XC90 - přechod z první generace na druhou?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#1 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Zdravím volvisty,

s dovolením prosím zkušené a případně i ty, co realizovali stejnou změnu, o názor na můj dotaz.

Aktuálně mám XC90 z roku 2007 ve skvělém technickém stavu, s pravidelným servisem vždy jen ve Volvu, aktuálně po roční kontrole včetně všech souvisejících úkonů a po výměně předních kotoučů a destiček. Auto má najeto 275 tkm, převodovka necelých 60 tkm (již s výměnou oleje), navíc čerstvá technická.

Již delší čas se poohlížím po druhé generaci a jelikož jak už to bývá, není financí nazbyt, vyhlédl jsem si model z roku 2016 s nájezdem 230 tkm, také pravidelný servis Volvo, v údajně dobrém stavu, olej v převodovce měněn cca dle intervalu, ve výpisu dosavadních oprav nefiguruje nic zásadního. Nákup by byl od autorizovaného dealera Volvo.

Nyní k avizovanému dotazu - je namístě obava jít do druhé generace se zmíněným nájezdem, zvláště když některé statistky uvádí druhou generaci XC90 jako jedno z nejméně spolehlivých aut? Kromě jiného se dá očekávat, že mohou odejít turbodmychadla, která údajně mohou zničit celý motor, životnost převodovky se už také může blížit ke konci životnosti, apod.

Změnou bych si rád polepšil, což ohledně technologií a designu by k polepšení určitě došlo, na druhou stranu bych si nechtěl pohoršit ohledně problémů s technickým stavem a souvisejícími náklady.

Má podle Vás přechod na novější generaci smysl, přešel někdo z Vás k druhé generaci, která už také měla velký nájezd?

Díky za názory a Váš čas.
Radek

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4954
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Romulusw »

.....Aktuálně mám XC90 z roku 2007 ve skvělém technickém stavu, s pravidelným servisem vždy jen ve Volvu, aktuálně po roční kontrole včetně všech souvisejících úkonů a po výměně předních kotoučů a destiček. Auto má najeto 275 tkm, převodovka necelých 60 tkm (již s výměnou oleje), navíc čerstvá technická.....


Toto je klíčová věta, která rozhoduje, jestli si koupit něco FAKT o hodně dražšího, co trochu lépe vypadá, má stejně najeto, má o hodně více kurvítek a neví se jak jsou na tom střeva.:cool:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#3 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

... děkuji za výstižné zhodnocení :)

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5193
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Warcz »

Jako majitel auta z roku 2007 chapu že to co jezdi okolo vypada lip, ale... kolega 4 roky stary auto mu někdo objel kličem. Jak poznamenal "Na tom tvojem starem Volvu by ti to bylo jedno". No nebylo, ale udrčitě to neboli jak skoro novem. Pak občas sednu do 2015 BMW ve dvoulitru. Jaj jak mam rad 5 valce. Za mě pokud to jezdi dal bych penize na spořici učet a počkal.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 131
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#5 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od jergus.balaz »

Ahoj Kedart, aktuálne mám XC90 2006 a XC90 2019 (už po "facelifte"). Môžeš sa pýtať na čokoľvek 😁

Ohľadom druhej generácie, ja by som do modelu pred faceliftom nešiel, mali powerpulse (známe časté problémy), zadná náprava bola inak konstrukcne riešená (horšie jazdné vlastnosti), časté závady na plastových komponentoch chladiaceho okruhu.
Hneď prvá vec je ten nájazd 230t km, to je už motor po teoretickej životnosti. Ak dané auto veľmi chces, tak kúp s nájazdom 100t a max pri 150t sa ho zbav.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#6 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Warcz: děkuji za názor, zvažuji různé scénáře, pravděpodobně ještě vyčkám, co nabídne trh

Jergus.balaz: ahoj Jergus, děkuji za informaci ohledně faceliftu, ročník 2019 zatím nezvládnu ufinancovat, takže asi opravdu nezbyde než šetřit a vyčkat. Obávám se, že elektrický nástupce druhou generaci asi moc nezlevní, takže to může být docela dlouhý proces :).

Nejsi zklamaný z druhé generace, splnilo auto očekávání? Na různých fórech byly informace, že majitelé často přecházejí ke konkurenci, to se ale třeba týkalo verze před faceliftem. Krušné jsou i další vyhlídky, když na obzoru je jen elektrika.

Přidáno za 20 minut 21 sekund:
... ještě doplním, že jelikož pracuji z domova, můj roční nájezd je cca do 5 tkm, takže možná by to ten model 2016 s 230 tkm nějakou chvíli se mnou vydržel :)

Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 131
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#7 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od jergus.balaz »

Kedart: za mňa je XC90 momentálne najkrajšie SUV na trhu ako interiér tak exteriér. Interiér je jednoduchý, všetko je tam kde má byť, ovládanie je intuitívne. Obdobne SUV od iných značiek Audi, BMW, Mercedes, Porsche vyzerajú v interiéry ako cigánske diskotéky.
Čo ma sklamalo je odhlučnenie. Komfort z cestovania vrátane asistentov super. Prevádzkové náklady a servis sa rovnajú cene auta, kto chce mať opicu, musí mať na banány.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#8 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Basstl »

Na tvém místě, s tvým nájezdem 5k km bych nad tím ani neuvažoval. Jsou to vyhozené peníze...
Ještě aby bylo jasno, o jaké motoritzaci uvažuješ a jakou máš ve svém XC90?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#9 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Jergus.balaz: ano, naprosto souhlasím, design je stále úžasný, opět se podařilo v roce 2015 vytvořit nadčasový design. S finanční náročností počítám, servisuji stále jen ve Volvu, ale např. potřebu výměny motoru kvůli porouchaným turbodmychadlům bych asi neustál :-)

Basstl: jezdíme s rodinou málo, ale když už, tak se chceme svézt komfortně a „bezpečně“. Aktuálně mám D5, 136 kW, to nad čím uvažuji je také D5, 173 kW

Moc díky všem za názory!

Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 131
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#10 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od jergus.balaz »

Kedart: pri takom malom nájazde ísť do nafty asi nie je veľmi ideálne.
Koncept biturba (ako je D5) nie je zlý, ale problém je servisný interval, ktorý Volvo predpisuje 30t. Pokiaľ na tom aute jazdí majiteľ normálne, tak olej znesie 15t km. Keď tomu motoru nakladaš, treba meniť olej po 10t. A to nerobí nikto. Potom sa stretneš s prípadmi, kedy sa pri 120t menili obe turba (oprava cca 6t €), alebo už som videl meniť motor pri 60t km. Ideál je kúpiť auto po nejakej žene, čo jazdila diaľnice s nájazdom okolo 60t km, to kúpiš cca za polovicu pôvodnej ceny. Na aute nabehať do 100-120t km a auto predať. To je z môjho pohľadu najmenšia šanca na nejaké drahšie servisné náklady.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#11 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Jergus.balaz: děkuji za informace - když jsem jezdil více, tak jsem dodržoval pravidelné roční servisní kontroly, teď je dělám po dvou letech, takže olej měním cca po 10 tkm :-). No, mám nad čím přemýšlet, aby nákup nebyla loterie, měl bych se držet Tvých rad, ale už je to čekání docela dlouhé a co udělá s cenami konec výroby spalovacích motorů nedokážu odhadnout. Pravděpodobně moc ceny padat nebudou.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 38
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

#12 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Max007 »

Volvo je sice tvrdohlave ale spousta automobilek uz prehodnocuje orientaci na elektromobily.
Spolu s cinskym omezenim vyvozu ruznych veci (grafit, lithium, germanium) se jeste mohou dit s elektromobily zajimave veci.
Takze vlastne nevime nic. Jen takova uvaha.
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#13 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Max007: už jsem nad tím také přemýšlel, zda je nakonec okolnosti nedonutí změnit kurz, evidentně jsou ale dost odhodlaní, tak uvidíme :-)

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#14 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Basstl »

Kedart píše: 19 lis 2023 14:49 Basstl: jezdíme s rodinou málo, ale když už, tak se chceme svézt komfortně a „bezpečně“. Aktuálně mám D5, 136 kW, to nad čím uvažuji je také D5, 173 kW

Moc díky všem za názory!
Nepřijde mi jako dobrý nápad vyměnit spolehlivou pětiválcovou D5, za problémový 4 válec.
Když už bych se rozhodl jít do nové XC90, tak bych koukal po benzínu. Ty se na rozdíl od dieselů povedly...
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 24
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Sever Čech
Vůz: Volvo XC90 2.4D 136 Kw 2007

#15 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od Kedart »

Basstl: děkuju za typ, podívám se, jaká je nabídka s benzínem

Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 131
Registrován: 1 rok
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#16 XC90 - přechod z první generace na druhou?

Příspěvek od jergus.balaz »

Dnes som absolvoval trasu okresky / diaľnice cca 400km spolu, na starej XC90 2006 (dlhšiu dobu som jazdil na XC90 2019). Bol som dosť prekvapený, že komfort obyč podvozku z 2006 je výrazne lepší, ako komfort obyč podvozku z 2019 (model s jedným listovym perom vzadu). Samozrejme že na 2019 sa dá ísť rýchlejšie do zákrut, menej auto nakláňa, ale je aj o dosť tvrdšie ako 2006.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“