To jsi trefil hřebíček na hlavičku. Mne bezpečnost dlouhodobě zajímá i z technického hlediska a opravdu NELZE srovnávat 5* EuroNCAP. Volvo se snaží dělat auta na reálné nehody a proto je tak zesílené. On je rozdíl i mezi Superbem III a Passatem B8 (?), zkuste si do toho sednout. Passat mi přijde podstatně masivnější.ms231 píše: ↑05 pro 2023 09:25 A jeste reakce na predchozi prispevek. Staci si vzpomenout, jak dopadaly po pridani small overlap testu auta, ktery na to automobilky jeste nestavely. Rozparaly auto az k ridicovi. Jedine Volvo melo sikmou vyztuhu, ktera svedla auto jinam. Takze minimalni pretizeni, kabina bez poruseni. Je rozdil navrhovat auto na 5* a navrhovat auto na vsechny mozny nehody podle jejich cetnosti.
Volvo, stejně jako Passat se vyváží i do US, kde jsou mnohem tvrdší testy než v EU a řekl bych i reálnější. Provádí je několik organizací, nejznámější je IIHS.
Co se v US testuje jinak (stručně):
1. minulý rok boční náraz MNOHEM tvrdší - simuluje těžké SUV při vyšší rychlosti, EuroNCAP test je "čajíček", kterým projde vše
https://www.iihs.org/news/detail/small-suvs-struggle-in-new-tougher-side-test
2. málo přesazený náraz, který má Volvo mnohem chytřeji vyřešen než VW. Otázka jak moc je to ještě aplikováno ve Škoda, když se nevyváží do US
3. nedávno začali testovat i bezpečnost pasažérů na zadních sedadlech. Opět překvápko, Volvo jako jeden z mála (!) v pohodě
https://www.iihs.org/news/detail/new-crash-test-spotlights-lagging-protection-for-rear-passengers
4. těžký středně přesazený náraz v poměrně vysoké rychlosti zezadu. Kvůli integritě nádrže, ale dá se koukat jak se chová sedačka. Zní to jako blbost, ale kdysi Audi platilo obrovskou kompenzaci za to, že při zadním nárazu prdla řidičova sedačka a on (pardon za ten výraz) "zkriplil" dítě za sebou
Superb rozhodně není tak bezpečný jako Volvo Tím nechci říct, že je Superb špatné auto, ale jeho zaměření a cílová skupina je jiné/á než Volva.
PS: menší vnitřní prostor ve Volvu je schválně, aby pasažér byl obklopen a nelítal při nehodě jako nudle v bandě
PPS: nedávno Volvo udělalo test středně přesazeného čelního nárazu při 80 km/h. V pohodě, tipuju, že V60 na tom bude stejně. Podle mne je to jeden z důvodů, proč má tak dlouhý čumák