Princip kódování vstřikovačů?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#1 Princip kódování vstřikovačů?
Dnes jsme pomohl kámošovi s D5, kterej měnil vstrikovace a potřeboval vložit přes VDASH kódy vstrikovačů. Akce se povedla a auto má zase pravidelný chod.
Ale můj dotaz je o tom, jak to vlastně funguje? Proč se musí zadávat unikátní kód vstrikovace na pozici?
Ale můj dotaz je o tom, jak to vlastně funguje? Proč se musí zadávat unikátní kód vstrikovace na pozici?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#2 Princip kódování vstřikovačů?
co jsem kdysi nekde vycetl tak tim kodem davas RJ info o fyzikalnich vlasnostech toho vstriku
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#3 Princip kódování vstřikovačů?
Ahoj! Ptáš se na princip nebo na důvod ? Důvod je jasný: větší přesnost, ůspora paliva atd.
Kód je alfanumerické označení generované podle speciálního algoritmu, který odráží rozdíl mezi skutečnými údaji a standardem vstřikovače. Kód se uloží do paměti ECU. Od okamžiku, kdy je do něj zapsán kód, může řídicí jednotka „vidět“, jaká nastavení jsou nutná pro každý jednotlivý vstřikovač. Pak se snaží ho postupně upravit k dokonalosti.
Možná by bylo dobré zmínit i příčinu toho všeho: common rail-vysoké tlaky. A s tím spojené větší nepřesnosti mezi jednotlivými vstřikovači atd. Moderní doba si žádá holt své.
Kód je alfanumerické označení generované podle speciálního algoritmu, který odráží rozdíl mezi skutečnými údaji a standardem vstřikovače. Kód se uloží do paměti ECU. Od okamžiku, kdy je do něj zapsán kód, může řídicí jednotka „vidět“, jaká nastavení jsou nutná pro každý jednotlivý vstřikovač. Pak se snaží ho postupně upravit k dokonalosti.
Možná by bylo dobré zmínit i příčinu toho všeho: common rail-vysoké tlaky. A s tím spojené větší nepřesnosti mezi jednotlivými vstřikovači atd. Moderní doba si žádá holt své.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 Princip kódování vstřikovačů?
Už to chápu. Takže ty čísla a písmena určují dané parametry, které se nemění ani při repasu a řídící jednotka zná význam těch parametrů. Díky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#5 Princip kódování vstřikovačů?
Ne, právě tím repasem se ty parametry změní. A pak se zadava ten písmený kód aby jednotka zas věděla jak s nimi má pracovat.
Ty kód vygeneruje stolice na které se provádi seřizení.
Takto ke mě jednou dojel jeden po repasu. Ukázkově označeno.
Ty kód vygeneruje stolice na které se provádi seřizení.
Takto ke mě jednou dojel jeden po repasu. Ukázkově označeno.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#6 Princip kódování vstřikovačů?
Myslim ze se pri repasu prave muzou zmenit, protoze se to vzdycky nepovede uplne stejne. Takze se po repasu ten vstrik otestuje a vygeneruje se mu novy kod podle toho jak se chova po repasi. Teda takhle jsem to pochopil.
edit: jakub svoboda byl rychlejsi
edit: jakub svoboda byl rychlejsi
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 Princip kódování vstřikovačů?
Aha, tak tohle jsem nevěděl, takže jsem to Tomášovi vysvětloval blbě. Ještě nikdy jsem neviděl na vstřicích po repasu nějaký jiný kód.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#8 Princip kódování vstřikovačů?
No, ono kdyby mi Hajnej rovnou napsal co řeši a nepsal mi to napřeskáčku heslovitě, nemuselo vzniknout toto téma.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 879
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#9 Princip kódování vstřikovačů?
Ale tak jsme aspoň moudřejší i my ostatní.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#10 Princip kódování vstřikovačů?
Jen doplním že aktuální generace vstřiků bosch co používám v práci tak umí říct jednotce svůj kód a ten se uloží sám.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#11 Princip kódování vstřikovačů?
Ty vstriky co byly na autě taky neměly nějaký jiný kód. Jen origo označení. Byly z Bosch servisu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 969 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TiborXC90
-
- 39 Odpovědi
- 2710 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 3 Odpovědi
- 897 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sorel
-
- 11 Odpovědi
- 504 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 0 Odpovědi
- 496 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1