Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Casso
Offline
Příspěvky: 66
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od Casso »

Zdravím, se startováním vozidla jsem měl problémy už minulosti a bylo to zřejmě palivovým čerpadlem, viz. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78270.
Nyní mám vyměněné čerpadlo paliva za repasované, vyměněný startér, ale občas se autu prostě nechce startovat. Motor se protáčí, ale nezažehne. Stává se mi to hlavně když je teplo a auto je zaparkované na slunci, nebo když jsem někam jel a pak nechal auto třeba hodinu a půl odstát. Jinak při nižších teplotách naskočí a když je motor žhavý, tak naskočí taky. Nedávno jsem do toho investoval tak 40k i s rozvody, tak mi to trochu leží v žaludku, že na to není spolehnutí. Byl jsem u mechanika, ten mi tam nastavoval předstihy a větší dávku paliva, ale stále bez uspokojivého výsledku.

Můžete mi poradit, kde hledat příčinu?

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2412
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od jirka87 »

1.9tdi je v zasade jen mensi identicky motor.

Me to delalo to,ze za studena to chytalo jak Japonec a za tepla jsem to musel drzet treba 7-10sec. Typicky dojezd na benzinku a z ni se odjizdelo uz jedine s dlouhym startem.

Videl to mechanik a rika - slaba baterie, nebo uz pridrenej starter. Tomu jsem se vysmal a resil startovaci davky apod. Baterie totiz startovala i po 3 tydnech stani zcela presvedcive a starter rovnez nevykazoval zadne vady.

Byla to baterie. Po vymene uz zadne dlouhe teple starty.

Zkus teply start napojeny na jine auto kabelama a uvidis

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jestli máš startér nový, tak jak píše Jirka - zkus tu baterku a hlavně přejdi všechny kostřící body a plusák na startéru.
Jestli se ti někde cestou ztrácí proudy tak by se to mohlo změřit i tak, že si změříš napětí přímo na baterce a pak přímo na startéru a porovnáš.
Ono tomu TDíčku už po těch letech k špatnému fungování stačí málo - kombinace horší komprese, vylítaný čerpadlo a utahaný rozštelovaný vstřikovače...
Mimochodem ty vstřiky bych nechal minimálně vyčistit a seřídit.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Casso
Offline
Příspěvky: 66
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S70 TDI 2.5l '97

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od Casso »

Tady jsem ten svůj pokus to nahodit i natočil:
https://youtu.be/2Uhzyn_yOhQ
Zajímalo by mě, zda se dá podle zvuku poznat, zda
A, startér motor protáčí, ale motor nezažehne protože nemá palivo
nebo
B, startér nedovede dostatečně zatlačit, aby došlo k potřebné kompresi a vznětu.

Já si dosud myslel že je to problém A a že by to mohla být baterie mě ani nenapadlo. Při tom třetím pokusu už je slyšet, že tu baterii ždímu, ale podobné situace se mi staly i ve případě že jsem hodně jezdil a baterie musela být nabitá dostatečně. Určitě vyzkouším to, co píše jirka87. Nechám to na slunci a když to zas nepůjde nahodit, tak to zkusím zažehnout připojený na druhé auto.

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2412
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od jirka87 »

Co se me tyce, za me to auto toci pomalu...Japonsky diesel to nikdy nebude, ty chytaji snad na polovine otacky motorem a navic toci jak vztekle, ale u tebe mi to prijde jakesi line...

Ale vic by rekl Radek "Raolsa",nebo kazdej majitel 2.5tdi/2.5D. U me je to dojmologie.

Edit: vis co jeste zkus - napoj si na baterku multimetr. Pri startu nesmi to napeti baterie klesnout pod nejakych 11V. To je taky jakysi indikator, kdyz nemas moznost treba zatezoveho testu baterie. Ale na to potrebujes bud druheho cloveka,nebo na multimetru funkci HOLD a to uz v takovem pripade je asi fakt jednodussi rovnou druhe auto a kabely, pripadne startovaci vozik/nabijecka/startovaci powerbanka apod

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14256
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od raolsa »

Tvl. vždyť to skoro netočí. :D Buď pořádně dobít baterku, nebo dát jinou a když nepomůže, tak vyměnit startér. Předpokládám teda, že ukostření motoru máš v cajku.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3632
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Motor nechce zažehnout, když je teplo. S70 2,5 TDi '97

Příspěvek od dumi.cz »

souhlasim, ze to toci blbe.

pak jeste bejva problem v cerpadle, zkus ho pred startem polejt vodou, jestli to chytne hned, je problem v nem :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé