V70 cukání motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
RomanS
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 9 měsíců
Bydliště: Roštín
Vůz: V70 D5244T14 ´10

V70 cukání motoru

Příspěvek od RomanS »

Dobrý den vespolek. Několik let řeším problém se svým autem; převážně v horkých dnech (ale není to pravidlem) mi auto začne cukat, na volnoběh pak motor chcípne. Občas spadne do nouzáku, pak stačí auto "vypnout a zapnout" a jede se dál. Motor má pak ale znatelně hrubší chod. Zajímavé bylo zjištění na dálnici, kdy jsem jel na tempomat, po jeho vypnutí auto začalo cukat a po opětovném zapnutí tempomatu (bez zastavování, normálně za jízdy) jelo zase normálně.
VDash mi hlásí chyby ECM-P048387, výkon ventilátoru, selhání sběrnicového signálu a ECM-P217300, řídící systém ovladače škrtící klapky- detekováno vysoké proudění vzduchu. Dále pak ještě ECM-P053300, snímač tlaku chladiva klimatizace A obvod vysoký výstup. Sahary jsou měněné, tuším za značku NRF. Původní už točily ztuha a jeden kondenzátor v nich byl KO. Škrtící klapka taky měněná za Bosch, přehrána u dealera Volvo. Měněn byla i ECM, klon dělal pan Žídek (kterému tímto děkuji za jeho čas a ochotu). Kabeláž proměřena, mezi škrtící klapkou, saharou a ECM by neměl být problém. Když jsem saharu po čase kontroloval, zjistil jsem, že víčko její řídící jednotky se odlepuje, pro jistotu jsem ji nechal v létě na slunku vysušit, vizuálně ten tišťák vypadal ok, myšleno žádné stopy po vniku vody tam nebyly. Víko jsem zatěsnil červeným silikonem a pojistil několika bindery. Jinak sahary normálně točí, ale přijde mi, že mimo logiku okolní teploty. V autě jsem už měnil kde co, mělo ho v rukách už dost "Volvo specialistů" na doporučení a zkušenost víceméně katastrofální.
Auto bylo kdysi napadeno myší, měla hnízdo pod ECM, přehryzala dráty do bufíku a ke spínačce světel. Tohle bylo opraveno, nainstalován ultrazvukový plašič s nášlapnými pastmi a od té doby je klid. Jinak je ještě v pěkném stavu, byla by škoda ho "pustit ze skály"
Předem moc děkuju za podněty, auto už nikomu svěřovat nechci, ty zkušenosti mám fakt hodně špatné. Dokopalo mě to pořídit si diagnostiku a začít se v tom hrabat sám, ačkoliv jsem tohle nikdy nechtěl dělat.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé