Brzdění motorem 850 benzin

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Čau, jen rychlý dotaz, na B5252S při zařazené rychlosti po uvolnění plynového pedálu trvá různě dlouhou dobu než motor začne citelně brzdit, někdy je to i několik sekund, ale obvykle tak cca 2-3s. Mám pocit, že při vymáčknutí spojky, zařazení kvaltu a puštění spojky bez šlapání na plyn to brzdí hned. Je to sice prkotina, ale jsem zvyklej brzdění motorem dost využívat a tenhle 2,5L brzdí celkem použitelně :) Ale trvá mu to.
Je tohle normální chování? Případně to asi může být jedině volnoběžný ventil, nebo nějaké snímače na pedálech?
Dík
Honza

Ykka
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 347
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Ykka »

Stav volnoběžného ventilu na to může mít vliv, ale pokud jinak volnoběh nekolísá, prodleva je do jisté míry normální, vzpomínám si matně, že v té době to bylo prezentováno jako nějaká bezpečnostní funkce proti smyku předních kol při prudkém ubrání plynu na kluzkém povrchu.

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Jo, tak dík, asi to nechám bejt... Pokud by ještě někdo přidal svoje zkušenosti budu rád.

ERVÍN BARTŮNĚK
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 331
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: PLZEŇ

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Ahoj, taky dost brzdím motorem, ale v porovnání s mou 740D moje 850 s 2,0 20V skoro motorem nebrzdí:) Ale nějakou velkou prodlevu tam moc necítím, max. tak vteřina.
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 417 444 km (společně 119 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Já jsem to furt nevyřešil a furt mě to trochu štve... :D Už jsem vás s tím tady nechtěl otravovat, ale pravdou je, že jsem si na to úplně nezvykl... Zdá se mi, že všechno je v pořádku, ale prostě to někdy začne brzdit až za několik sekund, u nižších kvaltů (1-2-3) to jde dost poznat. Kdyby náhodou někdo tušil co s tím, budu rád.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

Hele a neni to ta ekologická "vychytávka", kdy auto reaguje pomalu na povely plynu? Protože tim, že reguj pomalu se dokáže dobře udržet poměr pro spalování. Ale teda u lankovýho plynu bych to teda moc nečekal...
Jo a ještě mi napadlo, že pomalý padání z otáček dělá bohatá směs. Ale to bys neprošel emisema.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

To asi ne, na plyn to reaguje okamžitě, i na uvolnění, ale prostě výkon neklesne na nulu ale třeba na 5%? Pak až na několik sekund přestane vstřikovat úplně. Lambda je v pořádku (je tam už druhá a bez změny) a vůbec zbytek všeho se zdá OK, diag nehlásí chyby ve spojitosti s tímto.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

hele nemáš tam řj. z automatu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Tak to pochybuju... Ještě mě napadá volnoběžnej ventil, ale ten jsem měl venku a je čistej, startuje dobře a volnoběh drží jak přibitej. Tak nevim... Nebo spínač volnoběhu na klapce? Jestli tam něco takovýho je, mám za to, že tam je jen poták.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Urvanej »

Tak to ti nepovim, krabice maji třeba jen spínač volnoběhu a dráhu mezitím nesledujou. Jak to má 850 fakt netušim, to musí někdo chytřejší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1828
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od Petr.Chrpa »

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Měřil jsem ho ohmmetrem a zdálo se že nikde nevynechává, ani auto nijak necuká nebo tak. Vyměnit to ale můžu, to mě zase nezruinuje :-) dík za tip

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od RadoKE »

Mám 850 s b5252 a tá brzdí motorom okamžite. Riešil som pred časom záhadu, v lete po vypnutí motora ešte motor točil nejakú sekundu na samozápal. Spôsobené to bolo príliš bohatou zmesou, rj mala info že nasávaný vzduch má stovky °C pretože bol zaseklý bimetalový termostat v airboxe a do motora šiel iba vyhriaty luft od výfuku. Skontroluj si aj regulátor tlaku na lište vstrekovačov.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

dr. doktor
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 1994 B5252S

Brzdění motorem 850 benzin

Příspěvek od dr. doktor »

Supr, dík za info, to jsem hlavně potřeboval vědět jestli je to normální nebo ne. Očividně ne, tak to zkusím ještě pořešit...

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Nitty