CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Příspěvek od Tod2 »

ahoj, už delší dobu se potýkám s problémem u klimatizace, kdy auto netopí
projevuje se to tak, že ráno vyjíždím do práce, topí to řekl bych normálně (motor předehřátý bufíkem), ale po zhruba 10ti minutách, kdy už jedu po dálnici, to přestane topit, fouká jen vlažný vzduch a to i když dám teplotu na max (jen se zvednou otáčky)
trubky do a z radiátoru jsou "žhavé", tam asi problém nebude, ale je pravda, že když sjedu z dálnice (respektive zpomalím), začne to topit trochu líp, ale jen lehce, pořád to nefouká horký vzduch
měl jsem podezření na snímač vnitřní teploty, ale ten jsem dnes vidou sledoval za jízdy a ukazuje asi dobře
všechny motorky tak nějak chodí a reagují na změny z ovládání CCM (ještě to teda budu sledovat)
kalibraci klapek jsem dělal
dělalo se těsnění pod hlavou někdy v lednu, byl vyměněn radiátor topení a asi dvakrát se to lehce přehřálo, asi než se to odvzdušnilo, ale předpokládám, že to s tím nesouvisí
píše mi to tyto chyby CCM-0070, ECM-5340
píše to i špatný AQS, ten jsem pro jistotu odpojil, ale ani ten by to snad neměl shazovat
někdo nějaký nápad, na co se zaměřit?
Screenshot_20240325_162634.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tod2 dne 02 srp 2024 07:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

ještě mne napadlo, že to snad začalo dělat po tom, co se mi úplně vybila baterka (i když jistý si nejsem)
nemohlo se to nějak rozhodit tím?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14265
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Kdy se to "lehce přehřálo"? Před tou hlavou nebo po tom?
Tohle by mohlo ukazovat na foukání do vody - třeba blbě udělaná ta hlava.
Nemáš při tom netopení tvrdé hadice?
Motor se odvzdušní prakticky ihned, trochu déle trvá odvzdušnění chladiče - musí otevřít termostat a je potřeba delší jízda.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Přehŕálo se to po hlavě, byl tam vzduch. Pak po výměně radiátoru to samé. Ale proběhlo to tak, že teplota vylezla těsně před červené a pak hned otevřel termostat (ten jsme preventivně vyměnili beze změny).
Divné mi ale přijde, že to při zátěži leze třeba na 102°, není to moc? Pak to spadne na 88°. Ručička se teda nehne. Sleduju to pomocí donglu.
Do vody to nefouká myslím, foukalo to před hlavou, tehdy klesala hladina, jak to tlakovalo, teď skoro vůbec. Hadice tvrdé nejsou.
Jezdim 2x denně 65km, to musí stačit ne? Z chladiče jde tou malou hadičkou voda do nádržky, když ji zmáčknu...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14265
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Hm, to je divné, teplota by neměla takhle vylézt. Teda myšleno po těch opravách. Mělo by to vylézt normálně na střed a pak otevřít termostat.
Ještě mě napadá vodní pumpa.
Jak je stará?
Jaký výrobce?
Je správný typ?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3634
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od dumi.cz »

102 je v pohode, ale spis by me teda desila ta skoro cervena pred tim. To vypad jak pise raolsa, ze to fouka do vody. Zkontroluj tvrdost hadic.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Pumpa je menena nedávno s rozvody, značku nevím, zkusím zjistit. Ale předtím fungovala normálně. Typ určitě podle vin.
Hadice tvrdé nejsou.
No ona vlastně poprvé červená byla. Už to snížilo výkon, ale jak jsem zastavil, tak otevřel termostat a slezlo to dolů.
Jako pumpa by byla odpovědí, zase ale ne na netopení. Trubky do radiátoru jsou žhavé obě.
No vlastně ještě jedna věc, když rano jedu a ještě běží bufik, tak první otevření termostatu je někde na 106° a to se vypíná bufik na přehřátí, pak už otvírá mimo dálnici nebo bez větší zátěže někde na 96°...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3634
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od dumi.cz »

co mam vypozorovano na P80 V70, tak teplota motoru je drzena termostatem nekde mnezi 95-102, pak sepne sahara. Pricemz rucicka drzi ztoporenou polohu uprostred budiku a ani se nehne :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14265
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Stejně se mi to nelíbí. Ručička prostě nesmí vylézt ze středu. To že v diag vyleze teplota nad těch cca 100°C je cajk, ale nesmí vylézt výše, to už se pak začne i ta ručička hýbat a to je špatně.
Může být někde něco ucpaného, co brání v odvzdušnění, nebo proudění vody. Případně je problém s tou pumpou. Už jsem se setkal s tím, že někdo dal benzínovou pumpu na diesela a taky to nefungovalo pořádně.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Ručička se mi pohne ze středu až někde po 115° dle diag (donglu). Na středu je už při 75°. Teď už ze středu neleze, to jen tehdy pri těch prvních jízdách.
Taky mi přijde, že je něco ucpané. Ale proč to netopí?
Benzínová pumpa bude mít na naftě menší otáčky nebo je jiná nebo jak?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14265
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Řemenice je stejná, ale jiný je vnitřek pumpy, u diesela je tam nálitek, který usměrňuje tok vody.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Prověřím to...

Přidáno za 1 minuta 14 sekund:
Nicméně to nejspíš nebude důvod, že po chvíli netopím.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

tak pumpa by měla být správná dle vin, tvarem prý i seděla podle té původní, říkal myslím METELLI
ale přemýšleli jsme stejným směrem, jestli se třeba nemohla ulomit lopatka...
nebo zase přemýšlím já, že se taky dávala nová chl kapalina, tak jestli tam nemůže být nějaký sajrajt někde? , protože to byl docela humus, jak to foukalo do vody, ale tomu moc nevěřím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

tak jsem vadný AQS zpátky připojil, provedl kalibraci CCM a chyba CCM-0070 zmizela, takže to je ok
ECM-5340 tam svítí pořád, což ale řešit zatím nechci

problém je stále s topením, vypozoroval jsem, že když jede bufík, tak to topí tak nějak dostatečně (i když mi přijde, že pořád míň), jakmile vypnu bufík, teplý vzduch přestává proudit i když dám teplotu na max, po opětovném zapnutí bufíku to zase začíná topit - ihned, jakoby čerpadlo bufíku nahnalo vodu do radiátoru
je to zvláštní, protože obě trubky k radiátoru jsou úplně žhavé i ve chvíli, kdy to netopí
přece kdyby to bylo ucpané, tak se to musí přehřívat ne? nebo tam dokáže voda nějak cirkulovat i bez okruhu přes radiátor?
nějaké nápady. rady?
radiátor byl vyměněn
ještě přemýšlím, že bych propojil hadice bufíku, abych vyloučil problém zde (koncem roku jsem dával nové čerpadlo 500l/h https://autodilos.cz/autodily/pridavne-vodni-cerpadlo-746444?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=order-confirmation&utm_content=product-name , tak si říkám, jestli jsem neměl dát to s větším průtokem 850l/h https://autodilos.cz/autodily/doplnovaci-vodni-cerpadlo-okruh-chladici-vody-746401?utm_source=autodilos&utm_medium=email&utm_campaign=order-confirmation&utm_content=product-name )
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

gordonfreeman80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 61
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: V70 2,4 D5, 120 kW; 2004; manuál

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od gordonfreeman80 »

Mně zase zlobilo topení že po dosažení provozní teploty to u šoféra přestalo pouštět teplý vzduch a spolujezdce se to pro změnu pokoušelo upéct....u spolujezdce pomohlo dát teplotu na max a zase ji vrátit z5. Pak už to fungovalo normálně. Zkus vyměnit panel klimy...mně to pomohlo.....chyby mi VIDA nepsala žádné vyjma senzoru kvality vzduchu....
_________________
Obrázek


V70 2,4 D5, 120 kW; 2004, manuál. Egr off

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Nj, ccm je to poslední, co chci měnit, ale aspoň bych zjistil, že je nebo není problém tam.
U mne žádné kroucení teplotou nepomáhá. Motorky dle vidy chodí, teplotu to ukazuje. Ale když dám max po třeba 20ti minutách, tak jen vlažný vzduch. Do té doby to topí tak nějak uspokojivě.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Příspěvek od Tod2 »

tak zkusím pokračovat zde...
protože auto pořád netopí a zima se kvapem blíží... :)
a taky se pořád lehce přehřívá při zátěži, tedy hlavně při delším kopci na dálnici, prostě v zápřahu, na okreskách se to asi tolik nestihne projevit, na dálnici to leze někde ke 106-107°C v kopci nebo při předjíždění, až se občas i pohne ručička a pak to hned spadne na 90°, prostě jako by to nechtělo proudit v malém okruhu
řekl bych, že je problém někde v malém okruhu, trubky do i z radiátoru jsou horké, ale když dám teplotu na max, tak nic, jen funí ventilátor a v podstatě studený vzduch
když pustím bufíka (což jsem dnes opět ověřil), tak to topí, i když jakoby ne úplně tolik, co jsem byl zvyklý
říkal jsem si, že bych za studena zkusil odpojit hadici za radiátorem topení (tu u motoru) a nasadit tam nějakou pomocnou tak, abych to mohl bypasem vrátit do nádobky chlazení a sledovat průtok po nastartování
taky bych pak mohl zkusit udělat bypas bufíku, jestli není chyba tady
je vyměněný radiátor topení (preventivně, ale starému nic nebylo), vodní chladič (byla prasklá vstupní trubka a rosilo to), někdy v zimě se dělala hlava a rozvody
nějaké rady a připomínky?
díky...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5580
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Příspěvek od Romulusw »

Dělal někdo kontrolu spalin ve vodě? Jestli ne, tak tím bych začal.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Příspěvek od Tod2 »

j, nad tím jsem taky přemýšlel, co se udělala hlava tak nedělal, ale do vody to netlakuje, hadice jsou tvrdé tak nějak normálně, voda drží hladinu
před hlavou to tlakovalo, voda klesala a pomalu ubývala
ale přidávám na seznam...

Přidáno za 2 hodiny 8 minut 40 sekund:
ještě se vlastně zaslepil a vypnul EGR a nahrála ST2
ale odslepení a zapnutí egru ani ST0 tomu nepomohlo
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3478
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift - nefunkční topení, horší chlazení

Příspěvek od Tod2 »

tak silný posun, jelikož se stav zhoršoval, kdy se auto při větší zátěži začínalo čím dál víc přehřívat, překlenul jsem nejdřív bufík i s egrem, což nepomohlo
jediná možnost byla zkontrolovat vodní pumpu a pak už jen hlava
no a byla to vodní pumpa, respektive po sundání se tvářila docela normálně, až po silnějším zabrání se protočila vrtulka, což se zřejmě postupně zhoršovalo po zahřátí motoru
teď to i při velké zátěži leze max někde na 95-96°C
auto už trochu topí, trochu proto, že než se toto stalo a já preventivně měnil radiátor topení, topilo tak, že na dolním výdechu skoro nešlo udržet ruku, když se dala teplota na max, teď je to teplé, spíš vlažné, tak nevím, jestli jsem si výměnou radiátoru spíš neuškodil, dal jsem NISSENS 73641, který má snad míň žeber...
jako teplo je, jezdit se s tím zatím dá, ale moc se mi to nelíbí
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé