Zendass - Saab 9-3 2.8T V6 08, ex: S80 3.2 06

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#1 Zendass - Saab 9-3 2.8T V6 08, ex: S80 3.2 06

Příspěvek od Zendass »

Asi nejlevnější 3.2 úlovek na českým internetu, dva roky uloženej v ESE za konečných 84.xxx korunek.
Nahrkáno 263.xxxKm (256.xxx při koupi)
Dvakrát ťuklý na předek - škoda do šedesáti v obou případech - geo a rám v pohodě, zbytek se dá opravit, tak jsem to vzal :lol:
Výbava sociální, ale dostačuje mi.
Super látkový sedačky, ale pouze vyhřívaný.
190892121_543808133449522_2390640969535308387_n.jpg
Ihned po koupi jsem ho servisoval, oleje motor + převodovka, filtry, proražená nádobka ostřikovačů - 19.540
Jelikož původní pneumatiky měly DOT 46/2011, tak dvě sady - 225/55 R16 Nokian Wetproof - 10.879Kč a 225/55 R16 Nokian WR D4 XL - 9996
Trošku vizuálku - nálepka do znaku volantu, samozřejmě, jsem netrefil velikost, takže skončila na palubce, 2x losíky na boky, chybějící chromový šrouby do kol - 1659
193852847_479314423370707_2823426803028719190_n.jpg
Mio SmartBox III + Mio MiVue C380 Dual - 4227Kč - Imrvére vybitá baterka, takže stejně na noc vypojuju :unknown: Ale kamerku doporučuju. Kabeláž se dá hezky schovat pod tapce.

Začal jsem pomalu skládat facelift nárazník, ještě mi spoustu věcí chybí, a cenovka je už dostatečně vysoká - přes 15 tisíc, a to nemám ani lampy, lak.
Původní nárazník je v nepoužitelným stavu.
242973633_1228289750983935_314705984481183368_n.jpg
Před týdnem jsem dělal větší servis motoru - Komplet rozvody, rozvod plochýho řemene
řetěz - 2440
Napínák řetězu - 1880
Ozubené kolo s VVT - 11.760
Spodní ozubené kolo - 1410
Ozubené kolo výfukové hřídele - 5880
Vodící lišty - 2100
Napínací kladka 2x - 570
Řemen příslušenství - 380
Aretační sady - 2000
Volnoběžka alternátoru - 2100
Gufero, těsnění - 570
5w-30+filtry, chladivo klimy - 1790
Práce - 8500

Suma sumárum - 41.380

Původní napínák řetězu byl vadný, při zastavení motoru se vracel.
Řetěz chrastil při studeném startu.
Volnoběžka na straně řemene byla zaseklá na obě strany.

Takže se mi opět potvrdilo - ŘETĚZ SE PROSTĚ MĚNÍ

Objednaný brzdy - Zimmermann 250.1360.53 a destičky Zimmermann 24123.900.1 + nějakej ten vercajk - 8858

Baterka 74Ah - 3100

To jsou zatím všechny výdaje - kromě benzínu - co jsem za ten necelej rok měl.
To auto, i přes vyšší cenu servisu, prostě miluju.
Průměrná spotřeba je okolo 11.4L/100Km - moc na to nehledím, najedu max 30km denně
Luxusní zvuková kulisa i v nižších otáčkách.
S výkonem nemám problém, předjetí i ve vyšší rychlosti je otázka několika málo sekund.

Furt má svoje muchy - mluví to německy, hlásí mi to chybu hlavního světla - všechno svítí, naklápí nevím co tomu miglo - nevím jak se mažou chyby, špatně zamykaj jedny dveře, mám jen jeden klíč, převodovka nakopává.

To je ale ještě spoustu času a hodně desetitisíců předemnou.

Plánuju - Přestavbu předku a zadku na facelift - makám na tom
- Custom laděnej vejfuk od BSR
- Bílá folie s černýma prvkama - celopolep
- předělání z 300mm brzd na 336mm
- Dvě černý origo sady kol, 18" (Modin, Fortuna, Skadi...)
- Naučit ho mluvit česky
- Originální styling exteriéru - spoiler

Doufám, že mě nezklame, a najezdí spoustu dalších kilometrů :beer:
272974856_4764224797001035_1870644586434004319_n.jpg
272974856_4764224797001035_1870644586434004319_n.jpg (55.54 KiB) Zobrazeno 862 x
Naposledy upravil(a) Zendass dne 21 bře 2022 22:29, celkem upraveno 2 x.

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#2 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Deshi »

Ahoj,
prosím tě, kolik to auto má najeto km?
Díky
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#3 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Zdravím,
263.xxx
Doplním

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#4 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Deshi »

Díky, jen se ptám, protože já už mám najeto 420tis a řetěz zatím ok (alespoň doufám :D )
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#5 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Je to spíš kus od kusu, ale fakt doporučuju občas otevřít kapotu, a po studeným startu pořádně z blízka poslechnout oblast rozvodů a řemene. Vůbec bych si toho nevšimnul, kdybych si to neposlechl :good:

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#6 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Kein »

Za ty prachy si myslím, že super. Udělej ještě jednouproplach AT a nech načíst adaptační hodnoty. Hodně lidem to s kopáním pomohlo. Jinak, řetěz půjde vždycky trochu slyšet ale nevím co ti to dělalo. Měnit ozubený kola bylo fakt nutný? Asi bych udělal jen řetěz a napínák
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#7 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Dělal to můj dvorní mechanik, kterýmu fakt věřím. Probral to s chlapcem, co dělá volva (nezmínil jméno), a že novej řetěz na starých kolech by mohl, ale taky nemusel udělat neplechu. Nemám moc zkušeností s technickýma věcma, ale připadne mi logický, že za těch 263tkm už můžou bejt trošku vychozený.
Jak jsem zmínil, pár sekund po studeným startu byl slyšet hrubší šelest, pak to trošku ztichlo, ale furt to bylo docela slyšet. Napínák by se měl jenom vysouvat, měl by být jištěnej proti zasunutí, jenže se i tak zasouval zpátky, takže se řetěz při zastaveným motoru povoloval.
Je to sice pálka, ale mám čistý svědomí, že zas můžu x let jezdit.

Co se týče té převodovky, názory jsou protichůdný. Někomu to může pomoct, někomu to odrovná převodovku. Nemám teď zrovna další desetitisíce na novou, tak to nechcu riskovat. Neznám historii auta.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od hajnej »

S tím automatem....tak udělej jen opatrnou výměnu. 4l ven 4l dovnitř. A za nějaký čas zase znovu takto.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 21 bře 2022 10:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#9 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od jancho »

Zendass výše píše, že hned po koupi již dělal olej v automatu. Jen nepíše jakým způsobem.
Odhaduji tedy, že se nejednalo o proplach, ale jen o ty 4l.
Takže bych to klidně zopakoval, jak píše Hajnej.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#10 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Jakým způsobem to dělali, to já nevím. Ale podle cenovky odhaduju, že udělali klasickej proplach několikanásobnou výměnou. Mechanik mi sice doporučil, že to mám nechat prohnat nějakou mašinou, ale fakt z toho mám obavy. Je to můj první automat, nevím jak se má správně chovat, nedokážu odhadnout jeho stav. Až budu dělat příští výměnu, podívám se jak se tam vůbec leze a uvidím.

Zprovoznil jsem vidu, takže je čas se učit, jen ještě sehnat nějakej káblík. :Yahoo!:

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od hajnej »

A co vlastně znamená, že automat kope? Kdy a jak?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#12 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Při řazení nahoru, zejména 2-4 tě to jakoby nakopne do zad. Přirovnal bych to asi k tomu, když na manuálu při zařazení nepovolíš plyn. Není to vyloženě protivný škubnutí, spíš jak kdyby to někdo žduchal. Nejznatelnější je to za studena, při nízké zátěži. Pokud trošku víc přišlápnu plyn (třeba do 1/3) a je to trochu zahřátý, řadí tak, že o ní nevím. V nižších rychlostech a za studena lítaj otáčky jak kdyby prokluzovala, v 80km/h to najednou nedělá.. nevím, nechápu to :unknown:

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#13 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Nosound89 »

Sice to máš do Prahy docela daleko, ale dovezl bych ji raději ke konzultaci k p. Patočkovi.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#14 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Obávám se, že praha je pro mě takřka nemyslitelná - 6 dní v týdnu, 13 hodin denně v práci. Původně jsem to v plánu měl, ale bohužel. V okolí neznám žádny dobrý převodovkáře. Při nejhorším to prostě nechám tak a uvidím co se vykákne :unknown:

Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

#15 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od JendaSL »

Takže po necelem roce jsi v tom za kilo a převodovku nejspíš před sebou?
_________________
C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#16 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Dalo by se to tak říct. S tím vším se při koupi počítalo :wink: ale kdybych chtěl, tak jsem v tom asi za 60.

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#17 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Kein »

Zase jestli to koupil za vosum petek tak si myslím, že dobrý. Vzhledem k nízké výbavě bych to neprožíval a udělal si z toho daily car. A seš první člověk koho znám co dělal na 3.2 rozvody komplet :D Každopádně S80 je hezký auto i v nižší výbavě. ;-)
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#18 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Jasně, že to bude dailyna. Na víkendy se plánuje 262C a/nebo C70 cabrio :roll:
Ty rozvody jsou trošku přepal, ale když už je rozdělaný, tak ať se to udělá komplet, mám rád klid a mír v duši. Jak mi popisoval průběh, bylo by prej asi příjemnější se mlátit igelitkou plnou konzerv přes koule. Samozřejmě nadsázka, ale trefná :lol:
Ještě sehnat nezávislý topení, přední senzory a bude to špica :good: i dailyna musí mít kýžený stav

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1620
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#19 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Kein »

Jestli počítám dobře, jsi na nějakých 130tis vč. pořizovací ceny, to není pořád zlé.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#20 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Bez gum a nárazníku by to sedělo. Ještě převodovka, kdyby za 60, tak jsem vícenéně na kupní ceně průměrné 3.2 s tím, že se tam nemá víceméně co pokazit.
Novej klíček bude taky stát slušnou almužnu, a rovnou, když budu v autorizáku, nahrát češtinu. V interiéru mi snad jen chybí nálepka na volantu.
Nový čelní sklo, protože se předchozí majitel asi hodně rád lepil na zadnice. Takže počítám, že ještě kilo padne :)
1F5B24A4-006A-4863-9516-DC2A9CCEE57A.jpeg

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#21 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Dneska výměna oleje v servu

Práce na hodinku, pokud to děláš poprvé a nemáš obě ruky levý

Olej 4l, hadičky, sponky atd- 1220kč
Pocit, že si uděláš něco na autě sám - k nezaplacení

Výměna brzdovky a brzdových hadiček před náma :)
34EE0FCC-DA10-4E08-9751-7D486D4E3D2D.jpeg

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Urvanej »

Člověče na výměnu oleje v servu stačí, když jsi detailista, tak 2l.
Ale teda pěkný to máš :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#23 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Dělal jsem to poprvé, takže jsem radši vzal víc, plus litr do rezervy na dolívání. Zmizne mi asi 20ml za půl roku. :roll:
Pořádně jsem to prohnal přes čerpadlo, ať je to vypláchnutý, protože původní olej vypadal jak vyjetej olej z traktoru :lol:
Příště kupuju novou expansku, ve filtru byly docela hnusný šlemy a je i po výplachu čističem brzd hodně špinavá.

Snažím se makat i na kosmetice, ale mechanika je přednější :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#24 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od zdenal111 »

Expanska má vnitřní filtr a ten při tomto stavu oleje určitě nevyčistíš .Lepší pro servo tu nádobu vyměnit a maká to na 100% . :good:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 57
Příspěvky: 132
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-3 2.8T 2008

#25 Zendass - Volvo S80 3.2 2006

Příspěvek od Zendass »

Za ty 3 léta to udělám komplet i s čerpadlem, asi. Čerpadlo už jde hodně slyšet, zejména když se blížím k plnýmu rejdu. To stejný i s posilovačem brzd, zdá se mi, že docela trvá, než pořádně nasosá. Kolikrát si ve městě připadám, jak kdybych jezdil v moskviču. :lol:

Mimochodem, dá se i přes čínskej dice nahrát ČJ a udělat spolehlivá diag? Nebo je to o něco ořezaný? :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“