Diagnostika V70II + bufík

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Zdravím všechny uživatele fora! :prayer:
Obracím se s dotazem, ohledně načtení problému bufíku přes diagnostiku. Byl jsem v autorizovaným servisu Volvo na servis a diag. No nepotěšili mě, když po servisu na dotaz jestli mi načetli diagnostiku ohledně bufíku, tak že to prý nejde a že je tam Webasto. Mám v autě bufík z výroby a D5 motorizace.
Což mi přišlo zvláštní. VIDA umí načíst jednotlivé položky co vím. Co nevím jestli mi říkali pravdu nebo ne. Myslím si že na to zapomněli nebo se jim do toho nechtělo.
Vím že se to tu řešilo, ale to už byly bufíky venku, nebo to měnili celé najednou.
Chtěl jsem pouze aby zjistili proč nejde a aby se jednotlivá komponenta vyměnila, než celý bufík.
Díky za odpovědi předem

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Urvanej »

Hele můžeš tam mít nějakou dodělávku... neni to vyloučený. Taky jsem dodělával bufík až dodatečně, ale dal jsem origo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Paťa »

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=48853
Mrkni jestli tam máš tenhle bufík, rozdělávat nic nemusíš stačí se podívat zespodu před LP kolo.
Jestli nekomunikuje bude pravděpodobně přepálená pojistka .

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Děkuji za rady! Mě šlo hlavně o to, co je na tom pravdy, jestli to lze načíst a udělat test na diag a dle toho co napíše. Ano pokud by byla pojistka kaput tak by to mohlo říct de fakto také. Že to nemá signál. Chtěl jsem aby servis Volvo to zjistil a né že si řekne za diagnostiku a nic nevím. Mohli říct cokoliv to jo.
Vím že diagnostika umí poznat v čem je problém přesněji. To máme ještě okolo nějaká čidla co k tomu jdou. Pak by se nemuselo celé to vykuchávat předpokládám.
Návod co jste mi poslkali je pěkně vyfocený! :good:

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od videoice »

Mohu nabídnout vidu, jsem z Prahy ze Strahova. Pojistka je v boxu kousek od airboxu.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5796
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pokud je tam fakt Webasto, tak mas s Volvo diag smolika. Nemas na kapote stitek od webasta?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Díky za rady a nabídku od Videoice. Přes Strahov se občas pohybuji dle dopravní situace v Praze :-D Určitě to můžeme zkusit. Napřed se tedy kouknu jestli tam vůbec nějaký štítek mám a dle toho to provedu.
Nespěchám a určitě bych to nechal, po Vánocích.
Airboxu říkáte čemu? To je někde u spolujezdce u filtru klima?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od videoice »

Airbox - bedna se vzduchovým filtrem pro sání, je pod kapotou. A za ním, při pohledu zepředu, je taková podélná krabička s pojistkami. Tuším že č. 3 nebo 4 je pojistka pro bufík. Mám ale originál.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

na ktrytu té pojistkovky bude napsáno k patřičné pojistce "preheater"
často tam pojistka z důvodu s problémy na bufíku vůbec není, protože ji někdo vytáhl...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Ano už vím která bedna to je, je tam plusový pol u toho.Zkusím se kouknout a zkontroluji to. Děkuji za rady!Měl bych mít taky originál. Tak uvidíme

Přidáno za 1 hodina 34 minut 43 sekund:
Pojistka je v pořádku je 25A a štítek webasto jsem nikde neviděl, že bych blbě koukal?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od hajnej »

Je to nějaký divný. Píšeš, že máš bufík z výroby, takže tam bude bufík z výroby. Prostě se ohni před levé přední kolo a udělej fotku toho válce s výfukem a bude hned jasno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

taky nemám nikde štítek, myslím, že u P2 ani nebývá

Přidáno za 1 minuta 35 sekund:
a nejspíš tam máš klasiku origo EBERSPACHER
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Ano vespod jsou takové alu husí krky vidět. Já ho tam mám 100% jen jsem se ptal na to proč nebyli schopní ve Volvu mi načíst z něj diagnostiku, jak jsem psal na začátku.Když VIDA by měla umět přesně diagnostikovat problém. Jestli je to žhavením, vrtulkou nebo vstřikem.... či senzory. Nevím co vše lze nebo je možné zjistit.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

to právě zase tolik ne, umí to poznat přehřátí, že nezapálí (ale už ne proč) a to je tak všechno, možná ještě špatnou žhavičku?
pak samozřejmě můžeš otestovat jednotlivé komponenty zvlášť
ale nejčastěji nefunguje tryska, kterou diag nepoznáš
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

MUV70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V 70 II

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od MUV70 »

Dobrá, tak to bych těm klukům tedy křivdil....hm, Nejlepší je to celé vyhodit a dát novej že :-D

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od hajnej »

Nejlepší je dát ten novej hořák a možná ještě oběhové čerpadlo. A rovnou vyměnit radiator topení, kterej už taky bude dost zarostlej. :lol:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

nj, jenže vrazit 12tis do bufíku se většinou nikomu nechce, takže levnější varianta je pouze tryska za 3,5tis a pak se uvidí... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od hajnej »

Pak se uvidí, že to stejně za chvíli začne rachtat a navíc se přehřívat. Kolik stojí komplet dodělávka nezávislého topení? Ta cena se bude bezpečně blížit 50tis Kč. Takže investice do zařízení, který ti zlepšuje zimní komfort a je to JENOM 12tis, není nic dramatického.
Už jsem to říkal, ale lituju toho, že jsem rovnou na začátku nevyměnil celej hořák za novej. Mohl jsem mít klid.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od powl »

MUV70 píše: 17 pro 2024 13:23 Ano vespod jsou takové alu husí krky vidět. Já ho tam mám 100% jen jsem se ptal na to proč nebyli schopní ve Volvu mi načíst z něj diagnostiku, jak jsem psal na začátku.Když VIDA by měla umět přesně diagnostikovat problém. Jestli je to žhavením, vrtulkou nebo vstřikem.... či senzory. Nevím co vše lze nebo je možné zjistit.
a neni vytazena pojistka?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od hajnej »

MUV70 píše: 17 pro 2024 09:51
Pojistka je v pořádku je 25A a štítek webasto jsem nikde neviděl, že bych blbě koukal?
Píše, že pojistka je OK.
Chce to znovu napíchnout a zkusit se dostat na jednotku bufíku. Jako každej, asi bude zablokovanej. Takže si ho zkusit zapnout a vidět, jak se chová.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

hajnej píše: 17 pro 2024 13:51 Pak se uvidí, že to stejně za chvíli začne rachtat a navíc se přehřívat. Kolik stojí komplet dodělávka nezávislého topení? Ta cena se bude bezpečně blížit 50tis Kč. Takže investice do zařízení, který ti zlepšuje zimní komfort a je to JENOM 12tis, není nic dramatického.
Už jsem to říkal, ale lituju toho, že jsem rovnou na začátku nevyměnil celej hořák za novej. Mohl jsem mít klid.
já tomu rozumím, jenže pak když někdo koupí auto řekněme za 60tis (a teď mluvím obecně, ne tento případ), tak prostě nechce většinou investovat 12tis za nový hořák (+ případně čerpadlo atd), ale zkusí tu levnější variantu jen s tryskou a buď a nebo... :)
stejně si trochu myslím, že kdyby šel sehnat jen motorek dmychadla, tak není potřeba celý nový hořák
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od hajnej »

To si myslíš správně, ale ten motorek jsem hledal fakt dlouho a nenašel. Pak ještě dokáže bejt upečená ta miska nad vrtulkou a tam se prodával celej ten set s vrtulkou za xx eur. No suma sumárum - komplet hořák je za mě ta správná cesta.
mimochodem...kolik teď stojí tryska? Ta už taky asi nebude za 2800 jak si ji pamatuju já. Případně risknout repasovanou. Ale i tak to chce zjistit, jak se ten motorek točí a jestli je v pořádku vrtulka aspol. Takže když už to budu mít rozberaný, jebnu tam rovnou kompletní hořák :lol: :lol:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Tod2 »

tryska
https://vzone.cz/produkt/volvo-3731100-tryska-paliva-nezavisleho-topeni-diesel-p2-s60-s80-v70-ii-xc70-ii-xc90
taky jsem hledal motorek a našel jen s jinou hřídelí (ale myslím, že někde bude :) )
miska s vrtulkou už nějakou dobu nejde samostatně koupit

Přidáno za 2 minuty 7 sekund:
jo a motorek dmychadla jde vyčistit, většinou je plný mastnoty po problémech s tryskou, pak to taky točí úplně jinak
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od videoice »

Co se týče trysky tak doporučuji kontaktovat uživatele Paťa - https://forum.volvoklub.cz/memberlist.php?mode=viewprofile&u=22534 - od kterého jsou koupil za dobrou cenu repasovanou trysku. Repas je naprosto prvotřídní. Paťa nejenom že má repasování hodně odladěné, ale i mi dost poradil jak trysku vyndat (hořák nechtěl ven) atd, celkově 10/10.

Cronicle
Offline
Příspěvky: 208
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Košice
Vůz: Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar

Diagnostika V70II + bufík

Příspěvek od Cronicle »

Nemusí to byt ešte nutne katastrofálne..ja som na svojej ex xc90 my2012 mal vytiahnutý konektor na napájanie palivovej pumpy do bufiku a prehorenu poistku. Pumpu som zapojil, poistku vymenil a keď som auto naštartoval, skoro som sa zos.al keď mi z bufiku začali lietať plamene..vymenil som zhaviacu sviečku a ono to začalo fungovať..pre kontrolu, pod kapotou, ak máš eberspacher, tak musíš mať niekde sivý štítok s výkonom bufiku a na krytke palivovej nádrže je nálepka ktorá by mala značiť že nemáš tankovať kým je horúci/zapnuty bufik..
_________________
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé