D5252T - klepání, vibrace
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Vážení, zkušenější, zkusím sílu zdejšího fóra. Třeba se posuneme dál. Mám potíže s TDI na mé V70/II. Zkusím to vysvětlit, co se mi děje. Poprvé jsem si všiml, že něco není v pořádku, když jsem měl pootevřené okno odjížděl jsem z trochou razance z křižovatky, a od svodidel se mi ozval hnusný klepavý zvuk. Nikdo jiný to neslyšel, jen já... a dělalo to jen a jen v zátahu - když jsem chtěl po autu nějaký výkon, tak to začalo klepat. Na stojícím autě ani ťuknutí. Můj mechanik to slyšel někde od zespodu. Zdála se mi kliková řemenice vyrezlá a tvrdil, že to může být ono. Vyměnila se, tři a půl litru zahučelo, a nic.... od té doby se to stupňuje. Další, co se přidalo - na jakýkoli kvalt to v otáčkách cca 1600-2100 začalo celé vibrovat. Celý motor se divně zatřepal, postupně, až někde kolem těch 1900ot, kdy to bylo asi nejvíc a pak se to zase postupně snižovalo... až to zase celé ztichlo. Tohle se opět projevuje jen na jedoucím autě, a v případě prudké akcelerace. Pokud jsem zrychloval "opatrně", nestalo se nic. Dva na sobě nezávislý mechanici se domnívali, že to můžou být teda vstřiky, protože se tam asi nedostane dostatek paliva, tak to chvíli nejeden na všech 5. Vstřiky vyměněni. Nezměnilo se nic. Teď už je ten zvuk tak intenzivní, především po startu za studena. Po nějaké minutě se to lehulince uklidní - no zkrátka, teď už to dělá i na stojícím autě. A ten zvuk je tak silný, a dělá to při sebemenším sešlápnutí plynu. Mám s tím úplně strach jezdit. Podotýkám, že jinak jede auto normálně. Napadá vás něco, co s tím dál? Jak hledám ten motor, tak jsem našel na chlubítku nějaký inzerát, ale pán už má jen hlavu a nějaké položky, celý motor ne. Nicméně tento kolega (možná je i tady) se se mnou dal tak trochu do řeči (mesengerem), a ten mi radí, že mám jít spodem, že to vidí na šály, prasklou kliku a podobná alotria. To auto mám rád, startuje na drcnutí, jinak nic neklepe, dokonce ani nevrže interiér. Sedačky jsou jak nové. Prostě to musím zachránit.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14363
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5252T - klepání, vibrace
Můj tip je pístní čep, nebo některá šála. Sundat vanu a zkontrolovat je to nejmenší co můžeš pro to udělat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 895
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
D5252T - klepání, vibrace
Prasklou kliku už jsem viděl, taky bych šel zespodu, sundat vanu a uvidíš. Bacha, dva šrouby vany jsou pod setrvákem. Raději bych s tím moc nejezdil, když se to zhorší, může se to potkat a zničit ještě hlavu.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Je rozhodnuto, půjde se spodem. Pánové děkuji, budu Vás informovat. A pokusím se fotit.
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Používáte někdo stetoskop?
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 850 1994 B5252S
D5252T - klepání, vibrace
Omlouvám se za možná nesmyslnou radu, s Volvama nemám tolik zkušeností a s dieselem už vůbec, ale nemůže to dělat dvouhmotovej setrvák?
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Nene, to je úplně jiný zvuk. DMF taky reaguje na spojku. A je to spíš takové klepání. Můj zvuk rozvybruje celý motor, celé auto. V jistých otáčkách. Navíc to má evidentní spojitost s mazáním (prvních pár sekund), po startu je to opravdu znatelně horší. Víme, že vršek to není. Budou to podle mě ty šály. Ale není čas... jezdím mondeem 

-
Offline
- Příspěvky: 393
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
D5252T - klepání, vibrace
zdar to mi kdysi dělal superb, byla to šála...
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D5252T - klepání, vibrace
Motory D5252T v této výkonové verzi trpěli na uvolnění šroubů klikové hřídele na hlavních lágrech.
Když se to podchytilo včas, tak se dali šrouby nové, zesílené, a byl klid.
Pokud se to nechalo zajít daleko, tak to většinou odnesla klikovka a oprava se již řešila výměnou motoru.
Asi je potřeba ten zvuk dát poslechnout někomu, kdo tyto motory přesně zná.
Když se to podchytilo včas, tak se dali šrouby nové, zesílené, a byl klid.
Pokud se to nechalo zajít daleko, tak to většinou odnesla klikovka a oprava se již řešila výměnou motoru.
Asi je potřeba ten zvuk dát poslechnout někomu, kdo tyto motory přesně zná.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Záhada vyřešena. Tohle leží ve vaně....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
A další víko je taky prasklý, ale doteď tam drželo.
-
Offline
- Příspěvky: 393
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
D5252T - klepání, vibrace
no pěkná sbírka harampádí... to jsem v tom supu měl taky, ale míň 

-
Offline
- Příspěvky: 2557
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
D5252T - klepání, vibrace
A je doklepáno. Kolik to mělo najeto?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
To Ti nikod neřekne. No, údajně čtyři kila. Ale tak, šály i klika krásný, čistý. Všechno je růžově růžové, že ani růžová frdička náctileté slečny být růžovější nemůže....
seženu nový víka a jedeme dál. Auto je z itošky. Nikodo neví, kolik to vážně mělo... zázrak je spíš ten, že já s tím autem takle pořád jezdil. Ono, když se to ustálilo na nějakým výkonu, a už si jej nechtěl stupňovat, tak si to neslyšel. Bylo spousta lidí, co mi tvrdila, že slyším trávu růst...

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14363
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5252T - klepání, vibrace
Jak si to představuješ "seženu nový víka a jede se dál"? Takhle to nefunguje. Motor by se musel rozebrat a nechat svrtat s novýma víkama.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
No, svrtat se to bude muset. Ale já předpokládám, že jsou všechny broušený na stejnou hodnotu... to se pletu?
Já sem si jen doposud naivně myslel, že to přehodím kus za kus. Jsou na tom čísla. Od rozvodů. Mám prasklou dvojku (ta ležela ve vaně) a trojku. Ta tam tak nějak držela, ale je taky prasklá. Takže už je dole.

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14363
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5252T - klepání, vibrace
Čísla na tom jsou, aby jsi to nepřehodil, když ten samý motor rozebíráš a skládáš, ale přehazovat to mezi různými motory bych neriskoval.
Jako, třeba by jsi měl štěstí a fungovalo by to, ale spíše ne a buď by se to zadřelo, nebo by praskla klika.
Takže nejlepší pro tebe by bylo sehnat jiný motor.
Jako, třeba by jsi měl štěstí a fungovalo by to, ale spíše ne a buď by se to zadřelo, nebo by praskla klika.
Takže nejlepší pro tebe by bylo sehnat jiný motor.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Ten už mám....
Uvidíme, mám v rezervě ještě jeden spodek. Podívám se na to. Vzal bych si to do hokny na sondu, schválně o kolik se to liší. Ale musím oťukat i ty šály.
Uvidíme, mám v rezervě ještě jeden spodek. Podívám se na to. Vzal bych si to do hokny na sondu, schválně o kolik se to liší. Ale musím oťukat i ty šály.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D5252T - klepání, vibrace
Hmmm, jako bych to neřikal.........
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 2398
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5252T - klepání, vibrace
Teď už mám jen strach, že opravdu příjde na řadu ta výměna motoru. Myslel jsem, že mi zůstane do vytríny. Mimochodem - automat na devítku asi nikdo nikdy potřebovat nebude že? 

-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D5252T - klepání, vibrace
Ale bude, i tento zdánlivě nesmrtelný automat se kvůli zanedbané údržbě a vysokému nájezdu jednou zastaví.
Když se to někomu stane, tak je rád za každý funkční kus. Repasovat se to sice dá, ale nikomu se nechce vyndat cca 40tis. kč
Když se to někomu stane, tak je rád za každý funkční kus. Repasovat se to sice dá, ale nikomu se nechce vyndat cca 40tis. kč
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5252T - klepání, vibrace
Radku, ale když má spodek odjinud, tak přehodí celou ojnici i se spodkem a hotovo, ne? Nebo to se spodem nedá? Tohle přece neni likvidační závada motoru a výměna dvou ojnic...
Ale teda "trochu to klepalo" mi přijde teda sranda
to musely bejt rány jako kráva
A já tipoval silentblok 
Ale teda "trochu to klepalo" mi přijde teda sranda



_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14363
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5252T - klepání, vibrace
Jenže to nejsou ojnice ale hlavní ložiska.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5252T - klepání, vibrace
Díky za osvětu. Aha, no tak tim je to vyřešený 
Si u takový závady říkám, co jí způsobilo... rozhašená řemenice a přenos kmitů? Fouklý těsnění pod hlavou a pokud o stlačení vody?

Si u takový závady říkám, co jí způsobilo... rozhašená řemenice a přenos kmitů? Fouklý těsnění pod hlavou a pokud o stlačení vody?

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14363
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5252T - klepání, vibrace
David to píše výše - špatný (slabý) šrouby. Natáhnou se, uvolní a vibracema vyšroubují.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé