Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#1 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Majkl1 »

Může někdo fundovaně osvětlit rozdíl mezi režimem D a manuálním u geartronicu? (myslím technicky - co se děje uvnitř, případně sw rozdíl)
Při manuálním režimu se moje převodovka chová úplně odlišně, než při Déčku. Hydroměnič je odemčený jen zlomek vteřiny před a po změně převodového stupně a celkově i samotná přeřazení jak nahoru tak dolů probíhají jinak. V Déčku mi přijde, že převodovka žije svým životem, obzvláště když motor jen tak šudlám, tak to řadí pokaždé jinak (ne v různých otáčkách, ale samotné přeřazování je pokaždé jinačí). Když jedu pilu, tak řadí jako stroj a hodně se to podobá manuálnímu režimu, jen měnič bývá odemknutý podstatně déle.
Převodovka necuká, v kopci drží, jen mi přijde, že na můj vkus v D dost prokluzuje měnič (ale možná je to vlastnost, s jiným automatem nemám zkušenosti). Neklouže furt, jen na malou chvilku při sešlápnutí plynu a postupně se uzamyká - možná je to kvůli komfortu, možná je to chyba. Spotřeba delší cesty kolem 7, jinak průměr 7,9.
V manuálním režimu při pohybu voliče (+ i -) okamžitě přeřadí a do cca půl vteřiny uzamkne měnič. V D před přečazením jakoby zlomek vteřiny přemýšlí, odemkně měnič, přeřadí a pak klidně i 3-5 vteřin pomalu uzavírá měnič. Jedu do kopce a přidám plyn jen natolik, aby nepřeřadil, ale aby začal zrychlovat - otáčky nevyletí nijak moc - tak o 200-500ot. (dle situace) a klesnou, než se "srovnají hřídele". Auto táhne, zrychluje. Když šlápnu na plyn více, měnič se uzavírá rychleji.
Je to celé normální chování nebo ne?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Warcz »

Ano je to normalni. Když jedeš v "D" tak si auto udržuje nizke otačky a stači krouťak. Měnič je odemčeny a prokluzuje. To ale nevadi protože motor udržuje v optimalnich otačkach. Jakmile ale jdeme do zatěže, tak si zamkne, stejně tak kopec.

Jinak se převodovka chova studena protože si ji SW chce zahřát.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Romulusw »

Mužu to potvrdit i u DSG. Pokud se jede pohůdkově, tak tam ukazuje šíleně vysoká čísla kvaltů a ručička otáčkoměru se motá kolem 1400 ot.

Není tam prokluz a podřazení po "prkýnko na podlahu" má minimální prodlevu. Ve zlomku sekundy přeřadí z 6 na 3 a je tam plný knedlík. Má to kulturu, takže to nijak necuká a zrychuje naprosto plynule.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Urvanej »

I řazení v D je pomalejší, protože si v manuálu udržuje vyšší tlak na solenoidech. D je pohodička pohodlíčko a manuál rychle a rázně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#5 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Majkl1 »

Hurá, to jsem rád. :Yahoo!:
Ono totiž auto mám 3 měsíce a do předminulého týdne jsem si myslel, že má tichý motor, který jsem za jízdy vpodstatě neslyšel a proto jsem si nevšiml i těch prokluzů měniče. Jenže pak jsem zjistil, že motor je "tichý" jen proto, že hučelo ložisko na kole a gumy (zvuk to byl jak aerodinamický hluk při vysokých rychlostech) a já myslel, že je to normální projev auta (ono i tak bylo tišší, než můj předhoczí TDI Passat). Po výměně pneu a ložiska je v autě ticho jak v hrobě, jen je slyšet naopak motor (při akceleraci docela dost) a já si začal všímat projevů převodovky a začal se bát, zda s ní není něco v nepořádku.
Teď ráno, když je pod 5° mi měnič nezamyká vůbec (mám to první 2 km do kopce) a motor jede 2000-2500 a na tacho 40km/h (je tam 4q). Při těchto otáčkách a rychlosti tam za tepla je trojka.. Po těch 2km se zamkne a už to řadí jako za tepla.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 426
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#6 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Macek2 »

Měl bys mít častěji zapnutou muziku :D a hlavně víc nahlas :twisted:
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

cna
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V60 2015

#7 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od cna »

Romulusw píše: 08 lis 2021 20:04 Mužu to potvrdit i u DSG. Pokud se jede pohůdkově, tak tam ukazuje šíleně vysoká čísla kvaltů a ručička otáčkoměru se motá kolem 1400 ot.

Není tam prokluz a podřazení po "prkýnko na podlahu" má minimální prodlevu. Ve zlomku sekundy přeřadí z 6 na 3 a je tam plný knedlík. Má to kulturu, takže to nijak necuká a zrychuje naprosto plynule.
Ve zlomku vteriny to urcite neni, prave protoze to je dvojspojka. :) Pri zarazene 6tce ma na liche hrideli predpripravenou 5tku. Te se musi zbavit a pripravit 3ku :). Dvojspojky umi radit perfektene rychle, pokud jedes podle jejich schematu.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#8 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Trochu se sem navezu, ať nezakládám novej topič.
Na mojí V50 (2.4i ještě s 5q Aisinem) mě rozčiluje jak ta převodovka motor hudlá. Po městě to jezdí na 4.kvalt a točí to 1500. Vyjedu za město a než se to rozhoupe, to bych dostal mladý.
Ano, vím že převodovka se učí řadit dle jízdního stylu, což by odpovídalo, bo s tím jezdí ženská po městě šudlačky 3-5km. A pak do toho skočím já a neskutečně mě to rozčiluje. Provedli jsme i novou adaptaci převodovky, řazení se "zjemnilo", to ano, ale pořád to drkotání kolem 1500ot...
Nenechala by se tam nacpat nějaká optimalizace aby to točilo alespoň 1800-2000ot? Ideálně ať to po tom městě drží na 3.kvalt ty 2000ot?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Řadit sekvenčně. Presne to same co popisujes jsem mel u XC dokud s nim jezdila zena. Ted ma svoji V60 a tak jsem si XC naucil pekne podle sebe.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#10 Rozdíl mezi D a manuálním režimem

Příspěvek od Zajsoft »

z-d-e-n-a píše: 06 bře 2022 20:18 Trochu se sem navezu, ať nezakládám novej topič.
Takze to naprasis do vlakna, ktere s tim (krom toho, ze se to tyka AT) nema absolutne nic spolecneho?
A jedna se o jinou prevodovku... A jinou generaci aut.

A jinak reseni je proste, krom toho, tam mit nahrane posledni aktualizace, tak holt nauc zenskou, at s tim jezdi svizne a nepodtaci... ;-)
Jinak adaptace to neovlivni, maximalne odpojit baterku/pojistku, aby se smazaly docasny adaptace...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“