zdravím,
dost jsem z téhle problematiky vypadl a chtěl bych se zeptat - zda je reálně uskutečnitelná výměna komplet audia z obyčejného High Performance na Premium Sound (V700III 2008)
Bohužel jsem trošku posedlý kvalitou audia v autě (do teď vlastní instalace ve V70II), uvažuji o koupi novějšího auta a u konkrétní nabídky je "pouze" High Performance audio s changerem navíc (komentáře, že bych měl hlavně řešit stav auta jako takového jsou sice na místě, ale stav samozřejmě též řeším, nicméně tohle je fakt dotaz ke konkrétnímu problému - výměně).
Tedy dotaz zní - zda je to vůbec rozumně řešitelné, co všechno je součástní Premium Sound "navíc", předpokládám, že se musí i nakonfigurovat software auta atd.
Prostě zda to někdo už podobně řešil, nebo je to cesta peklem (prací, finanční atd.)
Moc děkuji za info od případných "audiofilů", co podobnou věc absolvovali.
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Offline
- Příspěvky: 5851
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Pokud seš posedlej kvalitou audia, hledal bych úplně jinou značku repráků...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 933
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Upgrade z Base audia bez AUD jednotky (zesilovač) už je trošku složitější.
Ale upgrade z High Performance Audia je vcelku rychlý a jednoduchý.
Budeš samozřejmě potřebovat repro, pak AUD jednotku pro premium audio.
1. Od AUD jednotky natáhnout vedení ke středovému repru do palubky (pokud není v přípravě)
2. Doplnit kabeláž do předních dveří pro středobasové repro.
3. Odstranit ochranu optiky MOST (SW) a změnit SW konfiguraci audia na Premium audio.
4. Volitelně přidat do kufru Subwoofer, natáhnout napájení a optiku od AUD, pak ještě SW konfigurace.
Toť vše, je to práce na jedno dopolko.
Ale upgrade z High Performance Audia je vcelku rychlý a jednoduchý.
Budeš samozřejmě potřebovat repro, pak AUD jednotku pro premium audio.
1. Od AUD jednotky natáhnout vedení ke středovému repru do palubky (pokud není v přípravě)
2. Doplnit kabeláž do předních dveří pro středobasové repro.
3. Odstranit ochranu optiky MOST (SW) a změnit SW konfiguraci audia na Premium audio.
4. Volitelně přidat do kufru Subwoofer, natáhnout napájení a optiku od AUD, pak ještě SW konfigurace.
Toť vše, je to práce na jedno dopolko.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5326
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Šel bych opět touhle cestou https://www.ahifi.cz/volvo-s80-odhlucneni-a-vymena-reproduktoru.html
Hraje to lépe jak současný B&W v S90 jak bude čas, tak jim to svěřim do péče.
Možná jen samotné odhlučnění, bo je to Mega posun.
Hraje to lépe jak současný B&W v S90 jak bude čas, tak jim to svěřim do péče.
Možná jen samotné odhlučnění, bo je to Mega posun.
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Moc díky za relevantní a perfektní info - vypadá to "řešiteně"

Bohužel doby, kdy jsem se v tomhle hrabal a byla by to práce na jedno odpolko jsou nenávratně pryč - teď jsem rád, že vyměním zásuvku nebo vypínač

Ale opravdu díky, mám o čem přemýšlet.

Naposledy upravil(a) tiktak dne 11 zář 2022 17:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 819
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
To odhlučnění P2 vs P3 platforma je fakt nebe a dudy. S60I se základním audiem má podstatně lepší zvuk než V60 s high performance. Pravda, něco asi udělá i sedan vs. kombi, nicméně pokud bych řešil zvuk, tak bych určitě začal dveřma
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Vím - mám V70II s komplet vytlumením a celkem slušným audiem


Ale auto už trošku stoná a na muziku to nejede
Jinak (protože zrovna Morely mám a něco jsem o nich před koupí samozřejmě zjišťoval a taky naposlouchal) zrovna v té popsané instalaci nejsou úplně vhodné (chápu, že proti továrnímu ozvučení je to stále velkej posun), nicméně všechny středobasy Morelů potřebují k ideální funkci opravdu silné a velmi stabilní zesilovače (což tovární u Premia asi 75W na kanál úplně nebude

Vše samozřejmě v SQ režimu - žádné TUC TUC na dva kilometry (i když to s tímhle hardwarem problém taky není

S výměnou repráků a vytlumením v podstatě počítám, ale bastlit celou novou zástavbu už u V70III není možné díky rádiu se sdíleným displejem, tak sonduji, co jsou za možnosti to alespoň trochu vylepšit "továrním" audiem.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5326
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Premium sound jsem právě měl a byla to celkem bída. Možná to bylo tím že už měl 120kkm odehráno. Koupit nový tak to může být posun k lepšímu, ale použity to bude sázka do loterie nejspíš.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2242
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Bohuzel ne(ani nove), musim potvrdit Tva slova, nejvyssi muzika v P3 je bida 

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Já právě slyšel High Performance a celkem bída (je pravdou, že proti mému stávajícímu ozvučení bude bohužel bída celkem hodně věcí, ale už jsem trochu rezignoval.
Druhotnej problém je, že se to vyřešit prakticky nedá (maximálně změna reproduktorů za lepší) protože jinak je (jak se asi domnívám) zesilovač i případně subwoofer připojenej k autu a načtenej do software, respektive k ovládání z toho združeného displeje (HU nelze vyměnit za něco "lepšího", zesilovač nelze vyměnit za jinej, woofer nelze použít jinej, než tovární...). Tedy samozřejmě asi nějak lze, ale předpokládám, že pak nejde vyřešit ovládání přes originál HU.
Past vedle pasti...
Druhotnej problém je, že se to vyřešit prakticky nedá (maximálně změna reproduktorů za lepší) protože jinak je (jak se asi domnívám) zesilovač i případně subwoofer připojenej k autu a načtenej do software, respektive k ovládání z toho združeného displeje (HU nelze vyměnit za něco "lepšího", zesilovač nelze vyměnit za jinej, woofer nelze použít jinej, než tovární...). Tedy samozřejmě asi nějak lze, ale předpokládám, že pak nejde vyřešit ovládání přes originál HU.
Past vedle pasti...

_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 454
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Taktéž potvrzuji, že Premium Sound je v P3 i po odhlučnění tragický, oproti PS z P2 a B&W z SPA. Jinak tady je nějaká inspirace, co všechno lze u P3 vyvádět za audio upgrady. https://www.swedespeed.com/threads/volvo-v60-audio-install-log.613935/ a https://www.swedespeed.com/threads/diy-subwoofer-project-a-premium-journey-to-the-low-end.158941/
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 229
- Registrován: 21 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: V70III D5 136kw
- Bydliště: Praha 9
V70III - výměna High Performance za Premium Sound
Tak trochu technický dotaz - chystám se vyměnit alespoň reproduktory na V70 P3 (jsou tam High Performance a je to zvukově fakt bída s nouzí) a co jsem předběžně shlédnul videa, tak chytří kluci ze švédska/číny tam plastovej nosník reproduktoru přibouchali nýtama (každej to při výměně musí odvrtat).
Nýtovačky schrastím, výměnu repro asi taky dám, ale nevím, jaké nýty jsou tam originál - které mám koupit, abych to tam zase mohl "přibodovat" (fakt ideální řešení, přicvaknout reproduktory nýtama
)
Nemáte někdo tucha, co za nýty bude ideální vzít?
Ještě jsem ani neschodil tapecírung, takže moc na živo nemám představu, kam se vejdu s výhybkou - ty sviňuchy jsou celkem veliký a hodně neskladný a bypasovat kabely někde před dveřma se mi moooc nechce...

Nýtovačky schrastím, výměnu repro asi taky dám, ale nevím, jaké nýty jsou tam originál - které mám koupit, abych to tam zase mohl "přibodovat" (fakt ideální řešení, přicvaknout reproduktory nýtama


Nemáte někdo tucha, co za nýty bude ideální vzít?
Ještě jsem ani neschodil tapecírung, takže moc na živo nemám představu, kam se vejdu s výhybkou - ty sviňuchy jsou celkem veliký a hodně neskladný a bypasovat kabely někde před dveřma se mi moooc nechce...


_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé