Cistenie ventilov na B230FT

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#1 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Ludia mudrí, prosim, radte...

Docital som sa, ze vyfukove turbo ventily sa nesmu zabrusovat kvoli Stellite coatingu. Cim to potom cistit od karbonu (Carb cleaner a mosadzna kefa?) a ako sa zabrusuju v hlave, ked sa teda nesmu zabrusovat. Jeden nemenovany mechanik mi tvrdi, ze pri zabrusovani sediel to neplati, ze to sa proste musi.
https://forums.tbforums.com/archive/index.php/t-11761.html

Tu je ta stellite vrstva ukazana prave na tej ploche, ktora sa zabrusuje, tak som z toho jelen.
https://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Head/cylinder_head_531_530.htm

Svojou sprostotou som jeden saci ventil nevhodnym brusenim zrejme znicil. Da sa vymenit za jazdeny z inej hlavy, alebo proste kupit novy?

Ospravedlnujem sa, ak moje otazky zneju sprosto, snazim sa o tom zisti co najviac, aby som si nenarobil dalsie problemy.
Diky za rady.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13060
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od raolsa »

No, když to tak čtu, tak se ventily nesmí zabrušovat, ale zalapovat do hlavy můžou - bez toho by netěsnily. Zabrušováním je myšleno, že se ventily nesmí brousit na brusce - je tam velký úběr materiálu a ta vrstva by zmizela.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Ventil obrousit od karbonu ve vrtačce a drátěným kartáčem v ruce a normálně zalapovat do sedla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#4 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Rozumiem. Dakujem za objasnenie.
Drotena kefa teda neposkodi ten coating?

Saci ventil kupim novy?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Proč nový, cos mu provedl?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#6 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Skusil som nan jemny brusny papier, lebo bolo mi povedane, ze povrch by po cisteni mal byt rovny az leskly, co sa pri wire brush nedalo dosiahnut. Nastastie len jeden si to odniesol a snad ma tu neukamenujete:-D. Chyba v komunikacii a nedostatok skusenosti...
Přílohy
IMG_20210817_180033.jpg

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Todle mi přijde v pohodě... jen příště mosaznej kartáč a šmitec. Tohle zaleštění ničemu nevadí, pokud si nevzal tim dráťákem i dosedací plochy :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#8 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Dakujem za posudenie:) dam to pre istotu omrknut este ludom, co uz zopar motorov poskladali. Kazdopadne dalej asi budem skusat len mosadznu kefu a carb cleaner a pekne rucne...cistil som tak kluku, vacku, balance shaft aj ojnice a zatial pekny vysledok, len na tych ventiloch to vyzera byt podstatne viacej zapecene:D

Stretli ste sa uz s hlavou, ktorej vackove loziska/neloziska vyzeraju takto? Bohuzial, nemal som sajnu, ako to vyzera vnutri, ked som to kupoval. Borec vo vybrusovej firme mi povedal, ze akoby to niekto srobovakom doryhoval z neznameho dovodu, ale ze kazdopadne to nejako extra neprekaza, lebo je to hlinik. Hlava je klasika 530, ale teda z FTcka.
Přílohy
hlava.jpg
hlava.jpg (102.52 KiB) Zobrazeno 700 x

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

No tvl to jsou story... tohle asi uplně nevadí, hlavně pokud je ten most v pořádku... každopádně bych to uložení vačky stejně nechal kompletně přefrézovat. Ta hlava celá vypadá, jak když v tom někdo jezdil na prodlouženej interval a lil tam to, co zrovna teklo... nebo jen výměny oleje platil, ale nikdo je neprováděl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#10 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Kazde vackove lozisko vyzera takto nejako podobne posulozene. Mne tiez hned napadlo, ze nejakym sposobom to prefrezovat, ale vraj to tu nikto nespravi (vyjadrenie borca od vybrusov), a ak aj ano, tak by to bola strasna palka. Uprimne, neviem akym sposobom by sa tam potom ta vacka uchytila. Je to strasna kravina, ze tam nie su vymenitelne loziska ako vo zvysku motora.
K tomu oleju - ano, niekto to s olejom strasne posral, bohuzial...aspon blok nebol zadrety a valce sa klzali pekne. Kazdopadne vybrus bude s 0.6mm oversize piestmi.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Jsi si jist? Na redblok se běžně jde po 0,25.
Hele ty máš FT ventily, nebo jen z klasický atmosféry?
Jinak teda ofrézovat uložení na hlavě by měl umět každej rozumnej servis, kterej dělá hlavy a nemá jen "magnetku". Ale uznávám, že to neni tak jednoduchý, jako upevnit hlavu a nechat sundat desetinku až pět :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#12 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

To nemam z vlastnej hlavy. Bolo to merane a vraj hlavne tam hore pri strete s hlavou (posledny 0.5cm valca) to uz teraz bolo zbrusene k 0.25, cize vraj bude bezpecnejsie brusit rovno na 0.6.
Motor je komplet b230ft, tak ventily by mali byt tiez.

S tym frezovanim - netusim, nemam s tym skusenost, asi sa popytam este inde, kazdopadne ked mi hento povedal clovek, co robi vybrusy 30 rokov, tak uz neviem, comu verit:-D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

No já jen že na 0,6 oversize budeš muset nechat dělat zakázkový písty... kdežto 0,5 se daji koupit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#14 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »


Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Je to dobrý, jsem idiot. Oversize je po 0.3. Nevim jak jsem přišel na 0.25. :pardon:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#16 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od shitbox »

Pohoda, 0.25 a 0.5 sa robia ložiská:)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Sergej »

Os2 zozenie skor piesty ako os1. Niekde dokonca uz jediny mozny rozmer.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Cistenie ventilov na B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Tak jsem zjistil, že opravdu se dělá po 0,25 mm velikost, ale jen u WISECO. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“