T6R - zkušenosti, opravy

  • Autor
  • Zpráva
Larry
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Karlín

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od Larry »

Pokračování z top. aby brzdy brzdily.....

1) Zkoušel jsem to po přetrvávajících problémech a né do samotného zabrždění!! Pouze asi do 140 km/h.

2) Jestliže má auto konstrukční rychlost cca 195 km/h, nemělo by být problémem pro takové auto bez újmy zastavit!! A já nezastavil, tak bych nerad měl nálepku vařmena kotoučů.... :?


3) Pokusím se Vám přiblížit můj pocit z T6R.

Auto jsem tam dával před dvěma měsíci, aby opravily všechno, co se jim bude zdát "na opravu". To se také stalo, včetně brzdových destiček. Mám ale pocit, že se tenkrát nekoukli pořádně na kotouče, protože po výměně brzdových destiček se mi od pravého kola ozýval podezřelý zvuk. Podruhé, při mé návštěvě po měsíci, jsem tohle zdůraznil a slyšel odpověď "že je to ještě v záběhu" - či něco podobného...
Načež se stav brzd zhoršil natolik, že jsem hledal příčinu a skončil zase v T6R, kde mi znovu!!! vyměnili destičky společně s brzdovými kotouči. Konečně to už brzdí, ale: neměli na tohle přijít už při první prohlídce, kde jsem zdůraznil, že chci opravit vše, na co přijdou?? Nějak mi už je jedno, že jsem musel dát znovu 2Tis. za nové destičky a 500 k tomu za práci. ale divný pocit mám z přístupu. :cry:
Už totiž při první opravě neopravili všechno, protože na nějaké věci zapoměli a udělali to až podruhé. Právě proto mám tento divný pocit. Všichni chválíte a já prudím. Jsou sympatičtí, Marra je frája, a tohle mě mrzí :( .
_________________
Volvo V40 1.8i 16V - 1998 "SindyDog FaNitos"

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 6581
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od Honza »

Larry píše:.

Auto jsem tam dával před dvěma měsíci, aby opravily všechno, co se jim bude zdát "na opravu".
Stímhle dávat auto do servisu je asi trochu špatně. Co kdyby se jim zdál přidřenej motor, kdyby se jim zdála vylágrovaná almara a kdyby se jim ještě zdál odřenej lak a nechali to stříknout, to by jsi se asi nedoplatil.
Jinak u brzd asi běžnej jev když při výměně nestočíš kotouče.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Larry
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Karlín

Příspěvek od Larry »

Hm, spíš se to týká toho, co jsem "chtěl opravit" a nebylo to...
_________________
Volvo V40 1.8i 16V - 1998 "SindyDog FaNitos"

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 6581
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Larry píše:Hm, spíš se to týká toho, co jsem "chtěl opravit" a nebylo to...
Tak to příště napiš. Napsal jsi aby opravili co se jim "bude zdát"
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1326
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od tnemec »

Larry píše:Pokračování z top. aby brzdy brzdily.....

1) Zkoušel jsem to po přetrvávajících problémech a né do samotného zabrždění!! Pouze asi do 140 km/h.

2) Jestliže má auto konstrukční rychlost cca 195 km/h, nemělo by být problémem pro takové auto bez újmy zastavit!! A já nezastavil, tak bych nerad měl nálepku vařmena kotoučů.... :?


3) Pokusím se Vám přiblížit můj pocit z T6R.

Auto jsem tam dával před dvěma měsíci, aby opravily všechno, co se jim bude zdát "na opravu". To se také stalo, včetně brzdových destiček. Mám ale pocit, že se tenkrát nekoukli pořádně na kotouče, protože po výměně brzdových destiček se mi od pravého kola ozýval podezřelý zvuk. Podruhé, při mé návštěvě po měsíci, jsem tohle zdůraznil a slyšel odpověď "že je to ještě v záběhu" - či něco podobného...
Načež se stav brzd zhoršil natolik, že jsem hledal příčinu a skončil zase v T6R, kde mi znovu!!! vyměnili destičky společně s brzdovými kotouči. Konečně to už brzdí, ale: neměli na tohle přijít už při první prohlídce, kde jsem zdůraznil, že chci opravit vše, na co přijdou?? Nějak mi už je jedno, že jsem musel dát znovu 2Tis. za nové destičky a 500 k tomu za práci. ale divný pocit mám z přístupu. :cry:
Už totiž při první opravě neopravili všechno, protože na nějaké věci zapoměli a udělali to až podruhé. Právě proto mám tento divný pocit. Všichni chválíte a já prudím. Jsou sympatičtí, Marra je frája, a tohle mě mrzí :( .
Těžko soudit, ale s brzdama to já dělám tak, že když nějakým způsobem vibrují nebo se nechovají jak mají, tak měním zásadně destičky i kotouče. Když se chovají jak mají, tak jen destičky.

Těžko takhle zvenčí soudit, jak jste se dohodli, ale pokud sis tam dal auto na skouknutí s vágní formulací "co kdyby něco potřebovalo opravit" a nějak specificky sis nestěžoval na chování brzd, tak je logické, že se vyměnily jen destičky (opakuji, že kotouče se kvůli jejich ceně mění, jen když je s nimi řidič výslovně nespokojen).

Záběh destiček (zejména se starými kotouči) je věc, kterou ti píšou i v letáčku k novým destičkám. Výslovně se tam píše, že máš jezdit prvních 300-500 km s lehkou nohou, jinak ty destičky zkur... zkazíš. Musí se na nich za prvé vytvořit ten sklovitý povrch a za druhé se musí vytvarovat podle kotouče. Během této doby se z brzd ozývají různé divné zvuky a brzdí to fakt, ale fakt špatně. Může se také propadat pedál.

Ostatně já to co ty na sedmičce jednou udělal taky, protože jsem byl na sto procent přesvědčen, že mi vzadu jen drhne totálně sjetá destička o kotouč. Takže jsem dal nový desky a ty jsem o ten rozpadlej kotouč zmrvil. Takže jsem si to dal ještě jednou dokola i s kotoučema a paknama :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Musím se Larryho zastat, pokud teda není automechanik. Normální zákazník opravdu dává auto do servisu s tím, aby se opravilo co je potřeba. Od toho je v servisu odborník, který určí co je zapotřebí. Nedovedu si představit, jak by na mě koukali třeba v autohase kdybych přijel a řekl "Vyměňte přední destičky a levej přední kotouč, vpravo vzadu náběžnou paknu, vlevo vzadu stočte buben, pravou přední spojovačku utáhněte o 1/2 závitu a na rozvodech šeptá napínací kladka, tak ji vyměňte." :roll:
Jinak pro Tomáše - mechanik při výměně destiček změří opotřebení kotouče, zkoukne jak je rýhovaný a úchylkoměrem (číslicovým indikátorem) zkontroluje házení kotoučů. Potom určí, zda je potřeba je vyměnit či ne. Škubání ve volantu při brzdění je často způsobeno vůlí v řízení či zavěšení kol nebo i vůlí ložisek. Takže je důležité posoudit auto komplexně a na to je tam odborník - automechanik či přejímací technik.

GDPR_user

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
Larry píše:.

Auto jsem tam dával před dvěma měsíci, aby opravily všechno, co se jim bude zdát "na opravu".
Stímhle dávat auto do servisu je asi trochu špatně. Co kdyby se jim zdál přidřenej motor, kdyby se jim zdála vylágrovaná almara a kdyby se jim ještě zdál odřenej lak a nechali to stříknout, to by jsi se asi nedoplatil.
Jinak u brzd asi běžnej jev když při výměně nestočíš kotouče.
Zse bych to toliko nzlehčoval.Pokud auto dám do servisu a chci aby opravili co se bude zdát špatné,tak předpokládám,že servis auto prohlédne a v zápětí mne informuje že je vadné to či ono a předběžně kolik to bude stát.Takto alespoň fungují servisy ke kterým mám důvěru,pochopitelně se pak může stát že zákazník místo předpokládaných 10000 nechá několika násobek,ale je jen na zákazníkovi,aby se rozhodl,a neexistuje aby za zákazníka rozhodoval servis.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 6581
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:Zse bych to toliko nzlehčoval.Pokud auto dám do servisu a chci aby opravili co se bude zdát špatné,tak předpokládám,že servis auto prohlédne a v zápětí mne informuje že je vadné to či ono a předběžně kolik to bude stát.Takto alespoň fungují servisy ke kterým mám důvěru,pochopitelně se pak může stát že zákazník místo předpokládaných 10000 nechá několika násobek,ale je jen na zákazníkovi,aby se rozhodl,a neexistuje aby za zákazníka rozhodoval servis.
Napsal jsem to trochu ironicky. Martine ale píšeš to jako Larry "co se bude zdát" co se zdá je sen.
Když já dávám auto do servisu tak mechanik dostane instrukce tipu: Prohlídni celý auto, nezdá se mi tohle a tohle a následně se domluvíme co se udělá hned a co potom.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

GDPR_user

T6R - zkušenosti, opravy

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
martinopel píše:Zse bych to toliko nzlehčoval.Pokud auto dám do servisu a chci aby opravili co se bude zdát špatné,tak předpokládám,že servis auto prohlédne a v zápětí mne informuje že je vadné to či ono a předběžně kolik to bude stát.Takto alespoň fungují servisy ke kterým mám důvěru,pochopitelně se pak může stát že zákazník místo předpokládaných 10000 nechá několika násobek,ale je jen na zákazníkovi,aby se rozhodl,a neexistuje aby za zákazníka rozhodoval servis.
Napsal jsem to trochu ironicky. Martine ale píšeš to jako Larry "co se bude zdát" co se zdá je sen.
Když já dávám auto do servisu tak mechanik dostane instrukce tipu: Prohlídni celý auto, nezdá se mi tohle a tohle a následně se domluvíme co se udělá hned a co potom.
Přece nechceš slovíčkařit.Normální mechanik to pochopí a debilům auta opravovat nenechám.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

No mozno ti Larry mali hned na zaciatku vymenit dosticky,kotuce,homokinetaky aj poloosy a bolo by to sice za neslusne peniaze ale napoprve dobre...len taka uvaha :idea:
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

dod píše:No mozno ti Larry mali hned na zaciatku vymenit dosticky,kotuce,homokinetaky aj poloosy a bolo by to sice za neslusne peniaze ale napoprve dobre...len taka uvaha :idea:
špatná úvaha - měli zkontrolovat co je potřeba vyměnit a po dohodě měnit! Od toho jsou snad automechanici a ne vyměňovači, ne???

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Jarda S40 píše:
dod píše:No mozno ti Larry mali hned na zaciatku vymenit dosticky,kotuce,homokinetaky aj poloosy a bolo by to sice za neslusne peniaze ale napoprve dobre...len taka uvaha :idea:
špatná úvaha - měli zkontrolovat co je potřeba vyměnit a po dohodě měnit! Od toho jsou snad automechanici a ne vyměňovači, ne???
no ved presne na to prave narazam, su automechanici a automechanici, jedni vsetko vymenia napoprve namiesto hladania chyby bez ohladu na cenu opravy, ti druhi najprv vymenia predpokladanu chybnu vec s co najmensimi nakladmi(so zamerom usetrit zakaznikovi peniaze.aj ked to nie vzdy vyjde...Larryho pripad) a potom po otestovani sa postupuje dalej na drahsie veci...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

