Ahoj,
vybíjení autobaterie u auta viz výše.
Cca dva týdny zpátky sem přišel k autu a sotva sem nastartoval. Přisuzoval sem to tomu, že auto hodně stojí a prostě se baterka postupně vycucala. Tzn. sem ji dal nabíjet. To trvalo při proudu 2 ampéry takřka tři dny (nespěchal sem, neřešil sem). Pak se s autem chvilku jezdilo - vše OK a pak zase stálo. Cca dva týdny a ani se nerozsvítilo světýlko, nic. Na baterii 3V.
A teď pár dotazů:
- může vybíjet auto vadná siréna, jestliže je zamknuté klíčem?
- muže baterii tak strašně vycucat nějaká řídící jednotka? Neuspí se při podpětí na 6-8-10V?
- při napojení rezervní baterie přes kabely se auto normálně probudilo, odemklo a při zamknutí zase zhaslo, zamklo. Po 30s dead lock - tzn. auto ví, že je zavřené, zamčené.
Klidový odběr budu teprve měřit, až nabiju pořádně baterku, ale jaký by měl cca být a po jaké době? Mám auto nechat odemčené, otevřené dveře (abych se pak dostal k pojistkám)? Nebo zamčené, zavřené (až a kufr), protože jinak úplně neusne?
edit: Dobíjení 14,2V při světlech a volnoběhu.
Díky!
V70, 2001 - samovybíjení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
-
Offline
- Příspěvky: 230
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
V70, 2001 - samovybíjení
Jak je stará baterie?
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 - samovybíjení
Baterie ma cca 2 roky, 100ah.
Nicméně předpokládám, že kdyby byla KO ta, nebude se nabíjet tak dlouho.Z nuly ji nabíjím konstantním proudem 2 ampéry a sleduju, jak roste napětí.
Nicméně předpokládám, že kdyby byla KO ta, nebude se nabíjet tak dlouho.Z nuly ji nabíjím konstantním proudem 2 ampéry a sleduju, jak roste napětí.
-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
V70, 2001 - samovybíjení
Klidně to může být baterií, taky když nechám auto 14 dní stát, je baterie tak na půlce.
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
V70, 2001 - samovybíjení
může ti vybíjet baterku u starého auta cokoliv, a hodně těžko se to hledá
dobrý návod je třeba zde
ttps://www.youtube.com/watch?v=e0oYL_ctKNk&t=20s
sám jsem si tím prošel, řešením dočasným byla palubní solárnabíječka pod okno
dobrý návod je třeba zde
ttps://www.youtube.com/watch?v=e0oYL_ctKNk&t=20s
sám jsem si tím prošel, řešením dočasným byla palubní solárnabíječka pod okno
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 - samovybíjení
A co to bylo u tebe?
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
V70, 2001 - samovybíjení
bylo to u mergla CLK 5 let nazpět, a pod sedadlem spolujezdce je deska s čipy, které ovládají mimo jiných i paměti a pohyb sedadel včetně
paměti nastavení volantu, nová by stála cca 35 tis. auto staré 17 let, takže jsem koupil solární dobíječku pod sklo a dobíjel takto
parazitní úbytek, řeší se to i na novějších vozidlech
nicméně těžko se to hledalo, nikomu nepřeju, prostě staré auto a někde malý zkrat u špatné izolace
paměti nastavení volantu, nová by stála cca 35 tis. auto staré 17 let, takže jsem koupil solární dobíječku pod sklo a dobíjel takto
parazitní úbytek, řeší se to i na novějších vozidlech
nicméně těžko se to hledalo, nikomu nepřeju, prostě staré auto a někde malý zkrat u špatné izolace
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 49
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 II T6 AWD (B6304T2)
V70, 2001 - samovybíjení
Ahoj,
No ja u sve nove v70 2003 resim aktualne neco podobnyho. Ale pricinu jeste neznam.
Zacal jsem tim, ze jsem
1) vytahnul pojistku sireny alarmu (ale alarm by to mit nemelo)
2) vypinam svetla hlavnim ovladacem na nulu
3) vypinam vnitrni vetrak pro rozvod vzduchu na nulu
4) vypinam radio
___
5) pod caru jeste napisu, ze zamykam na klic a ne na DO (ale to jsem uz delal predtim a i tak se vybilo.
Zrejme teda diky bodum 1-4 jsem odemcel, nastartoval a odjel s autem po tydnu odstaveni. Ale ted jsem u toho zas vic jak tyden nebyl, takze nevim, jestli se do auta dostanu
Kazdopadne postupne budu vynechavat jeden z bodu 1-4 a uvidim. Mam podezreni na ten hlavni spinac svetel, protoze mi obcas sviti jeho kontrolka a obcas ne. Ale to muze byt nahoda…
Baterku jsem kupoval fungl novou (ale nepremeroval).
Jestli nekam pokrocim, dam vedet. Ale jelikoz autem jezdim malo, bude mi to mozna trvat.
Hodne uspechu u tebe!
Standa
No ja u sve nove v70 2003 resim aktualne neco podobnyho. Ale pricinu jeste neznam.
Zacal jsem tim, ze jsem
1) vytahnul pojistku sireny alarmu (ale alarm by to mit nemelo)
2) vypinam svetla hlavnim ovladacem na nulu
3) vypinam vnitrni vetrak pro rozvod vzduchu na nulu
4) vypinam radio
___
5) pod caru jeste napisu, ze zamykam na klic a ne na DO (ale to jsem uz delal predtim a i tak se vybilo.
Zrejme teda diky bodum 1-4 jsem odemcel, nastartoval a odjel s autem po tydnu odstaveni. Ale ted jsem u toho zas vic jak tyden nebyl, takze nevim, jestli se do auta dostanu

