
Ideální jsou originál, ale taky to něco stojí. V druhovýrobě je toho nepřeberné množství, ale zdaleka ne vše je dobré. Obecně stěrače se dělají (jen shrnutí, vím, že to znáte) :
1) Klasické vahadlové
2) Hybridní
3) Ploché
s ad 1) a ad 2) mám na modernějších vozidlech špatné zkušenosti a to i s renomovanými značkami jako Valeo. Tedy zaměřím se pouze na ad 3).
Ad 3) Zde jsem zkoušel Bosh AeroTwin a SWF
Oboje stírají perfektně, nevýhodou je však cena. Proto jsem naposledy přemýšlel a i zrealizoval výměnu gumiček a posílám zkušenosti.
ROZEBRÁNÍ STĚRAČŮ Je potřeba je rozebrat a neponičit díly a záleží dle konkrétního typu stěrače. Hezky popsáno zde, pro moje SWF přesné, jen jsem ještě musel ty gumičky upravit na požadovanou délku / tvar:
https://www.youtube.com/watch?v=0-TKle27JCI&t=3s
GUMIČKY: Při předchozích výměnách tragické zkušenosti s gumičkami z hobby marketů. Nutno najít gumičku do vašich stěračů, já u SWF měl gumičku s integrovaným spojlerem. Vzal jsem na zkoušku výrobek od polské firmy VISEE, která se specializuje na výrobu stěračů. Bral jsem z Allegra, konkrétní odkaz nedávám, protože se to mění: Není to reklama na konkrétního dodavatele / výrobce. Je tam (zdá se) více výrobců i dodavatelů, mám zkušenost jen s tímto konkrétním výrobkem. Kupoval jsem za 77 Kč, zdražilo

K MONTÁŽI: S prvním stěračem jsem se drbal asi půl hodiny, druhý jsem měl za pár minut

VÝSLEDEK: Nemám dlouhodobě odzkoušeno, pouze pár dní (!) Po nasazení a vyzkoušení mi trošku spadla brada. Stírá to perfektně a je to tiché, vůbec si to nezadá s novým výrobkem. Otázka je, jak dlouho to vydrží.
Pokud máte nějaké zkušenosti, prosím sdílejte
