TF81-SC Adaptace převodovky?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
jordro
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 2 roky 6 měsíců
Bydliště: Žerotice
Vůz: V90 D4 140kW

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od jordro »

Ahoj, chystám se sám vyměnit olej v převodovce. Na youtube jsou videa jak na to. V jednom videu prováděli adaptaci a v dalším ne. Co je tedy správně? Pro mne by bylo jednodusší bez, ale aby se pak něco nepokazilo. Volvo V90 2018

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14362
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od raolsa »

Pokud převodovka funguje normálně, tak jenom vyresetovat olej, adaptace ne.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jordro
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 2 roky 6 měsíců
Bydliště: Žerotice
Vůz: V90 D4 140kW

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od jordro »

Pri dojizdeni na krizovatku citim tvrdsi prechody, takze se asi adaptaci nevyhnu. Ještě jaka znacka je optimalni? Volvo mi prijde predrazene, kdyz vezmu 14 litru, tak uz je to ranec. Aisin vyrabi primo pro tuto prevedovku olej, mnohem levnejsi nez volvackej, ale k sehnani je asi jen v americe. Mohl by byt liquimoly 1800? Je nekdo pobliz Znojma, kdo by mi udelal adaptaci?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14362
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od raolsa »

Ravenol T-WS
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mat
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90 D4

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od mat »

Ahoj, ozivim temu, V90 D4 s 130tis km, robi mi to presne, co jordrovi. Pri dojazde do krizovatky je tam celkom tvrde podradenie. Olej kupeny mam, buduci vikend to chcem vymenit. Predpokladam, ze to bude prva vymena, auto bolo predtym servisovane len v ofiko servisoch vo Svedsku.
Vidu budem mat k dispozicii, z citania fora som zatial pochopil, ze mam maximalne oznacit vymenu oleja, ale adaptacii sa nechytat. Je to takto spravne? Alebo ked mam problemy s dochadzanim do krizovatky, tak tam mam hned urobit aj adaptaciu?

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od Zajsoft »

Urcite prihod cistic a kondicioner od BG(je to tu popsane tak 4567x, hledej...).

Ano, zminovane problemy by mela vyresit adaptace. Jinak adaptaci nikdy nemas co skazit(pokud ji tede nedas smazat).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5889
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No hlavne Vida je ti na V90 k prdu.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

mat
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90 D4

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od mat »

Zajsoft píše: 31 črc 2023 12:01 Urcite prihod cistic a kondicioner od BG(je to tu popsane tak 4567x, hledej...).
Najprv som nevedel, ci budem mat pristup k oficialnej volvo diagnostike, tak som chcel vymenit len 2x4L a dufat, ze si s tym zriedenym "novym" olejom prevodovka nejak poradi. Bal som sa to prilis vycistit bez odkliknutia noveho oleju v pocitaci, nech nema prevodovka sok z kvapaliny s uplne inymi parametrami, jak bola poslednych x tisic km naucena. Potom vymenit dalsich 2x4L za par mesiacov.
Ale vyzera to, ze budem mat aj plnu diagnostiku, tak tam prihodim aj ten kondicioner a kliknem adaptaciu, snad to nedoserem.
Dikes.

mat
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90 D4

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od mat »

Tak pridávam skúsenosť z výmeny, bolo to fakt easy. Tri bity, momentový kľúč a hotovo.
Nakoniec som nemal prístup k Volvo diagnostike, ale len k univerzálnej, ktorá ale chvalabohu vedela prečítať teplotu oleja v prevodovke. Pred výmenou som si urobil kolečko asi 15km, takže po poslednom naliatí oleja, naštartovaní a popreradzovaní mala prevodovka hneď 51 stupňov.
Posledný nálev by asi stačil 3L alebo 3.5L, ja som nalial celé 4 litre a vytekalo to do správnej hladiny dosť dlho.
Prekvapilo ma aj to, aký čistý bol ten olej po 140tis km, pridávam obrázok originál oleja (prvva priloha) a obrázok po prvom preplachu (druha priloha). Auto jazdí 80-90% života po dialnici, asi to ten olej až tak neničí. Keď som videl, že ten starý olej neni hnusná nepriehľadná čierna hmota, jak ukazovali na zopár švédskych videách, tak som urobil len jeden výplach a druhá náplň už bola finálna.
Keď som vypúšťal finálnu hladinu cez malý šróbik, tak olej vyzeral ako nový, len menej intenzívne červený. Nezdalo sa mi to, tak som to ešte rýchlo zatiahol, dal auto dole, minutku radil a dokončil som vypúšťanie, ale bol rovnako číry. :unknown:
Tretiu 4L bandasku som tam teda nelial a vymením nejak cez zimu. BG mi tiež nestihlo pred víkendom prísť, takže prilejem nejak pred zimou.

Auto teraz radí z 1 na 2 a 3 úplne hladko, pri podraďovaní do križovatky už nekope, ale stále je tam to podradenie znateľné. Prvých 15-20 mestských km som mal pocit, ako keby pri zastavovaní do križovatky vyradil rýchlosť príliš neskoro, až po klesnutí otáčok pod volnobeh, ale už sa to naučil :)

Za týždeň idem na ročný servis do Volva, tak ich poprosím, nech mi vo volvo diagnostike kliknú nový olej a prípadne aj adaptáciu a myslím, že to bude paráda. Ďakujem fóru za rady a dodanie odvahy :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5889
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, vytekalo dlouho, protoze je to prevodovka TF81SG a ta ma misto 8mm dirku uz jen 6mm.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od ksw »

ty obrázky co jsi přiložil nemají žádnou vypovídací schopnost o čistotě transmission fluid, vidíš ten rozdíl v průhlednosti?
20230731_131749.jpg
20230731_131821.jpg
a to má převodovka ujeto 52 tkm, tmavá kapalina 52 tkm a ta průzračná je po třetím dolití, vždy doplněno množství, které
jsem předtím zachytil do odměrných nádob, přes přepad zachyceno 0,7 litrů a přes velký výpustný otvor 2,0 litry, takže celkem jsem vylil zhruba 3*2,7 litrů a pak jsem ještě kontrolně vypustil po třetím dolití přepadem asi 0,8 l(které jsem předtím jako navíc 0,1 l přidal-(pro ověření množství) shrnuto 3*2,7=8,1 a na závěr doplněno 0,8 l nové kapaliny, čili dohromady je ve voze zaokrouhleno
9l new ravenolu. Teplotu zahřátí kapaliny jsem řešil selským rozumem, při vědomí, že objemová roztažnost oleje 4,6% při zahřátí
z 20st. C na 80 st. C, já to dělal při těch vedrech v garáži asi 24 st. C. a vždy po jednom na puštění a vypuštění jsem nechal motor běžet asi 10-20 minut a postupně po 20ti vteřinách měnil převodové stupně.

ta průzračná kapalina ve sklenici je množství co bylo vypuštěno po 3tí výměně - cca 0,8l, to už jsem si udělal jen pro sebe kontrolně
na barvu co vytéká a stejné množství jsem pak dolil, čili tolik i nad přepad.

auto po celou dobu ustaveno ve stejné poloze.

Přidáno za 7 minut 48 sekund:
ještě dodám, že po této výměně se mi s autem jezdí skoro jak v mercedesu, fakt jsem překvapen.

Přidáno za 12 minut 30 sekund:
přidávám foto s kovovým stěrem po vypuštění ATF, je to sice málo, ale už se něco objevilo - uprostřed obrázku, míchá se to
s odleskem od osvětlení
kovový stěr z ATF uprostřed obrázku.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

mat
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90 D4

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od mat »

Videl som tú svoju kvapalinu v storočnej odlevke zožltnutej z tisíc výmen motorového oleja a bola priehľadnejšia ako tá na obrázku od KSW vľavo dole. Miešal som to ako doporučoval technik z volvo servisu na videu po švédsky, 10 sekund v každej polohe, vrátane 1,2,3 :unknown:
Možno to poctivci v Nemeckom Volve menili, ktovie. To auto fakt chodí z 80-90% na osmičke po dialnici.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od ksw »

vím, že ta má vyměněná není jak nová, ale i proto mám náplň 0,8l nad rysku a po několika tkm to lehce zkontroluji.
ta průhlednost závisí jak daleko je umístěna láhev od světelného zdroje, tu tmavou kapalinu mi žárovka neprosvítila.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

mat
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90 D4

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od mat »

Blbá otázka, ale nespôsobuje vysoká hladina oleja v týchto 8 rýchlostných Aisinoch tvrdé preradenia? Čo vlastne znamená 0,8L nad rysku? Bol som v tom, že tieto nové prevodovky už žiadnu rysku nemajú.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od hajnej »

Ryskou je myšleno ten kontrolní vypouštěcí šroub, kterým se potom rovná hladina. Tzn. naleješ tam vždy o něco víc a pak to při určité teplotě a při zapnutém motoru vypustíš a tím uděláš hladinu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 4 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

TF81-SC Adaptace převodovky?

Příspěvek od Schumi_01 »

Má cenu trápit se s adaptacemi, když jsem na tom následovně?

Při letních teplotách celkem pravidelně (ale ne nutně vždy) se dočkám celkem slušného tvrdého kopance při podřazení z 5 na 4. Jen pod plynem, jakmile si to tam skočí bez plynu je to OK, někdy cítit jen jemné škubnutí.
V zimě od toho bývá dost pokoj.
Olej už to má za sebou asi 3x. Naposledy raolsa s výplachem a kondicionerem.
Auto takhle jezdí už třetí rok.
Na místě přehazuji z P postupně a pomalu, parkuji přes N s ručkou. Chovám se k němu jak v rukavičkách.
Mám být smířen s tím, že bude potřeba rozvaděč a nebo by to adaptace mohli udělat?

Ještě mě napadá množství oleje. Kdyby ho bylo o maličko víc, projeví se to asi hlavně v létě pro vyšších teplotách o to znatelněji, ne?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], xtomo