Kazdopadne postupne budu vynechavat jeden z bodu 1-4 a uvidim. Mam podezreni na ten hlavni spinac svetel, protoze mi obcas sviti jeho kontrolka a obcas ne. Ale to muze byt nahoda…
Baterku jsem kupoval fungl novou (ale nepremeroval).
Jestli nekam pokrocim, dam vedet. Ale jelikoz autem jezdim malo, bude mi to mozna trvat.
Hodne uspechu u tebe!
Standa
_________________
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
-
Offline
- Příspěvky: 542
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Vůz: Volvo XC90 2,5 T LPG, Ochcávka, LR Free1
V70, 2001 - samovybíjení
U mne to byla vadna baterie sireny. Obavam se, ze pojistkou se to nevyresi. Pokud to chces otestovat, tak odpoj cely konektor ze sireny. Ale nevim jak to ma Tvoje auto...
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
V70, 2001 - samovybíjení
Baterku možná nic nevycucává, může být už taky v "háji"... Zažil jsem v autě baterku, která úplně normálně fungovala (startovala) a byla opotřebená, že skutečná naměřená kapacita byla 5Ah. Taková bez dalšího nabití zdechne v odstaveném autě do týdne.Borderer píše: 15 pro 2024 14:54 Ahoj,
vybíjení autobaterie u auta viz výše.
... přišel k autu a sotva nastartoval...sem ji dal nabíjet. Pak se chvilku jezdilo - vše OK a pak zase stálo. Cca dva týdny a ani se nerozsvítilo světýlko, nic. Na baterii 3V.
Pokud se ti už víckrát podařilo vymačkat ji na 3V, tak šance na výměnu je vysoká...
Přesto:
to může být cokoli
Na měření klidového odběru mám velice jednoduché udělátko. Zdroj s napětím cca 13V, s omezením proudu (obyč. žárovkou 21W) připojený k baterce přes měřák (ampérmetr). Pro kontrolu je tam pochopitelně i voltmetr. Auto nezamykám (stojím v garáži). Kufr není dovřený, aby v pohodě prošel kabel k baterce.Borderer píše: 15 pro 2024 14:54 Klidový odběr budu teprve měřit, až nabiju pořádně baterku, ale jaký by měl cca být a po jaké době? Mám auto nechat odemčené, otevřené dveře (abych se pak dostal k pojistkám)? Nebo zamčené, zavřené (až a kufr), protože jinak úplně neusne?
Přijedu do garáže, zasunu konektor, zavřu. Po určitou dobu (podle stavu baterky, okolní teploty a napětí zdroje) nebere baterka nic, později se odběr dlouhodobě ustálí na cca 0,02 - 0,03A (to je 20-30mA pokud by někdo vyžadoval jiné jednotky). To ustálení přijde většinou tak za den.
Je to skvělá a levná diagnostika problémů s baterií. Jako bonus držím baterku stále nabitou a nemusím hledat v kalendáři jestli jsem naposledy staroval před týdnem nebo před měsícem.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 - samovybíjení
Tak asi máme jasno.
Odběr sice 0,020 A, ale pravidelně tam skákalo 0,200 a skokově dokonce 1,000A.... Po vyndání pojisky sirény se to uklidnilo na 0,020A a je snad klid.
Siréna sem věděl, že je špatná, tak se aspoň dokopu k její výměně.
Nicméně baterka bude taky v hajzlu, za pár hodin v autě spadla na 12,5V....
Odběr sice 0,020 A, ale pravidelně tam skákalo 0,200 a skokově dokonce 1,000A.... Po vyndání pojisky sirény se to uklidnilo na 0,020A a je snad klid.
Siréna sem věděl, že je špatná, tak se aspoň dokopu k její výměně.

Nicméně baterka bude taky v hajzlu, za pár hodin v autě spadla na 12,5V....
-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
V70, 2001 - samovybíjení
tak 12,5V ještě není úplně špatně, když je v autě
ale myslím, že pojistka sirény ji neodpojí, to by měl zloděj snadnou práci..., už nevím, jestli na té pojistce nevysí i něco jiného
ale myslím, že pojistka sirény ji neodpojí, to by měl zloděj snadnou práci..., už nevím, jestli na té pojistce nevysí i něco jiného
-
Offline
- Příspěvky: 5580
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70, 2001 - samovybíjení
To nic neznamená, kolik tam bylo po 24 hodinách?Borderer píše: 18 pro 2024 21:34
Nicméně baterka bude taky v hajzlu, za pár hodin v autě spadla na 12,5V....
Ono jí to vybíjení do mrtě taky nepřidalo na kondici.
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 - samovybíjení
Neodpojí za předpokladu, že je baterie uvnitř ok.Tod2 píše: 19 pro 2024 07:23 tak 12,5V ještě není úplně špatně, když je v autě
ale myslím, že pojistka sirény ji neodpojí, to by měl zloděj snadnou práci..., už nevím, jestli na té pojistce nevysí i něco jiného


-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
V70, 2001 - samovybíjení
no jo, to je fakt 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé