Princip kódování vstřikovačů?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od hajnej »

Dnes jsme pomohl kámošovi s D5, kterej měnil vstrikovace a potřeboval vložit přes VDASH kódy vstrikovačů. Akce se povedla a auto má zase pravidelný chod.
Ale můj dotaz je o tom, jak to vlastně funguje? Proč se musí zadávat unikátní kód vstrikovace na pozici?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#2 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od powl »

co jsem kdysi nekde vycetl tak tim kodem davas RJ info o fyzikalnich vlasnostech toho vstriku
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Ptáš se na princip nebo na důvod :unknown: ? Důvod je jasný: větší přesnost, ůspora paliva atd.
Kód je alfanumerické označení generované podle speciálního algoritmu, který odráží rozdíl mezi skutečnými údaji a standardem vstřikovače. Kód se uloží do paměti ECU. Od okamžiku, kdy je do něj zapsán kód, může řídicí jednotka „vidět“, jaká nastavení jsou nutná pro každý jednotlivý vstřikovač. Pak se snaží ho postupně upravit k dokonalosti.
Možná by bylo dobré zmínit i příčinu toho všeho: common rail-vysoké tlaky. A s tím spojené větší nepřesnosti mezi jednotlivými vstřikovači atd. Moderní doba si žádá holt své.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od hajnej »

Už to chápu. Takže ty čísla a písmena určují dané parametry, které se nemění ani při repasu a řídící jednotka zná význam těch parametrů. Díky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ne, právě tím repasem se ty parametry změní. A pak se zadava ten písmený kód aby jednotka zas věděla jak s nimi má pracovat.
Ty kód vygeneruje stolice na které se provádi seřizení.
Takto ke mě jednou dojel jeden po repasu. Ukázkově označeno.
Přílohy
20210411_182349.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#6 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od powl »

Myslim ze se pri repasu prave muzou zmenit, protoze se to vzdycky nepovede uplne stejne. Takze se po repasu ten vstrik otestuje a vygeneruje se mu novy kod podle toho jak se chova po repasi. Teda takhle jsem to pochopil.

edit: jakub svoboda byl rychlejsi
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od raolsa »

Aha, tak tohle jsem nevěděl, takže jsem to Tomášovi vysvětloval blbě. :D Ještě nikdy jsem neviděl na vstřicích po repasu nějaký jiný kód. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No, ono kdyby mi Hajnej rovnou napsal co řeši a nepsal mi to napřeskáčku heslovitě, nemuselo vzniknout toto téma. :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#9 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od nebel »

Ale tak jsme aspoň moudřejší i my ostatní. :)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od Vapik »

Jen doplním že aktuální generace vstřiků bosch co používám v práci tak umí říct jednotce svůj kód a ten se uloží sám.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Princip kódování vstřikovačů?

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše: 26 pro 2022 17:26 Aha, tak tohle jsem nevěděl, takže jsem to Tomášovi vysvětloval blbě. :D Ještě nikdy jsem neviděl na vstřicích po repasu nějaký jiný kód. :unknown:
Ty vstriky co byly na autě taky neměly nějaký jiný kód. Jen origo označení. Byly z Bosch servisu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“