Bylo mi ctí zúčastnit se úvodního podniku slovenského seriálu závodů veteránů. Krásné počasí, okruh s takřka nekonečnými zatáčkami a skvělá parta lidí..., některé jsem viděl naposled před kovidem. Přijeli taky tři závodní šestsettrojky, moje slabost. V depu zásadně startovaly současně, asi schválně - 24 válců krmených dvanácti dvoitými webery - jako když vyletí do luftu ruskej muničák!
Krásně jsme si zajezdili, až na jeden rozvoďák se nic netozbilo a z podvozku jedné tatrovky se musí vyklepat kačírek...
Ejektorové chlazení je jen na oranžové tatře, a to ne vždy. K autu je víc motorů a jen jeden je upraven pro ejektory.
(Demontáž/montáž motoru z/do auta se provádí s kompletnim výfukem a chlazením, borci to urvou za dvacet minut. Motor je uložen letmo, visí jen na převodovce, takže sundáš zadní čelo, motor trochu nadzvedneš, povolíš čtyři matky a auto odtlačíš od motoru )
Zdravím Standu!
Jenom bych doplnil - nejen borci vyndavají motor z T603 za 20 minut. Byl to normální normovaný čas na vyndání motoru. 40 minut na výměnu motoru, 2 hodiny na výměnu motoru s převodovkou, to se mohlo vyndat komplet nebo zvlášť. Těmi čtyřmi šrouby si již nejsem jist, nemusí se sundat ještě starter? Motor jsme vyndavali se "šusplechy", na podložení byl ideální 20l kanystr. Tedy pokud se to dělalo na silnici, na dílně jsme pod něj podkládali pojízdnej hever zn. Motex. Ale pokud se motor nevyndaval příliš často, tak byly zarezlé šrouby u šusplechů, někdy i šrouby držící zadní nárazník a čelo, dost často i šrouby držící víko za zadní sedačkou (šrouby M6 na plochý šroubovák. Povolit je všechny ručně byl voser. A dělali jsme to v dobách, kdy na celou opravnu byla k dispozici jen jedna ráčna, Takže pouze očkové a stranové klíče. Na ty šusplechy jsem měl udělaný T-klíč z trubkovýho klíče a šroubu k hlavě válců.
Rozbruslení, aneb pavouci, těšte se!
První letošní kontrolu funkce omezovače otáček provedu příští pátek, opět na Slovensku. Olej vyměněný, kombinéza vyžehlená. Dospat nemůžu...
Necelá padesátka aut, čtyři šestsettrojky místo loňských tří, obloha bez mráčku, všechny jízdy bez červených vlajek - to byl úvodní podnik ročníku 2025.
V depu si dalo sraz několk desítek veteránů, aby se mohly taky projet po okruhu - 2CV i americký muscle, VW busík i Alfa Romeo 75, wartburgy a žigulíky z Maďarska, dokonce jedna 244DLS...
Paráda prostě!
Více fotek https://www.bazala.sk/galeria/auto/gt-historic-cup-slovakiaring
Více informací o 244DLS https://www.volvo244dls.de/