Ahoj,
výhledově mě čeká výměna kladky a řemene pomocných agregátů (mimochodem je to "accessories belt" ?) - jde to udělat samodomo, popř. na co si dát pozor?
Jo a někde jsem četl, že se dá vyměnit jen ložisko té kladky, když to není moc vylágrované, je to tak?
Má smysl nějaká druhovýroba, nebo jen origo?
Dík
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14362
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
U těhle motorů se mění řemen s kladkou při výměně rozvodů, to není P3, aby se musel řemen měnit každých 30 kkm. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 901
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
Origo kladka měla vůli a hučela ani ne po roce, druhovýroba INA vydržela v poho 2 roky, takže za origo bych zbytečně nepřiplácel.
Výměna je vcelku snadná, najdi si nějaký návod na youtube.
Výměna je vcelku snadná, najdi si nějaký návod na youtube.
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
Aha, tak jsem si to asi nějak blbě zapamatoval - četl jsem o naftových pětiválcových Volvo motorizacích a tohle tam spolu s klapkami bylo zmiňováno jako největší "strašák" - že se může přetrhnout řemen, namotat se do rozvodů a motor pak udělá pá pá...raolsa píše: 14 srp 2023 13:12 U těhle motorů se mění řemen s kladkou při výměně rozvodů, to není P3, aby se musel řemen měnit každých 30 kkm.![]()
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14362
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
Samozřejmě je nutno občas řemen okouknout, jestli není třeba popraskaný, nebo nějak poškozený, ale jinak na těhle motorech řemeny drží. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Výměna kladky a řemene pomocných agregátů D5
Nechcete to přesunout - tohle téma tu už je a má fakt hodně stránek . Pak je peklo něco najít.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], xtomo