S60 vymena alternatoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#1 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Zdarec,
pred tydnem se mi rozsvitilo DSTC - servis. Tak jsem zajel za mechanikem co ma VIDU a ten mi rekl ze je vsechno v poradku ale ze je tam podpeti (pri zapnutem motoru 13.7V) ze me to nejspsi dela spatny alternator. Bohuzel v mem okoli na to nema nikdo cas. Otazka zni. Zvladnu vytahnout alternator pred barakem se zakladnim naradim ? A nechat repasovat nebo koupit novy (co je lepsi). Delal to z vas nekdo ? Strucny navod co je treba udelat pro vytazeni ? Diky za kazdou radu.

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#2 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Tak je venku po 2h prace. Mam dotaz. Staci vymenit ten pulkruh s uhlikama ? Aby znovu dobijel jak ma ? Nebo se meni i neco vevnitr ? To bych uz dal profikovi.
Přílohy
20221001_124616.jpg

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#3 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od pospak »

Ano, ten pulkruh s uhlikama je regulátor. Osobně si ale myslím, že napětí 13,7 značí něco jiného, než altik. Spíš bych se přikláněl k oxidaci spojů. Napětí se musí měřit přímo na běžícím alternátoru, aby se vyloučila chyba jinde. Ale když už je venku, regulátor vyměnit
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#4 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Tak mam vymenit cely altik? Nebo tou oxidaci spoju myslis mimo altik ?

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#5 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

https://as-pl.com/cs/u/F00M145351
Tady jsem nasel snad co by melo pasovat od AS-PL ale ten typ ARE0041-BOSH se neda nikde koupit. Pouze ta verze standard line ARE0041 - https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/s60-i/2.4-t-147kw/elektroinstalace/generator-casti/regulator?productId=2074692 . Ma to nekdo vyzkouseny? Pak tam jsou Hitachi ale to nemuzu dohledat co tam patri jako nahrada za origo :/

A nebo rovnou vymenit za celek ? Pod cisla co je na altiku 8622786 by to mo byt kompatibilni https://www.autodily-pema.cz/alternator-aspl-a0049

Nerozumim tomu, necham si rad poradit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#6 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Ykka »

Originál mají třeba tady:
https://www.elancar.cz/regulator-napeti-bosch-f00m145229-originalni-dil-1057312.html#partNumber
Když už je to rozebrané, tak se vyplatí zkontrolovat a případně vyměnit kroužky, ložiska, volnoběžku.

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#7 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

To je 145229 a ja mam 145351. Jses si jistej ze je to kompatibilni ? Navic ta cena je dost vysoka. A jestli rikas ze se vevnitr meni dalsi veci tak to asi necham dat na repas profikovi. At to nedelam na dvakrat. Popripade koupit novy ? On asi repas a vymena vyjde tak na stejno ne ?

Tak ja ted fakt nevim jak postupovat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#8 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Ykka »

Podívej se dolů do toho seznamu originálních čísel, tam je kompatibilita. Nebo jistota je originál Volvo, ale tam je cena kolem 6 tisíc.
Repasují to profi firmy, ale je tam riziko, že tam dají nejlevnější čínu. Záleží jak to chceš mít spolehlivé.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 99
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#9 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od 0ndro »

Ahoj, aby si dal celý repas doma potrebuješ nejaký ten sťahovák na ložiská alebo chuť improvizovať, nástavce na demontáž voĺnobežky bez toho ju rotor neoslobodíš a veĺké ložisko nevymeníš. Je tam ešte zberač atď. Na tvojom mieste by som sa možno pozrel max na uhlíky a podĺa ich stavu by som usúdil. Ak naozaj nebol problém v alternátore neriešil by som ho len z dôvodu že už je vonku. Montáž a demontáž zas nie je taký veľký úkon. Ak teda nemáš chuť čakať a platiť na diely ktoré je možno zbytočné meniť.

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#10 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Jak jsem psal repas bych nechal na profika nebo koupe noveho. Ja bych zvladnul maximalne vymenit regulator za predpokladu ze tam je ten problem. Ktery ja ovsem nevim, proto jsem zalozil tema jestli to uz nekdo neresil.

Zmeril jsem baterii a mela jen 11.9-12V. Je rok stara Varta 72Ah blue dynamic (davam Varty do vseho a nikdy nebyl problem). Nemuze to byt jen spatnou baterii ? Dobijeci napeti 13.7V je malo ? Kolik dobiji vase Volva ? Mozna blbost jen se ptam. Abych nekupoval zbytecne altik :/

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#11 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od pospak »

Teď jsem si všiml, že máš psaný Bruntál. Taky jsem tam vyrůstal :D No a jestli je to ten samý servis, co mému otci už několik let hledá závadu na Pažoutovi, tak potěš. Napětí 13,7 je pouze o desetinu menší, než je spodní hranice dobíjení akumulátoru. čili se přikláním k teorii špatného kontaktu po cestě od alternátoru k baterii, popřípadě měřícího bodu palubního PC, který ti hlásí chybu. Takže jak se píše výše, pokud jsou krátké uhlíky, vyměnit regulátor. Já je měnil u Volva s nájezdem skoro 400 tisíc...jinak veškeré závady dobíjení byly v kontaktech. Takže nasadit zpět , a změřit napětí přímo na kostře alternátoru a tom tlustém šroubu, z kterého vede silný kabel pod 13kou matkou. Věřím, že tam bude 14V...a potom zkus to samé přímo na baterii se zapnutýmy světly. Pokud tam bude míň, je ubytek někde na cestě. Je celkem jednoduché zjistit, jestli na straně kostry, nebo plusového vodiče. Potom už jenom hledat, který spoj se zahřívá...a je to :Yahoo!: Kdybys s mechanikama neuspěl, během 14 dnů budu v Bruntále osobně, a můžeme na to mrknout.
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#12 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Ano Bruntál, mam to tu rád ale je to tu tezky :D Pazouta mam jako druhy auto a kupodivu, ten nic nechce :D palubni PC mi nehlasi chybu dobijeni. Jen vyskakuje vadu DSTC. A mistr v Benesove co ma VIDU rekl ze je tam podpeti ze mam resit altik ze to DSTC je kvuli tomu. Kdyz vsecky vady vymazal tak to pul den fungovalo jak ma.

Na ty uhliky jsem se dival a vypadaly OK (najezd 213000) ale jsem hobik - muzu vyfotit. Stejne tak to muzu zitra zase slozit a zmerit napeti na altiku a na baterii. Rad se vyhnu zbytecne investici. Uz tak jsem v tom aute za dost ze kdybybych si splacel nove udelam lip :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od raolsa »

Vyfoť uhlíky a pokud to půjde i sběrné kroužky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#14 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

raolsa: jasne, zitra vyfotim. A ty sberne krouzky jsou kde ? :oops:

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od raolsa »

Na ty dosedají uhlíky uvnitř alternátoru. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#16 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Ykka »

Jestli to má skutečně ty km tak by bylo zvláštní, kdyby tomu alternátoru něco bylo. Škoda že nemáš výpis chyb z Vidy.

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#17 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

raolsa: a jo, tak cekal jsem neco vic narocnejsiho pod tim pojmem :D

Ykka: km jsou skutecne, auto se v rodine vicemene dedi z generace na generaci :D Vypis nemam, ale rikla ze tam toho sviti hodne kvuli tomu podpeti (asi)

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#18 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Jeste se zeptam, zda-li pro vylouceni vady altiku a nejakeho prechodoveho spoje. Muzu zmerit napeti v krouzku na fotce a tela altiku? Pochybuju ze se z hrotem multimetru dostanu na zada alternatoru ( je tam hadice z turba). Popripade tam prdnout pod ocko kabel navic jako merici svorku ?
Přílohy
20221001_111017.jpg

pospak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště

#19 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od pospak »

No tam je sakra přístup. Mám taky S60, ale atmo, takže já se na svorky dostanu. Asi nejjednodušší přidělat pod šroub "měřící"kabel...v tom kolečku u pojistek už může být ztráta :( chápu, je to práce na prd, ale jinak se to nedá. Před smontováním pořádně očistit dosedací plochy jak na altíku, tak i očko silového kabelu..
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#20 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Fotky uhliku 13mm vysunute a ten sberny krouzek.
Přílohy
20221002_111726.jpg
20221002_111854.jpg
20221002_111920.jpg

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#21 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Nabil jsem prec noc baterii, ma 12.5V. Po slozeni jsem nameril 14.4V na altiku a na baterce 14.38V. Projel jsem to a v zatacce mi to lehce tuklo do brzd a opet DSTC sviti. Promeril jsem to pak za tepla a na altiku 14V a na baterii take. Tak jsem z toho jelen.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#22 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Ykka »

Bez toho výpisu z Vidy je to jen odhadování, ale mohl by to dělat kroužek na poloose.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od raolsa »

Dej to zpátky, tomu altíku nic není.
Chyba je jinde.
Ten kroužek na poloose je pravděpodobnější.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 334
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

#24 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od Vizibable »

Podle vseho je OK. Ale nejde mi do hlavy proc jsem mel podbitou baterii. A pri diagnostice VIDA merila jen 13.7V. A najednou po slozeni to funguje ? :D Skoda ze jsem to nezmeril sam pred tim nez jsem altik vymonzoval. DSTC bude teda v necem jinem. Musim tam znovu zajet nebo najit nekoho jineho.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 S60 vymena alternatoru

Příspěvek od raolsa »

Zkontroluj ty kroužky ABS na předních poloosách. Hledej prasklinu. Někdy je blbě vidět, musíš zvednout kolo a zkontrolovat celý obvod.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“