XC90 B8444s (nejspíš i S80)

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#1 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Nazdar, tak nějak mi umírá servo. Nárok už má (329kkm) a řeším čím ho nahradit.
Dle VIDY tam patří a skutečně i je tohle: 36000748

Bohužel se mi nějak nedaří najít vhodný (rozuměj cenově dostupný) díl.
Pod tímhle číslem je prakticky všude za +- 10000 Kč.
Autodilos i kelly nabízí tenhle kus
https://autodilos.cz/autodily/volvo/xc90-i-275/v8-awd-232kw/rizeni-prevodovka-rizeni-cerpadlo/hydraulicke-cerpadlo-rizeni-97110865
Nicméně podle fotek má jinak vývody.
Jediný dle fotek i čísla stejný kus (za cenu lepší než 10kkč) je tenhle z aliexpresu.
https://de.aliexpress.com/item/1005005061139297.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.6f4d69cbEeWxcq&algo_pvid=b72787dd-0927-4252-a8e7-c7111ce14fab&algo_exp_id=b72787dd-0927-4252-a8e7-c7111ce14fab-0&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000031488457847%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21EUR%21172.31%21153.35%21%21%2175.66%21%21%400b09b6c616715225398938622d0701%2112000031488457847%21sea&curPageLogUid=ThdrGGuVp1cl

Mám tedy několik otázek. Řešili jste někdo výměnu případně jak, teoreticky by tam mohl jít naroubovat ten autodilos, ale to by se muselo vyzkoumat.
Máte někdo servo z alíka? Mám totiž obavu, aby vůbec fungovalo.
Pokud by někdo měl V8 mrtvé servo na prodej, ideálně za cenu šrotu, vzal bych ho a použil jako výměnný díl pro autodilos a pak bych zkoušel bastlit.

Díky za rady a nápady.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od peter cz »

Řešil jsem to loni, když jsem přetěsňoval ventilový víka, ne uplně úspěšně. V nějakých 180tkm jsem propláchnul řízení s novým origo olejem (předtím asi původní), servo pak začalo být trochu hlučné při zatáčení. V té době bylo dostupné buď origo za nějakých 14t nebo Mayle asi za 6t, zkusil jsem jít cestou repasu u autosv.cz - výsledek je, že to trvalo měsíc, cena se vyšplhala na 9t a chování bylo pořád stejné :P Letos jsem ještě zkusil místo origo oleje ten zelený zázrak od Ravenolu a novou nádržku, ale v podstatě nějaké zásadní zlepšení nepozoruji. Tak jsem zvědav na co příjdeš. :)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#3 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Olej jsem měnil za Ravenol cca ve 150 za původní, v té době už, břečku. Pak to bylo naprosto na pohodu až do cca 300kkm kdy jsem přetěsňoval víka a dělal vše okolo.
Od té doby si sem tam písklo a teď už piští trvale, posiluje, ale pořád statečně.
Poslal jsem poptávku na repas do Motory a ti od toho dali rovnou ruce pryč, protože neseženou díly a systém pokus omyl by byl drahý s nejasným výsledkem.
Teď jsem ještě hledal u poláků a zatím to vypadá, že koupím tohle:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-volvo-xc90-4-4-05-10-12699392372
Nejspíš to bude taky čína, ale vyjde levněji a taky je tady nějaká mizivá šance na reklamaci.
Dám tomu čas do nového roku a jestli do té doby nic jiného nenajdu objednám ho.

Edit: Odložím si tady další alternativy:
https://motone.cz/cs/cerpadlo-rizeni/102176-hydraulicke-cerpadlo-rizeni-volvo-xc90-v8-awd-30741375-5903641702188.html
https://motone.cz/cs/cerpadlo-rizeni/37422-hydraulicke-cerpadlo-rizeni-volvo-xc90-44-05-10-30741375-5902048043726.html
https://www.autoflexdily.cz/obchod/servocerpadlo-hydraulicke-cerpadlo-pro-rizeni-volvo-xc90-4-4-05-10/
Naposledy upravil(a) Vapik dne 20 pro 2022 11:51, celkem upraveno 1 x.

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2427
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Chase »

Osobne jsem sel do originalu. Kor u tohoto motoru mi neprijde nejaka shit replika z Polska nebo Ciny jako prave orechove. Ale kazdeho vec.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#5 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Tak zase, ale stavy našich aut jsou neporovnatelné :-).
Moje XC90 je v podstatě "dělník".
Já bych neměl problém ten díl zaplatit, když bych tam viděl tu přidanou hodnotu, zkusím najít nějaké recenze.
Od NTY jsem bral už několik sad brzdových třmenů, protože byli levnější než repas a zatím spokojenost i to provedení bylo ukázkové.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#6 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od marekbm »

já teď měnil na s80 komplet řízení i se servem (ve Volvu). šlo to divně ztuha a někdy po nastartování jakoby vůbec.
ve volvu to testovali, tlaky seděly jen servo prý bylo dost slyšet. teď po výměně to je jak řídit jiné auto.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#7 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od jirka87 »

Vapiku zde jsem už nakupoval díly. Za mě OK. Komunikace velmi strohá, ale naprosto funkční. Oficiálně do CZ neposílají, takže nemůžeš nakoupit v eshopu a musíš to řešit mailem. Kvalitu toho čerpadla nemohu posoudit. Nevím. Jak tam probíhají případné reklamace taky nevím, ale pokud by na to došlo, bude to asi na delší lokte.

https://sklep.car-zone.pl/nty-pompa-wspomagania--spw,6vv,6009 (EDIT : dopravné do CZ jsem platil 40 Zl a platba byla vyžadována převodem na účet - napřed samozřejmě)

V CZ něco je, ale o tom asi víš :

https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detail-zbozi/hydraulicke-cerpadlo-rizeni/meyle/5146310022/8240191
apod...

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#8 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Tak bych nějak uzavřel peripetie s posilovačem řízení. Nakonec jsem vzal pumpu NTY z allegra a nahodil ji v průběhu léta. No jak to říct slušně byl jsem z toho hodně smutný. Funkce snad ještě horší než původní. Pak jsem si, ale začal všímat jak se chová. Za studena funkce perfektní jak se olej ohřál posilovač fungoval pouze v otáčkách na 1500. Tak jsem si dohledal hodnotu kinematicke viskozity pro ravenol SSF a při 40°C má cca 19mm²/s. Když jsem podíval na Mannol 8218 atf co jsem měl v dílně tak při stejné teplotě má nějaký 36mm²/s. Říkal jsem není co ztratit, proplachl jsem systém a dal jsem mannol. Od té doby vše funguje perfektně, tak snad mi radost dlouho vydrží. Vysvětlují si to tím, že nty nastavilo ventil s červeným "hustším" olejem. Když bych nebyl líný ho znova vytahova, asi bych ho reklamoval, ale takhle jsem zatím spokojený

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dobrý poznatek.
Nicméně zeleny "SSF" je nutno použít pouze u elektrických čerpadel.
U čerpadel mechanických lze použít i červený co se dával dříve.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Díky za info, to že je ssf do elektro řízení se hodí vědět.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Romulusw »

Já mám SSF v normální pumpě a nemůžu si stěžovat.

Je to nějaký divný, protože u dodávky (tý starší, co už nemám) mi to teklo a dolíval jsem tím, co bylo.

Od hydrauliky, přes motorový a končil jsem i transformátorovým olejem. Všechno normálně fungovalo a pak to šlo do šrotu na zlomený ventil :-D

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2881
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 XC90 B8444s (nejspíš i S80)

Příspěvek od Vapik »

Já taky na původní pumpě měl ssf a bez problémů. Jenže ono to ssf je oproti jakémukoli jinému oleji strašně řídké při 100°C má dokonce jen 6.5mm²/s a v kombinaci s nejspíš méně přesnou výrobou a většími vnitřními úniky to prostě nty v kombinaci s ssf nedávalo.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“