Výměna pístních kroužků xc90 D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#1 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Ahojda hodně z vás píše, že za vysokou spotřebou motorového oleje stojí zapečené kroužky. Na kolik opravdu reálně vyjde výměna pístních kroužků s prací? Počítám samozřejmě i s výměnou výřivých klapek, které také určitě po 300 tis nebudou uplně v lati. Díky z info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 90
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

#2 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od fedo01 »

Nepočítal bych moc, že to skončí jenom u kruhů. Třeba budou i máznutý válce. Co říkáte na nové kruhy bez řešení ovality válců?

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#3 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

Tohle bych prvne resil neinvazivnimi pokusy.

Pokud 100% neni na vine unik oleje (napriklad turbem, coz zjistim pohledem, nebo oddelanim spodni hadice intercooleru), tak bych radeji zacal mene nakladnou cestou.

Merenim komprese asi jako prvni

Lze napriklad bg109 ci jine vyplachy. Lze demontovat zhavky a nalit spalovaci prostor petrolejem. Necha se odstat pres noc, vypusti se olej i s tim petrolejem co protekl dolu, pri odpojenych vstrikovacich se "vyfouka" startovanim motoru pripadny zbytek petroleje ven no a zkusi se jestli to pomohlo.

Edit : huli ti motor z merky oleje,kdyz ji za behu motoru vytahnes?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#4 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Z olejové měrky, za běhu motoru na volnoběh se jen lehounce kouří a za zvýšených otáček tam vzniká (jakoby) podtlak.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#5 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

A jaka je realna "spotreba" toho oleje na 1000km tedy?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#6 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Momentálně auto žere 1litr na 700 km oleje mobil 1 5w50

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od raolsa »

Tohle bych viděl spíše na turbo. Koukal jsi do hadic?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#8 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Zajsoft »

Na 2.4T jsme pred rozebranim(a byly to krouzky(detaily uz nevim, zda chybejici, poskozene, unavene... najezd cca 220kkm)), skoncili na 1L/100KM, mozna jeste min...
Takze pokud nenajdes unik jinde, tak bych sel cestou co popsal jirka87 , pokud by byla zmena k lepsimu, tak bych pak pokracoval i velkou dekarbonizaci(a nebo ji i zacal, neb u nafty jde olej dohaje, takze idealne udelat zaraz s vyplachem...), coz lze i tim petrakem, pokud samo domo a tak :)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#9 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

1L na 700km mi nezere ani sestivalcova Omega, ktera jezdi vyhradne kratke trasy a vika ventilu ji tecou jak Dunaj.

Vyndej hadici od mezichladice a proved kontrolu mnozstvi oleje tam...a to rychle. Abys nemel "diesel runaway"....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Bolehošť
Vůz: Volvo xc 90

#10 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Martin »

Hadice od turba jsem kontroloval, na vstupu do coleru. Trochu mastné to je, ale fakt jen trošku. Kdyby to šlo vše přez turbo tak byy tam muselo bejt oleje už nad míru.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#11 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

Tak bych zmeril tlaky. Co nejdriv. Idealne skutecnym manometrem.

Common Rail to vlastne sice v zasade umi i diagnosticky, jenze vysledek bude tak nejak ok jen pri predpokladu,ze je vstrikovac v dobrem stavu a na to nelze spolehat.

Takze budik...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Urvanej »

jirka87: a já myslel, že se diagnosticky vyhodnocuje komprese ze zpomalení otáček při kompresi, takže vstřikovače na to nemají žádný vliv... :unknown:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#13 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

Ony by to některé systémy měly umět. Já s tím praxi na jedné značce mám, ale Volvo to nebylo. Asi to bude záležet na generaci common railu, značce auta a nepochybně na značce diagnostiky. Tak či onak to ale bylo spíš orientační údaj a nespoléhal bych na to, proto taky píšu - budík je budík. Jednoznačně.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#14 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Vapik »

Viděl jsem několik způsobů:
1. nejstarší, nejméně přesný a pouze srovnávací. Měří se odběr proudu na startéru, s horní úvratí roste proud na startéru, výsledkem je křivka kdy je možné odečíst rozdíly mezi válci.
2. Jak píše urvanej. Vyhodnocuje se úhlové zrychlení setrvačníku. Přesnost větší než 1. způsob, ale také spíš porovnávací
3. Jak píše Jirka přes vstřiky, ale tady přesný mechanismus neznám.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#15 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Vapik »

Ale na klasický manometr nemá žádný způsob.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2145
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#16 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od jirka87 »

Například : (2:25 - a zde to neměří přes vstřikovače, ale na základě čidel - zpomalení jak píšou kluci výše)

Ale jinak u nafty (někde, někdy a ne vším) je to tak, že se jedná o obecné měření komprese přes OBD i pomocí palivového vstřikovače (respektive dodnes je mi to tvrzeno a teď jsem ještě volal do autorizáku, jestli to tak skutečně je - potvrzeno, že ano). Je to ale hodně obecné a spíše vhodné tam, kde mám podezření, že některý válec je fakt KO (propálený píst, podpálený ventil apod). Navíc případné problémy se ten systém snaží nějak kompenzovat sám, takže je to dost o ničem takové měření.

EDIT : je to vlastně tak, jak říká chlapík ve videu - je to spíše vodítko pro případy, kdy mám podezření a než si zašpiním ruce, tak můžu zkusit tohle.

Závěrem tedy do třetice - budík je jasný vítěz :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 2 roky 6 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: XC70 D4 VEA (MY2014/2015)
Bydliště: Kolín

#17 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od Dacan_cz »

Od dvou lidí, co poptávali na VEA D4 výměnu pístů a pístních kroužků, jsem nezávisle narazil na částku 80 tisíc Kč :) Jeden z nich poptával například u T6R, tuším.
Sám teď jedu (přímo teď!) pro V70 MY2014 s VEA D4 a tak trochu se toho obávám - olej to žere zatím "jen" 1l/3000km, ale dřív nebo později to nějaký preventivní zásah bude chtít, než bude zle. Jinak je to voňavka, takže do toho jdu i s tímhle rizikem... snad nebudu litovat a výdaje neporostou ještě dál!

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#18 Výměna pístních kroužků xc90 D5

Příspěvek od paiu »

Tohle znám žrálo mi také litr na 3000 km, do půl roku už jsem byl na jeden litr na 1000km, laboroval jsem s 5w50 od Martina, zrálo to stejně. Měl jsem dvě možnosti, buď do toho jít nebo prodat. Vybrat jsem si první možnost a šel jsem do opravy. Problém byl zapečení pístních kroužku, když bych ne sáhl na turbo (nepovedení repase turba 10000 v turbocaru), a vstřiky (repase vstřiku 17000) pak by mi tato oprava stala o 35000 Kč levněji a dva měsíce sr.......ní. celkové mi stalo 80000.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“