Dneska jsem jel s vypnutým rádiem a všiml jsem si, že cca 10-15 minut po nastartování mi v řidičových dveřích v oblasti zámku (nebo v B-sloupku) cvaká nějaké relé v pravidelných cca 10 vteřinových intrervalech. Nešlo přesně specifikovat místo. Bylo to na studeném autě/interiéru. Pak to přestalo. Už jsem si toho všimnul dříve, ale vždy jsem na to zapomněl.
S centrálem není žádný problém, vše v autě funguje, jak má.
Nevíte někdo, co tam může (a proč) cvakat za relé?
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Tak nikdo nic? Cvaká to čím dál častěji a déle. Je to dost nepříjemné, když v relativně klidném autě prémiové značky hlasitě cvaká relé 30 čísel od hlavy. Vypadá, že to jde z poza obložení B-sloupku někde těsně nad klikou. Vůbec nemám šajn, co by tam mohlo být za relé (případně nějaká jednotka?). Tohle auto mám krátce, takže ho ještě nemám vůbec prolezlé.
Nerad bych, abych jednou přišel k autu před obchoďákem a neotevřel nebo něco podobného.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Nač ten sarkasmus? Šlo mi jen o to, zda už to někdo někdy neřešil (hledal jsem tu na foru, ale nenašel).
Svý druhý auto (passat B5,5) mám za 15 let (4 passaty za sebou) prolezlé do posledního šroubku a dost věcí řeším už po paměti, po hmatu. Volvo mám první a krátce. Nemám šajn, zda je v daném sloupku nějaká jednotka nebo elektronika. Ale asi než se ptát zde na fóru, bude lepší prostě u každýho problému jít a řešit ho sám metodou pokusu a omylu, protože problémy na autech fakt neřeším otáčením volume.
Stačilo napsat, že je tam třeba nějaká jednotka pro bezpečnostní pás nebo něco takového.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
kdyby blblo něco kolem bezpečnosti, tak bys to už viděl jako chybovou hlášku. a je to fakt relé? mě když se zahřívá zmrzlé auto (nebo chladí když bylo rozpálené), tak tam nějakou chvíli povrzávají plasty (má to taky takový lupavý zvuk).
taky z toho místa. buchni po plastech. občas to přestane hned. ale nedělá to furt.
_________________ .:::.Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM.:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM.:::. Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
Cvaká to i když auto stojí, takže něco jako povrzávání platů, to fakt není. A cvaká to ryze jako relé a to v pravidelných intervalech. Dnes byl interiér vyhřátý a stejně to dělalo. Dříve to bylo jen první dvě tři minuty, teď deset i víéce minut. Je to defakto stejné svakání, jako když se přepínají tlumená světla a dálková. Tam je jen relé někde pod kastlíkem spolujezdce.
Není tam nějaká elektronika k rozbušce napínače pásů při nehodě nebo tak něco? Případně v zámku - není tam nějaké relé? Koncernnové zámky rozebírám a opravuji už poslepu. Tam krom mikrospínačů a motorku nic není. A co zámek u volva? Ono se to díky obložení fakt nedá přesně určit. Jen tak plus mínus 10-20 cm. Proto střílím ten sloupek nebo zámek.
Teď jsem si vzpomněl, že včera, když jsem zamykal dálkou, tak auto normálně zamklo, bliklo, cvakly všechny zámky a složila se zrcátka. Pak asi za 5 vteřin poté jsem slyšel znovu cvaknutí. Stejné, jako když se zamyká jeden zámek. Nikdy dříve jsem si nevšiml toho druhotného cvaknutí zámku, ale možná jsem to jen nesledoval a je to normální.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
To druhé cvaknutí po zamčení bude pravděpodobně deadlock.
Jinak v B-sloupku opravdu žádná elektronika není. Ale pamatuji si, že u XC70 se řešily různé nepříjemné pazvuky právě z oblasti B-sloupku a zákazníci si na to stěžovali. Volvo na to vydalo žurnál, ale nepamatuju si už, co a jak se tam řešilo. Když budu mít zítra v práci chvíli čas, podívám se na to a dám případně sem vědět.
Ten deadlock by to být mohl. Ani jsem nevěděl, že to takovou funkci má
Ale to cvakání ve sloupku - to mě určitě zajímá, jak to volvo u potížistů jako jsem já, řešilo.
Být léto, asi bych to někdy o víkendu rozkuchal, ale v zimě mám s demontáží interiérů špatné zkušenosti - praskají a lámou se všelijaké plasty a pak už ten interiér nikdy není, jak má být. Skřípání, vrzání atp., proto jsem zvolil možnost dotazu zde na fóru.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Je to sice off topic - ale doporučení. Všiml jsem si, že píšeš, že se ti po zamčení složila zrcátka. Pokud v noci neparkuješ v garáži, tak bych na zimu určitě v nastavení vypnul automatické sklápění zrcátek. V noci může padnout ledovka nebo zamrznout voda pod zrcátkem a při odemčení můžeš zničit motorky sklápění (vyklápění).
Na noc nezamykám Vlastně zamykám jen málokdy - jen když jdu do obchodu.
U té námrazy mývám problém především se zadními dveřmi (pod střechou mi stojí jen přední část auta). U XC jde hrana dveří přes okraj střechy a když je námraza, tak jsou to ošklivé pazvuky, když se ta námraza drtí hranou. Bohužel kufr používám tak 10x denně (pracovní auto).
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Není tam nějaký reproduktor? Mě se jednou stalo, že mi začlo takhle praskat v zadním levém repráku a přestalo to až po osvědčeném - a zkoušel jste to vypnout a zapnout
Tak jsem dohledal ten žurnál a celkem nic moc. Zákazníci si stěžovali na skřípavý zvuk z B-sloupku při změnách teplot. Při ohřívání vozu nebo naopak při chladnutí. Řešením podle Volva je kompletně B-sloupek odstrojit (horní i spodní plast) a všechny styčné a dosedací plochy plastů namazat PFPE mazivem.
Toť vše.
Jo a v B-sloupku, ale až dole u podlahy je jednotka airbagu sedaček.
Ještě je teoretická možnost, že tam máš něco neoriginálního. Já měl v předešlém XC70 dodatečný imobilizér s gps hlídáním a přišel jsem na to až tomu zařízení umřela záložní baterka 12V 4ah agm a začalo to dělat problémy. Když jsem to tahal ven tak jsem různě po autě našel několik jednotek relátek atd.
Sice off topic, ale nevíte, zda se dají seřídit trysky ostřikovačů na čelní sklo? Když stojím, tak je to OK, ale za jízdy proud vzduchu srazí všechno jen na spodní polovinu skla (obě trysky). Myslel jsem, že to bude jako jinde a jehlou si to seřídím, ale XC má jen dva otvory ve výlisku a z nich jdou čtyři proudy vody. Jeden otvor je na jehlu velký a druhý zase moc malý. Dřív jsem si toho nevšiml. Ta zimní voda se chová jinak, než letní a hlavně nebylo tolik sra..k na silnici, jako je teď. Jet za kamonem je peklo - musím se zkroutit na sedačce, abych koukal jen spodní půlkou okna - jak za dob Š105M v mrazu
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)