Názory na zvyšování výkonu B5204T

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#1 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Zdar všem,

před nějakou dobou jsem si dovezl green T5 850 tku s motorem B5204T.

Na autě je už spoustu věcí uděláno ( nová spojka z Rka, oprava převodovky, nový podvozek, chladič + intercooler DO 88, komplet nový hadice, TCV, vyfuk s race kat. a spousta jiného :D Aktuálně se pracuje na brzdách a laku.. )

Ledasco jde načíst zde na foru, ale mně by zajímali osobní zkušenosti se zvyšováním výkonu tohoto motoru. Je mi jasný, že to není asi ideální motor, ale už ho mám a měnit auto nechci :) Moje představa by byla dostat z auta +- 200 kw na kolech s tím, že nechci po každý ostřejší jízdě končit v servisu, roční nájezd bude mít auto cca 5 tis km. V autě je tolik zainvestováno, že musí jezdit minimálně do mé smrti :lol: :lol:

Pokud se rozhodnu do toho jít, počítám s GO motoru.. Takže, jaký turbo 19T? Od koho soft? Kovaný komponenty?

Díky všem za názory :good:

Přemek

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#2 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Premek píše: 28 dub 2021 15:09
Moje představa +- 200 kw
Díky všem za názory :good:

Přemek
Ahoj
S tím co tam máš by to neměl být problém už tedka krom teda asi tý 13G a vstřků orange ,ale i ty by to dali ,ale je to na hraně ,ale základ supr :good:
Soft ti asi moc neporadím hodně kluků tu má od Vast https://vasttuning.com/ to co chceš dá softwarově nejspíš levou zadní :wink:
Pokud budeš dělat GO tak určitě zesílenejma nic nezkazíš do budoucna ti to totiž nejspíš stejně nebude stačit :green: a budeš chtít víc.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#3 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Díky Petře za názor :-) Já si řikal, jestli se vůbec někdo vyjádří...
Ono přeci jenom je to auto starší a aktivních " ladičů " už asi moc není. ( nevím, jen si to myslím )

Až budu rozhodnutej, pošlu update, pro co jsem se rozhodul.

Zatím se bude lakovat, maká se na brzdách a nějak zkusím dát +- doukupy interier, pak uvidíme.

P

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Zajsoft »

Ale je :D
Akorat tu je zrovna tohle docela rozfrcane...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#5 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od majty »

na 200kW na kolech nepotrebujes kovane ojnice.

Urcite zmer kompresi a pokud bude na vsech valcich 10+ baru a rozdil mezi valci nebude vetsi nez 25% tak je podle me zbytecne motor otvirat... Zalezi jeste jak moc ti to zere olej ?

Aby si nebyl kazdou chvili v servisu tak urcite udelej poradnou "stage 0":

- svicky ( NGK BKR7E) , kabely (bougicord) , lambda sondy, rozdelovac , palec a nejlepe i civku - vse BOSCH
- komplet vymena PCV (dily pouze VOLVO) + tenhle mod - https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=53448 Usetri to celkem dost penez za origo volvo hadici, vycistit PTC ventil ( nejlepe pouzit z V70 98 misto toho z 850 a nebo uplne eliminovat)
- vymenit VSECHNY podtlak hadice za nejake kvalitni silikonove - doporucuju tyto : https://fmic.cz/silikonove-hadice/174235-84930-przewod-podcisnienia-vacuum-zbrojony-4mm-fmicpro.html
- TCV pouze Pierburg
- novou vahu vzduchu - funguje POUZE BOSCH "styl" existuje spoustu druhovyrob ktere maji cidlo resene jinak a ty proste nefungujou... Problem je ze BOSCH uz se neda snad nikde koupit... Mame s klukama vyzkousenou vahu z aliexpressu ktera ma cidlo jako BOSCH a funguje uplne stejne - https://www.aliexpress.com/item/4000060726038.html
- 2,75" MAF housing z 960 - da se take koupit na ali - https://www.aliexpress.com/item/32855040832.html
- nejlepe 3" trubku sani, bud custom made nebo do88/snabb. Pote je na tobe zda zanechas puvodni airbox - na 2,75 vahu staci vymenit viko z ME7 p80 a nebo otevrenej filtr, ten doporucuju AEM DryFlow - nemusi se olejovat a nezasira tak cidlo vahy.
- zeleny vstriky - daj se koupit nove celkem za levno ja je kupoval zde - https://autodilos.cz/autodily/vstrikovaci-ventil-532259 - pozor na fejky.
- cerpadlo do nadrze https://www.turbozentrum.de/Fuel-pump-DeatschWerks-DW200-Universal-255l-h-internal
- intercooler DO88 + RIP kit
- spojka 850R
- vyfuk - nejlepe 3" downpipe "Angle flange" priruba co je na novejsich td04 turbech nebo K24 + race kat nebo klidne bez :D a nejaky lepe pruchozi tlumice treba simons
- turbo 18T/19T/K24, mensi asi nema smysl kdyz uz clovek chce nejaky vykon.
- R svody a nebo japanifold
- uprava ecu - bohuzel o nicem jinem nez o vasttuning.com nevim - je to sice celkem draha sranda a trva to delsi dobu nez se to naladi, ale nic lepsiho asi pro tyhle jednotky neexistuje.

No a potom spousta dalsich "detailu" jako nejlepe pretesnit vse co se da... :D gufera, vse kolem turba, svody, sani - i takova blbost jako krouzek pod "stromeckem" podtlaku co je na sani nebude po 20+ letech uplne OK. Krouzky ve vane, olejovy termostat + hadice do cooleru, vycisteni IAC atd. atd. :-)
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#6 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Jeste jednou dik za informace.. mozna budu mit k dispozici 22t turbo :-) to by byl asi strasnej peklostroj :shock: :o po modifikaci. Uvidime. Byli by jste ochotni sem hodit nejaka videa se zrychlenim vlastnich aut se zvysenym vykonem? Jako na yutube neco je, ale tam clovek nikdy nevi co vsechno se na aute upravovalo..


P.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#7 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Petr.Chrpa »

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#8 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Zhodnocení sezóny s 850 B5204T + výhled do budoucna. Bych chtěl navázat na konverzaci, kterou jsem tady začal. Ne jenom se vyptávat, ale třeba i něco přinést.

S autem jsem ujel za léto cca 5-6 tis km, v podstatě se nic zásadního nevysralo.
Jenom mi začal téct benzin z pod auta a to dost intenzivně :-) Super situace.. Návštěva u tchýně, zrovna natankovaný 70 l 100 oktanu a pod autem potůček.. Nakonec se ukázalo že to byla blbá spona - Hrdlo - hadice. Ke konci léta, začal zlobit volnoběh, pravděpodobně váha vzduchu. To jsem ještě nepořešil, auto šlo na zimu do garéže :-). Asi největší problém který se objevil, je, že když hodně prší, tak se v autě vybije baterka a to total na nulu. Někudy zatíká, asi kolem pojistkovky, nebo nevím ( čeká na vyřešení :-) ) . Takže shrnuto, na auto z roku 94 a nejasnou historií bych řekl celkem dobrý..

Co se týče vývoje v " renovaci" tak jsem si sehnal relativně zachovalý interier ( světlej s černou ) a rozhodl jsem se to poměnit. Já měl celkem unavenou šedou a nechtělo se mi to zachraňovat. Takže auto mám defacto bez interieru v tuto chvíli přes zimu to dodělám ( snad ). S odstupem času už bych se do výměny nepouštěl, fakt ne... Zároveň s touto výměnou, budu auto odhlučňovat a podlepovat plasty. Ahifi má celkem výběr materiálů, tak uvidíme jak to bude fungovat. On ten Simons je fajn a má svůj smysl, ale tři - čtyři hoďky jízdy na dálnici a člověk je fakt "vyhučenej".. Nárůst hmotnosti vytlumením cca 35 Kg, což je pro mně únosná daň za klid uvnitř

Příští rok bych rád realizoval GO motoru a přestavbu na 18/19tku turbo a vše co k tomu patří. Řikal, jsem si, že když už to budu nechávat dělat, dám písty od Wiseco a kovaný ojnice, značku jsem ještě nerozhodl. Kdyby bylo potřeba jít výš s výkonem časem..

