Zdravím, se startováním vozidla jsem měl problémy už minulosti a bylo to zřejmě palivovým čerpadlem, viz. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78270.
Nyní mám vyměněné čerpadlo paliva za repasované, vyměněný startér, ale občas se autu prostě nechce startovat. Motor se protáčí, ale nezažehne. Stává se mi to hlavně když je teplo a auto je zaparkované na slunci, nebo když jsem někam jel a pak nechal auto třeba hodinu a půl odstát. Jinak při nižších teplotách naskočí a když je motor žhavý, tak naskočí taky. Nedávno jsem do toho investoval tak 40k i s rozvody, tak mi to trochu leží v žaludku, že na to není spolehnutí. Byl jsem u mechanika, ten mi tam nastavoval předstihy a větší dávku paliva, ale stále bez uspokojivého výsledku.
Můžete mi poradit, kde hledat příčinu?
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
1.9tdi je v zasade jen mensi identicky motor.
Me to delalo to,ze za studena to chytalo jak Japonec a za tepla jsem to musel drzet treba 7-10sec. Typicky dojezd na benzinku a z ni se odjizdelo uz jedine s dlouhym startem.
Videl to mechanik a rika - slaba baterie, nebo uz pridrenej starter. Tomu jsem se vysmal a resil startovaci davky apod. Baterie totiz startovala i po 3 tydnech stani zcela presvedcive a starter rovnez nevykazoval zadne vady.
Byla to baterie. Po vymene uz zadne dlouhe teple starty.
Zkus teply start napojeny na jine auto kabelama a uvidis
Me to delalo to,ze za studena to chytalo jak Japonec a za tepla jsem to musel drzet treba 7-10sec. Typicky dojezd na benzinku a z ni se odjizdelo uz jedine s dlouhym startem.
Videl to mechanik a rika - slaba baterie, nebo uz pridrenej starter. Tomu jsem se vysmal a resil startovaci davky apod. Baterie totiz startovala i po 3 tydnech stani zcela presvedcive a starter rovnez nevykazoval zadne vady.
Byla to baterie. Po vymene uz zadne dlouhe teple starty.
Zkus teply start napojeny na jine auto kabelama a uvidis
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
Jestli máš startér nový, tak jak píše Jirka - zkus tu baterku a hlavně přejdi všechny kostřící body a plusák na startéru.
Jestli se ti někde cestou ztrácí proudy tak by se to mohlo změřit i tak, že si změříš napětí přímo na baterce a pak přímo na startéru a porovnáš.
Ono tomu TDíčku už po těch letech k špatnému fungování stačí málo - kombinace horší komprese, vylítaný čerpadlo a utahaný rozštelovaný vstřikovače...
Mimochodem ty vstřiky bych nechal minimálně vyčistit a seřídit.
Jestli se ti někde cestou ztrácí proudy tak by se to mohlo změřit i tak, že si změříš napětí přímo na baterce a pak přímo na startéru a porovnáš.
Ono tomu TDíčku už po těch letech k špatnému fungování stačí málo - kombinace horší komprese, vylítaný čerpadlo a utahaný rozštelovaný vstřikovače...
Mimochodem ty vstřiky bych nechal minimálně vyčistit a seřídit.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
Tady jsem ten svůj pokus to nahodit i natočil:
https://youtu.be/2Uhzyn_yOhQ
Zajímalo by mě, zda se dá podle zvuku poznat, zda
A, startér motor protáčí, ale motor nezažehne protože nemá palivo
nebo
B, startér nedovede dostatečně zatlačit, aby došlo k potřebné kompresi a vznětu.
Já si dosud myslel že je to problém A a že by to mohla být baterie mě ani nenapadlo. Při tom třetím pokusu už je slyšet, že tu baterii ždímu, ale podobné situace se mi staly i ve případě že jsem hodně jezdil a baterie musela být nabitá dostatečně. Určitě vyzkouším to, co píše jirka87. Nechám to na slunci a když to zas nepůjde nahodit, tak to zkusím zažehnout připojený na druhé auto.
https://youtu.be/2Uhzyn_yOhQ
Zajímalo by mě, zda se dá podle zvuku poznat, zda
A, startér motor protáčí, ale motor nezažehne protože nemá palivo
nebo
B, startér nedovede dostatečně zatlačit, aby došlo k potřebné kompresi a vznětu.
Já si dosud myslel že je to problém A a že by to mohla být baterie mě ani nenapadlo. Při tom třetím pokusu už je slyšet, že tu baterii ždímu, ale podobné situace se mi staly i ve případě že jsem hodně jezdil a baterie musela být nabitá dostatečně. Určitě vyzkouším to, co píše jirka87. Nechám to na slunci a když to zas nepůjde nahodit, tak to zkusím zažehnout připojený na druhé auto.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
Co se me tyce, za me to auto toci pomalu...Japonsky diesel to nikdy nebude, ty chytaji snad na polovine otacky motorem a navic toci jak vztekle, ale u tebe mi to prijde jakesi line...
Ale vic by rekl Radek "Raolsa",nebo kazdej majitel 2.5tdi/2.5D. U me je to dojmologie.
Edit: vis co jeste zkus - napoj si na baterku multimetr. Pri startu nesmi to napeti baterie klesnout pod nejakych 11V. To je taky jakysi indikator, kdyz nemas moznost treba zatezoveho testu baterie. Ale na to potrebujes bud druheho cloveka,nebo na multimetru funkci HOLD a to uz v takovem pripade je asi fakt jednodussi rovnou druhe auto a kabely, pripadne startovaci vozik/nabijecka/startovaci powerbanka apod
Ale vic by rekl Radek "Raolsa",nebo kazdej majitel 2.5tdi/2.5D. U me je to dojmologie.
Edit: vis co jeste zkus - napoj si na baterku multimetr. Pri startu nesmi to napeti baterie klesnout pod nejakych 11V. To je taky jakysi indikator, kdyz nemas moznost treba zatezoveho testu baterie. Ale na to potrebujes bud druheho cloveka,nebo na multimetru funkci HOLD a to uz v takovem pripade je asi fakt jednodussi rovnou druhe auto a kabely, pripadne startovaci vozik/nabijecka/startovaci powerbanka apod
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14256
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
Tvl. vždyť to skoro netočí.
Buď pořádně dobít baterku, nebo dát jinou a když nepomůže, tak vyměnit startér. Předpokládám teda, že ukostření motoru máš v cajku.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3632
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97
souhlasim, ze to toci blbe.
pak jeste bejva problem v cerpadle, zkus ho pred startem polejt vodou, jestli to chytne hned, je problem v nem
pak jeste bejva problem v cerpadle, zkus ho pred startem polejt vodou, jestli to chytne hned, je problem v nem

_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé