak vyčerpal.
Samozřejmě je to i otázka investic, už teď to stálo dost, dalo by se pokračovat výměnou jednotky v autorizáku, ale auto má najeto půl milionu a motor bere olej, včera jsem ještě koukal na korekce vstřikovačů a je tam docela dost, od -1,9 po +1, ale to podle mě nevysvětluje tu reakci na přidání plynu.
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Konečně se podařilo vyměnit ECM, ale na novou mi to hlásí ECM-2690.
Kromě toho tam jsou nová zdvihátka, rozvody, turbo, žhavení, vstřiky, teplotní snímače, a přetěsněné vše co bylo třeba. Výkonově v pořádku, ale přetrvává špatný chod a šedomodrý kouř po studeném startu, spotřeba oleje je zhruba litr na 1000 km.
Korekce se zlepšily:
Kromě toho tam jsou nová zdvihátka, rozvody, turbo, žhavení, vstřiky, teplotní snímače, a přetěsněné vše co bylo třeba. Výkonově v pořádku, ale přetrvává špatný chod a šedomodrý kouř po studeném startu, spotřeba oleje je zhruba litr na 1000 km.
Korekce se zlepšily:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Chybný software ECM
mozna nesmysl, ale mne se kdysi spatne rozjizdelo, kolisalo a cukalo to, kdyz jsem mel vadny senzor vymacknuti spojky
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Dík za nápad, ten ještě můžu prověřit, ale tempomat funguje normálně, tak jsem ho nepodezíral.
Ta chyba ECM-2690 se mi zatím na nové vstřiky nevrátila, tak uvidím dlouhodobě. V popisu je jako příčina vnitřní chyba jednotky. Ta je z funkčního auta, proto mě to překvapilo.
Ta chyba ECM-2690 se mi zatím na nové vstřiky nevrátila, tak uvidím dlouhodobě. V popisu je jako příčina vnitřní chyba jednotky. Ta je z funkčního auta, proto mě to překvapilo.
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Tohle auto mě nepřestává překvapovat. Teď jsem řešil únik brzdové kapaliny prorezlým pístem předního brzdiče. Když se dutina pístu naplnila kapalinou, tak teprve začala vytékat pod kolem ven. To jen pro zajímavost, kdyby někdo hledal příčinu záhadné ztráty kapaliny.
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 měsíc
- Bydliště: Zásmuky
- Vůz: Volvo V70 AWD
Chybný software ECM
Zdravím, jak se povedlo vyřešit tento problém?Ykka píše: 18 pro 2024 16:42 Nevím si rady s XC70 D5 2006, píše chybu:
CEM-1F00 ECM, Software Faulty signal
Software v ECM jsem přehrál, beze změny. Nemá výkon, chová se jako v nouzáku. Motor žádné chyby nehlásí - ECM zelená. Hodnoty regulace turba a ostatních snímačů jsou v normě. Mám podezření na vadnou jednotku motoru, setkal se s tím někdo? Případně neměl by někdo jednotku na půjčení na zkoušku? Pokud by mu samozřejmě nevadilo, že bych na ní provedl klonování.
Děkuji za odpověď.
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Jak jsem psal, jednotku jsem s pomocí kolegy vyměnil, ale závad tam bylo ve výsledku mnohem více. Ta nová už aspoň ukazuje chyby v diagnostice, takže se s tím dalo začít pracovat.
Na tu původní to aktuálně jezdí taky, ale stále na ní nefungují chybové kódy, zřejmě v důsledku chiptuningu, jelikož jsou na ní zjevné stopy zásahu.
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 měsíc
- Bydliště: Zásmuky
- Vůz: Volvo V70 AWD
Chybný software ECM
A vrátit to zpátky bez čipu, bude to fungovat nebo už je nějak zasažená ta jednotka?
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Je zohýbaný ten plechový kryt a přilepený zpátky lepidlem na okna. Jak to vypadá uvnitř netuším a přehrát se nám ji nepodařilo. Jak dalece je to zasažené nedokážu posoudit.
Kolegův nápad byl zpětně vyzkoumat kdo ji upravoval a požádat ho o vrácení do původního stavu, ale vzhledem k tomu, že mám náhradní, nebudu se tím zabývat.
Kolegův nápad byl zpětně vyzkoumat kdo ji upravoval a požádat ho o vrácení do původního stavu, ale vzhledem k tomu, že mám náhradní, nebudu se tím zabývat.
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 měsíc
- Bydliště: Zásmuky
- Vůz: Volvo V70 AWD
Chybný software ECM
Sehnal jsem tu samou jednotku když to dám do svého auta tak bude sw podle toho co jsem to vyndal z druhého auta? Nemůže se tam něco posrat? Kdyz to přehodím?
Děkuji za odpověď
Děkuji za odpověď
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
Nepustí tě immobilizér. Musí se to naklonovat podle té původní a to se mi právě nedařilo, takže některé chipy jsou pravděpodobně nějak blokované.
V každém případě by mělo jít přehrát sw (ECM Reload) v autorizáku.
V každém případě by mělo jít přehrát sw (ECM Reload) v autorizáku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Chybný software ECM
Jak píše Ykka, na displeji ti to napíše chybu imobilizéru a nepůjde nic. Jediné řešení je naklonování přes Vdash, nebo ten autorizák.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Chybný software ECM
V mém případě to právě klonovat nešlo, ale asi záleží na konkrétním chipu.
Kolega dokázal zkopírovat jen samotný immo v EEPROM a sw nechal.
Kolega dokázal zkopírovat jen samotný immo v EEPROM a sw nechal.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], peter cz