tiez predpokladam ze Marra uz nechcel riskovat dalsi problem s pouzitymi novymi dostickami ku novym kotucom tak dal prikaz na zalozenie novych dosticiek k novym kotucom aby to bolo 100%... mozno trepem hluposti ale pride mi to dobry postup, niekedy to inak neide
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Dod - promiň ale asi jsi mě nepochopil. To se netestuje metodou dám to tam a uvidím, kdyžtak ještě přidám. Konkrétně stav kotoučů se určuje dosti přesně, jak jsem napsal výše. Kotouče které nejsou zvlněné, nemají velké rýhy a mají vyhovující tloušťku není třeba měnit. A naopak. U homokinetických kloubů se zase zjišťuje třeba vůle a podobně. Tyto metody jsou dost přesně určené a proto se ten automechanik učí tři roky. Navíc základní diagnózu dělá servisní technik, který přebírá vůz do opravy. Zbytek upřesní mechanik po rozebrání a přeměření. To bysis opravdu přál, abys tam přijel a zaplatil výměnu destiček, podruhé destiček a kotoučů, potřetí homokinetickejch kloubů, destiček a kotoučů a tak dále?? Do definitivního nalezení závady bys platil třeba 3x výměnu destiček a dvakrát kotoučů?? Pak asi nechápu já tebe.
Jiná situace je u autorizovaných servisů, které mají předepsané výměny v časových intervalech. Třeba 120 kkm přední kotouče, 150kkm rozvody a podobně. Ale to je z jiného soudku.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1326
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Myslím, že už se dostáváme do velkých spekulací. Pokud marra (pokud má vůbec do této sekce jako nečlen přístup) neřekne svoje, myslím, že je zbytečné to dále rozebírat. Jinak Jarda má pravdu, já popisoval svou neodbornou metodu, já výměnu kotoučů na 745 řešil svépomocí.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše:Myslím, že už se dostáváme do velkých spekulací. Pokud marra (pokud má vůbec do této sekce jako nečlen přístup) neřekne svoje, myslím, že je zbytečné to dále rozebírat. Jinak Jarda má pravdu, já popisoval svou neodbornou metodu, já výměnu kotoučů na 745 řešil svépomocí.
Marra je stále moderátor, pokud vím, tak přístup má. Otázka je zda to poprvé dělal on, to se mi nezdá. Všechno v T6R nedělá Márra! Jo vlastně debatu na toto téma ty nevidíš, sorry. Jinak já tuto debatu beru spíše jako obecně, jak by to mělo chodit v servisech. Teda jako vzorově :lol:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 6581
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

tnemec píše: Pokud marra (pokud má vůbec do této sekce jako nečlen přístup)
To je mi nějaká novina
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
tnemec píše: Pokud marra (pokud má vůbec do této sekce jako nečlen přístup)
To je mi nějaká novina
Taky nejsem člen a tuto sekci vidím,mám pocit že je přístupná i pro nečleny.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

Jarda S40 píše:4Dod - promiň ale asi jsi mě nepochopil. To se netestuje metodou dám to tam a uvidím, kdyžtak ještě přidám. Konkrétně stav kotoučů se určuje dosti přesně, jak jsem napsal výše. Kotouče které nejsou zvlněné, nemají velké rýhy a mají vyhovující tloušťku není třeba měnit. A naopak. U homokinetických kloubů se zase zjišťuje třeba vůle a podobně. Tyto metody jsou dost přesně určené a proto se ten automechanik učí tři roky. Navíc základní diagnózu dělá servisní technik, který přebírá vůz do opravy. Zbytek upřesní mechanik po rozebrání a přeměření. To bysis opravdu přál, abys tam přijel a zaplatil výměnu destiček, podruhé destiček a kotoučů, potřetí homokinetickejch kloubů, destiček a kotoučů a tak dále?? Do definitivního nalezení závady bys platil třeba 3x výměnu destiček a dvakrát kotoučů?? Pak asi nechápu já tebe.
Jiná situace je u autorizovaných servisů, které mají předepsané výměny v časových intervalech. Třeba 120 kkm přední kotouče, 150kkm rozvody a podobně. Ale to je z jiného soudku.
ok Jardo, vtom mas pravdu, ja netusim ako sa meraju zvlnene kotuce,ja sa rozumiem pocitacom a z toho ako technik usudzujem ze existuju pripady kedy sa neda na 100pro urcit zavada hned napoprve....verim ze existuju taketo zavady i u aut.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Larry
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Karlín

Příspěvek od Larry »

Chtěl bych jen trochu víc upřesnit....:

Měl jsem na původní opravu celkem ještě dost peněz, takže kdyby opravili VŠE(třeba komplet brzdy), nevadilo by mi to, páč s tím prostě počítám. Potom se jednoho krásného večera málem vymelu na křižovatce, protože auto nedobrzdí a já se ptám: auto bylo v servisu, brzdy jsou prý OK, tak kde je chyba?? OPAKUJI, že jsem byl znovu v T6R a tam mi řekli, že zvuk od kola je záběh destiček... NEJSEM AUTOMECHANIK, ale sám jsem začal zjišťovat, kde asi bude chyba--další prachy--test tlumičů, geometrie, atp. ve škodě auto. Vše prý ok, v Auto Hase Volvo projeli a brzdy OK. NEJSEM Mech.., ale taky nejsem blbej, abych sám nepoznal, že to prostě nebrzdí od začátku tak, jak má. Konečně teď v T6R opravili brzdy. Marra si vzal auto na starost sám...

A propos: přijímací technik v T6R si napsal na kus papíru, co chci opravit. Zdůrazňuji, aby zkontrolovali celé auto a opravili, na co přijdou.

Řekl bych, že se na mne trochu vys..., protože to prostě nebylo vše hotové a některé "drobnosti" se dělali až později.

PS: Vy už máte Volvo delší dobu, takže víte, co a jak... Já ne!!! A proto jsem to svěřil servisu.. :? Mám být spokojený a děkovat??
_________________
Volvo V40 1.8i 16V - 1998 "SindyDog FaNitos"

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 6581
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:
Honza píše:To je mi nějaká novina
Taky nejsem člen a tuto sekci vidím,mám pocit že je přístupná i pro nečleny.
To je v pořádku. Tato sekce je vázaná na registrované uživatele. Zkus se odhlásit a uvidíš změny. Budeš most číst ale nemůžeš psát. Na členství v klubu jsou vázaný jen sekce Volvoklub
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Larry - možná máš i pravdu, že se na to trochu někdo vy... Ale na druhou starnu pokud závadu nenašli ani ve Volvu, asi tam bylo něco komplikovaného. Dnes už těžko hledat. Nebyl jsi v T6R spokojen, na to máš právo, nejsi sám. Ale také je mnoho těch, kteří spokojeni byli. To je život. Pravda je, že já pokud provedu opravu v rámci své živnosti neúspěšně, tak raději kvůli dobrému jménu následující zákrok dělám zdarma. Tipoval bych ale, že nebyla závada v kotoučích a nebo ani ve volvu tomu nevěnovali 100% pozornost. Jinak tvůj postup při předání auta do opravy je správnej. Existuje spousta lidí (asi i většina), kteří nerozumí autům ani za mák a dávají je do servisu tak jako ty. I já třeba dávám S40ku do Vola s tím, že o žádné závadě nevím, ale ať vše zkontrolujou podle předpisu na prohlídku a eventuelně mi zavolaj, co se bude opravovat.
4Dod - máš taky pravdu, i u aut existujou poruchy, které není snadné najít. Jedná se hlavně o poruchy řídící elektroniky nebo poruchy nahodilé, schované za jiné ukazatele (nedávno jsem řešili asi 3 hodiny problém, proč má jeden válec bohatší směs než ostatní 3 - šlo o dvokarburátorový 4 válec) a podobně. Ale zrovna ty kotouče jsou vcelku jasně dané.

forces
Offline
Příspěvky: 60
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 D4192T4 M56 2002
Bydliště: Praha

Příspěvek od forces »

Já zase myslím, že je chyba na obou stranách.
1. Kotouče se mění, pouze pokud jsou poškozené, nebo sjeté.
2. Pokud neplatí bod jedna, mění se pouze destičky
3. Když se mění kotouče, mění se i destičky
4. Pokud přijede zákazník s rozbitým autem a vydává ho za auto v pořádku i když o nějaké závadě ví, nese stejnou zodpovědnost jako mechanik který to auto dělá. Vždy v servisu budou dělat lidé, kteří mají své problémy a zrovna to můžete být vy, kdo to odnese.
5.Platí pravidelný jev: v servisu se neprojeví žádná závada, kterou já na autě vidím každý den.

Proto dobrá rada na konec: Pokud máte problém s autem, tak to řekněte. Nevypínejte telefon a zvedejte ho, když vám někdo volá, může to být technik, který se vás chce zeptat, zda může vyměnit to či ono. Mechanik nebude věčně čekat až se uráčíte to potvrdit. Má normy a prostoje ho neuživí. Když už jednou řeknete, že se to má vyměnít, tak nevolejte za půl hodiny, že se to měnit nemá. S největší pravděpodobností už je polovina hotová, takže se může stát, že zaplatíte víc než když už to dodělají.
_________________
V40 2002, D4192T4, M56
forces@seznam.cz

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2166
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

forces píše:Já zase myslím, že je chyba na obou stranách.
1. Kotouče se mění, pouze pokud jsou poškozené, nebo sjeté.
2. Pokud neplatí bod jedna, mění se pouze destičky
3. Když se mění kotouče, mění se i destičky
4. Pokud přijede zákazník s rozbitým autem a vydává ho za auto v pořádku i když o nějaké závadě ví, nese stejnou zodpovědnost jako mechanik který to auto dělá. Vždy v servisu budou dělat lidé, kteří mají své problémy a zrovna to můžete být vy, kdo to odnese.
5.Platí pravidelný jev: v servisu se neprojeví žádná závada, kterou já na autě vidím každý den.

Proto dobrá rada na konec: Pokud máte problém s autem, tak to řekněte. Nevypínejte telefon a zvedejte ho, když vám někdo volá, může to být technik, který se vás chce zeptat, zda může vyměnit to či ono. Mechanik nebude věčně čekat až se uráčíte to potvrdit. Má normy a prostoje ho neuživí. Když už jednou řeknete, že se to má vyměnít, tak nevolejte za půl hodiny, že se to měnit nemá. S největší pravděpodobností už je polovina hotová, takže se může stát, že zaplatíte víc než když už to dodělají.
Obzvláště bod č.5 se mi líbí, je to ze života! Zákon schválnosti je jedinej, kterej funguje :lol:

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1326
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Larry píše:Chtěl bych jen trochu víc upřesnit....:

Měl jsem na původní opravu celkem ještě dost peněz, takže kdyby opravili VŠE(třeba komplet brzdy), nevadilo by mi to, páč s tím prostě počítám. Potom se jednoho krásného večera málem vymelu na křižovatce, protože auto nedobrzdí a já se ptám: auto bylo v servisu, brzdy jsou prý OK, tak kde je chyba?? OPAKUJI, že jsem byl znovu v T6R a tam mi řekli, že zvuk od kola je záběh destiček... NEJSEM AUTOMECHANIK, ale sám jsem začal zjišťovat, kde asi bude chyba--další prachy--test tlumičů, geometrie, atp. ve škodě auto. Vše prý ok, v Auto Hase Volvo projeli a brzdy OK. NEJSEM Mech.., ale taky nejsem blbej, abych sám nepoznal, že to prostě nebrzdí od začátku tak, jak má. Konečně teď v T6R opravili brzdy. Marra si vzal auto na starost sám...

A propos: přijímací technik v T6R si napsal na kus papíru, co chci opravit. Zdůrazňuji, aby zkontrolovali celé auto a opravili, na co přijdou.

Řekl bych, že se na mne trochu vys..., protože to prostě nebylo vše hotové a některé "drobnosti" se dělali až později.

PS: Vy už máte Volvo delší dobu, takže víte, co a jak... Já ne!!! A proto jsem to svěřil servisu.. :? Mám být spokojený a děkovat??
No ostatně resultát je, že nakonec to bylo T6R, resp. Marra, který zapříčinil vyřešení problému, který nevyřešili ani v Hase ne? To není špatná vizitka :-) Všude je něco, hlavně že to brzdí :-D
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“