Malý výkon klimatizace V70II

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14310
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od raolsa »

Hoj, křišťálové koule ven, mám tu záhadu. :D
V70II D5 2005, klimatizace skoro nechladí. Na teploměru evaporatoru je jen cca 16 - 17°C. Na omak jde podobná teplota z výdechů. Silná trubka od kompresoru se téměř neochladí.
Na autě je nový kompresor Mahle a téměř nový chladič Nissens. Větrák na chladiči běží, kompresor spíná - tlak cca 1400 - 1500 kPa. Doplněno chladivo na hodnotu na štítku 700g.
Nejdřív bylo málo chladiva cca 400g a kompresor spínal asi jednou za 2 vteřiny, při tom šel z výdechů teplý vzduch.
Po doplnění již takhle rychle nespíná a z výdechů jde ten cca 16° vzduch, ale to je furt málo.
U mého auta je tlak cca 950 kPa a na evaporatoru je po 3 minutách 6° a jde to dolů a silná trubka od kompresoru je studená.
Tož kde by mohl být zakopaný pes. :Search:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3334
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Vapik »

Zkus porovnat stetoskopem zvuk expanzního ventilu na svém a tom druhém autě, jestli se chovají podobně.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Urvanej »

tipnul bych taky na přicpaný ventil
Nicméně tlak na vstupu do něj by měl lézt výrazně přes 10 bar. Testovali sme je na 15-18bar, ale už si to nepamatuju přesně.
VIDA by ti měla říct poměrně hodně údajů kolem klimy.
Ideálně tlak před, za kompresorem a teploty taky aspoň 2.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14310
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od raolsa »

Vida právě říká jenom jeden tlak a teplotu na evaporatoru a jestli je sepnutá spojka kompresoru. Jinak nic.
Ten ventil mě taky napadl, ale nevím jak ho prověřit, to už je vyšší dívčí. A taky nemám plničku, abych si s tím mohl hrát.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Borderer
Offline
Příspěvky: 85
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Borderer »

Zkusil bych zajet tam, kde to plnili a normálně nechat změřit tlaky před/za kompresorem. Pro ně práce na dvě minuty.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Urvanej »

Hele expanzní ventil (TXV) bejvá poměrně blízko výparníku, vždycky k TXV byl přímo našroubovanej výparník.
Stejně musíš dojet to nechat odsát, tak ti u toho změří tlaky...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14310
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od raolsa »

Na tomhle autě nedělám přímo já, ale je to akce švagra.
Včera byl znovu na plničce a za den zmizelo 120g chladiva, ale podle nějakého čmuchače, co tam mají, žádný únik nenašli.
Rozebrali jsme i trubky do expanzního ventilu a uvnitř jsem nic zvláštního neviděl. Bohužel samotný ventil jsme nerozebrali, páč se šroubky nejde pohnout a ztrhnuli jsme šestihrany.
Prý se původní kompresor zadřel, takže je možné, že budou v systému špony, atd.
No zřejmě to bude akce na delší dobu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Borderer
Offline
Příspěvky: 85
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Borderer »

Kdyby uteklo 120g/den, tak to snad ani neprojde testem těsnosti, ne? Pokud to teda neuteklo ventilky nebo test není pro jistotu nastaven na 5 minut. :-D

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14310
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od raolsa »

Tak mi to nedalo a dneska jsem vyškubnul ten nový kompresor a vypadá to, že je v zadeli. :%)
Když vezmu některý ze starých kompresorů, co tu mám a ucpu výtlakovou díru, tak vrtačkou po chvilce točení s kompresorem skoro neotočím, kdežto tenhle nový se vesele točí dál skoro bez odporu.
Takže jsem ze dvou starších kompresorů dal dohromady jeden co by mohl fungovat a zítra proběhne další test s naplněním a uvidí se. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14310
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od raolsa »

Tak s "novým" kompresorem klima klimuje jak blázen, nicméně byl zjištěn drobný únik někde u expanzního ventilu. Neví se přesně kde, ale doporučil jsem nalít do systému barvivo, aby se to dalo lépe zdetekovat. Čmuchač přesné místo neurčil a pípal pouze když nebyl zapnutý vnitřní ventilátor.
Každopádně pán jede zítra na dovolenou, takže případné pokračování až po.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Malý výkon klimatizace V70II

Příspěvek od Urvanej »

No jesi pípá s ventilátorem, tak výparník KO :-(
S vypnutým ventilátorem ani nesepne kompresor.
Bývá rozumnější, občas, testovat úniky s vypnutým kompresorem, protože když je vypnutej, tak je v celym systému třeba 8 barů, kdežto u zapnutý klimy je ve výparníku kolem 3 a v kondenzátoru kolem 20 bar.
Ale jesi tam má takovej únik, tak po dovolený to bude všechno zeblitý :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 0ndro