Kvalita kotoučů TRW
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#1 Kvalita kotoučů TRW
Chtěl bych varovat před úděsnou kvalitou brzdových kotoučů TRW.
Při delším odstavení vozidla se kotouč pod destčkou zvětšil měřil jsem na hodinkach +0,06mm na každé straně. Brzdy strašně kopaly. Dvakrát jsem to nechal stočit.
Stejnou zkušenost jsem udělal i s táhlem stabilizátoru. po 20tkm uplně vymlácený. Já už TRW nikdy na auto nedám.
Otazka jake brzdy na XC90I 336mm? Original nebo funguje i něco jiného? Moc se mi nechce experimentovat...
Při delším odstavení vozidla se kotouč pod destčkou zvětšil měřil jsem na hodinkach +0,06mm na každé straně. Brzdy strašně kopaly. Dvakrát jsem to nechal stočit.
Stejnou zkušenost jsem udělal i s táhlem stabilizátoru. po 20tkm uplně vymlácený. Já už TRW nikdy na auto nedám.
Otazka jake brzdy na XC90I 336mm? Original nebo funguje i něco jiného? Moc se mi nechce experimentovat...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#2 Kvalita kotoučů TRW
Mám cca 4měsíce (6tis km) XC90 TRW a potvrzuji výše uvedené. Měl jsem objednané bremba, ale volali mi, že nejsou tak navrhli TRW a já blbec z nedostatku času kývl. Do té doby byli na autě bremba a vše v pohodě.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Kvalita kotoučů TRW
To musela bejt dlouhá odstávka, tipuju tak půl roku a víc.
Při odstavení se mezi destičkou a kotoučem sraží voda, dochází ke kapilární kondenzaci, tzn. je tam mokro, i když všude okolo je sucho. Tím to tam rychleji koroduje. ALE pokud je odstaveno hodně dlouho, tak vzniklá koroze naopak brání vniknutí vlhkosti a kyslíku a koroduje to potom rychleji všude okolo. Když se s autem jezdí, tak k tomuhle nedochází, respektive jo, ale roznese/zprůměruje se to po celém obvodě brzdné plochy.
Jak tomu předejít? No moc ne, ale trochu pomůže, pokud před odstavením na místo dojedete bez brzd, tzn. po zabrždění popojet setrvačností ještě kousek, aby destičky co nejvíc odskočily. U automatu to bejvá větší problém.
Při odstavení se mezi destičkou a kotoučem sraží voda, dochází ke kapilární kondenzaci, tzn. je tam mokro, i když všude okolo je sucho. Tím to tam rychleji koroduje. ALE pokud je odstaveno hodně dlouho, tak vzniklá koroze naopak brání vniknutí vlhkosti a kyslíku a koroduje to potom rychleji všude okolo. Když se s autem jezdí, tak k tomuhle nedochází, respektive jo, ale roznese/zprůměruje se to po celém obvodě brzdné plochy.
Jak tomu předejít? No moc ne, ale trochu pomůže, pokud před odstavením na místo dojedete bez brzd, tzn. po zabrždění popojet setrvačností ještě kousek, aby destičky co nejvíc odskočily. U automatu to bejvá větší problém.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 756
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#4 Kvalita kotoučů TRW
Před dvěma lety jsem dělal na XC60 D5 AWD komplet kotouče a destičky, dával jsem TRW. Zatím vše bez problémů, kotouče jsou lesklé a bez výrazných rýh.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2148
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#5 Kvalita kotoučů TRW
1) při házivosti 0,06 (ne 0,6, ale 0,06) skoro nevěřím, že ty kotouče házely - respektive, že to bylo jakkoliv cítit, ale dobře.
2) TRW je prvovýrobní firma - dodávají komplet brzdové systémy, což jej společně s ATE a dalšími přeci jen staví do trochu lepšího světla.
3) Montoval jsem 02/2022 ATE kotouče na koncernové auto v běžném provozu. Klasicky zadní brzdy skoro nefunkční (což je ale u koncernu běžný jev). Přední třmeny chodily tehdy a chodí i dnes dobře, jsou poměrně lehce stlačitelné pístky, vodící čepy byly teď při demontáži stále dobře hybné a namazané a přesto byl jeden přední kotouč zkroucený na jedné straně tuším 0,6 a na druhé 0,4mm. Projev samozřejmě hrozný, pedál kopal atd...
TRW jsem montoval poměrně dost na běžná auta pro kombinovaný provoz a nikdy s nimi nebyl problém. Ani desky, ani kotouče, ani bubny. Tak nevím.
ATE mě teď poprvé takto nemile překvapilo - dle toho majitele auta vydržely rovné asi 3 týdny a pak to začalo - proč to se mnou řešil až teď po skoro půl roce nedovedu říct.
Co tím chci říct je to, že z jedné události (z tak možná milionů vyrobených kusů) nejde asi úplně udělat závěr, že ten výrobce stojí za kulové.
Posledních asi 5 aut jsem montoval ATE a zdá se vše OK (nikdo mi nevolá), ale mám je i na svém jednom autě a stačí mírný déšť a rezavé to je jak prase. Na druhém autě mám Feroda a tam auto stojí i 14dní a nic.. Lesklý kotouč.
Zkus ATE Powerdisc a k tomu NEkeramické desky.
2) TRW je prvovýrobní firma - dodávají komplet brzdové systémy, což jej společně s ATE a dalšími přeci jen staví do trochu lepšího světla.
3) Montoval jsem 02/2022 ATE kotouče na koncernové auto v běžném provozu. Klasicky zadní brzdy skoro nefunkční (což je ale u koncernu běžný jev). Přední třmeny chodily tehdy a chodí i dnes dobře, jsou poměrně lehce stlačitelné pístky, vodící čepy byly teď při demontáži stále dobře hybné a namazané a přesto byl jeden přední kotouč zkroucený na jedné straně tuším 0,6 a na druhé 0,4mm. Projev samozřejmě hrozný, pedál kopal atd...
TRW jsem montoval poměrně dost na běžná auta pro kombinovaný provoz a nikdy s nimi nebyl problém. Ani desky, ani kotouče, ani bubny. Tak nevím.
ATE mě teď poprvé takto nemile překvapilo - dle toho majitele auta vydržely rovné asi 3 týdny a pak to začalo - proč to se mnou řešil až teď po skoro půl roce nedovedu říct.
Co tím chci říct je to, že z jedné události (z tak možná milionů vyrobených kusů) nejde asi úplně udělat závěr, že ten výrobce stojí za kulové.
Posledních asi 5 aut jsem montoval ATE a zdá se vše OK (nikdo mi nevolá), ale mám je i na svém jednom autě a stačí mírný déšť a rezavé to je jak prase. Na druhém autě mám Feroda a tam auto stojí i 14dní a nic.. Lesklý kotouč.
Zkus ATE Powerdisc a k tomu NEkeramické desky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
- Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál
#6 Kvalita kotoučů TRW
Co se týče stbilizátoru, tak mám podobnou zkušenost, po pár tisících klepal spodní čep tyčky stabiku, kloub volný. Když jsem se na to ptal u prodejce, tak údajně byl jeden čas problém s kvalitou nebo přesností ochranných manžet na těch kloubech a dostával se tam bordel s vodou a šlo to rychle do háje. Co se týče brzdových kotoučů, tak zase kámoš, co jezdí závody do vrchu a okruhy tvrdí, že značka kotoučů nehraje roli, maximálně experimentují se zamrazením, ale destičky jsou to, co dělá brzdy takovými, jaké je zrovna chtějí. Jeden čas používali Starline, kdo je pro ně dělá nevím, ale prý neměli problém. Ta koroze mezi deskou a kotoučem je normální jev za vlhka. Pochybuju, že změnou značky si nějak výrazně pomůžeš, železo jak železo a složení směsi na desce se patrně nedopátráš. Destička ti chytne lišku i jen ze vzdušné vlhkosti v garáži....
Naposledy upravil(a) Spyke dne 01 srp 2022 17:03, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#7 Kvalita kotoučů TRW
Naposled jsem dával na xc90 standard ATE kotouče a keramický ATE desky a zatím nějaký 2 roky dobrý. Ze zkušenosti házivost do 0,1mm není znát.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#8 Kvalita kotoučů TRW
Odstávka byla vždy jen 2-3týdny.
2x0,06 je 0,12mm ale neni to hazivost ale skok na kotouči. Soustružník mi taky říkal, že to není nic strašného. Ale jezdit se s tím nedalo. Žádna povrchová koroze to nebyla. To by se obrousilo. Dal jsem tam staré origo kotouče co byly před výměnou a už přes 8tis km to jezdí bez problému. Zajímavé je, že to i před výměnou řikal technik na STK, že vidí na válci pulzaci brzdné síly.
Píšu své zkušenosti, kdo nevěří ať si s šrotem od TRW udělá zkušenost vlastní. Klidně mu k tomu poskytnu tyto super kotouče zcela zdarma
2x0,06 je 0,12mm ale neni to hazivost ale skok na kotouči. Soustružník mi taky říkal, že to není nic strašného. Ale jezdit se s tím nedalo. Žádna povrchová koroze to nebyla. To by se obrousilo. Dal jsem tam staré origo kotouče co byly před výměnou a už přes 8tis km to jezdí bez problému. Zajímavé je, že to i před výměnou řikal technik na STK, že vidí na válci pulzaci brzdné síly.
Píšu své zkušenosti, kdo nevěří ať si s šrotem od TRW udělá zkušenost vlastní. Klidně mu k tomu poskytnu tyto super kotouče zcela zdarma
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 Kvalita kotoučů TRW
Zajímavé.
Já už TRW kotoučů taky namontoval mnoho sad a nikdo si nestěžoval.
Dávám spíše ATE, ale když chce někdo něco levnějšího tak TRW.
U svého mám kombinaci TRW kotoučů a Textar destiček a taky bez problémů. Pravda je, že auto jezdí téměř denně.
Já už TRW kotoučů taky namontoval mnoho sad a nikdo si nestěžoval.
Dávám spíše ATE, ale když chce někdo něco levnějšího tak TRW.
U svého mám kombinaci TRW kotoučů a Textar destiček a taky bez problémů. Pravda je, že auto jezdí téměř denně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1665 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lubooos
-
- 5 Odpovědi
- 787 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od honzs
-
- 4 Odpovědi
- 625 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od S60 modrá-sedan
-
- 30 Odpovědi
- 7098 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kamov
-
- 74 Odpovědi
- 2332 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marekbm