Každej kilometr s tím autem je radost. Řídil a měl jsem ledasco, ale todle je fakt pecka ..
Přílohy
IMG_3654.jpg
IMG_3654.jpg (120.7 KiB) Zobrazeno 1472 x
IMG_3655.jpg
IMG_3655.jpg (125.5 KiB) Zobrazeno 1472 x

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#9 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Simons je ještě tichej :D, písty stačí origo vydržej hodně .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#10 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Tichej, OK :D

Máte tady někdo osobní zkušenost s tímto samosvorem? Ona ta nabídka není zas tak moc bohatá.

https://www.highperformanceparts.cz/samosvorny-diferencial-quaife-volvo-850-855-9297-5st-m56.47335

Dík

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#11 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Ondra. »

já tě nevím, chtít to hnát do kilowattů, prvně bych řešil swap za 2,3
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#12 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

To jsem řešil celkem intenzivně.. Ale bez valnýho výsledku.
Z mýho zkoumání by bylo asi nejjednoduší dat tam 2,3. Ale to není zas tak ( alespoň pro mně jednoduchý sehnat )
Podle všeho by měl bejt rozdíl mezi 2,0 a 2,3 jenom v klice a pístech. Písty nejsou problém, ale ulovit kliku..

Zkrátka jsem to po..ral. Měla to být 2,3.

P.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#13 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Premek píše: 15 pro 2021 18:46 Tichej, OK :D

Máte tady někdo osobní zkušenost s tímto samosvorem? Ona ta nabídka není zas tak moc bohatá.

https://www.highperformanceparts.cz/samosvorny-diferencial-quaife-volvo-850-855-9297-5st-m56.47335

Dík
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=54361&start=50
A možná,ale nejsem si jistej :
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=47018
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 362
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#14 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od majty »

2.3 dle meho nazoru neni uplne potreba, pojede lepe v nizsich otackach, ale to je vse.
2.0 dokonce vydrzi vice pri seriovych vnitrnostech nez 2.3

Pokud ma motor dobry tlaky a nezere olej neni vubec potreba ho otvirat a pokud se nerozhodnes jit do vetsiho turba nez sou ty od volva 19T/k24 nepotrebujes ani ojnice. Jediny co potrebujes je kvalitni soft :-)
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#15 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od kishmick »

Tady máš dvoulitry, podobný tvému motoru(včetně). Je tam rozdíl asi jen v maličkostech, nebo i v ojnicích, hlavách atd? Motor 2.3 bych do tohoto vlákna vůbec nemontoval (navíc jsou i další-jiné možnosti, než 2.3).

The B5204T is with a compression ratio of 8.4:1 and output of 154Kw (210PS)
The 5204T2 has a compression ratio of 8.4:1 and output of 132Kw (180PS)
The 5204T3 has a compression ratio of 8.4:1 and output of 165Kw (225PS)
The B5204T4 is witt a comprassion ratio of 9.5:1 and output of 120Kw (163PS)

Prostuduj jednotlivý motory. Hlavně ten, co máš ty a jaký jsou mezi nima rozdíly. Kolik vydrží atd. U tvého se uvádí 300HP v pohodě-dlouhodobě, bez otvírání.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Premek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 33
Registrován: 3 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 850 T5 Ital

#16 Názory na zvyšování výkonu B5204T

Příspěvek od Premek »

Díky všem za přispěvky.. Jsem se rozhodl, ze tam nechám tu 2.0. Vyreseno, konec, mlčim.. :-)

Ten samosvor tam dám ( budou Vánoce a napsal jsem si o něj ježíškovi ) mám potvrzeno, že to funguje dobře..
Co se týče turba, bude to 19tka od Kinugawa s 11 lopatkami. Soft bude dělat Vast, jsme v kontaktu nějak velkej problém v tý 2.0 nevidí - co se týče této konfigurace. Ladit se to bude ne do největšího výkonu, ale rozumně. Aaron z Vast použil slovo " konzervativně".

Tak to nebude asi nějak zvlášť zajímavá konfigurace. ( z obecného pohledu ) Co jsem si mel tu šanci načíst, je to taková klasika.

GO si nechám udělat a dám tam kovaný ojnice ( někdo návrh na značku? ), kdyby bylo potřeba jít s výkonem výš, tak ať je to připravený. Jako že, když to auto " dělám " , tak pořádně v rámci rozumných mezí. To auto jsem koupil ve Švédsku fakt za pár a kdo ví co se s tím kdo dělal.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“