XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC60 - D5244T15

#1 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od mikk »

Ahoj všem,
chtěl bych rozšířit zdejší řady a pořídit si mnou dlouho obdivovaný vůz XC60 v první generaci po faceliftu jako novy rodinný vůz.

Příspěvky o tomto voze a hlavně o zkušenostech s dieslovou motorizací jsem pročetl, nicměně zkušenosti s novými čtyřválcovymi motory, zde moc nejsou.
Obecně je tady vyzdvihohavany starší pětiválec, který trpěl podle příspěvků na praskání vložek do cca 150kkm, praskání hadic a poruchami menšího turba.

XC60 po roce výroby 2014 je bohužel, pokud se tedy nejedná o AWD D4/D5 (a těch bohužel v kombinaci s manualem moc není podle mého cca dvou měsíčního hledání) spjatá pouze s čtyřvalcovým motorem VEA. Existuje starší vlákno, kde pan Patočka zmiňuje problémy těchto jednotek, ale přeci jen už je cca 2 roky staré.

Zajímá mě jestli jsou tyto motory vea s odstupem času v ojetinách od 2014 problematické, nebo je spolehlivost a náklady na servis srovnatelné jako s D5 variantou?
Připadně se tomuto motoru s nájezdem cca 170000 km a výše vyhnout a hledat starší motorizaci?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#2 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od lkopcansky »

Ahoj, mama jazdí XC60 MY2017 D3 AT 110 kW FWD(predokolka) kupené 04/2017. Jazdí hlavne mesto/diaľnica, najazdené od 0 km do 100 000 km(dnes) a len pravidelná údržba v autorizovanom servise. Čo som sa bavil s technikom v servise, tak VEA motory trpia hlavne v XC90, kde ten motor nestačí na veľkosť auta..
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#3 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Munga »

Xc60 po ff 2014 s 5ti vál chrochtou docela jsou, tedy když jsem ho scháněl tak se dalo najít normálně. Ono je to o náhodě .

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 21
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Opatov
Vůz: Volvo xc60 D4 ocean race 2015

#4 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Davidxman »

Ahoj mám xc60 12/2014 D4 133kw automat, najeto 219000 km, mám vyměněn EGR ve 150000km ve 209000 zámek kapoty jinak nic, pro mě top motor

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#5 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od David Patočka »

Ano,
u pětiválců se vyskytovaly problémy s praskajícími vložkami válců u některých motorů 2.0 D3, 2.4 D4, D5 , od roku 2010.
Možná vliv uživatele, možná mizerný materiál, nic nebylo výrobcem oficiálně oznámeno.
Motory VEA tento problém zdědily také, takže 0:0

Problém s EGR ventilem u pětiválců nebyl, u motoru VEA se prostě mění. Není to zase nic tragického, prostě to tak je. 1:0
Praskající plastové sání mají oba motory, jen u motorů VEA přichází podstatně dříve. Co plastového dneska nepraskne, že ? 2:1
Občas se motor někomu potká, a to platí pro oba typy. 3:2
Občas se rozsypou turba, ale to se děje také u obou motorů, takže je to fuk. 4:3

Celkově se dá 50% poruch přičíst uživateli a jeho zacházení, protože dnešní uživatel si z lásky ke svému autu určitě nečte uživatelskou
příručku a knihu oprav, jak to dělal můj děda večer u televize. Prostě to každý trestá studené a nehodlá se omezovat ve svém spěchu, protože má
za dvacet minut jednání na opačném konci světa. Takže si ty auta především ničíte sami, jen očekáváte, že to ten materiál vydrží.

Jediným "bonusem" oproti pětiválcům u motorů VEA, je vysoká spotřeba oleje až 1,5 L na 1000 km, což jsem u pětiválců 2010 a výše,
nikdy neviděl a ani neřešil. Ty prostě olej nežerou, mám doma dva, a jeden má najeto už 300tis.
Bohužel není na vině motor jako takový, ale emisní norma a provoz převážně po městě. Dálniční auta tímto trpí méně. 5:3

Můj subjektivní výsledek D5244T 5:3 a moderní D4204T VEA

Tak závěrem jen tolik, že pokud chcete naftové Volvo, tak si pospěšte a kupte si co vás osloví. Někdo má rád zvuk a výdrž v dálničních kopcích u pětiválců,
jinému se zase líbí čtyřválcová svižnost se zvukem motoru francouze. Jiné naftové motory už nebudou, takže není čas ztrácet čas.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/euro-7-ekonorma.A201118_212525_automoto_fdv

Koho uráží zdroj informací, nechť si normu Euro 7 vyhledá sám u svého oblíbeného zdroje.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#6 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Jasper »

Pan Patocka nezklamal. Opet srozumitelne podani i pro me jako bezneho uzivatele vozu. Ac nekupuji,dekuji i ja za shrnuti. Pro tazatele uvadim,ze automat bych uz za manual nemenil...Tedy jen velmi nerad. Vec,na kterou si zvykne snad kazdy...Az samotnou koupi tretiho auta s AT jsem si uvedomil,ze podvedomne zaviram inzeraty s manualem,pricemz jeste pred 5 lety to bylo presne obracene...Takze za me 5V s AT...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#7 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od David Patočka »

Děkuji za vaše hodnocení.
Přiznám se, že očekávám negativní ohlasy jak majitelů některých motorizací, tak i od některých skrytých očí, které zde konají dozor.
Snažil jsem se zhodnotit obě generace motorů tak, aby to nikoho neuráželo a zakládalo se to jen na našich zkušenostech.
Opravujeme opravdu dostatečné množství těchto motorů nejen pro potřeby našeho servisu , ale hlavně i pro další značkové i neznačkové servisy, tudíž
se v průběhu let dají vysledovat závady, které se periodicky opakují.

Co se týká automatů/manuálů, tak je to opravdu každého volba. Nikomu to nerozmlouvám, je potřeba si ten manuál užívat dokud to jde.
Budoucí generace ekologických- elektrických vozů nebude mít možnost lomcovat nějakou pákou, takže máte posledních pár let
při nákupech nových vozů si toto ještě vybrat.

Já osobně mám už radši automat, i když jsem se mu v minulosti dlouho vysmíval. První jsem si pořídil v roce 1997, a nebylo to tase tak špatné :D
V dnešní době je to už úplně jinde, automat krásně plynule řadí, má naprosto bezkonkurenční rozjezd z křižovatky, nemá nadměrný prokluz a na dálnici
už nepoznáte rozdíl vůbec. Abych si to mohl pravidelně připomínat a zkoumat, tak mám každé auto s jinou převodovkou. Generačně stejná auta poslední platformy P3, manuálem jezdím do práce za trest, abych se potom mohl těšit na víkend s automatem. :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC60 - D5244T15

#8 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od mikk »

Děkuji všem za odpověď, zvlášt panu Patočkovi za perfektní porovnání obou generací.

Na problémy s erg ventilem u VEA jsem narazil, existuje i několik videí na youtube, které se zaměřují na výměny nebo opravy. Dokázal by jste ze své zkušenosti posoudit proč tomu tak je a novějši konstrukce tím mnohem více trpí? Jde čisté o emisní hledisko, že vea motor recirkuluje větší množství spalin Euro 6 vs. Euro 5. Nebo o obecný automotive fakt poslední dekády, tedy tlaku na ceny a s tím spojenou cenu/kvalitu komponent?

Ohleďně te enormní spotřeby oleje až 1,5l na 1000km u VEA motoru. Můžete to prosím taky rozvést, kde je z Vašeho pohledu možná příčina? Tribologie nových motorů a snižování vnitřního tření pomocí větších tolerančních řetězců jednotlivých dílců, oleje 0Wxx, dřivější opetřebení komponent typu pístní kroužky, ventilove dříky, turbo až po odvětrání klikovky?

Co se tyče výběru aut s původním 5-ti válcem, tak je to opravdu po faceliftu mnohem horší.
Na mobile.de je aktualně s mým požadavkem na manuální převodovku a našim maximálním budgetem v nabídce po faceliftu toto:
VEA 2.0 čtyřválcová varianta: 41 vozů
2.4 pětiválcová varianta kombinovaná s awd: 7 vozů.
Vybíra se mnohem hůře, navíc haldex je podle místních diskuzí taky určitá pokladnička a starost. Osobně čtyřkolku nepotřebuju. Pokud bych zvolil vea, tak mohu sehnat o cca 2 až 3 roky mladší vůz s najezdem o cca 50tkm méně. Nadruhou stranu co tu čtu, tak awd je menši zlo než VEA a ta nižší cena je tím pravděpodobně kompenzovaná :)

Automat vs. Manual. Osobně mě vůbec nevadí jezdit s manuálem, nepříjde mi to o nic méně zábavné ani komfortní. Pokud bych kupoval úplně nový auto, tak ho asi zvolím. Ale v našich možnostech je XC60 se 150tkm nahrbu a možná i víc. Vidím to špíš pragmaticky a manual zaručí menší servisní náklady (žádné výmeny oleje a proplachy automatu atd) a menší riziko poruchy samotné převodovky/spojky...

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#9 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od David Patočka »

Nové provedení egr ventilu, resp. jeho chladič, má větší otvory oproti původnímu. Ten původní se dokázal úplně zacpat a zneprůchodnit.
U pětiválců to bylo řešeno jinak, takže motory 2010 až 2016 s tím neměli sebemenší problémy.
Ano, dalo by se říct, že většina všech problémů je způsobena normou Euro 6, což ostatně špatně snáší i motory BMW a Mercedes. Není to vina
mizerných motorů, ale toho, že je někdo dusí a nutí polykat vlastní výkaly.

O konkrétních problémech vznikajících uvnitř motoru VEA bych se zde nechtěl rozšiřovat.

A pokud má někdo pocit, že manuální převodovka je lepší volba, a že se méně rozbíjí, tak ano.
Je jich totiž tak málo, že ty rozbité se objevují v poměru 9 automatů na 1 manuál.

U vozidel s M66 řešíme:

Hlučná 3 a 4 rychlost
Vypadávající 6 rychlost
Obtížné řazení 1 a zpátečka
Stržený drážkovaný výstup diferenciálu
Rozsypaná hřídel zpátečky a zničený obal
Obecně ložiska, protože olej v manuálu je doživotní

Oprava manuální převodovky se vždy musí vejít do 25 000,- protože potom to pozbývá smyslu. To je lepší začít shánět jinou, nebo si objednat repasovanou
u dealera. Stará M66 stojí kolem 20 000,- někde na smetišti, a repasovaná 105 000,- před slevou, což v reálu potom činí 75 000,- plus práce.
A to nebudeme raději mluvit o dvouhmotnostním setrvačníku a spojce s ložiskem za 21 000,-

NO, a tak to máme např. 25 000 oprava převodovky, k tomu si dá pán asi také spojčičku se setrváčkem za 21 000,- a taky někdo musí zaplatit za ten zbytek,
což je demontáž a montáž převodovky, olej, brzd.kapalina, olej servo, geometrie, seřídit světla a pár drobností, a je to cca 12000,-

Závěrem lze říci, že většina zákazníků s rozbitou M66 a mizernou spojkou zaplatí za opravu stejně jako za opravu automatu.
Třeba 58 000,- vč.dph , přičemž nejběžnější oprava automatu stojí 48 000,- vč.dph, ale může to být i 73 000,- vč.dph při totální destrukci zařízení.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#10 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Jasper »

To mikk nechtel slyset😁
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC60 - D5244T15

#11 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od mikk »

Pravda nechtěl slyšet :) Po přečtení i dalšich témat s problémy si začínam říka, že Volvo s příchodem P3 a dál ztratilo punc a vůbec už to není taková prémiovka co se týče kvality, protikorozní ochrany, atd jak jsem doufal...

@pane Patočka
- dílčí opravy manuální převodovek co zmiňujete - jaký je cca průměrný nájezd km u vozů co tohle řešíte? Chápu, že největší vliv je způsebený prvkem, který sedí mezi pedály a volantem, ale dalo by se to nějak paušalizovat? Opetřebení synchronů atd chápu, ale popravdě jsem ve svém okolí nežažil rozsypané komponenty typu hřídele, ložiska v převodovkách do 350/400 000km na německé produkci.
Spojka a dvouhmotový setrvačník je samozřejmě bolíska.

Ohleďně konkrétních problémů VEA se nechcete vyjadřovat prosím proč? Zastoupení Volva zde naslouchá nebo s nimi máte právní vztahy?

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#12 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ta posledni véta je dle me důvod, navic je v tom i jisté Know How.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 443
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#13 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od quaero »

Já bych jen dodal že M66 mi přijde jako naprosto gumová převodovka, která se do auta prémiové třídy prostě nehodí. A to nemám nic proti manuálu obecně.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od hajnej »

mikk píše: 18 bře 2021 10:47
Spojka a dvouhmotový setrvačník je samozřejmě bolíska.

Tohle je spotřebák. Ne bolístka.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Shockey

#15 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Shockey »

Motor VEA D4 (D4204T5) mám v současné XC70, už druhý :D Kupoval jsem to s 210 000 km, zhruba ve 155 000 byl podle záznamů Volva motor měněný - jen jsem nezjistil důvod, ale to je mi ve finále asi jedno. Pro mě důležitá informace, že mám motor s nájezdem 60 000 km 8) .
Takže něco na tom, co píše D. Patočka, bude.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5920
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Haben »

K M66, měl jsem ji na 70 II, tedy P2, prodej ve 275 tkm a převodovka nenaznačovala ani jednu ze zmíněných bolestí. Hajného V70 II P2 má 300 tkm+ a taky vše cajk.
Já bych se toho úplně nebál, za mě lze při zkušební jízdě tyto bolesti ověřit a pokud se nevyskytují, tak snad se neobjeví chvíli po koupi.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od hajnej »

M66 - taky jsem během svého vlastnictví 2x měnil olej v převodovce. A nic nenasvědčuje tomu, že by se chystala umřít. Chová se pořád stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5920
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#18 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Haben »

Ano, to je pravda, i já jsem olej v převodovce měnil, při 244 tkm, zda byl olej měněn před tím, nevím.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od Romulusw »

Mám to stejné, poprvé "údajně" měněno ve 150 (T6R a nevěřím tomu), pak už jsem měnil sám ve 170 (vytekl tmavý hnus), teďko mě čeká po 60ti, tak jsem zvědav.

Almara řadí úplně normálně, jako když jsem jí koupil.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od hajnej »

ale to téma nám utíká někam úplně jinam od původního zadání...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#21 XC60 I po faceliftu - motory VEA vs. Volvo 5ti válce

Příspěvek od lkopcansky »

Podľa mojich skúseností:

XC60 D3 110 kW D4204T4 vlastnené od 0 km doteraz 143 000 km, absolútne bez závady, liaty len Castrol 0W-20 v autorizáku

XC60 D4 133 kW D4204T5 vlastnené od 97 tis km doteraz 104 000 km. Výmena EGR chladiča pri 80 tis km, výmena EGR ventila pri 99 tis km, liaty Mobil 0W-20
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“