XC70 automat, rok výroby 2006:
1. Jedu z mírného kopce, skoro nešlapu na plyn, a najednou cítím jemné škubnutí jako když převodovka odřadí z pětky na šestku
2. od tyhle chvíle auto nereaguje na sešlápnutí plynu a jen setrvačnosti jede z kopce, otáčky pomalu klesají a když jsou kolem 2000 tak jakoby automat nebyl schopný podřazovat, myslím že jsem dal neutrál
3. Zatáčím na odpočívadlo, volant jde velmi ztuha, určitě nefungoval posilovač, jak fungovaly brzdy už si nepamatuju, jel jsem pomalu
4. Chcípnu motor, po 10s zkouším nastartovat, zvuk motoru je úplně normální, točím maximálně 5s a přestanu , protože nenaskočí. To samé ještě jednou.
5. Počkám 3min a auto normálně nastartuje a jedu bez problému zhruba 10 kilometrů do servisu
Když se to stalo, nerozsvítil se žádný alarm - to jsem si jistý.
Auto teď čeká v servisu na diagnostiku, jestli se v ní náhodou něco neobjeví.
Mám pocit, že důležitý okamžik byl ten, kdy jsem z kopce jenom lochtal plyn a převodovka jako kdyby nevěděla jaký stupeň zařadit a tím se dostala do jakéhosi nedefinovaného stavu. Jak jsem se dostal na rovinu klesaly otáčky a těsně před zastavením chcípnul motor a proto nešlo pořádně zatáčet.
Auto znám od 0km , olej v automatu pravidelně a včas měněn. Teď mám najeto 342 000 km automat stále řadí krásně až na tuto příhodu.
Nějaký nápad z křišťálově koule, Resp. stalo se to už někomu?
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: XC70 II 2.4D, rv 2006, automat
- Bydliště: Plzeň
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
Naposledy upravil(a) dakarcz dne 23 pro 2024 11:07, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC70 - jedeš z kopce a chcípne motor
Že by přestalo fungovat čerpadlo v nádrži -> vypálený konektor? Sice je to spíše závada P3, ale mohlo by se to stát.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: XC70 II 2.4D, rv 2006, automat
- Bydliště: Plzeň
XC70 - Může automat zastavit motor alias jedeš z kopce a chcípne to
Možný je všechno, ale stalo se to hned potom kdy automat odřadil na vyšší rychlost.
_________________
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC70 - Může automat zastavit motor alias jedeš z kopce a chcípne to
a nejede to čerpadlo v nádrži pouze v případě, kdy se tomu pořádně šlápne a je potřeba víc nafty?
a při klidném provozu to jede bez něj?
a při klidném provozu to jede bez něj?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1139
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
XC70 - Může automat zastavit motor alias jedeš z kopce a chcípne to
Taky mi nedávno za jízdy na P2 v manuálu (benzin - B5244S2) zdechl motor. Nicméně krom toho že posilovače neposilovaly a otáčkoměr padl na nulu se to poznalo i podle toho, že se mi rozsvítily stejné kontrolky jako před startem.
Za jízdy před zdechnutím to jen dvakrát cuklo, jak motoru docházelo palivo a pak to najednou zdechlo. Nicméně u mne to vypadá na problém s palivovým čerpadlem, že na 10 měsíců starým čerpadle čerpadle odešel ten přečerpavácí hajzlík mezi půlkama nádrže.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: XC70 II 2.4D, rv 2006, automat
- Bydliště: Plzeň
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
Příběh pokračuje:
1. Diagnostika ukazuje: ECM-2400 Fuel Pump (FP) Relay. Signal Too High Or Too Low
2. Chcípnutí nastává vždy za stejných podmínek – 1900 otáček za minutu, a rychlost kolem 100 km/h, a rychlostní stupeň 5 nebo 6, automat manuál
3. 2-3 minuty auto normálně nastartuje a odjedu
4. Při přidání plynu při nižších rychlostech auto začne pocukavat, jako kdyby se přerušoval přívod paliva
Vyměnily jsme řídící jednotku, senzor tlaku paliva (na který jsem spoléhal nejvíc podle informací z internetu) myslím, že i kabely ke vstřikovačům a právě i k tomu senzoru , ale stále stejné.
Každý nápad vítán, napadají mě už jen změřit vstřikovače
1. Diagnostika ukazuje: ECM-2400 Fuel Pump (FP) Relay. Signal Too High Or Too Low
2. Chcípnutí nastává vždy za stejných podmínek – 1900 otáček za minutu, a rychlost kolem 100 km/h, a rychlostní stupeň 5 nebo 6, automat manuál
3. 2-3 minuty auto normálně nastartuje a odjedu
4. Při přidání plynu při nižších rychlostech auto začne pocukavat, jako kdyby se přerušoval přívod paliva
Vyměnily jsme řídící jednotku, senzor tlaku paliva (na který jsem spoléhal nejvíc podle informací z internetu) myslím, že i kabely ke vstřikovačům a právě i k tomu senzoru , ale stále stejné.
Každý nápad vítán, napadají mě už jen změřit vstřikovače
_________________
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
-
Offline
- Příspěvky: 347
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
ECM-2400 znamená elektrickou závadu v otevírání vstřikovačů a to konkrétně na prvním, třetím, nebo čtvrtém válci.
Nejčastější příčinou je vylomený pin na konektoru, pak může být na odchodu cívka vstřikovače, nebo v krajním případě i jednotka motoru, tomu bych se vlastně ani nedivil, protože zrovna na stejném typu auta jednu měním, ale ta je prokazatelně napadená neznámým čipařem.
Nejčastější příčinou je vylomený pin na konektoru, pak může být na odchodu cívka vstřikovače, nebo v krajním případě i jednotka motoru, tomu bych se vlastně ani nedivil, protože zrovna na stejném typu auta jednu měním, ale ta je prokazatelně napadená neznámým čipařem.
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: XC70 II 2.4D, rv 2006, automat
- Bydliště: Plzeň
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
diky, reknu mechanikovi
_________________
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kutná Hora
- Vůz: Volvo XC60 D5 '14
x 1
XC70 P2 - za jízdy chcípne motor
Ahoj, před lety jsem řešil něco podobného na S80 2002 D5. Během jízdy jako kdybych vypnul klíček - chcíplo to, rozsvítily se kontrolky, škublo to, a někdy to jelo dál, někdy jsem musel zastavit. Když jsem začal startovat, někdy to chytlo hned, někdy až na X-tý pokus. Diagnostika ukazovala na ztátu napájení a chybu nějakého relé - už si to přesně nepamatuju. Řešili to v T6R v Modřanech, měnila se jednotka ABS, nějaká relátka, pedál plynu, ... Takhle se to táhlo několik týdnů s nulovým výsledkem - vždycky to časem chcíplo. Když už navrhovali jako jediné řešení ŘJ motoru (novou), tak jsem měl jednu podmínku - že když to bude dělat dál, tak ji nebudu platit. Tím skončily pokusy v T6R a navštívil jsem Marru. Jednoho pěkného dne se tomu věnoval od rána, s nulovým výsledkem. Nakonec pomohla náhoda - bylo už odpoledne, měli jsme hlad, tak jsem objednal pizu. Sedíme u nastarovaného auta u motoru, Marra měl v jedné ruce pizu a druhou rukou zašmátral po kabelovém svazku pod pojistkovou skříňkou v motorovém prostoru a auto chcíplo. Pak ten velký svazek odpojil na konektoru a tam našel nekolik uvolněných a vyjiskřených pinů. A to byla příčina - vibracema se na chvíli rozpojily káblíky a jak škubnul motor nebo se začalo starovat, tak se to příležitostně chytlo až do doby, kdy to zase ztratilo kontakt. Taková pitomost - konektůrky (piny) za pár kaček!
Tolik má zkušenost - ale to bylo před nějakými 15 - 17 lety.
Tolik má zkušenost - ale to bylo před nějakými 15 - 17 lety.
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé