Zdravíčko, chtěl bych se zeptat zda máte zkušenost s novějšími Volvy a parkováním v zimním období, kdy necháváte auto od soli v garáži kde neklesne teplota pod 5C. Máti superbII tak pěkně shnil. Volvo má ovšem jinou antikorozní ochranu. Třeba takové garážové stání pod obytnými domy tam si myslím taky teplota neklesne pod těch 5 stupňů a ty zasolené auta tam musí korodovat před očima.
Díky za reakce a zkušenosti.
Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#2 Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
To je věc čeho se bojím snad u všech aut bez rozdílu stáří..
Kdysi jsem to řešil, že auto co jezdilo častěji bylo venku a to ,,dražší, se kterým se jezdilo méně (nebo hlavně dálkové trasy) tak jsem před vjezdem do garáže alespoň ostříkal vodou. Po čase to ale člověka přestane bavit.
Výhoda byla, že kusy ledu a sněhu odpadly už venku během mytí a nepadaly až v garáži.
Kdysi jsem to řešil, že auto co jezdilo častěji bylo venku a to ,,dražší, se kterým se jezdilo méně (nebo hlavně dálkové trasy) tak jsem před vjezdem do garáže alespoň ostříkal vodou. Po čase to ale člověka přestane bavit.
Výhoda byla, že kusy ledu a sněhu odpadly už venku během mytí a nepadaly až v garáži.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3 Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
Ahoj, parkuju v podzemní garáži přes 10 let, nějaké zkušenosti s tím mám, byť ne s SPA.
Obecně korozi způsobuje hlavně cyklování, tj. přejedeš zvenku ze zimy a vysráží se vlhkost a tím dojde ke korozi. Samotné stání v, byť teplé, ale suché garáži není nic hrozného. Každopádně jakmile je něco více „načnutého“, tak tohle cyklování to urychlí.
Máme společnou podzemní garáž, teplota min. 13° C i v mrazech, vlhkost v normě. Já při koupi v r. 2021 měl jen malý flíček na lemu LP blatníku a po zimě to bylo skrz prokvetlé, skoro uhnilé. Na druhou stranu zbytek auta, který je buď ošetřený anebo nebyl zkorodovaný je v pohodě, a to včetně dutin. Dtto parkoval jsem tam služební Octavie II, III, vždy 4 roky, cca 150 000 km, denně v provozu. Před vrácením jsem na to kouknul (zvědavost) a absolutně bez problémů.
U nového auta jako máš Ty, bych se toho VŮBEC nebál. Výhody převažují: nebudeš mít vyšisovaný lak a interiér od slunce a motor … ten Ti poděkuje
Obecně korozi způsobuje hlavně cyklování, tj. přejedeš zvenku ze zimy a vysráží se vlhkost a tím dojde ke korozi. Samotné stání v, byť teplé, ale suché garáži není nic hrozného. Každopádně jakmile je něco více „načnutého“, tak tohle cyklování to urychlí.
Máme společnou podzemní garáž, teplota min. 13° C i v mrazech, vlhkost v normě. Já při koupi v r. 2021 měl jen malý flíček na lemu LP blatníku a po zimě to bylo skrz prokvetlé, skoro uhnilé. Na druhou stranu zbytek auta, který je buď ošetřený anebo nebyl zkorodovaný je v pohodě, a to včetně dutin. Dtto parkoval jsem tam služební Octavie II, III, vždy 4 roky, cca 150 000 km, denně v provozu. Před vrácením jsem na to kouknul (zvědavost) a absolutně bez problémů.
U nového auta jako máš Ty, bych se toho VŮBEC nebál. Výhody převažují: nebudeš mít vyšisovaný lak a interiér od slunce a motor … ten Ti poděkuje
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
Koroduje to, pokud je to vlhký. Pod 60% koroze vůbec neprobíhá. Problém jsou vlhký místa, kde trvá dlouho, než to vyschne. Každých 10°C je cca dvojnásobek rychlosti koroze. Zbytek viz Tomas78. Auto nebudeš mít 20 let, tak bych to neřešil. Párkrát ročně vypláchnul bahýnko ze všech záhybů, za lištama a tim konec.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5919
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#5 Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
Já chvíli přemýšlel, jaké SPA chceš provozovat při parkování. No nic, tak s tímto neposloužím.
-
Online
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5016
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#6 Parkování SPA v teplé garáži přes zimu
Dík moc za uklidnění, už se nebudu bát.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 687 Odpovědi
- 54473 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tom0
-
- 3 Odpovědi
- 636 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jergus.balaz
-
- 4 Odpovědi
- 155 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Giew
-
- 23 Odpovědi
- 1422 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nosound89
-
- 6 Odpovědi
- 610 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dali