PODVOZEK: Zadné tlmiče

Moderátor: wickey

This topic is 6 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Potom by možná ještě pomohlo, mít u toho hledání někoho u sebe. Víc hlav víc ví a někdy jinej, byť i laik, objeví to, co jsem hodiny přehlížel. Tím se tě nechci dotknou. Škoda že jsi tak daleko. :cry: Mohli jsme si udělat Volvoveekend! :wink:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Stejně si myslím že to bude horní uložení, nejčastější nemoc prvních čtyřicítek.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Horné uloženia tlmičov som vymenil, ani nové však neboli o nič lepšie ako tie staré....v sobotu to všetko ešte raz rozoberiem a fakt je, že asi zavolám do garáže švagra, ja mu pomáham s Mazdou, tak nech on pomáha s týmto holandským švédom....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

tak priatelia, mám po probléme. Dnes som vymanil na pravej strane tlmič, proste som tam založil naspäť ten starý, pôvodný a je všetko ticho. Problém bol teda v nových tlmičoch. Ponaučenie aj pre ostatných . nekupujte nikdy tlmiče Sachs Super touring, aspon nie zadné. Inak toto sa mi ešte nikdy nestalo a okolo aut sa pohybujem už pekne dlho. Tlmiče vrátim do predajne, snáď sa dožijem reklamácie...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Igor píše:tak priatelia, mám po probléme. Dnes som vymanil na pravej strane tlmič, proste som tam založil naspäť ten starý, pôvodný a je všetko ticho. Problém bol teda v nových tlmičoch. Ponaučenie aj pre ostatných . nekupujte nikdy tlmiče Sachs Super touring, aspon nie zadné. Inak toto sa mi ešte nikdy nestalo a okolo aut sa pohybujem už pekne dlho. Tlmiče vrátim do predajne, snáď sa dožijem reklamácie...
Prosím tě nezatracuj Sachs, to se ti může stát kdykoliv i s jinou značkou. Hlavně že jsi problém našel, život jde dál. Takovýchto překvapení tě čeká ještě spousta. :wink:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud by dělali problém s reklamací, tak řekni, že můžou být rádi, že nebudeš vymáhat soudní cestou ušlý zisk a částku za práci . Ono to sice nejspíš nevyjde ale co kdyby.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Jarda S40, dík za rady, ale vieš kde sa vyrába spústa vecí pre Sachs ? Vo fabrike bývalej TAZ Trnava, Slovakia, tam, kde niekedy robili Š 1203. Možno aj tie tlmiče boli tam vyrobené. A inak nechcem sa chváliť, ale za tie roky, čo sú mi autá koníčkom, som preskákal už dosť, skladal som si sám súťažné motory keď som to skúšal s rely, odľahčoval a vážil som piesty, brúsil a menil som uhly na žiguláckych vahadláh pracovné plochy, aby som dosiahol efekt ostrej vačky podľa maďarskej tachnológie, odľahčoval som a chrómoval ojnice, sám som vyrábal ladené sania do motorov, výfukové zvody, prepočítaval som teploty a dynamiku pohybujúcich sa plynov, ich detonačné vlastnosti, samozrejme pomáhal mi strší brat, ktorý je konštruktér leteckých motorov.... moje žigulácke motory dosakovali výkon cca 135 koní, ny tú dovu bomba východu, no proste dosť dlhá hystória a pomerne slušné skúsenosti s autami a takáto vec, ako tie tlmiče ma skoro zaviedli do slepej uličky. Pravda, učíme sa celý život. Inak v predajni, kde som si kupoval tie Sachsy ma na nich nahovoril kamarát, majiteľ autoshopu, pôvodne som chcel Kayaby, on ma však prehovoril na Sachs. Možno to bola náhoda, že jaden z 1000 bol zlý, ale to je už proste tak....ale dík za rady a príspevky
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Jarda S40 a jarek. krizan, páčia sa mi vaše názory aj príspevky....teraz som asi prišiel na to v čom to je......pravdepodobne podobným vekom, ja mám 42 rokov. Takže názory chalanov od 24 - 28 rokov sú asi preto iné.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Igor - jen pro zajímavost. Na svém prvním autě jsem měnil svoje první tlumiče cca v r. 1971. Myslím svoje první tlumiče, v práci jsem jich měnil desítky. Byl to Fiat 850 a tlumiče monroe. Na tehdejší dobu a soc. Československo značka. No a jeden z nich byl špatný :lol: To jen pro zamyšlení. Jinak doufám, že v TAZu se už naučili dělat pořádnou práci. No nic, hodně štěstí s autem i v životě!

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Igor píše:Jarda S40 a jarek. krizan, páčia sa mi vaše názory aj príspevky....teraz som asi prišiel na to v čom to je......pravdepodobne podobným vekom, ja mám 42 rokov. Takže názory chalanov od 24 - 28 rokov sú asi preto iné.
Dík , že si se na mě nenas****, i když jsem tě naváděl úplně blbě. Jen jsem se snažil napsat co jsem nejčastěji a úspěšně řešil.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

chlapi, dík za príspevky, na nikoho nemám dôvod sa hnevať. A Jarda S40, to čo som písal možno vyznelo divne, vážim si tvoje príspevky, ja som len chcel povedať, že nie som úplný laik, čo sa áut ako takých týka a vôbec nepochybujem o tvojich skúsenostiach, veď si starší, tak ich máš určite viac. Možno som dnes pod vplyvom negatívnych emócií, lebo tákáto vec, by vyviedla z miery každého, Ešte že nemusím platiť servisy, že si takmer všetko viem urobiť sám...takže pomáhajme si naďalej
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Igor - nic nevyznělo divně, to ne! Já jen že prostě reklamace byly vždy a budou. Měl jsi možná jen pech. I když na ty Kajaby čtu jen to nejlepčí!

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Jasné, rozumieme si......
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

.... aneb Závadu hledej tam, kde se naposled něco opravovalo, i když se to JEVÍ krajně nepravděpodobně... :D . Důsledná aplikace této teorie (která dělá chtěnechtě ze všech předchozích mechaniků blbce a z nových dílů nefukční šrot) mi mnohokrát ušetřila spoustu času.



Tobě, Jardo, to nemusím připomínat, viz moje dodávka ND do Bídákova vozu... :roll:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:.... aneb Závadu hledej tam, kde se naposled něco opravovalo, i když se to JEVÍ krajně nepravděpodobně... :D . Důsledná aplikace této teorie (která dělá chtěnechtě ze všech předchozích mechaniků blbce a z nových dílů nefukční šrot) mi mnohokrát ušetřila spoustu času.



Tobě, Jardo, to nemusím připomínat, viz moje dodávka ND do Bídákova vozu... :roll:
Jasan, pokud bych tu zveřejnil historii oprav Bídákovi Zeldy, bude teprve konečně pořádnej Flam přes celé fórum :lol: Ale tady nebyla závada v mechanikovi, ale tom novým tlumiči.Jinak samozřejmě máš pravdu. V práci tuto zásadu aplikuji také. A vyplatí se to! :wink:

Pavlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 121
Registrován: 16 led 2006 18:28
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvek od Pavlik »

Igor píše:Jarda S40 a jarek. krizan, páčia sa mi vaše názory aj príspevky....teraz som asi prišiel na to v čom to je......pravdepodobne podobným vekom, ja mám 42 rokov. Takže názory chalanov od 24 - 28 rokov sú asi preto iné.
Ještě že mi je už 29 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

vieš, ako ti tých už 29 závidím ??
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Zadni tlumice mam Monroe, se kterymi uz jsem to koupil a i kdyz tam jsou AP racing o 3cm snizene pruziny, tak zadek v zatackach uhyba, a hluk pri nerovnostech (asi to ulozeni) to uz jsem si zvykl...neni to teda tak hrozne, ale az budu menit tlumice nebudu davat Monroe, Sachs a podobne...dopredu jsem dal stavitelne KONI a max. spokojenost, takze dozadu taky KONI, jestli takove na zadek sezenu...asi to ulozen inebude konstrukcne uplne vychytane, snad se to napravit nejakym zasahem?
Mate jeste nejake zkusenosti a nazory na zadni tlumice, pripadne ulozeni?
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

...no to horné uloženie zadných tlmičov je konštrukčne najjednoduchšie, aké len môže byť, také, ako na Škoda 100 v predu hore a pod. S KONI máš recht, zadné KONI sú na trhu pod katalógovým číslom : M2 8040 - 1222, alebo KONI Sport M2 8040 - 1222 Sport. Cenu momentálne neviem, ale to snáď nie je podstatné pre toho, kto si kupuje Koni. Mám otázku, či tie predné s nastaviteľnou tvrdosťou si menil ako celok aj s pružinovým tanierom, alebo ich Koni dodáva ako náhradnú vymeniteľnú vložku do telesa starého pôvodného tlmiča. Ja som predtým na Alfe a Toyote menil Koni takýmto spôsobom. Dík....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Co se týká horního uložení zadních tlumičů, tak to japonci moc nevychytali. V 40 má totiž širší rozchod kol a tak je uložení oproti tlumičům mírně vyosené a tím dochází k rychlejšímu opotřebování. U faceliftovaných verzí byl už problém odstraněný.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Igor píše:...no to horné uloženie zadných tlmičov je konštrukčne najjednoduchšie, aké len môže byť, také, ako na Škoda 100 v predu hore a pod. S KONI máš recht, zadné KONI sú na trhu pod katalógovým číslom : M2 8040 - 1222, alebo KONI Sport M2 8040 - 1222 Sport. Cenu momentálne neviem, ale to snáď nie je podstatné pre toho, kto si kupuje Koni. Mám otázku, či tie predné s nastaviteľnou tvrdosťou si menil ako celok aj s pružinovým tanierom, alebo ich Koni dodáva ako náhradnú vymeniteľnú vložku do telesa starého pôvodného tlmiča. Ja som predtým na Alfe a Toyote menil Koni takýmto spôsobom. Dík....
KONI oba komplet i s talirema nejen vlozka do telesa...je to celek. Cena za oba kolem 10tis Kc. jak kde...
To ulozeni je mozna jednoduche, ale moc nevydrzi...premyslim o nejakem zpevneni atd.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

jarek.krizan píše:Co se týká horního uložení zadních tlumičů, tak to japonci moc nevychytali. V 40 má totiž širší rozchod kol a tak je uložení oproti tlumičům mírně vyosené a tím dochází k rychlejšímu opotřebování. U faceliftovaných verzí byl už problém odstraněný.
Nevychytali...a proto bych to chtel vychytat...zlepsit bud podle faceliftu nebo individualne na miru, to musi jit...jen zjistit spravne konstrukcni reseni.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Dík za odpovede....keď som mel problém s klepaním, skúsil som ten vrch pritvrdiť inými gumenými lôžkami, čím to bolo pevnejšie a tvrdšie, tým bol rachot silnejší, to ale súviselo s tými mojími novými tlmičami Sachs, ktoré mi zatiaľ ležia v garáži....teraz mám už všetko O.K. (s pôvodnými tlmičmi, ktorým nič nebolo ani pred výmenou ).
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

....a časom, alebo ak to bude potrebné, tak tam pôjdu KONI
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

zetor25K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 146
Registrován: 30 bře 2011 18:43
Bydliště: Písek

Re: PODVOZEK: Zadné tlmiče

Příspěvek od zetor25K »

Chlapi,meli jste někdy problém se zadními tlumiči a pery?dal jsem nové přední tlumiče a zadek najednou leží na zemi,resil to někdo?aby byl zadek vyšší,a auto vypadalo z profilormálně,na jako naložené! :( :cry:
Naposledy upravil(a) zetor25K dne 09 bře 2014 17:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
4184S2 01´
This topic is 6 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“