Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Ahoj, dnes jsem si koupil sadu parkovacích čidel a chtěl bych je namontovat na S80ku. Mám to auto 3 dny, a ať jsem to prolézal zdola nebo shora, nepřišel jsem na to, jak na to (jak sundat nárazník).
Pak mě napadla jedna věc - zda by to šlo bez sundání nárazníku? Otvory se vrtají zvenčí, čidla se zastrkávají zvenčí, jde jen o to, protáhnout kablíky. Půjde to takto? Není tam nějaká pěnová výplň? Nebo šla by sundat ta černá horní část nárazníku?
Děkuji předem každému, kdo mi poskytne jakoukoliv informaci.
P.S. Bez těch čidel se s tou S80kou couvá fakt blbě.
_________________ Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Volvo S60 2,0 (MY2011, automat)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan ex Volvo V60 D4 Summum (MY2014, VEA, automat, poladěno od D5T5 na 172 kW) ex Volvo S40 1.6i (MY2008) ex Volvo V60 D3 Summum (MY2011, automat) ex Volvo S80 D5 Summum 2005 automat ex Volvo S80 D5 Summum 2002 automat
Pod každým nárazníkem je nějaká výztuha. Podívej se na nějaké auto, které má namontovaný origo asistent a dej čidla do stejné polohy. Já jsem montoval parkovacího asistenta do V40 a nárazník jsem sundal. Koupil jsem bezdrátovou verzi asistenta, abych nemusel tahat autem kabeláž. Když zajdeš do servisu Volva, tak tam mají ke každému typu Volva knížku s doplňky a tam jde zjistit, kam čidla dát. Také od nich jde získat kopie návodu k originálnímu parkovacímu asistentovi. Všechna Volva používala jeden typ asistenta.
_________________ V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
georg píše:Ahoj, dnes jsem si koupil sadu parkovacích čidel a chtěl bych je namontovat na S80ku. Mám to auto 3 dny, a ať jsem to prolézal zdola nebo shora, nepřišel jsem na to, jak na to (jak sundat nárazník).
Pak mě napadla jedna věc - zda by to šlo bez sundání nárazníku? Otvory se vrtají zvenčí, čidla se zastrkávají zvenčí, jde jen o to, protáhnout kablíky. Půjde to takto? Není tam nějaká pěnová výplň? Nebo šla by sundat ta černá horní část nárazníku?
Děkuji předem každému, kdo mi poskytne jakoukoliv informaci.
P.S. Bez těch čidel se s tou S80kou couvá fakt blbě.
No nevím, asi jde jen o zvyk. Odšroubuješ čtyři torxy pod krytkama z kufru, odpojíš z kapsy pravý strany konektor antény, odvrtáš nýty přichycení nárazníku k podběhu (z každý strany 5x) a sundáš nárazník :?:
A stejně sou nejlepší zrcátka! Zajímalo by mě jak budete pužívat parkovacího asistenta s přívěsem... Nebo ve vysoký trávě,nebo... Je to už moc pohodlný a pak si třeba taky orvete auto z boku a čidlo ani nepípne.....
Respektuji názory proti parkovacím senzorům, ALE:
- proč jsem sháněl auto s automatickou převodovkou? Abych si USNADNIL cestování. Už dávno mě nevytáčejí ohlasy, že automat je pro ženský nebo pro ty, co to jinak neumí.
A ten samý přístup mám i k parkovacím senzorům. Už jsem si na ně zvyknul u předchozího auta a pak také vím, že se "za velkou prdelí" auta lehce přehlédne sloupek, dítě, rantl a pod. A to nemluvím o tom, že někdy zaparkovat ve velkých městech je parádní nervák. No a možná to tak úplně taky neumím jen na ta zrcátka!
Odpoledne to jdu spáchat, zkusím to bez sundání nárazníku. Pak podám hlášení.
_________________ Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Volvo S60 2,0 (MY2011, automat)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan ex Volvo V60 D4 Summum (MY2014, VEA, automat, poladěno od D5T5 na 172 kW) ex Volvo S40 1.6i (MY2008) ex Volvo V60 D3 Summum (MY2011, automat) ex Volvo S80 D5 Summum 2005 automat ex Volvo S80 D5 Summum 2002 automat
georg píše:Respektuji názory proti parkovacím senzorům, ALE:
- proč jsem sháněl auto s automatickou převodovkou? Abych si USNADNIL cestování. Už dávno mě nevytáčejí ohlasy, že automat je pro ženský nebo pro ty, co to jinak neumí.
A ten samý přístup mám i k parkovacím senzorům. Už jsem si na ně zvyknul u předchozího auta a pak také vím, že se "za velkou prdelí" auta lehce přehlédne sloupek, dítě, rantl a pod. A to nemluvím o tom, že někdy zaparkovat ve velkých městech je parádní nervák. No a možná to tak úplně taky neumím jen na ta zrcátka!
Odpoledne to jdu spáchat, zkusím to bez sundání nárazníku. Pak podám hlášení.
Pak dej vědět, mě se to líbí už jen jako gadget... Na kombi ale parkovací asistent není potřeba vůbec... maximálně dopředu, ale už i tam mám odhad slušnej... Spíš mě láká parkovací kamera... ta jediná může ještě dále zlepšit můj odhad... z 3 cm na 1 cm
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Nenech se odradit zpátečnickejma řečma a namontuj na auto parkovacího asistenta. Kdyby tě to jen jednou zastavilo před děckem nebo důchodcem, tak je to hodně dobrá investice. Já mám taky automat kvůli tomu, že mě řazení nebaví. S automatem se mohu více věnovat okolí, kochat se krajinou a nepřemejšlet o tom, že musím zase přeřadit. Četl jsem třeba hromadu článků o tom, jaká blbost je inteligentní tempomat a přitom je to jedna z nejgeniálnějších věcí na autě při dnešních předpisech. Nastaví se rychlost a vzdálenost mezi autama a elektronika udělá všechno sama. Není daleko doba, kdy bude parkovací asistent povinnou výbavou všech nových aut. Kdysi cajti dávali pokuty za svícení ve dne, za přídavnou mlhovku a za třetí brzdové světlo a dneska to má každé auto povinně. Stejný to bude s parkovacím asistentem a se vším, čemu se říká elektronické blbinky.
_________________ V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
georg píše:Respektuji názory proti parkovacím senzorům, ALE:
- proč jsem sháněl auto s automatickou převodovkou? Abych si USNADNIL cestování. Už dávno mě nevytáčejí ohlasy, že automat je pro ženský nebo pro ty, co to jinak neumí.
A ten samý přístup mám i k parkovacím senzorům. Už jsem si na ně zvyknul u předchozího auta a pak také vím, že se "za velkou prdelí" auta lehce přehlédne sloupek, dítě, rantl a pod. A to nemluvím o tom, že někdy zaparkovat ve velkých městech je parádní nervák. No a možná to tak úplně taky neumím jen na ta zrcátka!
Odpoledne to jdu spáchat, zkusím to bez sundání nárazníku. Pak podám hlášení.
Plně souhlasím s georgem. Já jsem si cestování usnadnil ještě víc - necestuju. A když už musím cestovat, tak letím nebo se nechám vozit (né že bych měl šoféra, ale jedu vlakem, busem). Tím pádem pro mě není řízení auta nutnou povinností, ale příjemnou radostí - Vychutnávám si řazení, meziplyny, jedu v klídečku, parkuju tam, kde je dost místa. Kam bych třeba dal v Tatře parkovací asistent? Vrtat džuzny do chromovanýho nárazníku??
Navíc bývaly doby, kdy autům stačily tři kvalty - trojka se dávala ve čtyřicítce a téměř celou cestu se tam nechala...
Nebo - pravidelně jezdíme na Šumavu. Je to z Brna 305 kiláků a my to jedeme celý den - cestou dvě restaurace, hrad, muzeum, nákup. Do cíle přijíždíme odpočinutí. I bez tempomatů, asistentů a ostatních módních hejblat.
georg píše:Respektuji názory proti parkovacím senzorům, ALE:
- proč jsem sháněl auto s automatickou převodovkou? Abych si USNADNIL cestování. Už dávno mě nevytáčejí ohlasy, že automat je pro ženský nebo pro ty, co to jinak neumí.
A ten samý přístup mám i k parkovacím senzorům. Už jsem si na ně zvyknul u předchozího auta a pak také vím, že se "za velkou prdelí" auta lehce přehlédne sloupek, dítě, rantl a pod. A to nemluvím o tom, že někdy zaparkovat ve velkých městech je parádní nervák. No a možná to tak úplně taky neumím jen na ta zrcátka!
Odpoledne to jdu spáchat, zkusím to bez sundání nárazníku. Pak podám hlášení.
Plně souhlasím s georgem. Já jsem si cestování usnadnil ještě víc - necestuju. A když už musím cestovat, tak letím nebo se nechám vozit (né že bych měl šoféra, ale jedu vlakem, busem). Tím pádem pro mě není řízení auta nutnou povinností, ale příjemnou radostí - Vychutnávám si řazení, meziplyny, jedu v klídečku, parkuju tam, kde je dost místa. Kam bych třeba dal v Tatře parkovací asistent? Vrtat džuzny do chromovanýho nárazníku??
Navíc bývaly doby, kdy autům stačily tři kvalty - trojka se dávala ve čtyřicítce a téměř celou cestu se tam nechala...
Nebo - pravidelně jezdíme na Šumavu. Je to z Brna 305 kiláků a my to jedeme celý den - cestou dvě restaurace, hrad, muzeum, nákup. Do cíle přijíždíme odpočinutí. I bez tempomatů, asistentů a ostatních módních hejblat.
Koňskej povoz taky není k zahození . Když usneš tak se nic neděje, koně cestu domů najdou..a kochat se můžeš do halelůja.
Jarda V píše:A stejně nejlepší parkovací asistent je pevný tažný
jojo znam - parkovaci asistent "BŘINK"
ne tomu elektronickemu bych se nebranil, ale zjistil jsem, ze tak jako tak neni vsemocny.... dite sice pak neprejedu a i psa to dovede zaregistrovat, ale uz pri 20cm volneho mista za autem to pisti jakoze zadne misto neni - pri pomerech u nas v ulici bych s asitentem nezaparkoval.... navic jsem zjistil ze to snadno umi prehlednout napriklad uzke sloupky, patniky a podobne objekty..... takze - ne ze by byl vyslovene spatny, ale za danou cenu neposkytuje dostecnou spolehlivost a funcnost.... to uz mi prijde praktictejsi kamera kterou si vidim primo za zadni naraznik a pokud je v aute AV system tak neni toto reseni o nic drazsi nez asistent...
PS unsadnovat si cestovani je vazne bomba, automat je super vynalez, stejne jako dalsi hejblatka....
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
jj je to urcite dobra vec, ale beda jak si na nej zvyknes - znamej couval s XC90, asist v phode nic nehlasil a najednou rana - ze sikma na zadni posledni sloupek tlusta vetev - vymena zadniho skla + nevim jestli 5. dvere rovnal, nebo taky menil...
_________________ '01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl '08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Děkuji všem za příspěvky - statisticky to asi parkovací asistent vyhrál.
Před chvílí jsem to dobastlil a zde jsou poznatky - třebas to někomu pomůže.
Nárazník jsem nesundával, zevnitř kufru jsem sundal ten dlouhý plastový deklík - je zevnitř přes oko zámku a z boku jsou na něm světýlka. Pak jsem vyndal ty kobercové kapsy - aby se mohlo ke světlům. Na netu jsem si našel pár fotek S80ek s čidlama, vytisknul jsem si to a vzal to jako mustr umístění. Naměřil a vyvrtal jsem 4 díry (vrták byl přiložen) a pak nastalo to nejhorší - kudy a jak protáhnout dovnitř kabeláž od čidel. Pak jsem našel dvě záslepky v zadním čelu (vlevo a vpravo) a myslím si, že tudy Volvo tu elektriku taky tahá. Pak jsem pomocí svařovacího drátu a isolepy kablíky protahal. Kablíky jsem v místě průchodu přes otvor v zadním čele obalil isolepou a zamáznul lukoprénem.
Řídící jednotku jsem přišrouboval do pravé zadní kapsy na takové zahnuté plastové koleno (odvětrávání?) tak, aby to nevadilo krytu, připojil na kablíky k žárovce zpátečky, zapojil pípák a hotovo. Ještě upozorňuji na skutečnost, že každé čidlo má na sobě značku UP a tou se musí směřovat nahoru - z důvodu vyzařovací charakteristiky.
_________________ Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Volvo S60 2,0 (MY2011, automat)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan ex Volvo V60 D4 Summum (MY2014, VEA, automat, poladěno od D5T5 na 172 kW) ex Volvo S40 1.6i (MY2008) ex Volvo V60 D3 Summum (MY2011, automat) ex Volvo S80 D5 Summum 2005 automat ex Volvo S80 D5 Summum 2002 automat
STANDA:
Plně souhlasím s georgem. Já jsem si cestování usnadnil ještě víc - necestuju. A když už musím cestovat, tak letím nebo se nechám vozit (né že bych měl šoféra, ale jedu vlakem, busem). Tím pádem pro mě není řízení auta nutnou povinností, ale příjemnou radostí - Vychutnávám si řazení, meziplyny, jedu v klídečku, parkuju tam, kde je dost místa. Kam bych třeba dal v Tatře parkovací asistent? Vrtat džuzny do chromovanýho nárazníku??
Navíc bývaly doby, kdy autům stačily tři kvalty - trojka se dávala ve čtyřicítce a téměř celou cestu se tam nechala...
To je aspoň slovo do pranice! Proč si kupujete auta,dyž vás nebaví je obsluhovat? Nechtěli by ste eště někoho,gdo by vam motal koleckem a slapal na pedaly?? Není nad to,dyz si clovek muze pred zatackou podradit...... atd...
Já neříkám že automat je špatnej,ale já bych ho neměl... To už bych mohl jezdit autobusem a motat si jen tak v luftě, a parkovací senzory? Já tím neumím,jen mě to znervozňuje... Ale proti gustu..... A proto mam rád svýho poláka-člověk se musí starat aby to jelo, a ví přesně co po něm může chtít a co jak funguje...
Jarda V píše:A stejně nejlepší parkovací asistent je pevný tažný
tak takovýmhle asistentem mi někdo udělal díru do nárazníku pěkně děkuju
Samozřejmně že to chce citovku a ne couvat na plnej plyn i když jednoho pošuka co takhle coufá znám a málem si udělal díru do vlastního nárazníku o voj svého přívěsu
Za ty kacky je to celkem dobry, ne zebych to potreboval, ale pro nekoho kdo to vyuzije, tak ta cena neni tak hrozna. A k automatu, pro nekoho kdo sedi cely dny v aute ( ja) a fofruje kvalty jeden za druhym tak automat je takovej relax. ( Boze ja bych chtel taky relaxovat ).
STANDA:
Plně souhlasím s georgem. Já jsem si cestování usnadnil ještě víc - necestuju. A když už musím cestovat, tak letím nebo se nechám vozit (né že bych měl šoféra, ale jedu vlakem, busem). Tím pádem pro mě není řízení auta nutnou povinností, ale příjemnou radostí - Vychutnávám si řazení, meziplyny, jedu v klídečku, parkuju tam, kde je dost místa. Kam bych třeba dal v Tatře parkovací asistent? Vrtat džuzny do chromovanýho nárazníku??
Navíc bývaly doby, kdy autům stačily tři kvalty - trojka se dávala ve čtyřicítce a téměř celou cestu se tam nechala...
To je aspoň slovo do pranice! Proč si kupujete auta,dyž vás nebaví je obsluhovat? Nechtěli by ste eště někoho,gdo by vam motal koleckem a slapal na pedaly?? Není nad to,dyz si clovek muze pred zatackou podradit...... atd...
Já neříkám že automat je špatnej,ale já bych ho neměl... To už bych mohl jezdit autobusem a motat si jen tak v luftě, a parkovací senzory? Já tím neumím,jen mě to znervozňuje... Ale proti gustu..... A proto mam rád svýho poláka-člověk se musí starat aby to jelo, a ví přesně co po něm může chtít a co jak funguje...
Auto jsem si koupil, protože chci jet kam já rozhodnu a kdy já rozhodnu. Jak se to stane, že se auto tam, kam chci, dostane, chci určovat jen v minimální nevyhnutelné míře. Může-li si auto samo řadit, udržovat rychlost, atd. nechť to dělá. Pravda, chvíli trvalo, než jsem k tomuto poznání dospěl, dorostl...
Dneska už mi nějak není jasné, proč bych měl míchat olej v kisně, když řídicí jednotka umí zvolit požadovaný stupeň líp jak já a umí to i když zrovna držím v pravé ruce kelímek s kafem...
Určuju autu, kdy si má cáknout naftu do hrnku? Nebo kolik? Nebo do kterého? Jak moc se má roztočit turbo? Kdy má otevřít termostat? Jak moc brzdného účinku má jít na které kolo? Jak mají být nastavené klapky, aby v interiéru bylo 22 C? Ne. Nic z toho. Tak proč ausgerechnet určovat kdy a jakej rychlostní stupeň si má nalosovat?
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
georg píše:Děkuji všem za příspěvky - statisticky to asi parkovací asistent vyhrál.
Před chvílí jsem to dobastlil a zde jsou poznatky - třebas to někomu pomůže.
Nárazník jsem nesundával, zevnitř kufru jsem sundal ten dlouhý plastový deklík - je zevnitř přes oko zámku a z boku jsou na něm světýlka. Pak jsem vyndal ty kobercové kapsy - aby se mohlo ke světlům. Na netu jsem si našel pár fotek S80ek s čidlama, vytisknul jsem si to a vzal to jako mustr umístění. Naměřil a vyvrtal jsem 4 díry (vrták byl přiložen) a pak nastalo to nejhorší - kudy a jak protáhnout dovnitř kabeláž od čidel. Pak jsem našel dvě záslepky v zadním čelu (vlevo a vpravo) a myslím si, že tudy Volvo tu elektriku taky tahá. Pak jsem pomocí svařovacího drátu a isolepy kablíky protahal. Kablíky jsem v místě průchodu přes otvor v zadním čele obalil isolepou a zamáznul lukoprénem.
Řídící jednotku jsem přišrouboval do pravé zadní kapsy na takové zahnuté plastové koleno (odvětrávání?) tak, aby to nevadilo krytu, připojil na kablíky k žárovce zpátečky, zapojil pípák a hotovo. Ještě upozorňuji na skutečnost, že každé čidlo má na sobě značku UP a tou se musí směřovat nahoru - z důvodu vyzařovací charakteristiky.
No upřímně... píšou, že minimální detekovaná vzdálenost je 40 cm (0,4 m)... Já nevím, ale to už je skoro jedno jestli to tam mám nebo nemám ne? 40 cm odhadnu i poslepu...
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
A proč se vám zdá 40 cm málo? Pokud nechám za sebou menší mezeru, bude mít potíže auto za mnou vyjet a koleduji si u to, že "štrejchne" o mě. Když ale přeci jen chci nacouvat blíž, při signalizaci 40 cm (stálý tón) se podívám na polohu pravého vnějšího zpět. zrcátka vzhledem k něčemu venku a prostě "posunu" zrcátko ještě o těch 20 cm.
_________________ Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Volvo S60 2,0 (MY2011, automat)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan ex Volvo V60 D4 Summum (MY2014, VEA, automat, poladěno od D5T5 na 172 kW) ex Volvo S40 1.6i (MY2008) ex Volvo V60 D3 Summum (MY2011, automat) ex Volvo S80 D5 Summum 2005 automat ex Volvo S80 D5 Summum 2002 automat
standa píše::
Plně souhlasím s georgem. Já jsem si cestování usnadnil ještě víc - necestuju. A když už musím cestovat, tak letím nebo se nechám vozit (né že bych měl šoféra, ale jedu vlakem, busem). Tím pádem pro mě není řízení auta nutnou povinností, ale příjemnou radostí - Vychutnávám si řazení, meziplyny, jedu v klídečku, parkuju tam, kde je dost místa. Kam bych třeba dal v Tatře parkovací asistent? Vrtat džuzny do chromovanýho nárazníku??
Navíc bývaly doby, kdy autům stačily tři kvalty - trojka se dávala ve čtyřicítce a téměř celou cestu se tam nechala...
Auto jsem si koupil, protože chci jet kam já rozhodnu a kdy já rozhodnu. Jak se to stane, že se auto tam, kam chci, dostane, chci určovat jen v minimální nevyhnutelné míře. Může-li si auto samo řadit, udržovat rychlost, atd. nechť to dělá. Pravda, chvíli trvalo, než jsem k tomuto poznání dospěl, dorostl...
Dneska už mi nějak není jasné, proč bych měl míchat olej v kisně, když řídicí jednotka umí zvolit požadovaný stupeň líp jak já a umí to i když zrovna držím v pravé ruce kelímek s kafem...
Určuju autu, kdy si má cáknout naftu do hrnku? Nebo kolik? Nebo do kterého? Jak moc se má roztočit turbo? Kdy má otevřít termostat? Jak moc brzdného účinku má jít na které kolo? Jak mají být nastavené klapky, aby v interiéru bylo 22 C? Ne. Nic z toho. Tak proč ausgerechnet určovat kdy a jakej rychlostní stupeň si má nalosovat?
Vypíchnul jsem věty, které jasně dokazují, že mluvíme každý o něčem úplně jiném.
Tome, patřím mezi lidi, kteří umí obsluhovat stará auta s nastavováním předstihu z místa řidiče, auta bez synchronů, s lankovýma brzdama,... a řízení takových aut mě působí radost. Občas vytáhnu tatru a jedu se projet -chápeš to? - jen projet, nikam se nechci přemístit, poslouchám motor, lovím dvojku s meziplynem, hraju si se sytičem, v zatáčce dávám kontra, aby to jelo tam, kam chci (diagonály dělají svoje ) - prostě RELAXUJU.
A co se týká toho kafe: dorostl a dospěl jsi do stavu, kdy musíš pít kafe z plastiku a ještě u toho řídit?? To je jako ta konečná fáze poznání? To tě teda lituju...
Já si dám kafe v šálku a sedím doma v křesle nebo u stolku v kavárně... potom sednu do auta a můžu řadit
Třeba je to tím, že já CHCI najet se všema svýma autama 13.000 km ročně a ty MUSÍŠ najet 50.000 km...
Každý z nás přistupuje k řízení odlišně a já to respektuju. Ty si kupuješ novější, výkonnější, elektrohejblatama nacpaný auta, co žerou jak manekýna před miss world a já naopak ty starý, opadaný, hnaný na zadek, s tisícem chyb a nenažraný jak Otesánek.
Vypíchnul jsem věty, které jasně dokazují, že mluvíme každý o něčem úplně jiném.
Tome, patřím mezi lidi, kteří umí obsluhovat stará auta s nastavováním předstihu z místa řidiče, auta bez synchronů, s lankovýma brzdama,... a řízení takových aut mě působí radost. Občas vytáhnu tatru a jedu se projet -chápeš to? - jen projet, nikam se nechci přemístit, poslouchám motor, lovím dvojku s meziplynem, hraju si se sytičem, v zatáčce dávám kontra, aby to jelo tam, kam chci (diagonály dělají svoje ) - prostě RELAXUJU.
A co se týká toho kafe: dorostl a dospěl jsi do stavu, kdy musíš pít kafe z plastiku a ještě u toho řídit?? To je jako ta konečná fáze poznání? To tě teda lituju...
Já si dám kafe v šálku a sedím doma v křesle nebo u stolku v kavárně... potom sednu do auta a můžu řadit
Třeba je to tím, že já CHCI najet se všema svýma autama 13.000 km ročně a ty MUSÍŠ najet 50.000 km...
Každý z nás přistupuje k řízení odlišně a já to respektuju. Ty si kupuješ novější, výkonnější, elektrohejblatama nacpaný auta, co žerou jak manekýna před miss world a já naopak ty starý, opadaný, hnaný na zadek, s tisícem chyb a nenažraný jak Otesánek.
Tož tak.
Dobře standa! Zatleskat a někam napsat! Takhle hezky bych to nenapsal... Nádherné! Plně vystihující... Ano- je to každé o něčem jiném. Pokud bych auto měl jen jako přibližovadlo, pak možná budu přemýšlet o automatu,čidlech.... Ale já mám auta protože sou to auta. A né každej ridič dnešního vozu umřídí tatru,poláka,feldu,topolína... Ale většina ridičů který něco takovýho maj bravurně ukočíruje jakékoliv mladší auto... Je to každý o něčem jiným... A nedá se to srovnávat....