Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Allbertus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha 4 - Braník
Vůz: V70 2.4 D5 120kW fac. automat 2004/11
Bydliště: Praha 4 - Semily chalupa

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Allbertus »

Pozdravení dobrým lidem Všem ... :friends:

požádám bližního svého o radu, zda má smysl nechat repasovat škrtící klapku nebo koupit rovnou novou ... ale ta cena. :fool:
Klasika NDR https://ecude.cz/volvo/%C5%A1krt%C3%ADc%C3%AD-klapka-131

Nová klapka od 14.890,-kč do 16.920,-kč ... máte kdosi klapku po repasi, zda oprava problém vyřešila jak funguje a zda má smysl.

Byl jsem s tím u Rolsy, načetli diagnostiku /vadný signál/ a je otázka, zda měnit nebo repasovat ... ještě čekám na místo u autoelektrikáře Radka, zda není závada na přívodu, protože blbne po el. stránce více věcí, pokud vyloučí el. závadu na přívodu, tak se musím rozhodnou.
Požádám o zkušenosti s repasí, případně s výměnou, nemá smysl repasovat a za půl roku dávat případně novou ...
Volvo V70 2.4 103KW ... motor B5244S2 ... klapka Magneti Marelli ... rok 2001

Děkuji za zkušenosti a názory.

a pěkný s úsměvem přeji den.

Albertus
_________________
V70 D5 120kW automat 2004 fac. Malina ...V70 2.4i 103KW man. 2002 Volfi ... Kia Sorento 2006 Kajka ...

Bylo: Suzuki Grynd Vitara 2.5 V 6 1999 Vilík, Volvo S60 2.4 D5 2002 man. Volfinka ... Volvo V40 1.9D 2002 - 85kW ...Volvo V70 ll 2.0T Volfi ll 2004, ... Volvo V850 2.5 TDi 1996 "Volfi", Škoda Superb 2.0 lll TDi 2016 ,MB A 140 1.4i 1998 pan "A", Citroen C15 1.9D 2005 pan "C"Mitsubishi Space Star 1.6 16V 2003 ... Iveco Daily 35s11, 2.8TD 2002 Jitka Ford Mondeo 1.8 2005, MB 124 300D 1989, MB 123 300D 1981, Yamaha XJ 900 2001 "Ludvík", Honda VFR 800 F1 2002 "Ludvík II"

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Podívej zde to je podle mně celej repas jestli seš šikovnej,nebo máš někoho poblíž kdo si to lajsne ,já s tím nemám zkušenost nemám na to auto :D :
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=905739&hilit=%C5%A1krt%C3%ADc%C3%AD+klapka#p905739
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Kyjaq
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Kyjaq »

Je potřeba si vyjasnit, kde závada je.

1) Původní notoricky známý problém je vydřená odporová dráha snímače (nebo obou dvou) polohy klapky a tím pádem zašuměný a skákající signál. Typické příznaky odcházející klapky jsou přítomny, počínaje "lovením" volnoběhu. Toto výměna snímače za bezkontaktní vyřeší.

2) S rostoucím stářím zmíněných vozů se výjimečně objevuje další problém a tím je zesilovač, který zpracovává signál ze snímače polohy klapky, a předává ho dál řídicí jednotce uvnitř klapky. Ten umí zaklepat bačkorama, ideálně to dělá nahodile. V takovém případě se při načtení diagnostiky ukazuje signál jednoho ze snímačů jako maximální hodnota (možná 137°?) a bez kolísání (případně se čas od času probudí). Řídicí logika dokáže vyhodnotit, že signál je chybný, ignorovat ho, a auto je normálně pojízdné bez obvyklých příznaků odcházející klapky. Pouze si stěžuje hláškou engine system service required. Toto výměna snímače nevyřeší. Závada (asi) není moc častá, každopádně mě potkala a na zahraničních fórech už ji taky zaznamenali.

Repas od ecu.de určitě řeší problém 1, teoreticky navždy (potvrdit ani vyvrátit to nemůžu, je tu vícero lidí, co klapku od ecu.de má, třeba se ozvou). Samotného by mě zajímalo, jestli zvládnou řešit i problém 2...

Výměna snímače v domácích podmínkách možná je, ale mám pocit, že je potřeba správně nastavit polohu snímače a pár lidí se s tím dost natrápilo a dělalo to na několikrát. Nic co by nešlo vyřešit, jenom upozorňuju, že se z toho může vyklubat pěkná piplačka.
_________________
S80 - B5244S - 01

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1438
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Jarda S40 »

Zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=65409 jsem dával recenzi. Dnes po skoro 4 letech a cca 60kkm je klapka stále bez problémů. Víc asi nedodám. Nebo jen to, že ke klapce chtějí současně jakýsi informační list, kde chtějí popsat, jak se závada projevuje a VIN auta, popřípadě další náležitosti co už nepamatuju.

Allbertus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha 4 - Braník
Vůz: V70 2.4 D5 120kW fac. automat 2004/11
Bydliště: Praha 4 - Semily chalupa

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Allbertus »

Předně přeji Všem ... příjemnou dvaadvacítku :thumbup:

Děkuji za reakce a povzbuzení k možnosti repase ... klapku jsem vyčistil, nikde nebyla žádná vůle či vakl, když jsem s jednotlivými částmi hýbal.
Po vyndání byla klapka dost zanesená, tak jsem komplet vyčistil, ale nijak se kladně neprojevilo.

- Po nastartování vyletí otáčky nahoru a nechtějí klesnout ... stačí vypnout a znovu nastartovat motor
- motor padne do nouzáku a nereaguje na plyn a netáhne ... opět stačí vypnou a nastartovat motor
- začnou létat otáčky nahoru a dolu ... pak je třeba resetovat odpojením baterie a vše se uklidní.

Řešil jsem s Radkem /Rolsou/ a diagnostika ukázala "vadný signál", ale mám tam několik šotků v elektrice, tak mi Radek domluvil jeho autoelektrikáře, zda nejde problém od třeba prodřeného drátu, probíjení a pod. Jen musím počkat na termín jak se uvolní místo.
Pokud se nenajde závada v el. systému, tak budu klapku řešit tak jako tak ... proto jsem dotaz tento položil, zda je zde kdosi kdo má zkušenost s repasí klapky, protože pokud by se mělo za rok řešit znovu, dal bych prostě rovnou vyměnil za novou a pochopitelně se mi nechce zbytečně vyhazovat penis.

Pořídil jsem si tuto atmosféru V70 v benzínu právě proto, že je jednoduchá, byla celkem levná, ale značně zanedbaná. proto si ji dávám postupně dohromady s tím, že si ji nechám na chalupě, jako kámoše do slunce i nepohody, na práci i zábavu ...

Děkuji a pěkný přeji s úsměvem den.

Albertus
_________________
V70 D5 120kW automat 2004 fac. Malina ...V70 2.4i 103KW man. 2002 Volfi ... Kia Sorento 2006 Kajka ...

Bylo: Suzuki Grynd Vitara 2.5 V 6 1999 Vilík, Volvo S60 2.4 D5 2002 man. Volfinka ... Volvo V40 1.9D 2002 - 85kW ...Volvo V70 ll 2.0T Volfi ll 2004, ... Volvo V850 2.5 TDi 1996 "Volfi", Škoda Superb 2.0 lll TDi 2016 ,MB A 140 1.4i 1998 pan "A", Citroen C15 1.9D 2005 pan "C"Mitsubishi Space Star 1.6 16V 2003 ... Iveco Daily 35s11, 2.8TD 2002 Jitka Ford Mondeo 1.8 2005, MB 124 300D 1989, MB 123 300D 1981, Yamaha XJ 900 2001 "Ludvík", Honda VFR 800 F1 2002 "Ludvík II"

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od JaSk »

Ještě je tu jedna závada - to když máte olej v sání, tak se dostává na tu odporovou dráhu a zašpiní ji, zhorší se odečítání hodnoty. Řešením je vyčištění a namazání silikonem + výměna těsnícího kroužku té osičky. A nebo taky potom vyřešit ten olej v sání...

Allbertus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha 4 - Braník
Vůz: V70 2.4 D5 120kW fac. automat 2004/11
Bydliště: Praha 4 - Semily chalupa

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Allbertus »

Pozdravení dobrým lidem Všem ... 8)

Tak je "Bledej" již od mistra elektorníka na chalupě zpět a resumé je následující ...

Bylo špatné čidlo teploty motoru, od tohoto se odvíjel celý proces závad a hlášek klapky. Jak říkal Radek /Raolsa/, necháme to změřit a opravit elektroníkem a pak se uvidí co bude dál ... a měl pravdu i pan mistr elekroník říkal abych počkal nějaký čas, zda se závada opět projeví.
Zatím jsem ujel cca 400km a vše v pohodě, žádná kontrolka ponorky ani hláška o vysoké teplotě motorového oleje ... nikdy by mne nenapadlo spojovat vadné čidlo s problémem škrtící klapky. Prý jak čidlo dávalo do jednotky různé signály, rozhodilo to také signál klapky a proto ty různé projevy které vypadali na konečnou pro klapku.
Je možné, že se klapka /Manetti/ opět ozve a bude nutné řešit, ale je nesporné, že teplotní čidlo vadné reakce klapky vyvolávalo.
Píši vyřešení jako zkušenost pro ostatní, že je někdy opravdu nepochopitelná logika závady, ač řešení je někdy opravdu jednoduché jako zde ... :beer:

S pozdravem a pěkný přeji den.

Johan Albertus bořenka
na gruntu hospodář
okázale ve skromnosti Své
_________________
V70 D5 120kW automat 2004 fac. Malina ...V70 2.4i 103KW man. 2002 Volfi ... Kia Sorento 2006 Kajka ...

Bylo: Suzuki Grynd Vitara 2.5 V 6 1999 Vilík, Volvo S60 2.4 D5 2002 man. Volfinka ... Volvo V40 1.9D 2002 - 85kW ...Volvo V70 ll 2.0T Volfi ll 2004, ... Volvo V850 2.5 TDi 1996 "Volfi", Škoda Superb 2.0 lll TDi 2016 ,MB A 140 1.4i 1998 pan "A", Citroen C15 1.9D 2005 pan "C"Mitsubishi Space Star 1.6 16V 2003 ... Iveco Daily 35s11, 2.8TD 2002 Jitka Ford Mondeo 1.8 2005, MB 124 300D 1989, MB 123 300D 1981, Yamaha XJ 900 2001 "Ludvík", Honda VFR 800 F1 2002 "Ludvík II"

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8181
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od Petr Marek »

Tak hlavně ať to vydrží! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

PeS
Offline
Příspěvky: 396
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od PeS »

Hlásím se také do řady spokojených zákazníků ECU.de po repasi škrtící klapky naší V70II. To že mi to zlobí na plyn je něčím jiným už, na BA drží úplně v pohodě.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

escobar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: C70 B5244T 2001 manual

Škrtící klapka zkušenosti po repasi ...

Příspěvek od escobar »

Pridam svou zkusenost. Klapku jsem nechal repasovat, prisla krasne cista, vypadala jako nova. Nicmene mi neprijde, ze by se na ni menili snimace polohy, vicka z obou stran vypadaji neporusene, sroubky maji neotlacenou nutu. Po instalaci auto hned chytlo, volnobeh drzelo ukazkove, jde za plynem lip nez pred repasi. Potud naprosta spokojenost.

Bohuzel chybu mi po par dnech zacala vyhazovat znova, a soucasne auto okamzite ztrati vykon a nereaguje na plyn - coz bylo jeste horsi, nez pred repasi, protoze pred repasi se jen rozsvitila kontrolka klapky, ale auto jelo normalne. V nekolika takovych situacich stacilo chcipnout a nastartovat znovu. Po par dnech uz po vyskoceni chyby neslo ani nastartovat, anebo nastartovat slo, ale chyba nezmizela a soucasne nereagoval na plyn, takze jsem to resil odpojenim baterie a znovu zapojenim po par minutach. Nasledne vzdy v pohode startuje a jede jako by zadny problem nebyl. Nevim jestli to ma souvislost s teplotou, ale zda se mi, ze se to projevovalo hlavne pri plne zahratem aute a pri vysokych venkovnich teplotach (letni tricitky). Chyba zatim vyskocila vzdy pouze pri rozjezdech, v nizkych otackach. Kdyz to honim, tak chyba nevyskocila (zatim). Auto jsem odstavil a od leta s nim nejezdim, mam druhe. Auto ma nizky najezd, okolo 120tis, coz odpovida tomu, ze pri tomto najezdu klapky zacinaji odchazet, takze jsem si myslel, ze to repase vyresi, ale nevyresila.

Ted tu probehla zminka o cidle teploty, kez by to muj problem vyresilo. Bohuzel nikoho s diagnostikou v okoli nemam, a rikam si, ze kdyz mi to vyhodi chybu a ja odpojim baterii, tak chybu vymazu a diagnostika mi stejne nepomuze. Takze jsem se dostal do zacarovanyho kruhu. Auto je jinak v super kondici, rozhodne bych se ho nerad zbavoval, a radsi to nejak vyresil. Jak uz jsem psal, zatim s nim nejezdim a neresim.
_________________
Dříč: Volvo S70 2.5 10V 1997
Víkendovka: Volvo C70 coupe 2.4T 2001
Dárce dílů: Volvo C70 coupe 2.4T 1999
Ex: Volvo C70 cabrio 2.4T 2003
RIP: Volvo 850 2.5 10V 1996

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé