Výměna pístních kroužků xc90 D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 10
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bolehošť
- Vůz: Volvo xc 90
#1 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Ahojda hodně z vás píše, že za vysokou spotřebou motorového oleje stojí zapečené kroužky. Na kolik opravdu reálně vyjde výměna pístních kroužků s prací? Počítám samozřejmě i s výměnou výřivých klapek, které také určitě po 300 tis nebudou uplně v lati. Díky z info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 90
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hořovice
- Vůz: Volvo XC90 120kW
#2 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Nepočítal bych moc, že to skončí jenom u kruhů. Třeba budou i máznutý válce. Co říkáte na nové kruhy bez řešení ovality válců?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#3 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Tohle bych prvne resil neinvazivnimi pokusy.
Pokud 100% neni na vine unik oleje (napriklad turbem, coz zjistim pohledem, nebo oddelanim spodni hadice intercooleru), tak bych radeji zacal mene nakladnou cestou.
Merenim komprese asi jako prvni
Lze napriklad bg109 ci jine vyplachy. Lze demontovat zhavky a nalit spalovaci prostor petrolejem. Necha se odstat pres noc, vypusti se olej i s tim petrolejem co protekl dolu, pri odpojenych vstrikovacich se "vyfouka" startovanim motoru pripadny zbytek petroleje ven no a zkusi se jestli to pomohlo.
Edit : huli ti motor z merky oleje,kdyz ji za behu motoru vytahnes?
Pokud 100% neni na vine unik oleje (napriklad turbem, coz zjistim pohledem, nebo oddelanim spodni hadice intercooleru), tak bych radeji zacal mene nakladnou cestou.
Merenim komprese asi jako prvni
Lze napriklad bg109 ci jine vyplachy. Lze demontovat zhavky a nalit spalovaci prostor petrolejem. Necha se odstat pres noc, vypusti se olej i s tim petrolejem co protekl dolu, pri odpojenych vstrikovacich se "vyfouka" startovanim motoru pripadny zbytek petroleje ven no a zkusi se jestli to pomohlo.
Edit : huli ti motor z merky oleje,kdyz ji za behu motoru vytahnes?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 10
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bolehošť
- Vůz: Volvo xc 90
#4 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Z olejové měrky, za běhu motoru na volnoběh se jen lehounce kouří a za zvýšených otáček tam vzniká (jakoby) podtlak.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#5 Výměna pístních kroužků xc90 D5
A jaka je realna "spotreba" toho oleje na 1000km tedy?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 10
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bolehošť
- Vůz: Volvo xc 90
#6 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Momentálně auto žere 1litr na 700 km oleje mobil 1 5w50
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Tohle bych viděl spíše na turbo. Koukal jsi do hadic?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#8 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Na 2.4T jsme pred rozebranim(a byly to krouzky(detaily uz nevim, zda chybejici, poskozene, unavene... najezd cca 220kkm)), skoncili na 1L/100KM, mozna jeste min...
Takze pokud nenajdes unik jinde, tak bych sel cestou co popsal jirka87 , pokud by byla zmena k lepsimu, tak bych pak pokracoval i velkou dekarbonizaci(a nebo ji i zacal, neb u nafty jde olej dohaje, takze idealne udelat zaraz s vyplachem...), coz lze i tim petrakem, pokud samo domo a tak
Takze pokud nenajdes unik jinde, tak bych sel cestou co popsal jirka87 , pokud by byla zmena k lepsimu, tak bych pak pokracoval i velkou dekarbonizaci(a nebo ji i zacal, neb u nafty jde olej dohaje, takze idealne udelat zaraz s vyplachem...), coz lze i tim petrakem, pokud samo domo a tak
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#9 Výměna pístních kroužků xc90 D5
1L na 700km mi nezere ani sestivalcova Omega, ktera jezdi vyhradne kratke trasy a vika ventilu ji tecou jak Dunaj.
Vyndej hadici od mezichladice a proved kontrolu mnozstvi oleje tam...a to rychle. Abys nemel "diesel runaway"....
Vyndej hadici od mezichladice a proved kontrolu mnozstvi oleje tam...a to rychle. Abys nemel "diesel runaway"....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 10
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bolehošť
- Vůz: Volvo xc 90
#10 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Hadice od turba jsem kontroloval, na vstupu do coleru. Trochu mastné to je, ale fakt jen trošku. Kdyby to šlo vše přez turbo tak byy tam muselo bejt oleje už nad míru.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#11 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Tak bych zmeril tlaky. Co nejdriv. Idealne skutecnym manometrem.
Common Rail to vlastne sice v zasade umi i diagnosticky, jenze vysledek bude tak nejak ok jen pri predpokladu,ze je vstrikovac v dobrem stavu a na to nelze spolehat.
Takze budik...
Common Rail to vlastne sice v zasade umi i diagnosticky, jenze vysledek bude tak nejak ok jen pri predpokladu,ze je vstrikovac v dobrem stavu a na to nelze spolehat.
Takze budik...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Výměna pístních kroužků xc90 D5
jirka87: a já myslel, že se diagnosticky vyhodnocuje komprese ze zpomalení otáček při kompresi, takže vstřikovače na to nemají žádný vliv...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#13 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Ony by to některé systémy měly umět. Já s tím praxi na jedné značce mám, ale Volvo to nebylo. Asi to bude záležet na generaci common railu, značce auta a nepochybně na značce diagnostiky. Tak či onak to ale bylo spíš orientační údaj a nespoléhal bych na to, proto taky píšu - budík je budík. Jednoznačně.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#14 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Viděl jsem několik způsobů:
1. nejstarší, nejméně přesný a pouze srovnávací. Měří se odběr proudu na startéru, s horní úvratí roste proud na startéru, výsledkem je křivka kdy je možné odečíst rozdíly mezi válci.
2. Jak píše urvanej. Vyhodnocuje se úhlové zrychlení setrvačníku. Přesnost větší než 1. způsob, ale také spíš porovnávací
3. Jak píše Jirka přes vstřiky, ale tady přesný mechanismus neznám.
1. nejstarší, nejméně přesný a pouze srovnávací. Měří se odběr proudu na startéru, s horní úvratí roste proud na startéru, výsledkem je křivka kdy je možné odečíst rozdíly mezi válci.
2. Jak píše urvanej. Vyhodnocuje se úhlové zrychlení setrvačníku. Přesnost větší než 1. způsob, ale také spíš porovnávací
3. Jak píše Jirka přes vstřiky, ale tady přesný mechanismus neznám.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#15 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Ale na klasický manometr nemá žádný způsob.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#16 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Například : (2:25 - a zde to neměří přes vstřikovače, ale na základě čidel - zpomalení jak píšou kluci výše)
Ale jinak u nafty (někde, někdy a ne vším) je to tak, že se jedná o obecné měření komprese přes OBD i pomocí palivového vstřikovače (respektive dodnes je mi to tvrzeno a teď jsem ještě volal do autorizáku, jestli to tak skutečně je - potvrzeno, že ano). Je to ale hodně obecné a spíše vhodné tam, kde mám podezření, že některý válec je fakt KO (propálený píst, podpálený ventil apod). Navíc případné problémy se ten systém snaží nějak kompenzovat sám, takže je to dost o ničem takové měření.
EDIT : je to vlastně tak, jak říká chlapík ve videu - je to spíše vodítko pro případy, kdy mám podezření a než si zašpiním ruce, tak můžu zkusit tohle.
Závěrem tedy do třetice - budík je jasný vítěz
Ale jinak u nafty (někde, někdy a ne vším) je to tak, že se jedná o obecné měření komprese přes OBD i pomocí palivového vstřikovače (respektive dodnes je mi to tvrzeno a teď jsem ještě volal do autorizáku, jestli to tak skutečně je - potvrzeno, že ano). Je to ale hodně obecné a spíše vhodné tam, kde mám podezření, že některý válec je fakt KO (propálený píst, podpálený ventil apod). Navíc případné problémy se ten systém snaží nějak kompenzovat sám, takže je to dost o ničem takové měření.
EDIT : je to vlastně tak, jak říká chlapík ve videu - je to spíše vodítko pro případy, kdy mám podezření a než si zašpiním ruce, tak můžu zkusit tohle.
Závěrem tedy do třetice - budík je jasný vítěz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 14
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
- Bydliště: Kolín
#17 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Od dvou lidí, co poptávali na VEA D4 výměnu pístů a pístních kroužků, jsem nezávisle narazil na částku 80 tisíc Kč Jeden z nich poptával například u T6R, tuším.
Sám teď jedu (přímo teď!) pro V70 MY2014 s VEA D4 a tak trochu se toho obávám - olej to žere zatím "jen" 1l/3000km, ale dřív nebo později to nějaký preventivní zásah bude chtít, než bude zle. Jinak je to voňavka, takže do toho jdu i s tímhle rizikem... snad nebudu litovat a výdaje neporostou ještě dál!
Sám teď jedu (přímo teď!) pro V70 MY2014 s VEA D4 a tak trochu se toho obávám - olej to žere zatím "jen" 1l/3000km, ale dřív nebo později to nějaký preventivní zásah bude chtít, než bude zle. Jinak je to voňavka, takže do toho jdu i s tímhle rizikem... snad nebudu litovat a výdaje neporostou ještě dál!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 205
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
#18 Výměna pístních kroužků xc90 D5
Tohle znám žrálo mi také litr na 3000 km, do půl roku už jsem byl na jeden litr na 1000km, laboroval jsem s 5w50 od Martina, zrálo to stejně. Měl jsem dvě možnosti, buď do toho jít nebo prodat. Vybrat jsem si první možnost a šel jsem do opravy. Problém byl zapečení pístních kroužku, když bych ne sáhl na turbo (nepovedení repase turba 10000 v turbocaru), a vstřiky (repase vstřiku 17000) pak by mi tato oprava stala o 35000 Kč levněji a dva měsíce sr.......ní. celkové mi stalo 80000.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek