Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 16
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 2014 D5 169kW Inscription
#1 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Zdravím forum,
vlastním XC70 MY2005 s poctivými kilometry (381k km) a snažím se vyřešit slabý efekt posilovače řízení. Několikrát jsem vyměnil servo za kusy z vrakáče a třetí kousek už posiloval líp, ale nyní je opět slabší. Po pročítání fór bych tipoval jako další možnou problematickou část hřeben řízení případně kloubek řízení?
Je taky možné, že spolu se slabším posilovačem řízení je i slabší posilovač brzd?
XC70 je taky moje první auto, kde se volant nevrací z plného rejdu z obou stran - už ve dvou servisech mi řekli, že je to normální vlastnost těchto aut a že si mám zvyknout. Je tomu opravdu tak nebo se dá toto nějak opravit/zlepšit?
Díky!
vlastním XC70 MY2005 s poctivými kilometry (381k km) a snažím se vyřešit slabý efekt posilovače řízení. Několikrát jsem vyměnil servo za kusy z vrakáče a třetí kousek už posiloval líp, ale nyní je opět slabší. Po pročítání fór bych tipoval jako další možnou problematickou část hřeben řízení případně kloubek řízení?
Je taky možné, že spolu se slabším posilovačem řízení je i slabší posilovač brzd?
XC70 je taky moje první auto, kde se volant nevrací z plného rejdu z obou stran - už ve dvou servisech mi řekli, že je to normální vlastnost těchto aut a že si mám zvyknout. Je tomu opravdu tak nebo se dá toto nějak opravit/zlepšit?
Díky!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5193
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#2 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Volant se opravdu nevrací. Osobně mam občas pocit, že volant jde více ztuha, ale jsem dost ovlivněny předchozím Polem, kde šlo točit malíčkem.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 16
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 2014 D5 169kW Inscription
#3 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
A to už od výroby ty auta mají tuhle vlastnost? To se mi ani nechce věřit, přijde mi to na tak drahý auto dost zvláštní konstrukční řešení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13085
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Kloubek většinou zatuhne v jedné ose, pozná se to tak, že při otáčení volantem jde kousek lehce a kousek těžce. Můžeš to vyzkoušet s kolama ve vzduchu a bez motoru.
Jak jsou na tom ložiska horních uložení tlumičů?
Měnil jsi čerpadla, nebo řízení? Servo = řízení.
Jak jsou na tom ložiska horních uložení tlumičů?
Měnil jsi čerpadla, nebo řízení? Servo = řízení.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 16
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 2014 D5 169kW Inscription
#5 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Jak asi vidíš, tak nejsem úplně kovanej v opravování aut, jen popisuju úkony, co se dělaly v servisu
Měnilo se servo řízení, čerpadlo se neměnilo. (Servo je doufám ten díl úplně navrchu motoru, tak snad to píšu správně.)
Volant chodí všude stejně těžce, řízení nevydává zvuky, jen je prostě těžší.
Měnilo se servo řízení, čerpadlo se neměnilo. (Servo je doufám ten díl úplně navrchu motoru, tak snad to píšu správně.)
Volant chodí všude stejně těžce, řízení nevydává zvuky, jen je prostě těžší.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9891
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Je servo čerpadlo a samotné řízení.
Vypadá to fakt na ten kloubek nebo čerpadlo. Kloubek je asi levnější pokus.
Vypadá to fakt na ten kloubek nebo čerpadlo. Kloubek je asi levnější pokus.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13085
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Servo je ten díl co hýbe kolama, nahoře na motoru je čerpadlo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12091
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
To je otázka aktuální a lokální jazykové bariéry. Ale pro zmatení nepřítele se pro obojí používá výraz servo.
1) servořízení (neplést se "servo řízení", neboť v tomto kontextu může být myšleno čerpadlo neboli pumpa pro řízení)
2) servo čerpadlo
Je to přece uplně jasný
1) servořízení (neplést se "servo řízení", neboť v tomto kontextu může být myšleno čerpadlo neboli pumpa pro řízení)
2) servo čerpadlo
Je to přece uplně jasný
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9891
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#9 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
tvl tak teď v tom mám guláš i já
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#10 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Len domienka z jedného môjho vlákna. Mohlo by to byť stejné u teba
Pongo píše: ↑04 srp 2021 01:33
V servise zistené už podľa VIN, že auto má z výroby “Dynamic chassis” packet (Ne fourC). Tým predpokladám, že je podvozok trvale odladený alá stredné tlačítko na S60R FourC. Takisto riadenie je menej preposilované v porovaní s inými P2, čo som šoféroval. Otázka je, či už je riadenie na ceste povedať papá alebo je to snaha o športovejší pocit (Niekde som čítal, že Rka niesú zámerné tak preposilované). Bohužel internet je skúpy na info dynamic chassis u S60 bez FourC. U S60II som už čosi našiel... iné tlmiče, pružiny a tuhšie silembloky ramien.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 16
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 2014 D5 169kW Inscription
#11 Slabý posilovač řízení + volant se nevrací z plného rejdu
Tak jsem byl v T6R a vypadá to na čerpadlo, prostě to celkově moc dobře neposiluje. Takže tam jde příští za 3 týdny další, tak uvidíme.
Kola se nevrací z plného rejdu prakticky od výroby, s tím se ani tak moc nedá udělat.
Kola se nevrací z plného rejdu prakticky od výroby, s tím se ani tak moc nedá udělat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek