XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
jirka xc
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostravice
Vůz: xc90
Bydliště: Kladno

XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

Příspěvek od jirka xc »

Ahoj. Prošel jsem v rychlosti uzavřená témata a protože jsem nenašel úplně stejný problém, jdu si pro radu než se pustím do podrobné inspekce popr návštěvy servisu
Volvo xc90 d5 136kw 2007, 190tkm (mám ho od novoty, nikdy nezažil longlife interval a i když s ním manželka posledních pár let jezdila spíš krátké příměstské trasy byly vířivé klapky při preventivní výměně zakorbonované oproti různým fotkám co jsem viděl jen málo, stejně tak nebyla extrémní ani karbonizace při čištění egr).
Včera večer jsem se přesouval z Čech na Moravu a po cca 100km dálniční jízdy na tempomat jsem si ve stoupáních (když zapínalo turbo) všimnul, že se při větším záběru místo klasického "šustění/syčení" začalo ozývat vysokotónové "pískání"; stačilo vždy lehce ubrat a zase zmizelo. Turbo fungovalo normálně, motor měl výkon a žádné další podezřelé jevy jsem nezaznamenal. Pustil jsem si rádio a dalších 100km to ignoroval,ale protože mi to občasné vysoké propísknutí šlo na nervy, začal jsem na dalších 100km zkoušet různé varianty podřazování a zrychlování abych zjistil jaké tóniny to ještě bude vyluzovat a až těsně před dojezdem se mi podařilo vygenerovat hlášku "systém motoru- doporučen servis";někdy chvíli předtím taky ten vysoký pískavý zvuk přešel do takového rezonujícího "zatroubení".Turbo ovšem pořád jelo normálně a na motoru žádný nouzák nenastal. Ta vygenerovaná chyba je v souvislosti s nízkou hodnotou na MAF senzoru ECM135F (signal too low)...viz foto; po smazání se při volnoběžném chodu motoru s přidáváním az k 2500rpm už nevrátila.
Ze zvukového projevu mám podezření, že to spíš bude něco na rezonátoru, popř na některé z trubek turba/ intercooleru(?), ale nerad bychněco podcenil pokud by třeba ten zvukový projev naznačoval že se jedná o turbo před smrtí. Protože jsem před 2 týdny měnil olej, standardně jsem rezonátor/těsnění kontroloval ale nic podezřelého tam nebylo....ale ani jedno těsnění jsem zatím nikdy neměnil.
Image 025.jpg
Děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9999
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dubí
Vůz: V60 T8

XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

Příspěvek od hajnej »

Můj skromný tip je rezonátor. Otázkou je, zda vyměnit těsnění, celý nový díl nebo výměnu za hadici.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw

jirka xc
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostravice
Vůz: xc90
Bydliště: Kladno

XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

Příspěvek od jirka xc »

Taky porad premyslim jestli resit jen tesneni (coz je par stovek), nebo i rezonator ktery obcas taky praska (prijde na cca 8tis), nebo tam dat treba tuhle trubku (za 500) a co 3 roky ji menit nez auto umre..
https://turborury.pl/volvo/640-rura-waz-turbo-volvo-xc90-xc70-s60-v70-30794890-5907472409414

jirka xc
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostravice
Vůz: xc90
Bydliště: Kladno

XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

Příspěvek od jirka xc »

hajnej píše: 18 črc 2023 14:03 Můj skromný tip je rezonátor. Otázkou je, zda vyměnit těsnění, celý nový díl nebo výměnu za hadici.
Tak Tvoje skromnost neni vubec na miste...

Ted jsem narychlo sundal spodni dekl a prohlednul to...horni tesneni rezonatoru je castecne vyjete ven...takze bud prasklo a vyjeli nebo prdnul natrubek rezonatoru

jirka xc
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostravice
Vůz: xc90
Bydliště: Kladno

XC90 D5 136kW- pískání a troubení z prostoru turba

Příspěvek od jirka xc »

Tak dnes muzu tema uzavrit. U turborury.pl jsem pres allegro objednal 5vrstvou silikonovou hadici za 1000 (maji tam i levnejsi gumovou za 500); v utery objednano, dnes rano to prislo- zasilkovna za 59.
Takze jsem to hned nahodil, pasuje perfektne a zvuk turba v kabine presel zpet do klasickeho susteni.
Horni tesneni rezonatoru bylo asi v polovine po obvodu roztrzene a ta odtrzena cast z vetsi casti vyfouknuta ven (to postupne vysouvani ven vysvetluje i prubeznou zmenu zvukoveho doprovodu) takze rezonator sel z turba sundat bez povolovani stahovaci pasky. Mel jsem asi stesti ze jsem dojizdel s lehkou nohou...pocitam ze pri dynamictejsi jizde by to ten rezonator z turba mohlo i vytlacit, popr vyfouknout i zbytek tesneni a nastal by minimalne nouzak.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé