S60 2006 LED blinkry + DRL

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#1 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Ahoj,

koupil jsem sadu PY21 LED žárovek, které umí blikat i svítit bíle coby DRL. Potřeboval bych ale pomoct se zapojením, v sadě je relátko, do kterého potřebuju přivést dle schématu:
EPL138FGH.png
EPL138FGH.png (70.35 KiB) Zobrazeno 666 x
Spínaných 12V+
Od parkovaček +
12V stálých -

Poradíte mi, kde se na tyhle dráty nejlépe pod kapotou napíchnout?

Díky moc
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 754
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#2 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od ren »

Než to začneš dělat, upozorním tě, že si pravděpodobně vyrobíš problém s technickou způsobilostí vozidla. Světlomety blinkrů na S60 asi nejsou konstruované a hlavně homologované tak, aby v nich mohly být i žárovky pro DRL, nebo ano? Takže první vyškolenější policajt anebo první STK a finito...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od raolsa »

Hlavně bych se na nějaké DRL vykašlal a svítil normálníma světlama.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 754
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#4 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od ren »

A to já zas přes den a za normální viditelnosti ne. Tohle je věčné téma a má řadu příznivců i odpůrců, ale já, když je venku 100% viditelnost, považuji svícení normálními světly za nesmysl.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#5 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Pánové, věřím, že to myslíte dobře, ale nechci tady úplně otevírat téma, jestli DRL ano, nebo ne, to už se tady diskutovalo mnohokrát a jsou na to jiná vlákna. Nikomu nic nevnucuju, ale potřeboval bych jen radu, jak to zprovoznit.

Znám spoustu lidí, co DRL v žárovkách má a neměli jediný problém, zrovna tak mám kamarády policisty a 99% z nich vůbec tyto věci neřeší, pokud to někoho fakt neoslňuje (a i taková auta prochází často bez povšimnutí) nebo nesvítí fialově atp.

Před STK není nic jednoduššího než odpojit nebo vyměnit za obyč žárovky. Jelikož budu mít profesionální firmou upgradované světlomety (projektor s xenonem místo původního absolutně mizerně svítícímu reflektoru s xenonem), tak nějaká maličkost jako LED DRL mně vrásky na čele nedělá.

Pokud někdo dokáže poradit se zapojením, budu mu vděčný.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 12 pro 2022 17:35, celkem upraveno 3 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od raolsa »

No jediný v čem vidím problém, je, že tam nevidím zapojení blikacího drátu.
Stálé + zapojíš na + co je pod krytkou.
Spínané + na jednu z pojistek (tady je problém, že ti to bude svítit ještě asi 3 minuty po vypnutí klíčku (nebo tak nějak)).
Drát od parkovaček napojit u parkovaček ve světlech.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#7 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Díky, blinkrový konektor LEDky je zapojen normálně do původního:
_vyrp12_8482EPL138FC_03.jpg
_vyrp12_8482EPL138FC_03.jpg (35.76 KiB) Zobrazeno 608 x
Jinak to stálé mínus (ne plus) - pod jakou krytkou máš na mysli?
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od raolsa »

Sorry, přehlédl jsem, že je to mínus. :D To zapojíš kamkoli na kostru. Třeba vedle pojistkového boxu jsou připojovací body.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#9 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Tak díky za tipy, montáž dokončena, připojil jsem se zlodějkou v pojistkovce viz foto, našel jsem otáčením klíčku a měřením, kdy tam bylo bylo napětí. Natáhl jsem si malou chráničku s kabelem mezírkou vedle svazku kabelů ke světlům apod.

Relátko šlo krásně přichytit přes díru v držáku do otvoru s metrickým závitem (tuším M6) po straně za pravým předním světlem. Jinak DRL zhasíná asi po minutě a půl, osobně s tím nemám žádný problém.

Jediná dodatečná úprava, kterou v praxi asi nikdo moc neřeší (nikoho, kdo se o LED DRL v blinkrech řešil nebo je měl, se mi o tom nezmiňoval), bylo to, že jsem vysokoteplotním tmelem zaslepil na každé stráně 2 ze 3 oranžových diod, protože LED svítidlo (a mají to tak všechny, co jsem na netu viděl) má stejný počet bílých čipů pro DRL jako oranžových pro blinkry (tři od každé barvy na každé straně, tzn. celkem 6/6), což je z principu dost stupidní, protože pak blinkry za tmy dost oslňují. Po zaslepení už zůstala necloněná na každé straně svítidla jen jedna dioda a blinkry už pak neoslňovaly. Zaslepení je v podstatě jediné možné řešení proto, že kdyby bylo čipů méně nebo je člověk eliminoval, bude menší proudový odběr a tím pádem by auto začalo hlásit prasklou žárovku v blinkrech. Takto to žádnou chybu nehlásí, protože odběr zůstává, ale svítivost je cca o 2/3 menší. Pokud se tmel neosvědčí a nebude držet, mám vymyšleno jiné clonítko.

Tento typ řešení DRL se mi líbí proto, že je snadno měnitelná žárovka v případě poruchy, na rozdíl od jiných proužkových DRL včetně kvalitních od Osramu, které sice vypadají stylově, ale často vyžadují zásahy do kastle apod a v případě poruchy musíte shánět ten samý typ. Navíc konkrétně třeba u mé S60ky, kde jsou blinkry umístené v kulatých reflektorech jakoby zepředu na světle, to ani nevypadá nijak podezřele nebo rušivě a laik/běžný policajt podle mě absolutně nepozná a nebude mít důvod řešit, že tam svítí něco, co nemá.

Hlavní důvod montáže DRL je převážně kvůli výraznému snížení degradace hlavních reflektorů (většina aut třeba už po 150k svítí opravdu výrazně hůř než s novými světlomety), což se mi obzvlášť vyplatí, protože nechám na autě, jehož stávající xenonové reflektory svítí hůř než Felicie, co jsem kdysi měl, upgradovat u profi firmy světlomety na moderní bixenon projektory, které oproti těm původním křápům navrženým někdy v devadesátých letech, budou svítit nesrovnatelně lépe.

Ukázka blinkrů po zaslepení diod viz výše (blikají synchronně, desync je kvůli osekané snímkové frekvenci GIFu):
Obrázek

Obrázek

LED DRL:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zapojení v pojistkové skříni:
Obrázek

Uchycení relátka
Obrázek
Naposledy upravil(a) JiFi dne 09 led 2023 15:50, celkem upraveno 5 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od raolsa »

A svícení zadními obrysovkami při DRL budeš nějak řešit?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#11 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Nebudu, při zhoršené viditelnosti, v tunelech atp. budu normálně přepínat na hlavní světla; při normální viditelnosti není potřeba, aby vzadu cokoli svítilo stejně jako nic nesvítí u aut, která mají DRL z výroby. To, že někteří lidé jsou tataři a spoléhají na AUTO režimy atd. a obecně že vůz udělá všechno za ně - a pak potkáváme za sněžení, mlhy atp. šikuly, kterým svítí jen vepředu DRL, je chyba v mozcích takových řidičů, ne problém denního svícení.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od raolsa »

Tak ono nejde jenom o sníženou viditelnost, ale třeba když vjedeš do lesního úseku, tak vidět zezadu taky nejsi. :D

Ten paskvil, že se bude svítit jenom dopředu, vymyslel opravdu bezmozek a je to taky důvod proč jsem odpůrce denního svícení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#13 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Bezmozek je podle mého názoru spíš člověk, který nepřizpůsobí svícení svého vozidla světelným podmínkám okolo. Pokud lesní úsek bude hodně tmavý, zapnu hlavní světlomety.

Neměli bychom taky třeba zakázat dálková světla a silné LED/xenonové světlomety obecně, protože lidi jezdí z rozhašenými světly a oslňují? Je bezmozek ten, kdo vynalezl přední mlhovky, protože spousta lidí je používá jako DRL?

Kdo chce, ať si klidně svítí hlavními světly celý den - já si radši díky DRL výrazně prodloužím životnost kvalitních předních světel, které mi, na rozdíl od velké spousty starších ojetin s vysvícenými světly brázdících naše silnice, budou skutečně svítit a nebudou to jen bludičky, díky kterým auto v podstatě jen projde STK, i když svítivost, pokud by se změřila luxmetrem, je tragická. Místo řešení obrysovek v lese mi přijde daleko zásadnější třeba to, že uvidím třeba tmavě oblečené chodce mnohem dřív a mnohem líp.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2902
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#14 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Vapik »

A nebo se to dá udělat pořádně a při denním svícení mít zapnuté i zadní světla. Pokud děláš upgrade hlavních světel tak cena nebude zásadní. Denní světla problém nejsou, problem je legislativní paskvil, který dovoluje jen přední světla.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#15 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Jsou státy, pokud se nepletu třeba i sousední Německo a Rakousko (a nemálo jiných), kde svícení přes den není povinné vůbec, takže popravdě nechápu, co vám legislativně nebo jinak na svícení jenom vepředu vadí.

Pořád je to o tom, že jestli někomu nesvítí světla, když třeba vjede do tunelu, je to zodpovědnost řidiče, ne automobilu, aby si to pohlídal, stejně jako se chodec musí rozhlédnout, než vejde na přechod. Asi jsou lidi, kteří by možná chtěli prosadit, že automaticky budeme před každým přechodem muset zastavit, ale naštěstí se nezdá, že by se to mělo stát skutečností.

Když o tom přemýšlím, spíš mi přijde legislativní blbost, že DRL musí zhasnout s parkovačkami - přední parkovačky jsou u většiny aut vepředu o ničem, buď nedávají skoro žádné světlo, nebo jen nanejvýš přídatné, rozhodně ale neoslňuje nebo nic takového. Kdyby legislativě nevadilo kombo DRL+parkovačky, pak by se nabízelo řešení nastavit vypínání DRL až se zapnutím hlavních světel, zatímco při vypínači v pozici na parkovačkách by auto svítilo vepředu DRL, parkovačkami a vzadu klasicky obrysovkami, přičemž pozice 0 by byla prostě nula, kdy by nesvítilo vůbec nic. Na druhou stranu denní svícení na 0 je asi zřejmě i proto, aby lidi, co na to zapomínají, přes den nemuseli nic řešit (prostě otočí klíčkem a jedou bez rizika zastavení/pokuty) - a v noci snad i vola trkne, že si musí rozsvítit, když nic neuvidí (ano, už jsem viděl někoho jet za tmy se zhasnutým autem, ale to bylo asi dvakrát za život :-D).
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#16 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od tiktak »

Jenže vtip je v tom, že pokud budeš vědět, že ti svítí přední DLR, stoprocentně na to někdy zapomeneš (v tom úseku, kde by bylo potřeba i zadní svícení). Pokud jseš neomylnej, pak OK, já bych zapomínal určitě. Těch světlených podmínek, kdy dopředu svítit potkávačkama asi není třeba, abych dobře viděl, ale ze zadu už moc nejsem vidět - těch je myslím vcelku dost.
Když se před mnoha lety zavedla povinnost denního svícení, brblal jsem (asi jako skoro všichni), proč proboha...
Dnes to vidím jinak a souhlasím s tím, že správně svítící auto (a to vepředu i ze zadu) je prostě lépe vidět, na větší vzdálenost, a především v horších či měnících se světelných podmínkách. Protože jezdím i dost na kole, tam se mi to potvrzuje dvojnásob - že svítit (blikat) rozumným způsobem i za denního osvětlení má velký smysl - jsem daleko lépe vidět.
Pokud si myslíš, že jseš schopen vždy, se 100% jistotou, pokud to světelné podmínky vyžadují, pouštět a přepínat na potkávací světla (jen abys rozsvítil "zadek", pak OK.
Nicméně pokud se bavíme třeba o xenonech, tak těm paradoxně nejvíc vadí a nejvíc je opotřebovávají "studené starty", kterých můžeš mít s tímto nastavením a přístupem paradoxně daleko víc, než ten, kdo je má automaticky puštěné.
Takže já kdybych to takto řešil, tak řeším i zadní osvětlení - tímto způsobem "opotřebuješ" xenony paradoxně daleko více (pokud budeš často pouštět potkávačky, kvůli svícení vzadu).
Ale tak něco mi říká, že sis tuhle svojí myšlenku vnitřně tak obhájil, že s tebou asi nikdo nehne (ani pádné a věcné argumenty) a taky to není mým posláním. :):)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#17 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od JiFi »

Neomylný nejsem, ale prostě se na řízení soustředím a věci si hlídám - a to i ve svém druhém autě, kde je světelný senzor - právě kvůli xenonům přepínám někdy jen na parkovačky (je to Superb II FL, kde jsou parkovačky/DRL LEDky a funkci "být viděn" plní parádně), aby se rozsvítil zadek.

Ohledně xenonů porovnáváš hrušky s jablkama, já nikde nemluvil opotřebování xenonové výbojky, která je pro mě i na automatice naprosto v pohodě a s ohledem na to, že i do obyč. aut kupuju kvalitní dražší žárovky Philips/Osram, je to pro mě úplně irelevantní výdaj. Daleko horší je pro mě postupné vysvěcování odrazové plochy hlavního reflektoru a vypalování plastového krytu světla, jejichž dobře a kvalitně udělaný retrofit/upgrade je částka někde mezi 15-20k. Pokovení a podobné věci neberu v potaz z důvodů, která každému vysvětlí jakákoli opravdu profi firma zabývající se světly. Upgradované světlomety si rozhodně nehodlám devastovat zbytečným svícením hlavních světel přes den, to je pro mě nejhlavnější motivace pro DRL. Druhý důvod je ten, že se u nás přes den svítit musí, takže DRL splní i tohle.

Jinak chápu tvoje argumenty a znovu říkám, ať si kdo chce za bílého svítí jako lunapark (když nebude nikoho oslňovat), ale na druhou stranu je taky potřeba říct, že přehlédnout kolo je daleko snazší než přehlédnout auto a samozřejmě cyklista má taky daleko větší motivaci být extrémně dobře viděn, protože opačný scénář pro něj často bývá fatální.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#18 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od tiktak »

JiFi píše: 12 pro 2022 20:02 Jinak chápu tvoje argumenty...
Já též v podstatě chápu i Tvoje argumenty, nicméně stále si myslím, že principielně vyřešit přední DRL a k tomu i zadní obrysovky by bylo tak nějak optimálnější
- nemusíš na to pak vůbec myslet
- budeš daleko méně "startovat" xenony, případně si i "vysvěcovat" paraboly (pokud argumentuješ tím zapínáním světel tam, kde to je třeba).
Na druhou stranu - touhle logikou a optikou se můžu dívat na celý ježdění autem - většinou s ním jet nemusím (MHD či jiná doprava mne tam taky odveze), nebudu si ojíždět gumy, převodovku, olej...tedy celé auto mi možná bez provozu vydrží asi daleko déle (dokud nezrezne :) )
Ale jak říkám - máš svůj názor, já ti ho neberu (a dle Tvé argumentace s ním nikdo asi nehne :) ) a jen konstatuju, že z mého pohledu a na moje potřeby by tohle nebylo ideální řešení.
Zapojení si vyřešil ke své spokojenosti a dále to asi nemá cenu více pitvat :)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#19 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Nosound89 »

Já jen doplním, že jestli jezdíš místy jako tunely a podobně, kde bys musel často přepínat mezi xenony a DRL, tak ti xenony (startéry) odejdou rozhodně dříve než když budou svítit celou cestu.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2902
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#20 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Vapik »

Na lexusu ač 2003 mám automatické světla kdy denní jsou z výroby místo mlhovek. Když to jede v automatickém režimu svítí i zadek a automat přepíná přední světla dle světelného senzoru tak citlivě, že stačí projet pod mostem a přepne na xenony. Tenhle systém by mi vyhovoval když by tam byli klasické halogeny, vzhledem k výše popsanému opotřebení tuhle funkci stejně nevyužívám.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Urvanej »

To cos udělal tej S60 se mi líbí. :good:
Já bych teda zadky taky neřešil. Ty auta, u kterých je potřeba vidět zadek jedou stejnym směrem jako já, takže vzájemná rychlost přiblížení je malá, tzn. případně dost času. Když je nějaká krizovka, tak stejně většinou auto před tebou stojí na brzdách. Muj názor je, že svítit za dne zadkem je nesmysl :-)
Přepnout na normální světla neumí hodně lidí, ale to neni důvod proč plošně zavádět svítící řitě. Já jsem proti dennímu svícení uplně, protože to
a) schovává motorky,
b) idioti s normálníma světlama je neumí ani zhasnout, když stojí u krajnice, ideálně v protisměru (muj směr a ještě v dolíku rypákem nahoru), takže vůbec neni vidět, co se děje kolem auta.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 866
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#22 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od nebel »

Urvanej: Kolikrát je idioti nezhásinají proto že jsou líní vyměnit prasklou parkovičku a po zhasnutí tlumených by byli úplně potmě. To samé platí, pokud stojí u přejezdu rypákem nahoru.
Hovada co jedou furt na dálkový, protože si nejsou schopni dlouhodobě vyměnit prdlou žárovku potkávaček, ani nezmiňuju. Je to prostě všechno o lidech, komu se nechce, toho nedonutí ani 30 zákazů a příkazů.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Urvanej »

OT: jooo, přejezdy. Schováš se před idiotem v protisměru, aby ti nepálil těma ledkama do xichtu za auto před tebou, který stojí celou dobu na brzdě :-D (případně ještě s mlhovkou :-D)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#24 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od VB »

V Česku je to bohužel stále „normálka“, v Rakousku už se s tím rozhodli konečně něco dělat. Sice za to může evropská legislativa, ale vždy je to řidič, který zodpovídá za to, že se na silnicích chová v souladu s pravidly. O čem je řeč? O denním svícení, které kvůli naprosto marginálnímu snížení spotřeby, funguje u naprosté většiny aut pouze vpředu. Zadní světla jsou zhaslá, i když podle odborníků může úspora ve spotřebě paliva činit maximálně 0,5 %. Na palivu se tedy neuspoří skoro nic, zato bezpečnost provozu dostává pořádně „na frak“.

Na českých silnicích to lze vidět v podzimních a zimních měsících v podstatě každé mlhavé ráno. Moderní vozy mají velmi často nastavené automatické zapínání světel. To znamená, že za normálních okolností svítí pouze přední světla denního svícení, ale zadní obrysová světla jsou zhasnuta. Teprve, když automatika vyhodnotí úroveň venkovního svitu jako nízkou, zapne tlumená světla a tím i zadní obrysová. V principu to je asi OK, ale automatika není všemocná. Projevuje se to například právě v mlze, nebo při drobném mrholení.

A právě ranní mlha se stala osudnou Jiřímu S. z Brna, který vyrazil do Vídně za zvýhodněnými nákupy. „Vyjeli jsme před sedmou hodinou ranní, abychom byli v obchodech kolem deváté hodiny“, popisuje situaci Jiří. Podle něj však hned za hranicemi padla mlha a tak se doprava začala zpomalovat. „Na dálnici A5 do Vídně mě zastavila policie, protože mi nesvítila zadní světla. Vůbec jsem si to neuvědomil. Stálo mě to 250 euro“, říká Jiří, kterému při stanovení pokuty přitížilo i to, že za stejný přestupek ho v únoru chytila policie poblíž Grazu.

Přitom automatické svícení i zadních světel by nebylo technicky nic složitého.


https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/nakupy-ve-vidni-se-ridici-z-brna-prodrazily-v-cesku-normalka-v-rakousku-pokuta-az-250-euro
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#25 S60 2006 LED blinkry + DRL

Příspěvek od Ekky »

Sháním tyhle led žárovky do blinkr ale do zadních. Nikdo to nedělá aby místo bílého svetla mely červené. Jediné šikovný elektrikář by musel prepajet.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“