Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#1 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od kishmick »

Zdar a sílu všem! Dnes mi přišla nová napínací kladka rozvoďáku INA (v dohledné době se chystám na rozvody na S60). Docela mě udivila vyražená šipka, která ukazuje směr napínání-doprava!!! Ještě nedávno jsem měl za to, že se napíná opačným směrem. Aspoň to tak všichni v návodech ukazovali-včetně Jaye z FCP Euro :D ! Doleva-imbusem z 11-tý hodiny přednatáhnout cca do 7mý hodiny-pozice. A pak dotáhnout na středu(po srovnání ukazatele na střední rysku-při cca 20°v dílně). Tak jak je to vlastně? Doleva, nebo doprava :x ? Díky za zkušenosti. T.
P.S. Taky vim, že to dělal každej jinak a na netu jsom o tom dost spory. Podle pružiny uvnitř bych to já osobně utahoval možná taky doprava
Kladka.jpg
Kladka.jpg (92.1 KiB) Zobrazeno 352 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od raolsa »

Obě kladky INA co jsem našel na dílně mají šipku doleva.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od kishmick »

No, to je právě to divný! Když tam šipky nebyly, dělal to každej jinak(většinou doleva). Já to minule na V70 udělal taky doleva-a už 5 let v pořádku. Na druhou stranu jsem viděl lidi, který to napínaji doprava(i když tam šipky nejsou) a taky dobrý. Třeba na tom nezáleží :unknown: . Vyosí se to každopádně do strany stejně u obojího(a napne se to), ale co ta pružina atd. uvnitř?
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od raolsa »

Ale ty tím otáčením nenapínáš pružinu, ale vychyluješ excentr. Pružinu napíná tlak řemene. Takže je to jedno na kterou stranu s tím budeš otáčet.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#5 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od kishmick »

Zdar, ještě pro zajímavost. Našel jsem v garáži ještě jednu kladku SKF a u ní ukazuje šipka taky doprava :D !!! Zdá se, že ty máš štěstí na levotočivý. A já-na pravotočivý. JInak, o který si myslíš, že je lepší(kvalitou) ? SKF, nebo INA? Díky. K.
Kladky SKF INA.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od raolsa »

Je to jedno. Dřív jsem používal SKF a teď INA a nevidím výraznější rozdíl. INA kladky jsou originály, ale jak už zde bylo vícekrát zmíněno, INA v prvovýrobě a INA prodávaná v autodílech nemusí mít stejnou kvalitu.
Každopádně INA co jsem dával místo původních originálů vypadala úplně stejně. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#7 Napínací kladka rozvodového řemenu-směr napínání ?

Příspěvek od kishmick »

Díky. A ještě jedna věc(slibuju, že se budu držet tématu). Pro můj motor se dávala už jiná napínací kladka, než která se dávala na stejný motor od začátku (od čísla motoru 3188688). Proč? Jaké jsou tam změny oproti té předchozí? Je to celkem běžná věc i u jiných dílů, ale tady by k tomu neměli mít moc důvodů. Jsou tam nějaký změny v bloku, nebo jinde? Díky. K.
číslo motoru.jpg
číslo motoru.jpg (37.88 KiB) Zobrazeno 228 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“