Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 417
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#1 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od C 3 »

Ahoj..
Trošku už ze zoufalství sháním nápady.. Za studena sednu do auta, dlouho startuji (vysoké otáčky) a postupně začne chytat, až chytí... Ale čím teplejší auto je, tím častěji mám výkyv v otáčkách, až to nakonec chcípne...

Auto jede a po 500km cestě dojíždím k závorám, vyšlápnu spojku a umře.. Pocitově motor nejde ani na volnoběh jak má a přijde mi to jako neklidný chod. Určitě to není padáním nafty (byť to silně připomíná), ale zhoršuje se to a auto jsem musel odstavit. Jsem v Praze a docela odříznutý od větších oprav - ale nářadí mám..
Problém je, že nemám k dispozici diagnostiku a budu moc rád za človíčka,co ví, na co kouknout.. A potřebuji pomoci ;)
Najde se tu někdo v Pze a okolí? Dojet zvládnu tam i zpět...

(podle projevů jsem už hledal a obdobná témata nepřinesla kýžené výsledky.. hledal jsem, fakt :green: )

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 417
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#2 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od C 3 »

:green: poradite? Rozvody nebo cerpadlo KO?
Přílohy
20211004_172956.jpg
20211004_173121.jpg
20211004_173313.jpg

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 417
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#3 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od C 3 »

:green: a tisicere diky Renemu, neb byl ochoten pomoci..

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#4 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od pepa.paur »

Ahoj, odhaduji problém s regulací předvstřiku, začal bych kontrolou nastavení předvstřiku, ideálně pomocí originální diagnostiky.
Ta hodnota požadovaného předvstřiku se od skutečné dost liší a ten ovládací ventil zůstává na 5 procentech.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 754
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#5 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od ren »

To auto se chová tak, že po dlouhém startování chytne, při startování tam občas něco kopne, jako kdyby to stříklo v nesprávnou chvíli, pak to chytne, chvíli to běží normálně, hodnota skutečného a požadovaného předvstřiku sedí, po nějaké době se začne odchylovat, odchylka dosáhne třeba až přes 10° a auto zdechne. Neznám rotačky, dole na rotačce je el. ventil který by měl řídit předvstřik, nemá tu s tím někdo zkušenost, jestli ten ventil odchází a jestli by to mohl dělat? Mám v práci kolegu Volvistu a ten má podobnou V70 rotačku z roku 1999, ten říká, že u těchto aut se rády povolují napínací kladky u pohonu rotačky a pak se to začne chovat nepředvídatelně a nastavení cestuje.

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#6 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od Mattyfu »

Přesně tak, na tdi se stává že se ti vytrhne šteft držící napínací kladku řemenu čerpadla a pak se ti hodí předvstřik do nesmyslů nebo přeskočí řemen a pak ti nesedí doba vstřiku a uvratí. Mě to sice nezhebalo, ale přesně tento problém jsem měl kdysi na své tdi
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 417
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#7 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od C 3 »

Díky,
tohle už asi mezi paneláky nevykouzlím.. :)) Tak držte palce...

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#8 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od Mattyfu »

Hele kontrolu tý kladky jo. Sundej tu rovnou hadici sání a pokud máš tak i kryt motoru, po tom sundej kryt na řemen k čerpadlu drží ho dva šrouby tam uvidíš dvě kladky, spodní je na šteftu a tou se dolaďuje nastavení predvstřiku, pokud tu matku dotáhl někdo na hulváta mohl se po tom vytahnout závit v hlavě a nejde už dotáhnout celá kladka, předvstřik je v loji a dost možná i skočil řemen. Na opravu ti stačí vrtačka, sada závitníků a někdo kdo ti vysoustruží nový šteft. ObrázekObrázek
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 417
Registrován: 7 roků
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#9 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od C 3 »

mattyfu díky, tohle ještě dám :)

Mattyfu
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 948
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
Vůz: Range Rover V8

#10 Diagnostika Pha? V70 II TDi po zahřátí chcípne...

Příspěvek od Mattyfu »

Nemáš za co, ale pokud neskocily rozvody, což by jsi nejspíš poznal klepat, tak pravě tipuju blbě postavený čerpadlo.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“