Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

  • Autor
  • Zpráva
Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#1 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Že se poloosa loučí charakteristickým cvakáním při rejdu a pomalé jízdě vím.
Někde jsem ale četl (nejsem si 100% jistý), že vibrace vozu při vyšších rychlostech (cca 130 km/h a víc na dálnici) a pod plynem/akcelerací by mohly také být chybou na poloosách. Jakmile plyn pustím vibrace ustane, takže pneumatikama to asi není. Při nižších rychlostech se toto neděje a auto je bez vibrací i při akceleraci. Nějaké škubání do volantu i při těch vibracích se ale také neděje. Předem děkuji za odpověď.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#2 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Ykka »

Vibracemi při zatížení se většinou projevuje vnitřní kloub.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#3 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Díky a mám další otázky k tématu:
1.Jsou měnitelné samostatně i ty vnitřní klouby, resp. vyplatí se to vůbec nebo rovnou měnit celé poloosy?
2.Rozumím dobře, že se vyplatí měnit celý pár poloos (levá+pravá)?
Naposledy upravil(a) Michl dne 19 říj 2022 12:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#4 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Ykka »

U těch vnitřních kloubů se i docela špatně odhaduje, ze které strany to jde. Někdy je viditelné opotřebování po sundání manžety a po vyčištění, tím je to pak jasné, ale zvenku se to může zdát bez vůle. K některým poloosám jde objednat samostatně vnitřní kloub, ale je to závislé od konkrétního typu.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#5 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Řešil už někdo výměnu jen vniřních kloubů poloos opravnou sadou nebo se vyplatí měnit rovnou celé poloosy? Jak dlouho vydrží oprava touto opravnou sadou (Drive Shaft Cv Joint Kit) kloubů od Volvo? Předem díky za odpověď.
Drive Shaft Cv Joint Kit.jpg
Drive Shaft Cv Joint Kit.jpg (21.38 KiB) Zobrazeno 2593 x
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#6 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Ykka »

Jsi si doufám vědom toho, že ta sada není na poloosu, ale na kardan. Ten ale také může způsobovat vibrace v zátěži.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#7 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Aha, takže toto jsem samozřejmě netušil. Hledal jsem sadu na vnitřní kloub poloosy. Navedeš mne prosím kde hledat?
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#8 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Ykka »

Jestli je to na tu V50 co máš v podpisu, tak koukám že originál se samostatně nedodává, i jinde jsou v nabídce jen celé poloosy, ale možná to někdo vyrábí, jen o tom nevím. Případně jsou ještě firmy, které to repasují.
Kardan vyloučíš tak, že se projedeš bez něj a pokud to bude vibrovat pořád stejně, tak je to s největší pravděpodobností jedna z předních poloos.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#9 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Ano, jedná se o poloosy pro V50 T5 AWD a děkuji.
GR-340273.jpg
GR-340273.jpg (38.32 KiB) Zobrazeno 2554 x
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#10 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě když se rozsypala(doslova a do písmene)poloosa, vibrace byly opravdu velký a to i při brždění...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#11 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od spy »

Po zkušenosti na mé C30 bych doporučoval to prostě kousnout, koupit origo nové poloosy a prostě je vyměnit...
Podle mě cokoliv jiného bude jen dočasné řešení a stejnak tě to někdy v budoucnu čeká
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#12 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Díky, poloosy vyměnit bylo určitě ve střednědobém plánu. Cena jedné origo po 25% slevě je cca 16.500 Kč, takže x2 + práce je ranec, ale když chceš s autem jezdit, tak holt musíš taky do něj něco nasypat. Jen jsem potřeboval navést na vyřešení problému a radu zkušeného servisáka.
Jako laika mne ale z principu překvapuje, že to dělá jen pod plynem a jen při vyšší rychlosti, pokud je to těmy klouby poloos.
Určitě to budu řešit bezodkladně a nečekat až se mi to vysype někde na cestě.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#13 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od spy »

Měl jsem to podobně, vibrace pod plynem...a spíš ve vyšších rychlostech (prostě když jsi za to vzal).
Rozjímal jsem, bádal jsem...a pak jsem stejnak skončil u origo nových.
btw nejsou pro V50 pořád ještě k dispozici GKN aftermarket?
Pro C30 nebylo nic, ale V50 bylo vyrobeno víc, tak by možná mohly ještě být k dispozici.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#14 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Navážu zde v tématu s další otázkou:
používáte pod originální Volvo kola i nějaké centrovací/vymezovací podložky, příp. jaké? Může být i ta montážní tolerance v rozdílu průměru náboje a průměru kola příčinou vibrací při vyšších rychlostech?
Jdou konkrétně kroužky 63,4/65,1 mm vůbec do P1 kol nacpat/vložit? Není náhodou rozměr 65,1 mm určen pro kola z platformy P80 nebo P2? Zkoušel jsem na svých kolech P1 změřit díru šuplerou, ale je to dost orientační, protože se i do 18" kol roztažená šuplera nevleze :%) . Nebo se asi musí použít nějaká jiná měřící pomůcka, kterou nemám.
Stále se pídím po možné příčině vibrací při vyšších rychlostech a pod plynem/při akceleraci. Jakmile sundám nohu z plynu, vibrace ustanou. Proč se toto neděje i při nižších rychlostech?
https://www.vymezovaci-krouzky.cz/vymezovaci-krouzky/123-vnitrni_prumer_63.4mm-vnejsi_prumer_65.1mm/
575.jpg
575.jpg (28.54 KiB) Zobrazeno 2360 x
Předem děkuji za odpovědi.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Urvanej »

Pokud utahuješ kola jako člověk, tak ani vymezovací podložky na usazení kola vliv nemají. Jen holt musíš ty kola, když nesedí na náboji přesně, utahovat pomalu postupně, aby si všechny kužely sedly správně a kolo bylo rovně.
Každopádně tahle "závada" lze snadno ověřit tím, že nasadíš letní/zimní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#16 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Doteď mi nic na autě nevibrovalo. Mám pochopitelně největší podezření na loučící se poloosy/klouby poloos, resp. že mají nějakou vůli při záběru. U poloos mi ale z principu nedává smysl, že se vibrace nedějí i při nižších rychlostech :%) , ale jen při větších ( cca od 120-130 km) a jen při akceleraci. Jakmile pustím plynový pedál, vibrace ustanou :%) . Takže i nějak "nakoplá" kola by se asi i při nižší rychlosti a vyšší rychlosti bez plynu nějak projevila :%)
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#17 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Nitty »

Ahoj já měl neorigo kola s trochu odlišnou středovou dírou a nedalo se jet víc jak 80km/h jak to pak vibrovalo.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#18 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od f.e.e.t »

Proč zrovna vymezovací kroužky? Já myslel, že máš na autě jen originál kola co na tu P1 platformu patří.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#19 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Michl »

Tak pochopitelně mám origo P1-ková kola určená pro mé auto a doteď na autě nic nevibrovalo. Jen se ptám, zda ta montážní vůle mezi nábojem a kolem, pokud není vyplněná nějakým vymezovacím plastem, může být třeba i příčinou vibrací při vyšších rychlostech? Nicméně mám největší podezření na loučící se poloosy (viz. příspěvky výše), ale ty vibrace se nekonají při nižších rychlostech a ani když pustím plynový pedál. Pokud je nějaká vůle v kloubech poloos, měly by se vibrace projevovat i při nižších rychlostech, podobně jako cvakání poloos při velkém rejdu při popojíždění.
Na otázku proč auto vinou špatných poloos nevibruje i při nižších rychlostech mi zatím nikdo logicky neodpověděl.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 632
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#20 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od jirkaTDI »

Mezi kolem a nábojem je vůle minimální, tam se žádný kroužek nevejde ani náhodou. Zkus si na náboj namotat trochu elektrikářské pásky a nenasadíš kolo :)
Kola by vibrovala i bez plynu.
Tohle je normální projev odcházejícího vnitřního kloubu poloosy, že vibruje pouze pod plynem při vyšší rychlosti. Jak to bude pomalu odcházet, rychlost, při které se závada projevuje, bude klesat.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#21 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od kolemjdouci »

Řešíme stejnou věc na VW T5, stejný projevy, stejná diagnoza, špatnej vnitřní kloub poloosy. Přesně jak píše Ykka v 2. příspěvku :-)
Může to bejt samozřejmě ve Tvým případě jinak, ale víš co, statistika..
_________________
škatule hejbej se

melcz
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Vitín (České Budějovice)
Vůz: S60 T5

#22 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od melcz »

Řeším vibrace na mojí S60, stejně ve vyšších rychlostech, ale pravou (delší) poloosu jsem měnil a vibrace se nezměnili. Čili je možné, že na vině je ta levá?
_________________
Volvo S60, 2.4 T5, B5244T5, 2006
bylo: Renault Laguna 1.8, 1995

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#23 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od kolemjdouci »

ano.
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Urvanej »

Hele a neni možný klouby prohodit mezi sebou? Předpokládám, že důvodem vibrací je, že jsou vyběhaný v jednom směru. Když je otočíš, logicky by to mělo být lepší. :-D Vim, takovej recept Ládi Hrušky s Babicou v jednom, ale jde mi spíš o technickej pohled na věc, než radu postiženým.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#25 Poloosy-výměna, vibrace vozu pod plynem při vyšší rychlosti

Příspěvek od Vapik »

Teď jsem dělal poloosy na lexusu a klouby jsem prohodil, ale vibrace jsem neměl předtím a ani teď. Dospěl jsem k tomu stejným způsobem jako U.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“