Galerka závoďáka VRZČ

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Toto téma bych chtěl pojmout jako galerii auta a reportáže ze závodních klání VRZČ. Dávám to dohromady zpětně, a tak je třeba mi něco připomenout anebo odpustit, protože si pamatuju prd a dávám to dohromady na základě vzájemné komunikace ve VRZČ a z fóra. Obrázky a fotky mám od členů VRZČ a Volvoclanu anebo je kradu od kluků z accbrno.cz.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Závodní zapojení VRZČ začalo impulzem z Brněnského Volvoclanu, kde vládnou již ostřílení závodící matadoři jako Standa nebo Luboš a ti se jen tak něčeho nezaleknou a jejich zkušenosti s proháněním volv všech typů po trati jsou dechberoucí. Přizvali nás několikrát ke kočírování jejich vozidel, ať už to byla bílá 744, která byla opravdu důkladně odlehčena, nebo následující V40, která zásluhou našeho člena přišla o řadící páku, nebo tzv. Ochodovka, modrá 745, která s náma prošla 2x prozatím nejdelšími akcemi, 666 minut v Rappolzu. Tento rakouský okruh v pískovně se jí ovšem stal osudným, kdy se od sebe, díky stavu okruhu, a hlavně roletám na výjezdu z jedné zatáčky, začaly oddělovat jednotlivé části karoserie a následně začala zlobit i elektronika a auto se v podstatě rozložilo po všech stránkách a druhé klání jsme již do cíle nedojeli. Pouze motor už zase běhá někde po silnicích v jiném voze. Všechna výše zmíněná auta byla v podstatě na jedno až dvě použití, neboť úpravy a přípravy byly pouze údržbové a tak většinou šla auta po akci do hutí.
VRZČ pojala závodění trochu jiným stylem, neboť přísun vraků na západě není tak vysoký, a tak bylo třeba zajistit vůz, který by byl ve vhodném stavu, který by zaručil opakované použití. A tak se zrodil Závoďák. Zároveň s tím i myšlenka kolektivního závodění, tzn. více lidí drtí jedno auto.
Historii vozidla známe pouze od inzerátu na prodej na díly z 23.4.2018. To ho koupil 3m3 kvůli několika vzácným dílům na vylepšení svého volvozidla.
20180423-dovoz.jpeg
20180423-dovoz.jpeg (91.62 KiB) Zobrazeno 1114 x
Následně jsme ho párkrát (asi 2x) použili v rámci kooperace s Volvoclanem na závody v již ukončeném „seriálu“ rally show Modřice. Jinak zahálel na zahradě v okolí Prahy v seriové podobě s minimální údržbou a nulovým vylepšením.
Začala se klubat myšlenka na větší zapojení auta do zápolení o vavříny, nicméně nikdo neměl čas, místo, chuť ani moc díly mu věnovat.
Dozorčí rada VRZČ se dohodla se svým členem na převezení auta směrem na západ v prosinci 2019 a tak se také stalo a auto zaparkovalo u mě na zahradě. Jelikož demokracie je dobrá pouze pokud v ní rozhoduje jeden, tak bylo nutno, abych se obětoval. :-D
Bylo třeba poladit největší neduhy. Původní stav byl, že auto stěží brzdilo, moc to nejelo (B230FD) a spousta toho nefungovala. Nicméně zima je zlo a na duben 2020 bychom auto na další Rappolz už nestihli, takže se uložilo k ledu, doslova.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Rok 2020 jsme zahájili informací, že pomocí protekce, škemrání a přimhouření všech očí okolo by se mohlo podařit protlačit tuhle stále ještě kraxnu na závody historických aut 30.5. na letišti u Kamene. A tak se svolala členská pracovní hromada na víkend 16-17.5.2020
Rozptýlení členů po republice má výhodu, že pokud se něco kupuje z inzerce, tak se pověří ten nejbližší :-D
Sešlo se všechno, co mělo ruce nebo aspoň nohy a nemělo covid a makalo se. CELEJ víkend!
DSC07508.jpg
Musel se kompletně odstrojit vnitřek, vyměnit uplně všechny tekutiny v autě (i vzduch v pneu), podvozek šel z Jaruny (bilstein B6 (34-002926 a 24-012744) + snížený lesjöfors péra (4595808)), dopředu dvojitej stabík, vyměnit dobitý lampy kolem dokola, nainstalovat sezení, který i samo umí držet na místě, natož s vahou řidiče,
DSC07498.jpg
dodělat vícebodý pásy, co udrží i větší váhu,
DSC07527.jpg
osadit aussie locker do zadního diferáku pomocí jemné mechaniky. atd.
DSC07496.jpg
Na celém servisu mám největší podíl v tom, že jsem to zorganizoval, ale moc jsem toho nestihl udělat rukama, páč VRZČ má odborníky na všechny sekce, a tak jsem se ujal role nejdůležitější, managéra. Bohužel se klasicky nestihlo všechno, takže z kapalin jen olej v motoru. A takhle jsme končili.
IMG_20200517_204626.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Další víkend už bylo třeba, abych i já něco dělal, neboť se nás sešlo již trochu méně. Tak jsem se i já umazal od brzd a od barvy. Bohužel brzdy furt nic moc, ale lepčí už to nestihneme. Pro testovací jízdu jsme spáchali hřích a použili SPZ z Káji v pozadí, abychom nebudili podezření hnedka na výjezdu ze vrat. Po následném zjištění, co by se stalo kdyby..., to bylo poprvé a naposledy.
Barvičky se ale povedly, nápisy taky a teď už je to konečně ten správnej Závoďák.
Přílohy
IMG_20200524_141444.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Celý natěšený sme jeli na závody. Podařilo se a reportáž je k vidění zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=20&t=72508
Časy ukradené z webu organizátora Auto classic club Brno.
image.png
image.png (37.32 KiB) Zobrazeno 1108 x
Tady jsme si vyzkoušeli, co to udělá, když uvaříš brzdovou kapalinu. Naštěstí až před naložením auta na vlek. Způsobeno to bylo tím, že prasklé svody bez krycího plechu foukaly přesně na brzdové trubky... ale tento důvod jsme zjistili až později, přičemž sme nebrždění zatím přikládali náhodné chybě, která už se nebude nikdy opakovat. :ROFL:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

A začalo se blížit Mýto, 26.7. a s tím nutná příprava auta, páč jak zpíval nebožtík KG, čas letí jako bláznivý. Z Kamene sme dovezli první zkušenosti, a hlavně nový nápady a taky se projevily závady. Brzdy museji jiný, tzn. minimálně repase brzdičů a seriovej vejfuk je sice krásně tichej, ale to auto prostě nejede, fakt ne. 11.7. byl vybrán jako den boje za koně a trakci.
I sešla se komorní sestava a pracovalo se. Komplet přední brzdy s repasovanými brzdiči, palivák, vzducháč, nějaký drobnosti, ale zase jich bylo hodně, jo, a hlavně pořešit elektrický šotky (a že jich bylo) + vyrobit nový (když vidíte svazek kabelů, který vedou do nějaký krabičky, která normálně v jinejch autech neni a vy se kolektivně rozhodnete ji vypárat a dráty na vhodném místě ustřihnout). A najednou auto nestartuje, páč to byl áftrmárket imobilizer, co se montoval v itálii.... Shrnul bych to tak, že se toho moc nestihlo a víkendů do závodů už moc nezbylo, tak začal trochu stresík co se stihne a co se dá místo opravy zrušit/přeložit. A hlavně, jesi budeme muset pájet ty dráty zase zpátky, aby to auto aspoň nastartovalo.
20200711-b.jpeg
Pak začlo chcať :evil: ale nic co by některé z nás odradilo od spaní :-D
20200711-a.jpeg
Jako na vejfuk bylo z čeho vybírat, ale nakonec ani moc ne...
20200711-c.jpeg
18.7. už aspoň startujeme!!! Vejfuk, to je taková stálice, furt se tam něco se*e, od prasklejch svodů s přírubou prohnutou jak luk po náhodný díry všude, chybějící plechový kryt, atd. Holt daň za dlouhý stání na místě bez hnutí. Jeden celej víkend jsem se s tim parchantem pral a on stejně vyhrál. Příště! Příště ho hodim do šrotu a pude místo něj jinej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Závody v Mejtě 26.7. proběhly... no proběhly. Zjistili sme, co doopravdy znamená jet zatáčku bokem. Dlužno dodat, že ten den na identickém místě utrpěly šrámy i další dva vozy, protože stokilová pneumatika vylitá betonem na vnitřním okraji zatáčky zkrátka nemá co dělat. Nicméně jsme malí páni, a tak abychom si to nezkracovali po trávě se do esíčka za cílovkou daly "pneu", a jedna nás otočila na bok a jiným autům zmršila plechy nebo nápravy.
Najdi 10 rozdílů:
IMG_20200726_bok-OK.jpg
IMG_20200726_bok-NOK.jpg
a fakt jsme v tom nebyli sami a TO vlevo je druhá svině a je i vidět, jak PP kolo tak trochu drtí blatník vzadu :evil: na jinak luxusně jezdící bramboře
IMG_20200728-WA0000.jpg
IMG_20200728-WA0000.jpg (78.98 KiB) Zobrazeno 1108 x
Nicméně jsme si zjistili, jak se auto chová, když nemá stabilizátory, když máte vepředu gumy, co drží a vzadu gumy co nedrží a jaké to je závodit bez bočního okna. No povim vám, všechno to stojí za prd.
Tady jsou vepředu 225/45/17 a vzadu testované 195/55/15, neboť přední 15 srážku nepřežily a je i vidět, jak se i v malé rychlosti auto naklání, protože stabilizátor kaput.
image.png
No a zde výrazný náklon už komplet na R17.
image.png
Akce to byla podařená a zážitky jsou, zkušenosti taky, a to je to nejdůležitější. Jo a taky munice na popichování kolegy za jízdu „bokem“, a to je k nezaplacení :-D Časy byly slušný a opět naše vozidlo potvrdilo poslední místo v kategorii. :lol:
Přílohy
image.png
image.png (47.17 KiB) Zobrazeno 1108 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Poslední klání roku 2020 se mělo uskutečnit 10.10. opět na Kameni a bylo třeba minimalizovat následky havárie a drobné ladění, na které ale určitě stejně nebude čas. Přímý účastník první havárie Závoďáka si sám dal nebo nechal dát zaracha a tak sme měli jet už jen dva, manažer a fotograf. Během přípravy se odstranily největší neřesti z nehody pomocí štětce se základní barvou a hodně velké palice a povyměňovaly se vadné taily. Zbytek musel počkat na někdy příště.
Na foto zatim jen první vrstva barvy...
Přílohy
IMG_20200727-WA0004.jpeg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Do závodů nám hodil vidle déšť, takže někdo jel na suchu, někdo na mokru, a tak jsou výsledky zavádějící, nicméně poslední místo jsme opět uhájili!
image.png
image.png (8.14 KiB) Zobrazeno 1103 x
Poetické foto východu slunce, který se nám už moc neukáže, potvora!
IMG_20201010_074703_1.jpg
Bylo taky třeba nechat mistra z Volvoclanu zkontrolovat, jak nám to s pracemi na autě jde a jestli nám jízdou v něm nehrozí zranění.
IMG_20201010_105649_2.jpg
No a pak už pan mistr jen koukal na naše auto takhle... :-D
IMG_20201010_140127_2.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Sezona 2021 měla být velká, protože auto už bylo vyzkoušený, ruce už po volantu běhaly o chlup více samozřejmě a zkušenosti byly i ze strany organizace jednotlivých klání. Nojo, jenže covid do toho hodil vidle, a tak toho moc nezbylo. :cry:
Začínalo se v Mýtě 29.5. a bylo práce jak na kostele. Termín přípravy byl stanoven na 8.5. Po mnoha závodech se rozhodlo, že je opravdu potřeba, aby na palubce svítila alespoň nějaká kontrolka, aby to brzdilo trochu líp než karosa bez posilovače a že ten vejfuk se stále sám neopravil a furt to fouká všemi směry jen ne tim dozadu. A tak se práce nadhozená ve 23 bodech shrnula na tři. Vejfuk, brzdy a přístrojovka. Jo a asi by bylo dobrý se podívat, jestli je tam ještě rozvodovej řemen.
Účast byla monstrózní, páč po servisu měla následovat promořovací párty u Ondry. Takže máme vejfuk vyvoněnej svařovačkou, s rovnejma svodama i tepelným štítem, brzdy odvzdušněný a kapalina vyměněná, a na přístrojovce fungujou všechny kontrolky co maji. Rozvodovej řemen vypadá jak novej, takže to snad nezadřeme (zatim máme motor ve stavu, že se stejně nepotká, tak je to jedno). :-)
Ten vejfuk byl celkem obtížnej, obzvláště když se vám tam příčí ten držáček, kterej je na všech autech normálně urezlej a nikdo ho tam už nevrací, jenže my ho tam mít musíme, protože auto dostává čouda a svody praskaji i bez dodatečného zatížení a hlavně manager je magor, co chce mít všechno, co je definitivní, naprosto eňo ňuno. No, nedodělalo se to, ale domácí úkol byl krátký a zabral pak už jen půl dne, protože si ten držáček, kterej si vydupal proti vůli většiny, stejně musel předělat, když po výměně těsnění už prostě původní nepasoval.
IMG_20210508-vejfuk.jpg
„Hele, to nejde povolit, jesi zaberu víc, tak to utrhnu.“ „Blbost, zaber, to musí povolit.“ Křup a křup. A takhle jsem si vyrobil další domácí úkol. Oba šrouby zadních ramen na předku, co drží rameno v kastli, zarezly do silentbloků tak, že se radši utrhly, než aby se nechaly vyndat. A to všechno jen proto, aby se nasadily modrý PU ufa. :o Musim ale poznamenat, že 4m páka se použila jen proto, že nic mezi půlmetrem a tutim nebylo. :D
IMG_20210508.jpg
Takže velká flexa a vyřezat ramena z auta a použít jiný ramena... :roll:
I jsme si osvěžili vzpomínky na práce ve výkopech (1 maká ostatní radí), co sme vídávali jako malí, když ještě nebyl bagr na každém rohu. Dokonce sme mezi námi přivítali podporu z daleka.
IMG_20210508-práce ve výkopu.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Závody v Mejtě byly podařené a našli jsme mezi námi i nového pilota, takže Závoďák už opět vozí tři lidi. A reportáž z nich je zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=933941
Stále umíme obhájit poslední pozici, i když tentokrát to bylo o chlup! Ale dlužno dodat, že otevřenej lotus v dešti pilotovat neni zábava ani na pohled ani pro řidiče... :o
Přílohy
image.png
image.png (47.78 KiB) Zobrazeno 1103 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Další akce měla být dvoudenní na Kameni, ale pro nezájem účastníků se to scvrklo jen na 14.8., kdy měly být klasické závody historiků a následovat měla akce pod záštitou volvoklubu, kde se jednotliví zájemci povozí ve volvech. Před závody proběhla jen základní kontrola kapalin a filtrů a nalezení, odkud nám pod nohy teče voda... spadlou průchodkou. Olej šel Všemocný 5W/50 v očekávání extrémní zátěže v Mostě, kterej přijde potom.
V rámci závodů historiků tentokrát nebylo obhájení poslední pozice vůbec žádnej problém. Velice mě ale udivilo, jak konzistentní časy jsme s autem jezdily, neboť se poprvé jely dvě měřené jízdy na tři kola.
image.png
image.png (11.07 KiB) Zobrazeno 1102 x

Následující „Volvo track day“ už byl o nečem jiném a rád jsem potkal volvisty s různým nářadím i bez něj. Podařilo se i zapůjčit závodní stroj jednomu externistovi, kterej si vyzkoušel, že ty krabice zase tak nudný auta nejsou a celkem i slušně brzdí, když se trochu poladí a odlehčí. V rámci měřených časů se Závoďákem se podařilo jednomu běžně nezávodícímu členovi překonat toho, co závodil mezi historiky, a tak předjetý pokorně odevzdal věnec, neboť talenty je třeba podpořit. :good: Podrobnější informace jsou zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=75861
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Jen pro info dolepím, že během jedněch závodů se najede zhruba kolem 100km a auto si vezme něco mezi 20 a 40 litry vervy. Na tu jezdíme ne proto, že bychom využili její potenciál, ale proto, že neobsahuje klasickou biosložku a tak nám během odstavení auta mezi závody nehrozí pomalé zabíjení palivové soustavy.
Taky jsem si všiml, že na autě je více oprav a úprav, které již takhle zpětně nejsem schopen přiřadit k jednotlivým dnům, kdy se na autě dělalo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

No a teď to začalo. Podařilo se na třetí pokus přihlásit na vytrvalostní závod na 6h v Mostě, pořádající Gumbalkán. Máme trochu obavy, že tam budou lidi bez úcty ke strojům a půjdou do toho moc na krev. No uvidíme.
Přípravy byly na několik etap a žádná z nich nebyla ani jednoduchá ani rychlá. Sešli jsme se mnohokrát, protože toho bylo fakt hodně co dolaďovat, aby auto nezklamalo. Nejhorší, co se Vám totiž může stát je, že auto umře proto, že jste něco zanedbali nebo přehlídli. To totiž pak ten červíček vrtá a škrábe coby kdyby a nevim co a nemalé startovné je v kanále a ostatní práce se pak zdají zbytečné a marné... TAKŽE nic neponecháme náhodě!!!
Kompletní výměna téměř všech silentbloků za žlutý strongflexy byla práce na celej den. Tehdy se stihlo i mnoho další věcí včetně výměny pumpy řízení, která asi vypovídala střídavě službu. Pokud to nebyla pumpa, ale samotný řízení, tak budeme mít po Mostě ruce jak Pepci námořníci. Brzdy, kontrola + jiný destičky.
VRZČ sobě.jpg
na foto bohužel jen ramena a panhardka, předek se rovnou osazoval na auto
Strongflex.jpg
Baterka musí dozadu. A protože to tažný má asi 150kg, tak to s sebou tahat nepotřebujeme. To jsem ještě netušil, že jen z toho tažného bude práce na tři dny. Celá sestava končící koulí drží na 8 šroubech, na každý straně 4. Ty šrouby fakt nechcete urvat, takže to prolejváte, zaberete, zase prolejváte, hlavně aby povolily, protože vařit/vrtat/řezat tam fakt nechcete. Tažný oko patří vlevo. Z tech osmi šroubů jsme utrhli 5 a tři povolili. Jenže ty tři byly napravo :evil:. Jooo, vrtání nad hlavou směrem nahoru je lahůdka. :bad: Řezání závitů nad hlavou už byla jen malinká třešínka na dortu. Fakt nekecám, 20 člověkohodin u něčeho, co by mělo zabrat 2h i s obědem, kafem a půl krabičkou cigaret. Za darované tažné oko děkujeme krabicáři "odjinud". :-)
IMG_20211114_150033.jpg
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Kvůli baterce bylo potřeba několik desítek dobře mířených ran velkou palicí, trocha onanie se svářečkou a flexou a originál držák z XC90. Ta baterka se totiž nesmí ani hnout, i kdyby se auto točilo jak korouhev. Příspěvkem Volvoclanu byla kabeláž, kde +kabel má 4,5m od baterky ke startéru a – kábl má 0,5m a vede na držák pásu 3. řady na podběhu. + kabel je co 30cm chycenej ke kastli, aby se neprošoupal, a ještě ke všemu přes nehořlavý automotive husí krky (z výprodeje za 10Kč metr). Původní kabeláž prozatím zůstala na místě, kdyby náhodou, ale byla řádně ukotvena a zaizolována.
IMG_20211205_145924.jpg
Rychlá akce na jeden den ve třech byla výměna rozvodů a vačky a pár prkotin k tomu. Dávala se VX3 pocházející z B230FB a doladily vůle ventilů na 0,40-045 za studena (0,30-0,40 za tepla). Chtěl jsem jít s vůlema původně ještě o 0,1 níž, ale už u prvních tří ventilů došly větší podložky, tak zůstalo pouze u přání. Rozvoďák se dal uplně novej, protože odteď už se ten motor umí potkat, a tech 200Kč je slušný pojištění. No a jelikož se všichni na jednu stranu auta nevejdeme, tak na druhym konci auta se na nápravu nastěhoval taky dvojitej stabík.
Kontrola a cídění rozdělovače bylo trochu překvápko, protože byl kompletně na kaši a už tam moc materiálu nezbylo. Po kontrole vrakoviště se zjistilo, že neni kde brát. Jako fakt nemam jedinej slušnej jetej rozdělovač. :unknown: Alespoň palec jsem ve skládku našel novej. No tak se ty 2 rozdělovače daly na hromadu a vybral se ten, co vypadal, že má o milion kilometrů míň najeto.
Dělaly se i náhradní tyčky na přední dvojitej stabík, protože po několika závodech jsou celkem ohnutý, tak kdyby náhodou chtěly prasknout. Jsou to v podstatě seriový tyčky, kde se něco ubrousí a vyřízne se závit až dolu, aby šlo nasadit 2 stabíky. Nic těžkýho, ale když nám po havárii v Mejtě prasknul, tak jízda s autem už radost rozhodně nebyla, protože řídit parník v bouři je zábava asitak do první zatáčky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Teď k jednotlivým komponentům závodního stroje.
Oleje v autě je kapitola sama pro sebe. Ale po těch několika závodech máme celkem osvědčenou kombinaci, která drží a opotřebení celkem odolává. V převodovce je syntetický 75W90 Syntrans od Mogulu a v diferáku taky. U převodovky je magnet jak v napouštěcím, tak i ve vypouštěcím šroubu, takže pokud na závodech došlo k počítání zubů, tak se horní vyndá, vyčistí a pak se rychle zamění za spodní a ten se taky vyčistí a dá zase nahoru. Ukápne ani ne malej paňák, spíš tak 10 kapek. Dobrej způsob, jak zajistit, aby se v kysně netočily špony, i když magnety fungují dobře.
Zapalovací svíčky jsou tam původní, naprosto seriový, ale jelikož vypadaji dobře, tak nemá smysl je měnit.
Úprava, která stojí za úvahu i u seriových aut je tzv. power stage, neboli zesilovač signálu zapalování (Bosch 0227 100 124). To je kravinkaja elektronickaja namontovaná na chladiči hlinikaja. Problém je, že z fabriky to před 30ti lety sjelo s tepelně vodivou pastou mezi krabičkou a chladičem. Ale po těch pár letech ta pasta už neni pasta, ale bílej prach a o odvádění tepla ze součástky si může tak nechat zdát. U starších aut je to taky potvora, která umí zatopit náhodnou závadou, která nejde replikovat ani cíleně opakovat. Úprava je práce na 15 minut i s kafem. Vyndat (nalevo na boku motorového prostoru, u atmo vedle airboxu, u turba nad baterkou), sundat z chladiče, obrousit, očistit, použít teplovodivou pastu na procesory, složit a pak zapojit zpět. Ideálně žádnou změnu nepoznáte, ale budete klidnější. Já použil pastu Arctic MX-4, co se mi doma válela po upgrade PC. Balení 2g za stovku zvládlo 2 zesilovače a jeden procesor.
IMG_20211130-powerstage.jpeg
IMG_20211130-powerstage.jpeg (29.14 KiB) Zobrazeno 1100 x
Pneumatiky jsou nejdůležitější věcí na autě. Zkoušíme kde co, ale zatím stále jsou to běžné pneu, co někdo z fóra dojezdil a věnoval nebo odprodal na dojetí. Jen rozměry gum jsou trochu jiné. Aktuálně máme toyo proxes t1r 215/45/17 na předělaných plechách z pěžota 607 a druhý gumy jsou stejný, jen 195/45/15 na drakách. Ty maličký vypadaji na autě hrozně hnusně, ale fungujou a auto s nima má podobný časy jako na 17. Slicky jsou zatim v přípravě, ale budou.
Brzdy máme seriové, 280mm. Ještě se nám je nepodařilo vyloženě přehřát, protože ten atmosférickej motor je k nim tak akorát. Kdybychom dávali motor s turbem, muselo by dojít k výrazné úpravě brzd, protože přehřátý brzdy jsem zažil jednou a ten pocit bezmoci již nechci zažít znovu.
Zadní diferák obsahuje aussie locker (XD-13027 Dana 30). Je to takovej švindl na diferenciál, protože přenáší všechnu sílu na pomaleji se otáčející kolo. Má jen drobnou výhodu oproti zavařenému diferenciálu v tom, že nenutí kola se utrhnout i pokud jsou v menší zatáčce. Na běžný jízdy to vyhovuje a pokud dostanete vnitřní kolo do vzduchu, tak se nic neděje a záběr jde na vnější. Výhoda je i cena a totální blbuvzdornost, protože se to v podstatě nedá namontovat špatně (je tam návod s obrázkama) a nemá se na tom co pokazit. Ale do práce s tim jezdit nechcete. V zatáčkách to cvaká a budíme s tím v depu vždy rozpačité pohledy a pokud chcete využít monstrózní rejd devítky, tak jedině bez plynu na setrvačnost, jinak uvaříte spojku. V rejdu se vnitřní kolo totiž skoro netočí a na něj jde všechen výkon od motoru. Ale pokud víte, co od toho čekat, tak se s tím dá žít a na okruhu je to zcela v pohodě. Jediná líp fungující náhrada je od torsenu nebo quaife, ale to se pohybujeme za hranicí 30tKč, tak možná někdy v budoucnu.
Plánované budoucí úpravy jsou ve hvězdách. Možná se hecneme na termostat na 82°C, kterej se blbě shání, ale jde to. Většinou jsou k mání 88 nebo 92°C. No a určitě bude na příští sezonu přemístěný olejový filtr, protože se mění fakt často a v rámci této úpravy budou i budíky s teplotou a tlakem oleje a přídavný budík na teplotu vody do chladiče. Možná dojde i na spojku, kde bude potřeba odlehčit setrvák a lamela už toho má taky za sebou víc než málo. A třeba přijde i turbo...
No, a to je v podstatě všechno, vše ostatní je v serii, nebo jsem na to zapomněl. Vyrámování auta zatím neni asi na pořadu dne, neboť rychlostní rekord máme asi 130km/h a jezdíme převážně okruhy s kužely a nebo únikovými zónami, takže relativně bezpečné.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 7510
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#17 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Petr Marek »

:good: :Bravo: :good: :Bravo: :good:

Tome, díky, je to krásně čtivě napsané a uspořádané na jednom místě. 8)

Snad bych jen dodal, že ten fagot, který cvaknul ty dráty od imobilizéru jsem byl já! :evil:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Urvanej »

Znova a neustále opakuju, že jsme se shodli a tys byl jen vykonavatel. :lol: Už se tim netrap a chystej se na Most, abys měl co dát do galerky :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 7510
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Petr Marek »

Neboj, spaní mám stále více než dobré! ( a někdy i nepřeslechnutelné :wink: )
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#20 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od doktor »

Hoši, ten mozkovej trust z některých těch fotek přímo čiší. :beer:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 7510
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#21 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Petr Marek »

Ano, a proto jsi pozvedl číši, že?! (tedy vlastně půllitr, ale to by se už nerýmovalo) :)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#22 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od smolda »

Krásně jsem si početl, super příběh a těším se jak bude pokračovat :-) jste fakt blázni, splašený parník chce pořádného kapitána a vypadá to, že do toho jdete srdcem. Super :-)

P.S. ale stejně jste kolemplzeňská západočeská sebranka! :evil: nicméně my tady ve VRTu závoďáka nemáme, ale zas tu máme jiné věci...jako třeba pár bláznů s celou flotilou rezavýho šrotu :D

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4743
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#23 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od Ondra. »

Hele šmoldo asi jsi nebyl nikdy u urvanyho na dvorecku :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#24 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od smolda »

No popravdě mi bohatě stačila párkrát olivinova chata... :D dosytosti... Ale je krásný mít kam hrábnout :)

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1291
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#25 Galerka závoďáka VRZČ

Příspěvek od LUBOŠ »

Pěkný životopis závoďáka, spoustu práce odvedené, tak ať dlouho a bezproblémově slouží.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“