Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Lze přizvednout světlomety? Zdá se mi že potkávačky svítí dost dolů a blbě se s tím ve tmě jede
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Si říkám, že se ptáš určitě na xenony
Kdyby jsi se ptal na halogeny, tak na světle jsou 2 šrouby. Ten nahoře dobře přístupný je na výškovou nivelaci, ten spodní na stranovou korekci. Je to myslím 6-ka, ale chce to "volnější" ořech, některé těsnější ořechy na to nejdou nasadit (u mne např. Kraftwerk).

-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
-
Offline
- Příspěvky: 4160
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
I xenony jdou snad nastavit, ne?
Šrouby by měly být u obou variant.
Šrouby by měly být u obou variant.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Příspěvky: 5933
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Seřídit jdou všechny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Hele ve VIDA jsem našel tohle, jestli to pomůže
Působí to na mne dojmem, že se to dá do nějakého kalibračního módu a šrouby se to nastaví. Ale fakt neručím za to, xeony nemám
Přidáno za 15 sekund:
Ha, Kuba mne předběhl
Působí to na mne dojmem, že se to dá do nějakého kalibračního módu a šrouby se to nastaví. Ale fakt neručím za to, xeony nemám

Přidáno za 15 sekund:
Ha, Kuba mne předběhl

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Já když nastartuju a rozsvitim tak to samo udělá takovou "rozcvičku" nahoru - dolů
-
Offline
- Příspěvky: 4160
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Jasně, ale i tak si je můžeš doseřídit sám 

_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
No potřeboval bych. Na tlumený se nedá po tmě vůbec jet
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Kyje
- Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Staci zajet nekde kde maj regloskop a tam to urcite daj do poradku. Navic za ten cas co si nad tim tady stravil uz by si mel hotovo. Zaplatis za to minimum.
Kazdopadne svetla se serizujou u vsech aut, to jak se ti hejbou je jen kontrola zda ty serva fungujou. Nejsem si vedom ze by se takto kalibrovala xenonova svetla. Auto stoji v nejake pozici a v te se svetla nastelujou tima sroubkama, potom az se hejbou nahoru a dolu podle zatizeni za jizdy, do zatacek se hejbou take za jizdy.
Aspon tak to mam ja u sveho auta, me pri automatickym rezimu dokonce kdyz stojim a nebo jedu do 30km/h tak leve svetlo sviti vic do protismeru az pak nad tu rychlost se srovna rovne.
Stelujou se ty svetla na manualni rozsveceni a ne na automat, na manual svitej porad a jen rovne. Na automat prepinaj mezi krouzkama a potkavackama - Dynamic xenon. Pri teto poloze se nestelujou.
Samozrejme nevim jak to maji tyto novejsi volva zda na to neni taky nejakej postup. Ale steloval bych je proste na rozsviceno stale.
U bejvaleho volva sem mel halogen tak sem to resil jen tim regloskopem v servisu.
Kazdopadne svetla se serizujou u vsech aut, to jak se ti hejbou je jen kontrola zda ty serva fungujou. Nejsem si vedom ze by se takto kalibrovala xenonova svetla. Auto stoji v nejake pozici a v te se svetla nastelujou tima sroubkama, potom az se hejbou nahoru a dolu podle zatizeni za jizdy, do zatacek se hejbou take za jizdy.
Aspon tak to mam ja u sveho auta, me pri automatickym rezimu dokonce kdyz stojim a nebo jedu do 30km/h tak leve svetlo sviti vic do protismeru az pak nad tu rychlost se srovna rovne.
Stelujou se ty svetla na manualni rozsveceni a ne na automat, na manual svitej porad a jen rovne. Na automat prepinaj mezi krouzkama a potkavackama - Dynamic xenon. Pri teto poloze se nestelujou.
Samozrejme nevim jak to maji tyto novejsi volva zda na to neni taky nejakej postup. Ale steloval bych je proste na rozsviceno stale.
U bejvaleho volva sem mel halogen tak sem to resil jen tim regloskopem v servisu.
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Konkrétně u Volva nevím přesně. Na STK přes regloskop seřizují pouze halogeny. Důvod je ten, že LED a Xenon se nejprve přes Diag dá do servisní /.základní polohy a pak se to teprve seridi. Na STK tohle nedělají.
Každopádně pokud má SOB světla seřízený jinak dobře (důležité), tak stačí ty světla oba nadzvednout stejně třeba o čtvrt otáčky a vyzkoušet. Chce to rozumně.
Tim posuneš základní polohu, světla budou regulovat dobře. Kontrolní se dá říct, že při sklonu 1%) jestli je to jako u halogenů) a výšce světlometu kolem 85 cm (nejsem si jist) by měl být dosvit kolem 80m před vozem na rovné silnici.
Trošku blbě seřízený halogen moc neoslni xenon a led ano.
Pardon za chyby, mobil
Každopádně pokud má SOB světla seřízený jinak dobře (důležité), tak stačí ty světla oba nadzvednout stejně třeba o čtvrt otáčky a vyzkoušet. Chce to rozumně.
Tim posuneš základní polohu, světla budou regulovat dobře. Kontrolní se dá říct, že při sklonu 1%) jestli je to jako u halogenů) a výšce světlometu kolem 85 cm (nejsem si jist) by měl být dosvit kolem 80m před vozem na rovné silnici.
Trošku blbě seřízený halogen moc neoslni xenon a led ano.
Pardon za chyby, mobil

-
Offline
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Ale je nutné je mít při otáčení šroubkem v kalibračním modu tedy?
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Pokud není na Volvu nějaká specialita (pochybuji), tak pro tyhle účely se to přepínat nemusí. Nebyvá tam zpětná vazba, takže řídící jednotka neví, že jsi zvednul světlo. Ona řídí náklon "jen" světla od polohy zátěžového regulátoru oproti základní poloze. Bavím se o xenonech a jednodušších led, Matrix neznám 
EDIT: blbě jsem vysvětlil: když chces zvednout světlo o 1/4 otáčky, tak nic řešit nemusíš.
Pokud chceš komplexně světlo seřídit, pak nejprve základní poloha a pak seřizovat.
Berte mne s rezervou, snad není u Volva nějaká specialita

EDIT: blbě jsem vysvětlil: když chces zvednout světlo o 1/4 otáčky, tak nic řešit nemusíš.
Pokud chceš komplexně světlo seřídit, pak nejprve základní poloha a pak seřizovat.
Berte mne s rezervou, snad není u Volva nějaká specialita
-
Offline
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
JJ natáčecí xenony - chtěl bych je zkusit lehce zvednout protože to fakt svítí nic moc. Prostě kliknu a poznám. dík
-
Offline
- Příspěvky: 5933
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Neřešte píčoviny, zajeďte na regloskop a nechte seřídit.
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Tak už jsem u PC, tak můžu napsat více
Já jsem se vycukal se seřízením světel na OIII LED, tam je statická regulace náklonu (po startu, dle zatížení), ne dynamická jako bývá u xenonů. Ale nevadí, princip je dost podobný. Pokud se vozidlo servisuje předpisově, musí být xenon / led přepnuté do servisní polohy. Auto musí být předpisově zatíženo, nafouknuta kola atd. V tomhle stavu se nastaví základní poloha. Regulace světlometu se pak dělá relativním změnou sklonu vůči základní poloze světlometu podle snímače zatížení přes řídící jednotku.
Xenon / LED je super, ale musí být dobře seřízen. OIII se sáhodlouze řešilo. 20m před autem jsem viděl každý kamínek a za ním tma jak v pytli, nedalo se s tím jet. Xenon / LED svítí dobře, když je seřízen správně. Ale chce to fakt dobře seřídit (klidně sám, ale dobře), protože riziko oslnění protijedoucích je vysoké.
Dosvit tlumených světel se orientačně určí tak, že se vezme sklon světlometů (často 1%) a z výšky světla (u XC60 je to myslím kolem 85 cm, ale už si nepamatuji) pak vyjde, jak daleko to má dosvítit. Vlastně každých 10m musí světla "spadnout" o 10cm, tedy dosvit dobře seřízených světel je cca kolem 70-80m. Pokud Ti to svítí 30m před auto, je to špatně. Každopádně ani u dobře seřízených tlumených světel se nedá čekat, že můžeš (bezpečně) jet po tmě 100 km/h.
Pozn.: LED / Xenon / Halogen mají trošku jiný obrazec při pohledu na stěnu, ale bavím se o té vodorovné části, která dopadá přímo před řidiče na rovnou silnici. Pravá strana / pangejt je osvětlena dále.
Na STK mi pokaždé světla rozeštělují, protože u halogenu je velká tolerance v nastavení. Oni to nastaví hodně do země, aby to neoslňovalo, a stále to vyhovuje předpisům. Já si to seřídím podle sebe, ale stále v zákonném limitu (tj. v toleranci).
Pro hloubavé přikládám předpis pro nastavení halogenů ze slovenské STK. U nás to bude podobné, ne-li stejné.
EDIT:
@Kuba: na OIII jsem to řešil 3x s AS Škoda, na vše mi řekli, že je to v limitu a správně. Pak se na fóru zjevil chlápek z Hella, který vysvětlil, jak korektně světla seřídit. A těch lidí bylo, co to řešilo ...

Já jsem se vycukal se seřízením světel na OIII LED, tam je statická regulace náklonu (po startu, dle zatížení), ne dynamická jako bývá u xenonů. Ale nevadí, princip je dost podobný. Pokud se vozidlo servisuje předpisově, musí být xenon / led přepnuté do servisní polohy. Auto musí být předpisově zatíženo, nafouknuta kola atd. V tomhle stavu se nastaví základní poloha. Regulace světlometu se pak dělá relativním změnou sklonu vůči základní poloze světlometu podle snímače zatížení přes řídící jednotku.
Xenon / LED je super, ale musí být dobře seřízen. OIII se sáhodlouze řešilo. 20m před autem jsem viděl každý kamínek a za ním tma jak v pytli, nedalo se s tím jet. Xenon / LED svítí dobře, když je seřízen správně. Ale chce to fakt dobře seřídit (klidně sám, ale dobře), protože riziko oslnění protijedoucích je vysoké.
Dosvit tlumených světel se orientačně určí tak, že se vezme sklon světlometů (často 1%) a z výšky světla (u XC60 je to myslím kolem 85 cm, ale už si nepamatuji) pak vyjde, jak daleko to má dosvítit. Vlastně každých 10m musí světla "spadnout" o 10cm, tedy dosvit dobře seřízených světel je cca kolem 70-80m. Pokud Ti to svítí 30m před auto, je to špatně. Každopádně ani u dobře seřízených tlumených světel se nedá čekat, že můžeš (bezpečně) jet po tmě 100 km/h.
Pozn.: LED / Xenon / Halogen mají trošku jiný obrazec při pohledu na stěnu, ale bavím se o té vodorovné části, která dopadá přímo před řidiče na rovnou silnici. Pravá strana / pangejt je osvětlena dále.
Na STK mi pokaždé světla rozeštělují, protože u halogenu je velká tolerance v nastavení. Oni to nastaví hodně do země, aby to neoslňovalo, a stále to vyhovuje předpisům. Já si to seřídím podle sebe, ale stále v zákonném limitu (tj. v toleranci).
Pro hloubavé přikládám předpis pro nastavení halogenů ze slovenské STK. U nás to bude podobné, ne-li stejné.
EDIT:
@Kuba: na OIII jsem to řešil 3x s AS Škoda, na vše mi řekli, že je to v limitu a správně. Pak se na fóru zjevil chlápek z Hella, který vysvětlil, jak korektně světla seřídit. A těch lidí bylo, co to řešilo ...

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5933
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Ja píšu o Volvu. Ty furt motáš OIII
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Máš pravdu, to se omlouvám za OIII. To bylo jen pro ilustraci.
Ten obecný princip, jak daleko by auto na tlumená světla mělo svítit (tedy jak poznat blbě seřízená světla) je stejný. Předpokládám, že i to přepnutí do nějakého servisního modu před vlastním seřízením na regloskopu bude asi podobné.
Případně to klidně smáznu, pokud by to někoho mátlo
Ten obecný princip, jak daleko by auto na tlumená světla mělo svítit (tedy jak poznat blbě seřízená světla) je stejný. Předpokládám, že i to přepnutí do nějakého servisního modu před vlastním seřízením na regloskopu bude asi podobné.
Případně to klidně smáznu, pokud by to někoho mátlo

-
Offline
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Většinou ti ty světla seříděj moc dolů a přitom to jde kousek vejš aniž by člověk oslńoval a svítivost je lepší. Já je mám nastavené správně a ty tlumené jsou docela slabota. Leda že by xenony byly v horší formě . To je také možnost - ta svítivost klesá postupně a člověku to nepřijde.
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Munga: Přesně.
No každopádně už vím, že jsou na to ty štelovací šroubky - sice jeden obrázek udává horní šroub, druhý spodní, ale zajedu si do garáže, posvítím na zeď a trochu to přizvednu. V únoru jdu na STK, tak ty mi to stejně zase rozmrdaji
No každopádně už vím, že jsou na to ty štelovací šroubky - sice jeden obrázek udává horní šroub, druhý spodní, ale zajedu si do garáže, posvítím na zeď a trochu to přizvednu. V únoru jdu na STK, tak ty mi to stejně zase rozmrdaji
-
Offline
- Příspěvky: 5703
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Mám to taky tak. Xenony přesně seřízené a zdá se mi, že je to krátké
ale abych je zvedal a riskoval, že budu všem ostatním znepříjemňovat jízdu?
Ony už stačí ty LED reflektory, byť správně seřízené, co se objeví na okamžik proti, z poza horizontu

Ony už stačí ty LED reflektory, byť správně seřízené, co se objeví na okamžik proti, z poza horizontu

-
Offline
- Příspěvky: 5933
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Oni ty světla u P3 svítí nahovno celkově, to se ví.
Nicméně u naší V60 2018 P3 to svítí luxusně, ale hodně luxusně.
Nicméně u naší V60 2018 P3 to svítí luxusně, ale hodně luxusně.
-
Offline
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Jak je to možné - je tam něco jinak? Teda dálky mám luxusni.
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Pelhřimov
- Vůz: Volvo XC60
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Dálka je super, ale ty tlumený... 

-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Manuální seřízení světel XC60 rok 2010 ???
Tohle dělají hodně ty levné LED světlomety - např. OIII *) po FL. Ty světla mají pouze statickou regulaci náklonu a to ještě takto: nastartuješ a dle zátěže se nastaví sklon. Pak se na to celou dobu nesahá do dalšího startu. Takže pokud nastartuješ a přisednou 3 pořádný chlapy, nic se neděje. Škoda to tehdy vysvětlila tím, že zátěž jde mezi nápravy a tedy sklon vozu se moc nezmění. Když hodíš ještě něco těžkého do kufru, tak ...Romulusw píše: 29 lis 2023 08:55 Ony už stačí ty LED reflektory, byť správně seřízené, co se objeví na okamžik proti, z poza horizontu

*) Kubovi se omlouvám, že sem tahám zase OIII

EDIT:
jinak z toho sklonu na reflektoru a výšce světla se dá dopočítat, jak daleko to má dosvítit. Ale obecně tlumená světla 60-80m před řidičem ve směru jízdy, pravá strana vozovky a pangejt dle typu světel podstatně dál.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé