kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Ahojte.
Mám zájemce o kola z mé C70 II...originál 18" Mirzam s ET 45mm... Má o ně zájem kupec s V70 II která má psané ET 49mm. Měl stejně v plánu mít pod koly podložky a malinko rozšířené... To by tady tím pádem odpadlo.
Jak moc to bude nesedět?
Díky!
Mám zájemce o kola z mé C70 II...originál 18" Mirzam s ET 45mm... Má o ně zájem kupec s V70 II která má psané ET 49mm. Měl stejně v plánu mít pod koly podložky a malinko rozšířené... To by tady tím pádem odpadlo.
Jak moc to bude nesedět?
Díky!
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 93
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Bude mu to "nesedieť" o 4mm. Teda bude koleso viac v blatníku o 4mm. Ak nemá za kolesom noc čo by tomu vadilo tak no problém. Vec druhá je čo má v technickom preukaze... Ale o Tom niekedy nabudúce



-
Offline
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Tak jasně...TP je jeho problém. Mně jde spíš jen o to, jestli se jím zabývat a zda tomu nic fyzicky nevadí.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 93
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Podľa mňa tak natesno tam nič za kolesom nebude. Ak vám v tom nič nebráni tak koleso najprv nahoďte a vyskúšajte to. Ale ako píšem koleso bude o 4mm viac "utopené".
-
Offline
- Příspěvky: 3558
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
....naopak, ty kola z C70 budou na V70 víc vylezlé - o 4mm, ne že budou víc utopené !!! (karelvolvo © )
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 825
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Rozdíl v ET o 4 mm ven není vůbec problém. Větší problém je, že ty kola na to auto vůbec nenasadí, protože V70 II má osazení na náboji 65,1 mm, a kola mají středovou díru 63,4 mm...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12619
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Ale pokud si nechá udělat podložky, který maji na straně auta 65,1 a na straně kola 63,1, tak cajk.
(ale zase bude dřít o blatník 
Navíc ET nemůžete brát jako alfu a omegu, protože do toho hází vidle šířka disku.
Starší volva maji ET43 u disků 6,5J (většinou 16") a ET 49 u 7,5J (17") a i když ty s ET43 by měly být víc "ven", tak díky o palec větší šířce disku jsou víc zapuštěné než ty s ET49. A ty 18" Mirzam maji dokonce 8J, takže ET45 by případně pasovalo akorát, aby ti ještě zůstal nějaký rejd. Nicméně středová díra se nechá snadno zvětšit u kohokoliv, kdo se zabývá opravou ráfků.
Tím sem jen chtěl říct, že je potřeba to celé vidět v širších souvislostech.


Navíc ET nemůžete brát jako alfu a omegu, protože do toho hází vidle šířka disku.
Starší volva maji ET43 u disků 6,5J (většinou 16") a ET 49 u 7,5J (17") a i když ty s ET43 by měly být víc "ven", tak díky o palec větší šířce disku jsou víc zapuštěné než ty s ET49. A ty 18" Mirzam maji dokonce 8J, takže ET45 by případně pasovalo akorát, aby ti ještě zůstal nějaký rejd. Nicméně středová díra se nechá snadno zvětšit u kohokoliv, kdo se zabývá opravou ráfků.
Tím sem jen chtěl říct, že je potřeba to celé vidět v širších souvislostech.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 93
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Schumi má ET45 kupec má ET49. Čím vyššie číslo ET tým viac von z blatníka. Čím nižšie tým viac utopené. Keďže kupech chce namiesto ET49 dať ET45 tak ich bude mať o 4mm viac utopené oproti jeho "štandardu". Alebo sa mýlim?Ejdou Rotacak píše:....naopak, ty kola z C70 budou na V70 víc vylezlé - o 4mm, ne že budou víc utopené !!! (karelvolvo)
-
Offline
- Příspěvky: 3558
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
a mnoho dalších zdrojů https://www.aluapneu.cz/et-zalis-alu-kola
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12619
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
mýlíš, viz výše 
Jinak, čim vyšší ET, tim je to víc utopený. ET se jmenuje zális, tzn. vzdálenost montážní plochy od osy kola směrem ven (čim víc, tim víc je pak kolo uvnitř).
EDIT: Ejdou byl rychlejší, ale když už jsem to napsal...

Jinak, čim vyšší ET, tim je to víc utopený. ET se jmenuje zális, tzn. vzdálenost montážní plochy od osy kola směrem ven (čim víc, tim víc je pak kolo uvnitř).
EDIT: Ejdou byl rychlejší, ale když už jsem to napsal...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 93
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Ďakujem. Opäť som o niečo múdrejší. Vychádzal som z jedného obrázka kde bolo nakreslené ET. Tam toasi nebolo správne. Ospravedlňujem sa ak som niekoho uviedol do omylu.Urvanej píše:mýlíš, viz výše
Jinak, čim vyšší ET, tim je to víc utopený. ET se jmenuje zális, tzn. vzdálenost montážní plochy od osy kola směrem ven (čim víc, tim víc je pak kolo uvnitř).
EDIT: Ejdou byl rychlejší, ale když už jsem to napsal...
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
to, jak moc budou jiná "nestandardní" kola vylézat či naopak z blatníků si můžete ověřit v online kalkulátoru zde: https://www.willtheyfit.com/
Po zadání rozměrů původního a nového kola vám vypadne tabulka se všemi rozměry a pod ní níže na stránce pak ještě grafika, ze které je jasně patrné, jak bude nové kolo vypadat na autě.
(v tabulce je naše hodnota ET nahrazena anglickým výrazem OFFSET)
Po zadání rozměrů původního a nového kola vám vypadne tabulka se všemi rozměry a pod ní níže na stránce pak ještě grafika, ze které je jasně patrné, jak bude nové kolo vypadat na autě.
(v tabulce je naše hodnota ET nahrazena anglickým výrazem OFFSET)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Takže největší problém je středová díra jestli chápu dobře...
A to, že ji musíme změnit z větší na menší. Jinak by stačily jen kroužky.
Podložka to vyřeší, ale ještě víc vystrčí kolo...
Jen mi nejde do hlavy, že třeba na S60 ty kola na spoustě fotkách lidi mají. Což je to samé jako V70 II.
A nezdá se mi, že kvůli tomu dělali nějak velké šílenosti když to nejsou žádná vzácná nebo překrásná kola.
A to, že ji musíme změnit z větší na menší. Jinak by stačily jen kroužky.
Podložka to vyřeší, ale ještě víc vystrčí kolo...
Jen mi nejde do hlavy, že třeba na S60 ty kola na spoustě fotkách lidi mají. Což je to samé jako V70 II.
A nezdá se mi, že kvůli tomu dělali nějak velké šílenosti když to nejsou žádná vzácná nebo překrásná kola.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12619
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Viděl jsem je i na 740... takže jde všechno a zvětšit díru fakt neni problém a dělá se to běžně a neni to drahý. Zrovna pojedu jedny kola takhle poladit, jen ten čas.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Tzn. vyfrézovat díru v disku?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12619
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
jj, z 63,1 udělaji 65,1 a hotovo
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 788
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
kola 18" s ET 45 mm vs. 49 mm
Čau! Já bych to třeba zvětšil klidně ještě víc- např. na 70, 72, nebo 82 (jestli to jde). U drahých kol je střed.díra vždycky větší a dolazuje se to kroužkama. V budoucnu by se ti to pak lépe prodávalo, protože by to pasovalo na ještě více aut.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé