Když se měl XC70 rok 2000, kde je haldex s visko spojkou, tak jsem při jiných pneumatikách na zadní nápravě zničil rozvodovku. Jak se haldex neustále zapínal a vypínal, vystříkal z ní vařící olej a auto začalo normálně vpředu hořet V servisu mi řekli, že důvodem byly právě jiné pneumatiky na obou nápravách, a že nejsem první komu se to stalo.
Teď jsem píchnul levý přední kolo na XC90 2006 kde už je novější Haldex a přemýšlím jestli koupit 4 nebo 1 pneu. Jak to řešíte vy? Pneu nejde zalepit
Naposledy upravil(a) dakarcz dne 10 srp 2023 18:45, celkem upraveno 1 x.
_________________ Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Nemam haldex ale menit vsechny 4gumy mi pripada nesmysl. Max 2 na jednu napravu. Zda se mi divny ze by par mm vzorku udelalo takovej binec.... Ale nevim.......
No já jsem starý škudlil, takže bych změřil obvod provázkem a větší z páru bych dal na přední nápravu, pak se přední kola budou točit pomaleji než zadní a haldex nemá důvod spínat.
dakarcz píše: 10 srp 2023 15:50
Když se měl XC70 rok 2000, kde je haldex s vysko spojkou,.......
Haldex je haldex a visco je visco, ale jsou to úplně rozdílné záležitosti. Haldexu by možná vadilo, kdyby tam bylo jedno kolo z fúriku, ale běžné opotřebení je mu jedno.
U viscospojky to problém být může, obzvláště při zakouslé volnoběžce.