Tu JET pumpu zkusím, je na dobré vzdálenosti - dle webu se tam dá i platit nejenom v samoobslužném režimu ,ale i uvnitř - netušíš jestli tam berou i hotovost? Chtěl bych utratit nějaké papírové.
Italie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1900
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#51 Italie
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#52 Italie
Ano je tam normalne kasa. Ale ja platim radeji revolutkou rovnou na stojanu protoze je tam na to sleva
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 201
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tachov
- Vůz: V850 T5
#53 Italie
Online znamku si koupis uz den dopredu.Driv to slo taky ale jako na firmu. To kvuli zakonu o vraceni zbozi pri nakupu pres internet. Dnes zaskrtnes ze to nejde reklamovat a jde to . Vyzkouseno pred vanoci.
_________________
VOLVO 850 T5
VOLVO 850 T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#55 Italie
Sleva za platbu na na stojanu je 0,5 centu/l, tzn. 0,005€ - takže to není úplná hitparáda, ale proč to nevyužít
Ondra předpokládám mluví o téhle JETce https://www.google.cz/maps/place/JET+Tankstelle/@47.2672986,11.433217,15.54z/data=!4m6!3m5!1s0x479d6931ebada3e9:0xb5e9b7d88bfefd01!8m2!3d47.2645145!4d11.4375554!16s%2Fg%2F1v4przv3?entry=ttu - používám ji taky, a vlastně sem ji tak trochu doporučil
Přidáno za 11 minut 8 sekund:
Nicméně nikdo tam na řetězech pochopitelně na suchém asfaltu nejezdí (i prestože značka je příkazová a podle znění předpisů defacto nakazuje nasazení řetězů bez ohledu na povětrnostní podmínky), ba dokonce ani když trochu nasněží, tak nikdo řetězy nenasazuje ani nevyžaduje.
Smysl téhle značky vidím v tom, že pokud napadne brutální příval sněhu ... a někdo tam vyjede s mizerným obutím a celou silnici zablokuje, tak mu to policajti dají sežrat. A tímhle k tomu mají právo.
Takže jsem to vyřešil tak, že jsem do svého AWD Volva koupil ty nejlevnější použité řetězy za 200Kč...
A znáte to, dokud je máte v kufru, tak je nepotřebujete. Jakmile je vyndáte, tak je potřebujete hned druhej den
Ondra předpokládám mluví o téhle JETce https://www.google.cz/maps/place/JET+Tankstelle/@47.2672986,11.433217,15.54z/data=!4m6!3m5!1s0x479d6931ebada3e9:0xb5e9b7d88bfefd01!8m2!3d47.2645145!4d11.4375554!16s%2Fg%2F1v4przv3?entry=ttu - používám ji taky, a vlastně sem ji tak trochu doporučil
Přidáno za 11 minut 8 sekund:
Tak jsem se byl zase projet v Itálii...a na tuhle značku jsem se zaměřil. A hle, ona je tam skoro všude Teda aspoň v okolí Piz Boe - oblast Sella Ronda.
Nicméně nikdo tam na řetězech pochopitelně na suchém asfaltu nejezdí (i prestože značka je příkazová a podle znění předpisů defacto nakazuje nasazení řetězů bez ohledu na povětrnostní podmínky), ba dokonce ani když trochu nasněží, tak nikdo řetězy nenasazuje ani nevyžaduje.
Smysl téhle značky vidím v tom, že pokud napadne brutální příval sněhu ... a někdo tam vyjede s mizerným obutím a celou silnici zablokuje, tak mu to policajti dají sežrat. A tímhle k tomu mají právo.
Takže jsem to vyřešil tak, že jsem do svého AWD Volva koupil ty nejlevnější použité řetězy za 200Kč...
A znáte to, dokud je máte v kufru, tak je nepotřebujete. Jakmile je vyndáte, tak je potřebujete hned druhej den
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1900
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#56 Italie
Ano, ta značka je tu skoro všude a trochu napadnout tak tyhle stoupavé vracáky nemám šanci. Na příští rok ty řetězy koupím.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#57 Italie
Na kopec se nějak vyšplháš ,ale dolů to je někdy mazec . Řetězi v kufru a lopata v boxu má vždy své místo a tam tuplem.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#58 Italie
doporucuju pewag snox. nasazuji se paradne
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#59 Italie
Zítra vyrážíme směr Val Di Fiemme - Itálie. Kdo jel teď nedávno... Lepší ceny nafty mají v AT či IT (mimo dálnice, sjedu si)?
Jedem přes Innsbruck, tak případně budu tankovat někde tam nebo až někde v IT u Brixenu.
Přidáno za 58 minut 53 sekund:
Tak zatím vychází lépe AT, nejlépe dle webu Avanti na Siemenstrasse 1, Innsbruck - 1,658 EUR
Jedem přes Innsbruck, tak případně budu tankovat někde tam nebo až někde v IT u Brixenu.
Přidáno za 58 minut 53 sekund:
Tak zatím vychází lépe AT, nejlépe dle webu Avanti na Siemenstrasse 1, Innsbruck - 1,658 EUR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
#60 Italie
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1900
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#61 Italie
Mohu potvrdit - také jsem tam na zdejší doporučení tankoval a navíc je to i v ideální vzdálenosti.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#62 Italie
Jsme v Aprice a udělali jsme si výlet přes Mnichov, Vaduz a Chur - Svatý Mořic. Rodina mě nenávidí, ale já si tu trasu náramně užil Rakousko po cestě nejlevnější. Benzín je levnější než nafta. Tankoval jsem kolem 1,62 e za litr benzínu. Navíc jsem ušetřil za rakouskou dálničku, brenner i italskou dálnici. Švýcarsko jsem jel po státovce, tam to teda moc neodsejpá, často mají ve městech 30. Navštívili jsme Lichtenštejnsko., Vyjet nahoru k hradu a pak dolů centrum je proběhnutý za 30 minut, případně jsou tam muzea. Pak je ještě jeden moc pěkný hrad směrem na Chur. Cestou zpátky se budu snažit vnutit holkam zastavit se v Lindau- hezký ostrovní město u Bodamskýho jezera + termály. Cesta je cíl
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#63 Italie
To mate Ondro krasnou “poznavacku”
Jinak v Innsbrucku jsme mijeli tuto benzinku a nafta suverene nejlevnejsi, 1,62 EUR https://maps.app.goo.gl/XSU5p1NhJ51LnvNZ6?g_st=ic
Jinak v Innsbrucku jsme mijeli tuto benzinku a nafta suverene nejlevnejsi, 1,62 EUR https://maps.app.goo.gl/XSU5p1NhJ51LnvNZ6?g_st=ic
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#64 Italie
ve čtvrtek nám v Aprice pršelo, tak jsme se rozhodli to zabalit o den dřív že v pátek pojedem domů no a přes noc napadlo dobrých 40 čísel i dole ve městě. Cestou jsem dvakrát nasazoval pro jistotu řetězy a musím zopakovat že Pewag snox prostě miluju. Za minutu nasazený, za 20 vteřin sundaný. Jo a na Brenneru zdržení skoro 7 hodin, bylo to šílený
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#66 Italie
Letos jsme byli ve Val Di Fiemme, konkretne jsme bydleli v mestecku Ziano Di Fiemme.
Jelikoz v nasi 11 clenne skupine, ktera mela jet 3 auty, vypadl ze zdravotnich duvodu jeden ridic, pak jsme museli sehnat dodavku pro 7 a kamradku s detmi nalodit k nam.
Podaril se sehnat z pujcovny ve Zline Multivan v longu. Cenovka za tyden 12 tkc, no co clovek nadela. Majitel v pujcovne basnil, jak to jezdi x krat rocne do Alp a je to spolehlive. Puvodne mel byt 9 mistny s tempomatem. Den pred odjezdem dojdeme prevzit auto a Multivan nikde. Pry byla vcera zjistena prasklina pred iho okna, tak jet nemuze a daji nam druhy 9 mistny Multivan v longu bez tempomatu. Ach jo, budu drzet 12 jod nohu na plynu.
To ze auta jsou dojebana na karoserii, sem tam rez, no zadny krasavec, to nejak neresim, hlavne ze je technicky ok. Projdeme si auto a ptam se na olej, zda je tam lahev na doliti. Pry ne, ze to olej nezere. Ale pro klid duse zkontroluje olej pres merku. Vytahl merku, kde byl olej cernejsi nez cerna na OLED displayich. Pak na nej sahl a olej nebyl olejem a vazelinou. Zkusil otrit, namocit a tak jeste 7x s konstatovanim “to neni dobre”. Zavolal servisaky a ti potvrdili, ze to neni dobre. Takze fajn, druhy Multivan pro 9 lidi v longu nepouzitelny.
Co ted? Na dvore posledni Multivan, ktery uz meli nabaleny jini lide do Jizerek. Pan rika, tak ja vam dam tento, ten je 100% ok, do Jizerek poslu ten s vazelinou misto oleje, to neni daleko, kdyz se vysere.
Jdeme se podivat na treti Multivan. Byl mladsi, zachovalejsi, jen 7 mist - ale pohodlnejsi sedadla. Ale nebyl v longu, mel 4x4 - na prd, horsi spotreba, horsi dynamika. Ale mel 600 l rakev, tempomat, tak ze ho bereme. Chlap vystehoval jiz nalozene veci jine osadky. Radeji zkontroloval olej - no bylo tam na dne rysky, od oka nalil snad 2 litry a ze ok.
Pred odjezdem rika, jen mala drobnost. Auto obcas pri zrychlovani do kopce na 5. ci 6. stupen prestane zrychlovat. Staci zastavit, vypnout motor a zase nastartovat. Jinak vse funguje. No kuva, to je tedy 100% stav. Ale co nadelame, jine auto dnes uz nesezrneme a snad nas to nepotka.
Doma jeste musim nasadit jednu rakev - musim do ni vrtat diry, abych ji dokazal prichytit. Takze nabalit dodavku se protahlo na temer 4 hodiny. Protoze byla v tak super stavu, ze pres okna neslo nic videt, jak byla mastna. Takze jsem si auto jeste komplet umyl a radeji vevnitr vydesinfikoval.
V SO v 5 vyrazime. Po prvnich par kilometrech zjistuji super stav auta, tedy zavadu c.2:
- nefunguje ofuk ridicova okna = pustit ofuk jinak nez na celni okno, nevidim ani pres pred i ani pres bocni.
Jedeme dal, po 10 km na dalnici za Otrokovicema znistuji zavadu c.3:
- nefunguje tempomat, sice jej mohu pripravit do pohotovostniho rezimu, ikonka se rozsviti, ale uz nejde aktivovat
Tak pokracujeme. V aute znistuji, ze neni 1,9 tdi s 87 kw, ale 5 valec 2,5 tdi se 128 kw. Si rikam, jak krasne to zni a povedome (vzpominka na v70 I). Ono to na 2 a 3 i solidne tahne. Na dalnici 5 a 6 uz nic moc. Ono 2 rakve na strese, 7 lidi a 200 kg zavazadel neni malo.
Prichazi prvni prudsi brzdeni na dalnici a objevuji zavadu c.4:
- auto moc nebrrzdi a vibruje. Duvodem jsou total rezave zadni kotouce. Zacina prset a objevuje se zavada c. 5:
- sterace nestiraji, ale mazou vodu. Zkousim je ocistit od mastnoty, pomaha to uspokojive, nove nekupuji
Pomalu se blizime k Melku a je to tu, mirny kopec, potrebuji pridat, abych udrzel 130 kmh a objevuje se zavada c.1:
- auto prestava tahnout, pada do nouzaku, ke sjezdu dojizdim cca 60 kmh rychlosti. Vypinam klicek a vse zase funguje. Takto nam to do nouzaku spadlo celkem 8x
Do Val Di Fiemme jsme uspesne dojeli. Rano pri odjezdu se projevuje zavada c.7:
- pokud se nastartuje studeny motor a stojim na miste, stava se z auta plynova komora - asi praskly vyfuk hned nekde u motoru
Soucasne se vyskytuje nepravidelne zavada c. 8:
- obcas se neodekmnou leve posuvne dvere, tak zamykam a odemykam nekolikrat opakovane
Aby toho nebylo malo, tak ďtreti rodine se dva dny pred odjezdem posere 6 let stary VW Passat, odesla vodni pumpa. Resime autorizak, cas na opravu maji za 2 tydny. Mistni servisy taky nic, az tedy na jeden, ze ale az v nedeli a za 17 tkc, v CR do 10 tkc. Navic neni jistota, ze rozvody udelaji dobre, ze to udelaji v terminu, ze si nereknou o vic, ze bude treba dalsi tisice korun za hotel.
Takze se vola na pojistovnu, co kryje asistence. Odtah proplsti za 21 tkc, odtahovka si rekne ale 70 tkc. Takze nesmysl.
Nakonec domlouvame znameho servisaka, co udela odtah za 28 tkc a je spoleh, ze dojede, neojebe kamarada a servis udela v CR do 10 tkc. Zpet k Multivanu. Po ujeti 1900 km musim rici, ze to neni blbe auto. Plno mista, odkladacich prostoru, kdyz motor jede jak ma, tak i plne nalozeny jede lepe jak sluzebni Octa 1,6 tdi. A i ve 4x4 jela za slusnych 9,9 l na sto. A ta 4x4 fakt po 20 letech fungovala, zkouseli jsme na zasnezenem parkovisti. Super z dodavky je vyhled, kdy v kolonach na dalnici vidim hodne dopredu a vybiram si jedouci pruhy.
Jinak pokud premyslite, zda tankovat v IT ci v AT, tak jednoznacne AT. PHM levnejsi o cca 5 kc. Nejlevnejsi jsme nasli v obci Rum, na kraji Innsbrucku, nafta za 1,653 EUR. Benzinka Avanti, samoobsluzna, platba karta, adrea Siemenstrasse 1, Rum.
A lyzovani ve Val Di Fiemme? Pekne, celkem 4 nepropojene arealy. My byli ve 3:
- Latemar, z nich nejvetsi, cc 41 km sjezdovek, nam se ale libilo nejmene koncepci sjezdovek a tim, ze byli sjezdovky fest rozbite uz ve 12 hod
- Alpe Cermis a Alpe Lusia - po cca 21 km sjezdovek, vse krasne cervene a modre sjezdovky, po 1-3 cernych. Sjezdovky hezke do cca 14 hod. Sjezdovky maji idealni sklon, nemusi se extra brzdit a pekne bezpecne si zalyzujete a kdyz poradne zakrojite, dostanete se i na pekne rychlosti, me maximum 111 kmh.
- Passo Role je nekmensi nebyli jsme tam
Vecere pro 4 nas vychazela na cca 2000 kc: pizza a napoj kazdy, do paru pak panacota ci tirramisu
Jo a Ziano Di Fiemme je centrala sportovniho vybaveni LaSportiva. Krasa, krasa, jen ty ceny. Ale boty si manzelka koupila
https://youtu.be/Ig3_80fB0YA?si=fb3NKBHg_xONG9Dh
Jelikoz v nasi 11 clenne skupine, ktera mela jet 3 auty, vypadl ze zdravotnich duvodu jeden ridic, pak jsme museli sehnat dodavku pro 7 a kamradku s detmi nalodit k nam.
Podaril se sehnat z pujcovny ve Zline Multivan v longu. Cenovka za tyden 12 tkc, no co clovek nadela. Majitel v pujcovne basnil, jak to jezdi x krat rocne do Alp a je to spolehlive. Puvodne mel byt 9 mistny s tempomatem. Den pred odjezdem dojdeme prevzit auto a Multivan nikde. Pry byla vcera zjistena prasklina pred iho okna, tak jet nemuze a daji nam druhy 9 mistny Multivan v longu bez tempomatu. Ach jo, budu drzet 12 jod nohu na plynu.
To ze auta jsou dojebana na karoserii, sem tam rez, no zadny krasavec, to nejak neresim, hlavne ze je technicky ok. Projdeme si auto a ptam se na olej, zda je tam lahev na doliti. Pry ne, ze to olej nezere. Ale pro klid duse zkontroluje olej pres merku. Vytahl merku, kde byl olej cernejsi nez cerna na OLED displayich. Pak na nej sahl a olej nebyl olejem a vazelinou. Zkusil otrit, namocit a tak jeste 7x s konstatovanim “to neni dobre”. Zavolal servisaky a ti potvrdili, ze to neni dobre. Takze fajn, druhy Multivan pro 9 lidi v longu nepouzitelny.
Co ted? Na dvore posledni Multivan, ktery uz meli nabaleny jini lide do Jizerek. Pan rika, tak ja vam dam tento, ten je 100% ok, do Jizerek poslu ten s vazelinou misto oleje, to neni daleko, kdyz se vysere.
Jdeme se podivat na treti Multivan. Byl mladsi, zachovalejsi, jen 7 mist - ale pohodlnejsi sedadla. Ale nebyl v longu, mel 4x4 - na prd, horsi spotreba, horsi dynamika. Ale mel 600 l rakev, tempomat, tak ze ho bereme. Chlap vystehoval jiz nalozene veci jine osadky. Radeji zkontroloval olej - no bylo tam na dne rysky, od oka nalil snad 2 litry a ze ok.
Pred odjezdem rika, jen mala drobnost. Auto obcas pri zrychlovani do kopce na 5. ci 6. stupen prestane zrychlovat. Staci zastavit, vypnout motor a zase nastartovat. Jinak vse funguje. No kuva, to je tedy 100% stav. Ale co nadelame, jine auto dnes uz nesezrneme a snad nas to nepotka.
Doma jeste musim nasadit jednu rakev - musim do ni vrtat diry, abych ji dokazal prichytit. Takze nabalit dodavku se protahlo na temer 4 hodiny. Protoze byla v tak super stavu, ze pres okna neslo nic videt, jak byla mastna. Takze jsem si auto jeste komplet umyl a radeji vevnitr vydesinfikoval.
V SO v 5 vyrazime. Po prvnich par kilometrech zjistuji super stav auta, tedy zavadu c.2:
- nefunguje ofuk ridicova okna = pustit ofuk jinak nez na celni okno, nevidim ani pres pred i ani pres bocni.
Jedeme dal, po 10 km na dalnici za Otrokovicema znistuji zavadu c.3:
- nefunguje tempomat, sice jej mohu pripravit do pohotovostniho rezimu, ikonka se rozsviti, ale uz nejde aktivovat
Tak pokracujeme. V aute znistuji, ze neni 1,9 tdi s 87 kw, ale 5 valec 2,5 tdi se 128 kw. Si rikam, jak krasne to zni a povedome (vzpominka na v70 I). Ono to na 2 a 3 i solidne tahne. Na dalnici 5 a 6 uz nic moc. Ono 2 rakve na strese, 7 lidi a 200 kg zavazadel neni malo.
Prichazi prvni prudsi brzdeni na dalnici a objevuji zavadu c.4:
- auto moc nebrrzdi a vibruje. Duvodem jsou total rezave zadni kotouce. Zacina prset a objevuje se zavada c. 5:
- sterace nestiraji, ale mazou vodu. Zkousim je ocistit od mastnoty, pomaha to uspokojive, nove nekupuji
Pomalu se blizime k Melku a je to tu, mirny kopec, potrebuji pridat, abych udrzel 130 kmh a objevuje se zavada c.1:
- auto prestava tahnout, pada do nouzaku, ke sjezdu dojizdim cca 60 kmh rychlosti. Vypinam klicek a vse zase funguje. Takto nam to do nouzaku spadlo celkem 8x
Do Val Di Fiemme jsme uspesne dojeli. Rano pri odjezdu se projevuje zavada c.7:
- pokud se nastartuje studeny motor a stojim na miste, stava se z auta plynova komora - asi praskly vyfuk hned nekde u motoru
Soucasne se vyskytuje nepravidelne zavada c. 8:
- obcas se neodekmnou leve posuvne dvere, tak zamykam a odemykam nekolikrat opakovane
Aby toho nebylo malo, tak ďtreti rodine se dva dny pred odjezdem posere 6 let stary VW Passat, odesla vodni pumpa. Resime autorizak, cas na opravu maji za 2 tydny. Mistni servisy taky nic, az tedy na jeden, ze ale az v nedeli a za 17 tkc, v CR do 10 tkc. Navic neni jistota, ze rozvody udelaji dobre, ze to udelaji v terminu, ze si nereknou o vic, ze bude treba dalsi tisice korun za hotel.
Takze se vola na pojistovnu, co kryje asistence. Odtah proplsti za 21 tkc, odtahovka si rekne ale 70 tkc. Takze nesmysl.
Nakonec domlouvame znameho servisaka, co udela odtah za 28 tkc a je spoleh, ze dojede, neojebe kamarada a servis udela v CR do 10 tkc. Zpet k Multivanu. Po ujeti 1900 km musim rici, ze to neni blbe auto. Plno mista, odkladacich prostoru, kdyz motor jede jak ma, tak i plne nalozeny jede lepe jak sluzebni Octa 1,6 tdi. A i ve 4x4 jela za slusnych 9,9 l na sto. A ta 4x4 fakt po 20 letech fungovala, zkouseli jsme na zasnezenem parkovisti. Super z dodavky je vyhled, kdy v kolonach na dalnici vidim hodne dopredu a vybiram si jedouci pruhy.
Jinak pokud premyslite, zda tankovat v IT ci v AT, tak jednoznacne AT. PHM levnejsi o cca 5 kc. Nejlevnejsi jsme nasli v obci Rum, na kraji Innsbrucku, nafta za 1,653 EUR. Benzinka Avanti, samoobsluzna, platba karta, adrea Siemenstrasse 1, Rum.
A lyzovani ve Val Di Fiemme? Pekne, celkem 4 nepropojene arealy. My byli ve 3:
- Latemar, z nich nejvetsi, cc 41 km sjezdovek, nam se ale libilo nejmene koncepci sjezdovek a tim, ze byli sjezdovky fest rozbite uz ve 12 hod
- Alpe Cermis a Alpe Lusia - po cca 21 km sjezdovek, vse krasne cervene a modre sjezdovky, po 1-3 cernych. Sjezdovky hezke do cca 14 hod. Sjezdovky maji idealni sklon, nemusi se extra brzdit a pekne bezpecne si zalyzujete a kdyz poradne zakrojite, dostanete se i na pekne rychlosti, me maximum 111 kmh.
- Passo Role je nekmensi nebyli jsme tam
Vecere pro 4 nas vychazela na cca 2000 kc: pizza a napoj kazdy, do paru pak panacota ci tirramisu
Jo a Ziano Di Fiemme je centrala sportovniho vybaveni LaSportiva. Krasa, krasa, jen ty ceny. Ale boty si manzelka koupila
https://youtu.be/Ig3_80fB0YA?si=fb3NKBHg_xONG9Dh
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 36
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Brandýs
- Vůz: EX V90 D3 2017
#67 Italie
Proč si lidi pořád kazí život vlastnictvím čehokoli od VW? To je jako víra v boha? Bezmezně věřím, ačkoli racionálně bych neměl...? Mám teď v garáži Octávii III kamaráda, který přijel jen tak na výměnu oleje (což udělám vzhledem k tomu, že mám montážní jámu, rád), vypustil jsem 5,9 litrů smradlavýho oleje naftou, místo 4,6 litrů z loňska, takže fatální problém... říkám, hele to do servisu dojede, já to neopravím... a nedojelo... odešla spojka přu výjezdu z garáže (prý je to vlastnost), tak měním oba spojkové válečky, aby to alespoň dojelo někam, kde budou řešit vážnější problém... (103 tis najeto!) Já vlastně neznám majitele vozu koncernu VW, který by neměl fatální problém, ale pořád říkají, že je VW a Škoda jistota.... já tomu nerozumím, může to někdo vysvětlit?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#68 Italie
Protože to dřív byly dobrý auta, stejně jako Mercedes nebo BMW a v podstatě i Volvo. No a lidi co se aktivně o auta nezajímají žijou léta v takový názorový setrvačnosti.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#69 Italie
Tady ta pujcovna proste jen kasiruje a o vozy se nestara.
Jinak kdyz se zakladne staras, jezdis tim sam, tak moje sluzebni Octa ma 180 tkm a jen spotrebak.
Nepocitam do toho ihned po nakupu na zaruku vymene vysokotlake cerpadlo, cosi na prevodovce a na spojce. Nekdo to blbe slozil, osadil na vyrobe. Od te doby klid.
Jinak kdyz se zakladne staras, jezdis tim sam, tak moje sluzebni Octa ma 180 tkm a jen spotrebak.
Nepocitam do toho ihned po nakupu na zaruku vymene vysokotlake cerpadlo, cosi na prevodovce a na spojce. Nekdo to blbe slozil, osadil na vyrobe. Od te doby klid.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#70 Italie
to uz mi prijde jako dost zasadni vada vse co vypusujes vyse
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#71 Italie
teda jsi frajer, že jsi to dal v takových podmínkách, respektive takovým autem, já bych to nejspíš odmítl a zkusil vyřešit jinak i když těžko říct, nebo alespoň bych si půjčil auto den dopředu, abych se stihl připravit
nedávno jsem jel do Prahy bez tempomatu autem ženy a už i to je peklo...
jinak my měli naplánované (a zaplacené) lyže v It už někdy z prosince v Tarvisio, jde hlavně o to, že tam mají děti do 18 celodenní za 10euro, takže s bandou dětí...
bohužel sněhové podmínky jsou letos bídné i jinde a tady byl mokrý technický sníh i na vrcholcích, takže jeden den jsme to nějak zkousli a druhý den jsme se vydali do Sella Nevea, kde jsou stejné ceny a platí zde vícedenní permanentka i z Tarvisia, tady už byly sněhové podmínky rapidně lepší, nahoře v sedle se lyžovalo hezky i když druhý den pak trochu víc lidí, červená dolů k parkovišti byla horší, ale i ta se dala
bohužel je zavřená slovinská strana areálu
nedávno jsem jel do Prahy bez tempomatu autem ženy a už i to je peklo...
jinak my měli naplánované (a zaplacené) lyže v It už někdy z prosince v Tarvisio, jde hlavně o to, že tam mají děti do 18 celodenní za 10euro, takže s bandou dětí...
bohužel sněhové podmínky jsou letos bídné i jinde a tady byl mokrý technický sníh i na vrcholcích, takže jeden den jsme to nějak zkousli a druhý den jsme se vydali do Sella Nevea, kde jsou stejné ceny a platí zde vícedenní permanentka i z Tarvisia, tady už byly sněhové podmínky rapidně lepší, nahoře v sedle se lyžovalo hezky i když druhý den pak trochu víc lidí, červená dolů k parkovišti byla horší, ale i ta se dala
bohužel je zavřená slovinská strana areálu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 55
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2016 D4 AWD Polestar
#72 Italie
Díky moc za tip, Praha - Compatsch 7:36 h vč zácp, vzdalenostně naprosto ideální benzinka.
Podmínky v Alpe di Siusi fantastické. Rakouské mýto za A13 i dálniční známku 10 denní jsem vyřešil online den předem, a bez zádrhelu.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#73 Italie
Teď jsem byl v IT na otočku a zkusil jsem ušetřit za Brenner a poměrně v pohodě. Je potřeba sjet už na sjezdu Innsbruck-süd (vlastně první sjezd na A13) a pak se cesta klikatí pár vesničkama po poměrně široký komfortní silnici. žádný extra stoupání ani serpentiny, dalo se to úplně v pohodě. Pro PKW jsem tam nikde zákaz tranzitu neviděl, jestli tam Rakušáci v sezoně buzerujou, nevím. Celkova ztráta času asi 20 minut, mě to za 11,5 eura stálo... Po pravdě teď úplně nevím kde jsem najížděl v Itálii ale bylo to kousek za hranicí.
Benzín Rakousko 1,70 (oblíbená JETka v Innsbrucku), v Itálii přes 1,90. Nafta o fous levnější. V Itálii si dávejte bacha u jakýho stojanu stavíte (SELF nebo Servizzi), když přiběhne pikolík a začne vám tankovat tak chtějí o 0,2e za litr víc! Jinak dle stojanu je v IT benzín stále E5
Benzín Rakousko 1,70 (oblíbená JETka v Innsbrucku), v Itálii přes 1,90. Nafta o fous levnější. V Itálii si dávejte bacha u jakýho stojanu stavíte (SELF nebo Servizzi), když přiběhne pikolík a začne vám tankovat tak chtějí o 0,2e za litr víc! Jinak dle stojanu je v IT benzín stále E5
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 5937
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#74 Italie
Ondro, videl jsem, ze jste byli v Pise, ve Verone. Tip, kde zaparkovat? Diky
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#75 Italie
Ahoj Martine, velice rád.
Verona: velké parkoviště cca 8-10 minut chůze od centra. Velmi špatný povrch, zvlášť za deště, ale parkoviště je zdarma
https://mapy.cz/zakladni?q=verona&source=osm&id=10871404&ds=2&x=11.0019956&y=45.4490073&z=17
Pisa: obří záchytné parkoviště zdarma cca 1 km od šíkmé věže je zde https://mapy.cz/zakladni?q=pisa&source=osm&id=10512712&ds=2&x=10.3907470&y=43.7272531&z=17
my tam ale neparkovali, protože nás tlačil čas, tak jsem to vzal na nejbližší parkoviště se sazbou 3,5E/h . Nám ta hodinka na proběhnutí kolem věže stačila. Parkoviště je uzavřené a dokonce tam běhal i nějakej Giuseppe jako hlídač, je tam i WC a úschovna bagáže....
https://mapy.cz/zakladni?source=osm&id=1133663116&x=10.3917628&y=43.7236384&z=18
V Itálii v autě nic nenechávat!!! Rozbité okýnko je standart a koho neokradli na Roma-termini jako by ani nebyl (mě se stalo). Do Florencie jsem autem raději ani nezajížděl a jeli jsme z ubytka vlakem
Verona: velké parkoviště cca 8-10 minut chůze od centra. Velmi špatný povrch, zvlášť za deště, ale parkoviště je zdarma
https://mapy.cz/zakladni?q=verona&source=osm&id=10871404&ds=2&x=11.0019956&y=45.4490073&z=17
Pisa: obří záchytné parkoviště zdarma cca 1 km od šíkmé věže je zde https://mapy.cz/zakladni?q=pisa&source=osm&id=10512712&ds=2&x=10.3907470&y=43.7272531&z=17
my tam ale neparkovali, protože nás tlačil čas, tak jsem to vzal na nejbližší parkoviště se sazbou 3,5E/h . Nám ta hodinka na proběhnutí kolem věže stačila. Parkoviště je uzavřené a dokonce tam běhal i nějakej Giuseppe jako hlídač, je tam i WC a úschovna bagáže....
https://mapy.cz/zakladni?source=osm&id=1133663116&x=10.3917628&y=43.7236384&z=18
V Itálii v autě nic nenechávat!!! Rozbité okýnko je standart a koho neokradli na Roma-termini jako by ani nebyl (mě se stalo). Do Florencie jsem autem raději ani nezajížděl a jeli jsme z ubytka vlakem
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš