Ahoj, konečně plánuji počídit denní světla. Chtěl bych je dát místo mlhovek.
Jak to nejlépe zapojit?
Chtěl bych, aby se nemusel mačkat knoflík a aby to svítilo i se zadkem (minimálně parkovačky vzadu).
Napadlo mě, jestli nejde využít sensor světla, co přepíná palubku, aby to spínalo samo??
Denní světla na S60 místo mlhovek
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,5T 2008
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Denní světla na S60 místo mlhovek
Ahoj, zkus uživatele Ekky, řešil jsem to kdysi s ním a dával DRL do mlhovek. Jestli to má pořešené i se zadními, si nejsem jistý, stejně tak nevím, jestli zachoval funkci mlhovek, nebo je jen nahradil DRL.
Jinak co jiného bys vzadu chtěl, aby svítilo? Nic jiného než 3x PY21W na každé straně tam na obrysovky (2x)/boční pozičky(1x) není a vzadu svítí totéž, ať máš kolečko v první, nebo v druhé pozicí.
Jo a kdybys nechtěl zasahovat do mlhovek (kvalitní duolight DRL budou stát 3-4k jen světla, např. EinParts, plus s tím bude několik hodin práce), mám řešené DRL v mřížce, můžu dát nějaké tipy, poslat foto a tak. DRL sada je spolehlivá, lety prověřená a cena cca tisícovka.
Senzor světla bych do toho vůbec nemíchal, prostě klasika rozsvítit v poloze 0, zhasnout DRL s parkovačkami. Pravděpodobně budeš potřebovat relé, já koupil sadu, která měla vypínat automaticky, ale i přes napojení na + pól parkovaček to při nastartovaném autě svítilo dál, jen nižší intenzitou.
Jinak co jiného bys vzadu chtěl, aby svítilo? Nic jiného než 3x PY21W na každé straně tam na obrysovky (2x)/boční pozičky(1x) není a vzadu svítí totéž, ať máš kolečko v první, nebo v druhé pozicí.
Jo a kdybys nechtěl zasahovat do mlhovek (kvalitní duolight DRL budou stát 3-4k jen světla, např. EinParts, plus s tím bude několik hodin práce), mám řešené DRL v mřížce, můžu dát nějaké tipy, poslat foto a tak. DRL sada je spolehlivá, lety prověřená a cena cca tisícovka.
Senzor světla bych do toho vůbec nemíchal, prostě klasika rozsvítit v poloze 0, zhasnout DRL s parkovačkami. Pravděpodobně budeš potřebovat relé, já koupil sadu, která měla vypínat automaticky, ale i přes napojení na + pól parkovaček to při nastartovaném autě svítilo dál, jen nižší intenzitou.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 13 lis 2023 09:50, celkem upraveno 2 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 293
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';
Denní světla na S60 místo mlhovek
Staré téma, kde ok2ucx píše:
"Nedávno jsme uskutečnili jeden pokus, který ukazuje, že patrně lze nahrát SW (a správně nakonfigrovat) asi každou(*) facelift P2 (tedy XC90I/V/XC70II/S60I/S80I MY05-), že se to chová tak, tak požaduješ.
T.j. vymění se mlhovky za nejlépe homologované DRL. Funkce mlhovek mizí.
A se změněným SW to funguje následovně:
- v poloze 0 nesvítí nic = beze změny
- v poloze I parkovačky = beze změny
- poloha II - jako dříve - jen bi-xenony (případně natáčecí xenony, dle výbavy)
-> tlačítko mlhovek (které logicky ztrácí svoji původní funkci) získává novou funkci "AUTO a po jeho zapnutí v poloze II vznikne "poloha":
- poloha AUTO - aneb DRL, když je den a xenony, když je noc. Tedy taková zcela logická verze.
Auto si stav "nového" tlačítka AUTO pamatuje i po vypnutí klíčku.
Případně ještě možnost B, že DRL navíc svítí i poloze 0, ale ve všech případech bez zadních obrysovek (v ČR legální, leč zcela nesmyslné).
Celé tohle vůbec nefunguje (a ani nedává smysl) u halogenů
/PL
(*) další podmínkou bude asi ještě aktuální verze SW v CEM a současně její novější hardwarová varianta. T.j. vypadávají z rozsahu asi nejstarší facelift P2 = z roku MY05 a možná i první z MY06."
Mám variantu "A" na S60 MY2005 a XC70 MY2006. Zadek svítí spolu s DRL vždy (lze nastavit) .Naprosto luxusní řešení. V mlze zapneš zadní mlhovku, automaticky se rozsvítí xenony, DRL zhasne a naopak. Kdo ta auta nezná, vůbec netuší, že to je dodělávka.
"Nedávno jsme uskutečnili jeden pokus, který ukazuje, že patrně lze nahrát SW (a správně nakonfigrovat) asi každou(*) facelift P2 (tedy XC90I/V/XC70II/S60I/S80I MY05-), že se to chová tak, tak požaduješ.
T.j. vymění se mlhovky za nejlépe homologované DRL. Funkce mlhovek mizí.
A se změněným SW to funguje následovně:
- v poloze 0 nesvítí nic = beze změny
- v poloze I parkovačky = beze změny
- poloha II - jako dříve - jen bi-xenony (případně natáčecí xenony, dle výbavy)
-> tlačítko mlhovek (které logicky ztrácí svoji původní funkci) získává novou funkci "AUTO a po jeho zapnutí v poloze II vznikne "poloha":
- poloha AUTO - aneb DRL, když je den a xenony, když je noc. Tedy taková zcela logická verze.
Auto si stav "nového" tlačítka AUTO pamatuje i po vypnutí klíčku.
Případně ještě možnost B, že DRL navíc svítí i poloze 0, ale ve všech případech bez zadních obrysovek (v ČR legální, leč zcela nesmyslné).
Celé tohle vůbec nefunguje (a ani nedává smysl) u halogenů
/PL
(*) další podmínkou bude asi ještě aktuální verze SW v CEM a současně její novější hardwarová varianta. T.j. vypadávají z rozsahu asi nejstarší facelift P2 = z roku MY05 a možná i první z MY06."
Mám variantu "A" na S60 MY2005 a XC70 MY2006. Zadek svítí spolu s DRL vždy (lze nastavit) .Naprosto luxusní řešení. V mlze zapneš zadní mlhovku, automaticky se rozsvítí xenony, DRL zhasne a naopak. Kdo ta auta nezná, vůbec netuší, že to je dodělávka.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Denní světla na S60 místo mlhovek
Vlastně asi dost rozumné řešení - co si budeme povídat, ničemnější a nesmyslnější světlo než origo mlhovky si těžko představit - prostě přední mlhovky v podstatě k ničemu, obzvlášť u pořádně svítících potkávaček - tak jako u spousty jiných starších aut, takže jejich zrušení je vlastně nulová škoda 

_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3501
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Denní světla na S60 místo mlhovek
za mne nejrozumnější řešení je nedodělávat do našich aut žádné denní svícení, ono to nikdy nefunguje správně, ať už svícení nebo přepínání
prostě pokud to není z fabriky (což taky někdy úplně odladěné není, o nesvícení zadních světel nemluvě), tak za mne ne, ale rozumím, že každý to má jinak
prostě pokud to není z fabriky (což taky někdy úplně odladěné není, o nesvícení zadních světel nemluvě), tak za mne ne, ale rozumím, že každý to má jinak

-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Denní světla na S60 místo mlhovek
Nevim, co přesně myslíš tím nefungováním správně, každopádně argumenty pro i proti dodělání DRL tu jsou a jsou pořád stejné:
- bezpečnost - nemůže se stát, že člověk před den zapomene rozsvítit světla, protože svítí i v 0 (DRL)
- snížení degradace odrazové plochy světlometů a zdrojů světla atp. - hlavně pro majitele aut s xenony, staré vysvícené pekáče jsou za tmy vyloženě nebezpečné
- pro někoho modernizace vzhledu auta; kdo chce zachovat co nejvíc "origo" vzhled, tak samozřejmě nic takového dělat nebude, maximálně tak do mlhovek
Vzadu samozřejmě auto svítit přes den vůbec nemusí, to už se tu diskutovalo mnohokrát a asi je zbytečné to dál rozvádět. Kdo to tak strašně chce, může si to nějakým způsobem dodělat.
- bezpečnost - nemůže se stát, že člověk před den zapomene rozsvítit světla, protože svítí i v 0 (DRL)
- snížení degradace odrazové plochy světlometů a zdrojů světla atp. - hlavně pro majitele aut s xenony, staré vysvícené pekáče jsou za tmy vyloženě nebezpečné
- pro někoho modernizace vzhledu auta; kdo chce zachovat co nejvíc "origo" vzhled, tak samozřejmě nic takového dělat nebude, maximálně tak do mlhovek
Vzadu samozřejmě auto svítit přes den vůbec nemusí, to už se tu diskutovalo mnohokrát a asi je zbytečné to dál rozvádět. Kdo to tak strašně chce, může si to nějakým způsobem dodělat.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,5T 2008
Denní světla na S60 místo mlhovek
Aha, to zní skvělě, ale uměl by to někdo nakonfigurovat?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 293
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';
Denní světla na S60 místo mlhovek
Určo to zvládneš. Vdash = řekněme 2 minuty, zabudování vhodných DRL do mlhovek = hodina. Plus schnutí silikonu den.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]