V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 71
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Žandov
Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997

#1 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od ferror »

Prosím o pomoc.
Rád bych si zprovoznil elektrický příhřev motoru. Žhaviče nejsou připojeny, kabely jsou odstřiženy. To by nebyl problém, kdyby příhřev neobsahoval 3 svíčky a přívod je realizován 2 vodiči. Z logiky věci mi vyplývají dvě možnosti:
1) jeden vodič žhaví, druhý je zpětná vazba. Tahle možnost považuju za nejméně pravděpodobnou - už protože by zpětná vazba byla realizována slabším vodičem
2) příhřev je regulován spínáním ve dvou stupních - 2 plus 1 žhavič. Ovšem který vodič je pro který stupeň?

byl bych vděčný, kdyby se zde podařil získat informaci, jak to přesně je. Nejideálnější by bylo celé schéma zapojení motorového prostoru. Tento příhřev údajně bývá často již nefunkční. S ohledem na korozi kontaktů na spínací jednotce bych si rád udělal obrázek i o přivedených signálech k reléové jednotce příhřevu.

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#2 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od Mattyfu »

Zdar, je to jinak, příhřev je řešen vždy na plný počet žhavičů, ale lišil se počet u starší verze hardwaru 15,7 a pak u 15,8 jen si nepamatuji ty počty takže buď někdo vyměnil motor nebo jen tu přirubu na které jsou. Jelikož už máš tu kabeláž přestříhanou, kup tu co bude sedět k počtu žhavičů co tam máš
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2127
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od peter cz »

Msa15.7 (do 1998) má tři žhaviče, novější msa15.8 pak dva.
Přílohy
heater.jpg
heater.jpg (119.06 KiB) Zobrazeno 201 x
s-l1600.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 71
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Žandov
Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997

#4 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od ferror »

Peter cz: Jo, to je přesně to, co jsem potřeboval, děkuji.

Odlišnosti jsem předpokládal, vzhledem k tomu, že jsem při hledání na internetu zaznamenal obě verze topné příruby. Podle přiloženého schéma mám zcela jasno, že červený vodič je "1. stupeň" pro dva žhaviče, a červeno-bílý je "2.stupeň". pro jeden žhavič (teď nemá smysle řešit posloupnosti, který je fyzicky první a který druhý).
Podle schéma alespoň vím, jak měřit spouštění relé ř.jednotkou a ověřit tak funkčnost systému.


Ještě bych tedy položil doplňkový dotaz, zda tady někdo ví, v jaké sekvenci jsou příhřevy vypínány? respektive jaké jsou souvislosti ve spínací logice (jaká vnější teplota pro spuštění, jaká teplota vody pro vypnutí)?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#5 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od Ykka »

Tady je k tomu nějaké povídání, týká se to MSA 15.7 i 15.8 jen s tím rozdílem v počtu žhavičů:

Because the engine is extremely efficient it generates very little excess heat. In some circumstances there is not sufficient excess heat to heat the engine coolant. Because of this there are three engine coolant heaters/glowplugs to heat the engine coolant at low temperatures.
The engine coolant heater consists of three glow plugs located where the engine coolant outlet joins the heating element.
To avoid draining the battery one, two or three engine coolant heaters are activated, depending on engine temperature, engine speed and generator (GEN) capacity. The engine control module (ECM) receives information about spare generator (GEN) capacity via a special connection (DF) on the generator (GEN).
The engine control module (ECM) receives a signal from the engine coolant temperature (ECT) sensor. Depending on generator (GEN) capacity one or more engine coolant heaters are activated if engine temperature is under +5°C when the engine is started.
The engine coolant heaters are shut off as soon as the engine coolant temperature (ECT) exceeds a given level. This temperature depends on the engine coolant temperature (ECT) value stored in the engine control module (ECM) when the engine was started. The lower the engine coolant temperature (ECT) was when the engine started, the higher the temperature to which it is heated.
If engine temperature falls below a given threshold while it is running, the engine coolant heaters are reactivated again to maintain engine temperature.
When the engine coolant heaters are active the engine control module (ECM) increases idling speed to compensate for increased load and to increase generator (GEN) charging.
As a safety precaution the engine coolant heaters are automatically shut-off:

When starting, to give maximum power to the starter motor
If battery voltage is low, to avoid draining the battery
If engine speed (RPM) is abnormally low, when generator (GEN) charging capacity is low
If there is a generator (GEN) fault, to avoid draining the battery
If engine coolant temperature (ECT) is high, to prevent further load on the engine from the generator (GEN)
If there is a fault in the intake air temperature (IAT) sensor or engine coolant temperature (ECT) sensor

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 71
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Dolní Žandov
Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997

#6 V70 I / 1997 / 2,5TDi: Elektrický příhřev motoru

Příspěvek od ferror »

Perfektní popis, díky. Ty závislosti jsou teda komplikovanější, než by jeden čekal. Jsem zvědav, jestli a jak to teda bude fungovat.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“