GO zadnej nápravy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 D5
#1 GO zadnej nápravy
Pekný deň želám,
Riešim nekomfortnú jazdu/ plávanie na mojej starej S60 D5 predf. Predná náprava je komplet hotová preto sa potrebujem zamerať na zadok. Pri letmom pohlade je patrné že niektoré silentbloky to majú za sebou, hlavne tie viditeľné zboku pri kolese. Prosím Vás páni, pri predných ramenách som neriešil nič , proste výmena kus za kus, príde mi že na zadnej náprave je toho oveľa viac, otázka teda, čo všetko vymeniť? je nutné vyberať komplet nápravnicu von? Je možné ísť cestou len nalisovania nových siletblokov ? Lustroval som som katalogy ND , na prednú nápravu nie je problém , na zadok sú celkom skúpe.... potreboval by som do toho trošku zasvätiť prosím, za každú radu som vďačný.
M.
Riešim nekomfortnú jazdu/ plávanie na mojej starej S60 D5 predf. Predná náprava je komplet hotová preto sa potrebujem zamerať na zadok. Pri letmom pohlade je patrné že niektoré silentbloky to majú za sebou, hlavne tie viditeľné zboku pri kolese. Prosím Vás páni, pri predných ramenách som neriešil nič , proste výmena kus za kus, príde mi že na zadnej náprave je toho oveľa viac, otázka teda, čo všetko vymeniť? je nutné vyberať komplet nápravnicu von? Je možné ísť cestou len nalisovania nových siletblokov ? Lustroval som som katalogy ND , na prednú nápravu nie je problém , na zadok sú celkom skúpe.... potreboval by som do toho trošku zasvätiť prosím, za každú radu som vďačný.
M.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 GO zadnej nápravy
ahoj, myslím, že silentbloků je vzadu snad 12? + 4 na nápravnici, celé to musí ven, tzn výfuk, brzdy...
jestli to plave, tak docela pomohly vložky do přední nápravnice https://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/bushing/bushing-suspension-front-axle-subframe-kit/1045552/
ale připrav se u nafty na lehce větší vibrace...
jestli to plave, tak docela pomohly vložky do přední nápravnice https://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/bushing/bushing-suspension-front-axle-subframe-kit/1045552/
ale připrav se u nafty na lehce větší vibrace...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 6
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 D5
#3 GO zadnej nápravy
Ahoj, ďakujem,,, predok už mám komplet vymenený teda okrem tlmičov tie sú ok. Je viditelné že sú vôle na zadnej náprave, len by som chcel vedieť čo predom nakúpiť kým nápravu demontujeme.
#4 GO zadnej nápravy
Tod2: k tým vložkám od skandixu, všetky vyzerajú byť rozmerovo rovnaké ale v nápravnici je predný ľavý silentblok s oválnou dierou, všetky ostatné sú okrúhle. Skandix pri silentblokoch píše že do nejakej doby sa montovali 3 okrúhle + 1 oválna, od nejakej doby sa nahrádzajú 4 ks okrúhle. Tak neviem ako pri S60, či to tam vlezie ak má jeden silentblok s mierne iným profilom diery v gume. Každopádne by ma zaujímal význam riešenia 3+1 vs. 4, čo tým soudruzi z volva chceli dosiahnuť.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#5 GO zadnej nápravy
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=807651#p807651
no teď už dávají bez oválu, ale i do oválu se vejdou
ten ovál byl zřejmě pro eliminaci nepřesností? no a pak možná zjistili, že není potřeba? a byla tam zbytečná vůle, nevím...
no teď už dávají bez oválu, ale i do oválu se vejdou
ten ovál byl zřejmě pro eliminaci nepřesností? no a pak možná zjistili, že není potřeba? a byla tam zbytečná vůle, nevím...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#6 GO zadnej nápravy
Dávám na předek všechny bez oválu, jenom pozor u diesela jsou přední jiné než zadní.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 GO zadnej nápravy
no podruhé už jsem dával taky bez, přední dva jsou modré, zadní dva jsou šedé, zřejmě je tam rozdíl v tvrdosti gumy? ale v podstatě to nebylo na osahání poznat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#8 GO zadnej nápravy
Zadní zavěšení jsem dělal před měsícem komplet (FWD). Snad se někdy dokopu k tomu sepsat pár věcí. Siláčů je tam 18 + 4 uložení nápravnice. Všechny vnitřní silentbloky jsou zalisované v nápravnici, takže žádná výměna ramínka kus za kus jako na normálním autě Nápravnice musí ven, ale to je na tom ten nejmenší problém, na předokolkách jde ven raz dva. Všechno přelisovat a pak to zase složit je o poznání větší zábava.
Mám najeto 430k, nevím, jestli to někdo někdy dělal, ale stav byl snesitelný s výjimkou dvou kusů. Přední uložení podelného ramene (3) a přední uložení horního ramene (4). Jsou duté a ta guma to prostě nedává, jsou měkké, zhroucené středy, prostě na hadry. Místo 3 se dělá náhrada, která už je plná (když koupíš Lemforder, tak je to origo Volvo s vybroušeným logem), a do 4 se dá koupit powerflex vložka (podobná jako ty do nápravnice). Tyhle dvě věci by měly jakž takž jít udělat na autě a a zvážil bych to jako "budget" řešení.
Co se týče dílů, tak všechny originální díly byly Boge, a tudíž je dnes vyrábí Lemforder. Tzn. co seženeš od Lemforderu je defakto origo Volvo. Bohužel už toho moc sehnat nejde. Třeba číslo 5 jsem vyzobnul poslední kusy v ČR, jestli znova budou, kdo ví... Když půjdeš přímo do Volva, tak asi půlka silentbloků stojí 600,- kus, jenže někde jim ujela ruka a třeba přední uložení nápravnice stojí 3200,- kus a dodací lhůta je "více než 14 dní". Všechno od Volva pak vychází asi na 25k za materiál.
Auto po nápravě působí jistějším a pevnějším dojmem. Bohužel jsem při jednom instaloval i Eibach Pro Kit, takže nemůžu posoudit, kolik toho má na svědomí GO zavěšení a kolik pružiny.
Mám najeto 430k, nevím, jestli to někdo někdy dělal, ale stav byl snesitelný s výjimkou dvou kusů. Přední uložení podelného ramene (3) a přední uložení horního ramene (4). Jsou duté a ta guma to prostě nedává, jsou měkké, zhroucené středy, prostě na hadry. Místo 3 se dělá náhrada, která už je plná (když koupíš Lemforder, tak je to origo Volvo s vybroušeným logem), a do 4 se dá koupit powerflex vložka (podobná jako ty do nápravnice). Tyhle dvě věci by měly jakž takž jít udělat na autě a a zvážil bych to jako "budget" řešení.
Co se týče dílů, tak všechny originální díly byly Boge, a tudíž je dnes vyrábí Lemforder. Tzn. co seženeš od Lemforderu je defakto origo Volvo. Bohužel už toho moc sehnat nejde. Třeba číslo 5 jsem vyzobnul poslední kusy v ČR, jestli znova budou, kdo ví... Když půjdeš přímo do Volva, tak asi půlka silentbloků stojí 600,- kus, jenže někde jim ujela ruka a třeba přední uložení nápravnice stojí 3200,- kus a dodací lhůta je "více než 14 dní". Všechno od Volva pak vychází asi na 25k za materiál.
Auto po nápravě působí jistějším a pevnějším dojmem. Bohužel jsem při jednom instaloval i Eibach Pro Kit, takže nemůžu posoudit, kolik toho má na svědomí GO zavěšení a kolik pružiny.
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#9 GO zadnej nápravy
Len by som teda podotkol, že to že je tam vybrúsené logo Volvo neznamená, že to bude kvalitou rovnaké originálu.
Pekné príklady sú silembloky predných ramien, poprípadne niektoré motorové. V predu som mal Lemfoerde (vybrúsené logo) presne rok a 15tis km a boli na sračky. Za nova sa dostali za dva týždne snáď do horšieho stavu ako boli origo po 280tkm bohužial podľa recenzií tu som není jediný. Už mám zase origo...
Corteco na prevodovke je ako kámen v porovnaní s originálom a pritom recenzie spred pár rokov boli kladné.
Takisto misky predných pružín je podľa recenzí použiteľné len origo a HD od IPD.
Použiteľným myslím aby to vydržalo aspom 100tkm
Neni som zástancom origoriešení ale mám pocit že tie gumy sú v druhovýrobe proste naprd
Nemá niekto dlhodobé skúsenosti s Meyle HD radou silemblokov?
P.s bolo by fajn napísať recenziu po určitom stave km celkom ma zaujíma do akého stavu sa to dostane na zadnej náprave, predsa len S60 je na zadku lahšia a mohlo by to vydržať ...
Pekné príklady sú silembloky predných ramien, poprípadne niektoré motorové. V predu som mal Lemfoerde (vybrúsené logo) presne rok a 15tis km a boli na sračky. Za nova sa dostali za dva týždne snáď do horšieho stavu ako boli origo po 280tkm bohužial podľa recenzií tu som není jediný. Už mám zase origo...
Corteco na prevodovke je ako kámen v porovnaní s originálom a pritom recenzie spred pár rokov boli kladné.
Takisto misky predných pružín je podľa recenzí použiteľné len origo a HD od IPD.
Použiteľným myslím aby to vydržalo aspom 100tkm
Neni som zástancom origoriešení ale mám pocit že tie gumy sú v druhovýrobe proste naprd
Nemá niekto dlhodobé skúsenosti s Meyle HD radou silemblokov?
P.s bolo by fajn napísať recenziu po určitom stave km celkom ma zaujíma do akého stavu sa to dostane na zadnej náprave, predsa len S60 je na zadku lahšia a mohlo by to vydržať ...
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#10 GO zadnej nápravy
Já taky došel k závěru, že gumové díly nejlépe originální. Jenže některé se už zřejmě jako origo nevyrábí...
Třeba origo přední nápravnice jsou stejné bláto jako neorigo... (teda možná zrovna ty se originální prostě už nedělají, nevím).
Třeba origo přední nápravnice jsou stejné bláto jako neorigo... (teda možná zrovna ty se originální prostě už nedělají, nevím).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#11 GO zadnej nápravy
Dával som predtýždnom PU vložky do nápravnice myslím že pokiaľ niesú úplne KO tak to ide použiť.... určite lepšie ako riskovať zas nejaký gumový aušus a do origo sa mi moc nechcelo isť
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#12 GO zadnej nápravy
Inak aby sme netlachali offtopic. Taká námatková otázka pre kolegu s neposlušnou S60. Geometria zadných kol bola? Samozrejme pokial je to KO tak je to naprd ale zadná náprava zvyčajne vydrží hodne.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
#13 GO zadnej nápravy
Pongo: so silentblokmi od meyle HD skúsenosť nemám ale kosti stabilizátora a čapy riadenia mi držia 40kkm a zatial v pohode.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#14 GO zadnej nápravy
Do týhle diskuze vůbec nechci zabrušovat Ať si každý jede podle svého. Tam je tolik aspektů, že všichni můžeme říkat něco jiného a stejně mít pravdu. Jen tak pro zajímavost přední uložení (zadního) horního ramene, koupené přímo ve Volvu, na sobě ani žádné logo Volvo nemá, je tam jenom Lemforder. Všechno, co sem koupil origo, bylo Made in Slovakia/Czech Republic, jestli to někdo vážně vyrábí 2x v různý kvalitě a ještě z toho vybrušuje loga, aby to pak prodával o 200 levněj, než Volvo, tak je to fakt hustý
Siltenbloky Meyle HD do předních ramen jsme trochu řešili tady https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=66095&start=200. Ve zkratce zadní v pohodě, přední měkký jako všechno (včetně Lemforderu). Baworisti si třeba Meyle HD chválí, ale prostě ty dutý silentbloky na P2 jsou (podle mě) totální průser...
Siltenbloky Meyle HD do předních ramen jsme trochu řešili tady https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=66095&start=200. Ve zkratce zadní v pohodě, přední měkký jako všechno (včetně Lemforderu). Baworisti si třeba Meyle HD chválí, ale prostě ty dutý silentbloky na P2 jsou (podle mě) totální průser...
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 632
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#15 GO zadnej nápravy
Taky nad GO zadní nápravy přemýšlím, na jednu stranu budu mít skoro 400tkm najeto a na zadní nápravě vše původní, na druhou stranu se ten zadek chová stále slušně.
Mám obavy, aby to nebylo za rok po tom, co udělám GO se silenbloky z druhovýroby, horší, než je to teď. A stavět to z origo dílů je cenový nesmysl.
Asi zvolím variantu, že vyměním jen silenty 3 a 4 + Powerflex vložka.
Jinak s Meyle HD díly jsem spokojený, kam jsem je dal, tam jsem je nemusel zatím měnit. Na Volvu mám Meyle HD přední tyčky stabíku a zadní uložení předního ramene už 50tkm a OK.
Mám obavy, aby to nebylo za rok po tom, co udělám GO se silenbloky z druhovýroby, horší, než je to teď. A stavět to z origo dílů je cenový nesmysl.
Asi zvolím variantu, že vyměním jen silenty 3 a 4 + Powerflex vložka.
Jinak s Meyle HD díly jsem spokojený, kam jsem je dal, tam jsem je nemusel zatím měnit. Na Volvu mám Meyle HD přední tyčky stabíku a zadní uložení předního ramene už 50tkm a OK.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#16 GO zadnej nápravy
Tomu pevne verím, že to leze všetko z jednej linky. Pri linkách som už od študáka... Tie výrobné linky stoja majland. Nikto nebude vyrábať linku aby predal 10t kusov Starline silemblokov po 150kč Čo však možu robiť je meniť zmes, proces vulkanizace atď atď podľa priana zákaznika ...
Tým chcem povedať že podľa mna to leze všetko z jednej linky a formy zato však v rôznych kvalitách. Priamo v silemblokovej fabrike som nebol, ale všetky ostatné automotive fabriky čo som navštívil takto fungovali Kor u tých čo produkovali černou magií sa mi zdalo že tých značek leze až moc
Vybrúsenie loga je už len politická záležitosť...Dalšia vec je kto je vlastníkom linky. Može to byť priamo automobilka, alebo subdodávateľská firma- a preto sa niektoré veci nedajú zohnať v druhovýrobe....
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#17 GO zadnej nápravy
Když už jsme u těch gumových dílů, dnes jsem po třech letech vytáhl silentblok motoru lemforder pod remenici v tomto stavu, motor mi v podstatě ležel na rámu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#18 GO zadnej nápravy
Pěkná olejnička !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#19 GO zadnej nápravy
Jestli ti na to takhle kape olej tak nevydrží žádný silentblok, ani origo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#20 GO zadnej nápravy
No lehce teče pod horním vikem, které chci pretesnit v nejbližší době a zároveň udělat vstriky. Ale ten vytazeny originál byl potečeny taky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#21 GO zadnej nápravy
Možná jsem se špatně vyjádřil, ale 4 na autě nejspíš vyměnit nepůjde. Tam se jenom pokusit ten silent zachránit narváním powerflex vložky.
Ke gumovým dílům, já se zase včera dočetl na IPD eshopu, že Meyle HD (přední silentblok předních ramen) vydrží déle než OE, tak si vyberte
Ke gumovým dílům, já se zase včera dočetl na IPD eshopu, že Meyle HD (přední silentblok předních ramen) vydrží déle než OE, tak si vyberte
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#22 GO zadnej nápravy
Práve mám v kufri už rok dva kúsky navyše čo som tam chcel dávať ale nakonec šli origo:) Fakt to vyzerá, že je plnší v porovnaní s Lemferdrom Otázka je výdrž s potom samozrejme tuhosť
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek