Jak je to správně nebo dle ověřených zkušeností? Názory na netu se dost různí
Jde mi o automat v XC 60 151 kW
Dle servisní knížky se v 161 tisících dělala výměna oleje + proplach. Teď mám najeto o 55 tisíc víc, tak jestli to za chvíli nějak řešit nebo zatím ne...
Díky!
Výměna oleje v automatu
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14251
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Výměna oleje v automatu
Po 60 kkm vyměnit s proplachem, nebo dle stavu oleje.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 289
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
- Bydliště: Brno
Výměna oleje v automatu
Náhodou nějaká servisní příručka na výměnu by nebyla? taky mě to čeká 

-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Výměna oleje v automatu
Je tu na to pekne tema.
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Výměna oleje v automatu
Jsem si tak říkal, že těma 60 tisícema bych asi nic nezkazil. Na Mercedesu jsem to dělal taky tak
-
Offline
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
Výměna oleje v automatu
No jestli máš najeto tolik, je otázka, jestli olej měnit. Pokud věříš servisce, tak bez problémů. Ale původně fabrika tvrdila, že náplň je "navěky". Potom doporučovali měnit u "trápených" aut (taxi, přívěs atd.) po 80.000, pak to doporučovali u všech. Průser je, že pokud to nikdo v Německu, Itálii atd. neměnil, nalítal 300.000, potom autobazar 200.000 smotal, tak si řekneš OK, má to 100.000, vyměním to. Ale už je tam tolik úsad, že novým olejem to rozpustíš a tu almaru "zabiješ". Povedlo se mi to už párkrát. Stejně tak, pokud někdo dal místo JWS3309 třeba Dexron III (což běžně dělá pseudoautorizák, např Autostyl Trenčín, kde jsem to viděl osobně) a ty pak dáš to, co tam patří. Výsledek stejný. Teď mám na zvedáku XC70 D5, najeto kolem 300.000 a vše uvnitř plný bordelu, protože tam před 30.000 dali Dexron. Solenoidy jsou v pořádku, v podstatě i celý valvebody, ale co v něm bylo po rozdělání, to je nepopsatelný. A to se nebavíme o tom, že filtr se dá měnit jen při rozpůlení almary. Lamely v almaře vydrží dlouho, já mám na svým 560.000 a původní. Tohle pak řeším rozpitváním almary, komplet vyčištěním, valvebody rozdělat a do ultrazvuku isopropylem, novej filtr a když už to máš dole, tak i repas měniče. Ale pak máš na dlouho klid, i když chápu, že tahle varianta tě nepotěší.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé