Zvýšění volnoběhu b230f

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 62
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Volvo 940 b230f

#1 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od 940b230f »

Čau, co začla pořádná zima tak se mi zvednul volnoběh na 1300-1500 ot/min. Co jsem koukal, že by byla nějaká hadice děravá jsem nenašel, stalo se to taky někomu takhle na zimu ? Je to normální u redbloku ? Že se to děje, přece jenom je to starý motor, tak jestli mám nastavit škrtící klapku, aby byla o trošku zavřená nebo to může být něčím jiným ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#2 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od olivin »

Ahoj, mozna by nebylo spatne napsat, jestli jsou zminene otacky na studenem nebo teplem motoru.
Skrtici klapkou si nepomuzes - u "F" motoru je pri volnobehu zavrena a mnozstvi vzduchu reguluje volnobezny ventil ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 62
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Volvo 940 b230f

#3 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od 940b230f »

Volnoběh je právě stejný za studena i za tepla

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2124
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od peter cz »

Když odpojíš volnoběžný ventil, je nějaká změna?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#5 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od olivin »

Zkousel jsi vyblikat chyby?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 940 B200FT 1998

#6 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od pepa559 »

Když zhasneš motor a znovu nastartuješ, je volnoběh pořád vysoký nebo už normální?
_________________
Bylo: Chrysler New Yorker, 3,3L, 1990; Volvo 340 DL, 1,6 diesel, 1985; Toyota Carina E, 1995
Je: Volvo 940 B200FT, 1998

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 62
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Volvo 940 b230f

#7 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od 940b230f »

Když jsem odpojil volnoběžný ventil tak otáčky spadly, ale naposledy když jsem ho zkusil znova vypojit, tak byly furt vysoký. Otáčky jsou vysoký za tepla i studena a diagnostika žádnou chybu nevybliká….

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 62
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Volvo 940 b230f

#8 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od 940b230f »

tak nakonec to dopadlo tak, že jsem snížil volnoběh na klapce

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12068
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Zvýšění volnoběhu b230f

Příspěvek od Urvanej »

Tak to jí máš špatně seřízenou.
Při odpojení volnoběžnýho ventilu za teplýho motoru by motor měl sotva běžet, někde kolem 500ot/min, klidně níž. Prostě tak tak že se udrží vrčet. No a pak už to volnoběžný ventil ureguluje na tech cca 900+-.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“